۱۳۸۹ شهریور ۱۲, جمعه

آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

نیروهای خودسر در پی حمله به منزل کروبی به جان یک زن تعرض کردند

خبرگزاری هرانا - گفته می شود در حین حمله ی شب گذشته ی نیروهای خودسر به منزل مهدی کروبی، به جان یک زن تعرض شده است.
بر اساس گزارش مننشر شده از سوی سایت رسمی حزب اعتماد ملی، نیروهای مذکور با حمله به یک زن او را به شدت کتک زدند و حتی چادر وی را از سرش کشیدند.
این زن که گفته می شود مورد آسیب جدی بر اثر ضرب و شتم قرار گرفته، در شب احیا که مسلمانان در آن مراسم ویژه ی مذهبی به پا می کنند، چادر از سرش کشیده شده است.
به گفته ی شاهدان عینی همسر این زن نیز که جهت دفاع از وی بر آمده با ضرب و شتم شدید از طرف یکی از نیروهای یگان ویژه مصدوم می شود.
یگان ویژه علی رغم حضور در صحنه مانع این درگیری و تعرض نشده و این زن و شوهر که از خانواده ی شهدای جنگ ایران و عراق نیز می باشند را دستگیر و داخل یک ون محبوس کردند.
با توجه به این گزارش گویا جرم این زن استفاده از تلفن همراه بوده است!
از سوی دیگر کماکان بیش از دویست نفر از شبه بسیجیان و لباس شخصی‌ها منطقه سکونت مهدی کروبی را در محاصره ی خود قرار داده اند.
حسین کروبی، فرزند بزرگ مهدی کروبی با بیان این مطلب به جرس گفت: از دیشب تا به حال هر جای سالمی هم که برای خانه مانده بود، خراب کردند. چند کابل تلفن که ندیده بودند را درآوردند و هر جا را که دستشان می‌رسید، تخریب کردند.
وی با بیان این که شب گذشته به دلیل شلیک، لوله آب ترکیده و مجبور به بستن آب شده بودند، گفت: فقط آب و برق‌مان را کامل قطع کنند.
حسین کروبی، درباره وضعیت یاری سرتیم محافظان کروبی که شب گذشته به بیمارستان منتقل شد، اظهار کرد: خبر جدیدی از وضعیت‌اش ندارم، فقط می‌دانم از ناحیه چشم و سر و دنده‌ها دچار آسیب‌دیدگی شدید است.


جو شدید امنیتی در خیابان‌های تهران

خبرگزاری هرانا - اخبار رسیده از تهران حاکی است که حضور نیروهای امنیتی از ابتدای خیابان مفتح (تقاطع مطهری) به وضوح احساس می‌شود و در مترو نیز سربازهایی با باتوم مشاهده می‌شود.
در ضلع شمالی میدان هفت تیر نیروهای لباس شخصی به صورت مشخصی حاضر شده‌اند و همینطور نیروهای ضد شورش نیز به تعداد زیادی در داخل میدان و چهار طرف آن دیده می شوند.
به گزارش جرس، هم چنین تعداد زیادی نیروهای انتظامی در خیابان های منتهی به میدان انقلاب حضور دارند.

گرچه حضور مردم معترض به دلیل جو شدید امنیتی به وضوح دیده نمی‌شود اما در داخل ون های نیروی انتظامی در کنار میدان هفتم تیر چند نفر بازداشت شده بودند که همان‌جا فرم مشخصات افراد دستگیر شده را تکمیل می کردند.
این گزارش ها حاکی است که مرد جوانی که روبان سبز به سر بسته بود در ضلع شرقی میدان دستگیر و تحویل نیروهای امنیتی شد.
شایان ذکر است که طی روزهای گذشته عموما و شب گذشته خصوصا، حملاتی به منزل مهدی کروبی به منظورت ممانعت از حضور وی در مراسم روز قدس صورت گرفته است.

