۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

بیانیه مشترک فعالین حقوق بشر و فعالین دانشجویی آذربایجان


اخبار روز: 

بیانیه مشترک فعالین حقوق بشر و فعالین دانشجویی آذربایجان در پی حضور عامل اصلی جنایت های تیر ماه ۷٨ دانشگاه تهران در تبریز

ملت همیشه بیدار ایران
آذربایجان جایی برای قاتلین فرزندان و جوانان پاک این آب و خاک ندارد. حضور حسین الله کرم سرکرده بنام مزدوران و سرکوبگران حاکمیت در شهر تبریز موجی از خشم و نفرت را در محافل دانشگاهی و فرهنگی به راه انداخته است.افرادی همانند حسین الله کرم و حسین طائب تنها بخش کوچکی از تندروترین و لجام گسیخته ترین نیروهای حاکمیت, بازوی سرکوبگر استبداد حاکم با نام و ماهیتی آشنا برای همه مردم ایران هستند که بعنوان نیرویی های شبه نظامی با دایره ی اختیاراتی همواره فراتر از قانون و حتی شریعت مسبب طیف گسترده ای از جنایت های سال های اخیر به ویژه جنایتهای تیر ماه ۷٨ و همچنین یکسال اخیر می باشند.

ملت شریف ایران و به ویژه مردم آزادی خواه آذربایجان:
آیا این است عدالتی که اصول دینمان است و پایه ی حکومتمان؟ زندان اوین و رجایی شهر و بازداشتگاه کهریزک و صدها و صدها شکنجه گاه دیگر در سراسر کشور محنتکده و رنج خانه ی عزیزانمان گشته آنهم برای عقوبت گناهی نکرده و تنها به جرم بیداری در حالیکه مقبولترین و شایسته ترین افراد برای حاکمیت آنانی هستند که دستانشان به خون جوانان و فرزندان ایران آغشته گشته است.
آیا این است همان آرمانشهر و مدینه ی فاضله ای که برای بر قرارییش ٣۰ سال پیش قیام کردیم و به پا خواستیم و هم قسم شدیم؟
آیا این است تبلور و تجلی اسلام ناب محمدی که برای تحقق آن آمال ها و آرزوها در سینه می پروراندیم؟
آیا این است نتیجه ی عهد و پیمانی که با شهیدان راه آزادی , با پاکترین جوانان این آب و خاک بسته بودیم؟
ما را چه خواهد شد اگر چشم بر همه ی این ظلم ها و جنایت ها ببندیم و سکوت اختیار کنیم؟
چگونه می توانیم پاسخگوی پیشگاه آیندگان و فرزندانمان باشیم؟
آنهم در سرزمینی که همواره درفش کاویانی بر سر نیزه داشتند و در مقابل ضحاکان دوران استاده اند.
عدم توجه و اهتمام نظام حاکم ایران به ابتدایی ترین و اولیه ترین اصول حقوق مدنی و شهروندی یعنی ق انتخاب و اختیار در مسائل اعتقادی و سیاسی و نیز حق آزادی بیان موجبات ایجاد و ظهور فضای تحجرانه و خطرناک حاکم بر حاکمیت کنونی کشور را فراهم آورده است.تلاش های جهت دار و گسترده به نظور یکسان سازی و همسو سازی دیدگاه ها و افکار ملت با خواسته های حاکمیت و نیز مخالفت شدید در برابر هر گونه تکثر و نو اندیشی با استفاده از اعمال فشار و ایجاد محدودیت و توسل به زور و تشدید فضای امنیتی راهکاری است که حاکمیت با محوریت اجرائی شخص رئیس جمهور جناب آقای احمدی نژاد و همچنین زیر مجموعه های همانند گروههای تندرو به رهبریت امثال الله کرم و طائب برای تداوم فضای مذکور اندیشید است.
در پایان ضمن هشدار پیرامون تداوم خفگان و فضای کنونی حاکم بر کشور و نیز جنایت ها و تندروی های حاکمیت, آحاد ملت آزاده ی ایران عزیز را به بیداری و تفکر و تامل عمیق تر در باب جریان های قانون شکن و مطلق گرای موجود در جامعه و بدنه حاکمیت فرا می خوانیم.

جمعی از فعالین حقوق بشر و فعالین دانشجویی آذربایجان