 

 استقرار یگان ویژه و ادامه ی تجمع ها در مقابل منزل کروبی در صبح جمعه


خبرگزاری هرانا - پس از آنکه  پنجشنبه شب "مهاجمان به سوی خانه مهدی کروبی تیراندازی کرده و در  ورودی منزل وی را به آتش کشیدند"،  گفته می شود نیروهای یگان ویژه در محل حاضر شده اند و مهدی کروبی در پیامی اعلام کرد "تا آخرین لحظه از حقوق مردم کوتاه" نخواهد آمد با این حال از ساعت 8 صبخ جمعه نیز تعدادی از نیروهای بسیج مجددا به تجمع در برابر خانه ی کروبی پرداخته اند.
گفته می شود افرادی که صبح جمعه تجمع کرده اند تعداد کثیری دارند و با تجمع در مقابل در منزل مهدی کروبی اقدام به برگزاری مراسم "دعای زیارت عاشورا" کردند تا مانع از خروج مهدی کروبی از منزل برای شرکت در راهپیمایی روز قدس شوند.
در همین راستا از شب گذشته تاکنون خطوط تلفن ساختمان محل سکونت مهدی کروبی قطع شده است و عملا ارتباط تلفنی با وی مقدور نیست.
سحام نیوز که اخبار لحظه به لحظه ی حمله به منزل کروبی را پوشش می دهد در تازه ترین خبرهایش از ورود بیش از بیست موتورسوار و محاصره کامل منزل کروبی که آغاز گر دور جدیدی از حملات است، خبر داد.
مهدی کروبی، در پیامی که در اولین ساعات بامداد جمعه منتشر شده، با تاکید بر حفظ جان و امنیت مردم، از هواداران خود خواسته است که از حرکت به سوی منزل وی خودداری کنند.

مهدی کروبی خطاب به مردم گفت: "در این شب مبارک، آنچه را که خداوند برایم مقدر کرده باشد با تمام وجود پذیرایم و تا آخرین لحظه از حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد."
آقای کروبی در پی اصرار محافظانش، ساختمان محل سکونتش را ترک نکرده است.
مهدی کروبی هم چنین از همه همسایگان و عزیزانی که دراین پنج شب مورد آزار و اذیت قرار گرفتند پوزش خواسته و طلب بخشش کرد.
در همین حال حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی، درباره آخرین وضعیت محل زندگی خانواده کروبی و هم چنین موقعیت مهاجمان به رادیو فردا گفت: "این آقایان اراذل و اوباش و این غداره‌بندها و چاقوکش‌ها به سر کوچه رفتند و فعلاعزاداری می‌کنند و نیروهای انتظامی و یگان ویژه در کوچه و جلوی خانه مستقر شدند."

حسین کروبی افزود: "ظاهر قضیه این است که مهاجمان فعلا عقب رفته‌اند و سکوتی در محل حاکم است."

فرزند مهدی کروبی در ادامه  گفت: کل برق منطقه را قطع کرده‌اند و آب منزل نیز قطع شده است.
حسین کروبی شمار حمله‌کنندگان به منزل مهدی کروبی را بیش از صد نفر برآورد کرد و گفت شماری از آنها ظاهرا محل را ترک کرده‌اند.

حسین کروبی تصریح کرد که اگر اقدامات محافظان مهدی کروبی نبود احتمال آسیب رسیدن به خانواده کروبی وجود داشت.

وی حال خانواده کروبی را مناسب توصیف کرد و گفت مهدی کروبی برای همسایه‌ها ابراز نگرانی کرده است.

حسین کروبی حمله مهاجمان را به "کودتا علیه یک خانه" و علیه "یک پیرمرد" توصیف کرد و گفت: "فکر می‌کنم، می‌خواهند درباره آقای کروبی تصمیم‌گیری بکنند، و زمینه آن را امشب (پنجشنبه) می‌خواستند فراهم کنند."

حسین کروبی تصریح کرد: "این تهاجم کاملا از طرف بالا حساب شده بود و این کار، یک کار ساده‌ای نبود؛ اینکه وارد محله‌ای بشوند، و این قدر با خشونت رفتار کنند، تیراندازی کنند، گاز اشک‌آور به خانه بزنند و این قدر با خشونت رفتار کنند، قاعدتا یک برنامه‌ای برای آقای کروبی دارند."

حسین کروبی هم چنین گفت که سرتیم مهدی کروبی که برای مذاکره با مهاجمان رفته بود تا از آنها بخواهد به سوی خانه تیراندازی نکنند، توسط مهاجمان مورد ضرب وشتم قرار گرفت و بیهوش و خلع سلاح شده و به بیمارستان انتقال یافت.

فرزند مهدی کروبی، شامگاه پنجشنبه پیش از آخرین مصاحبه خود با رادیو فردا، از ادامه محاصره خانواده کروبی خبر داده بود و گفته بود مهاجمان با تیراندازی به سوی خانه، ورودی به مجتمع را به آتش کشیده و به دنبال هجوم به داخل خانه بودند که با مقاومت محافظان روبرو شدند.
حسین کروبی در این مصاحبه از محاصره کامل منزل گفته بود و شرایط را به "صحرای کربلا" و "فلسطین اشغالی" تشبیه کرده بود.
گفتنی است برخی سایت های خبری نیز گزارش داده اند که بر اثر این درگیری ها به غیر از سر تیم محافظان مهدی کروبی، چهار تن دیگر نیز زخمی شدند.

 

ادامه ی حمله به منزل مهدی کروبی و انتقال سرتیم محافظان وی به بیمارستان

خبرگزاری هرانا - در پی ادامه ی حمله ی نیروهای مسلح بسیج و لباس شخصی به منزل مهدی کروبی، آقای یاری سرتیم محافظان وی به بیمارستان منتقل شد.
سر تیم محافظان کروبی که برای صحبت با مهاجمین به سمت آنان رفته بود، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت به حالت اغما فرو رفت و همراهان وی، به سرعت به بیمارستان منتقلش نمودند.
بر اساس گزارش تکمیلی سایت سحام نیوز در مورد حمله نیروهای خودسر به منزل کروبی در آستانه ی روز قدس، افراد مهاجم ضمن تیر اندازی به ساختمان، اقدام به قطع کردن تمامی چراغ های خیابان کرده اند.
منزل مهدی کروبی تا لحظه ی تنظیم خبر هم چنان در محاصره ی این نیروهای مهاجم است.
گفته می شود آن ها در اقدامی دیگر لوله های انتقال آب را تخریب کردند و موجب قطعی آب شده اند.
هم چنین به گزارش جرس فرزند مهدی کروبی با تایید اخبار منتشر شده در این رابطه گفت: مهاجمان به اسلحه سرد و گرم و مواد آتش زا مسلحند و خطر جدی نسبت به جان آقای کروبی وجود دارد در حالی که نیروی انتطامی با وجود تماس های مکرر تا کنون از حاضر شدن در صحنه خودداری نموده است.
در همین لحظات شیخ مهدی کروبی درباره یورش مسلحانه به منزلش آرام و با متانت به خانواده و نزدیکان و محافظانش گفته بود که محکم باشند و نگران نباشند. اینگونه مسائل ایشان را نسبت به راه و هدفی که برگزیرند مقام تر و راسخ تر میکند.
محمد تقی کروبی در این گفتگو که در میان صدای تیراندازی تاکید کرد که اینجا وضعیت جنگی حاکم است و نیروهای بسیج و لباس شخصی ها به ساختمان حمله کردند. تلفن ما در میان هیاهوی بیرون قطع شد.‬
پس از قطعی این تماس، حسین کروبی، دیگر فرزند مهدی کروبی، با بیان این که "اینجا فلسطین شده است"، گفت: دارند به شیشه های خانه شلیک می‌کنند. محافظ‌ ها هم مجبور به تیراندازی شدند. اینجا واقعا فلسطین شده."
در هنگام این گفت و گو، لحظه ای صدای فریادها و تیراندازی قطع نشد و حسین کروبی که بیش از این امکان صحبت نداشت تنها اضافه کرد: گاز اشک آور انداختند داخل خانه، معلوم نیست چه می خواهند و چه کار دارند می کنند.
نیروهای محاصره کننده منزل کروبی پس از شکستن در منزل اقدام به ورود به ساختمان کردند. به گفته حسین کروبی این افراد در شب قدر با هدف ایجاد رعب و وحشت اقدام به این کار کردند.
با این حال نیروهای انتظامی به رغم حضور در صحنه تاکنون اقدامی نکردند.
در پی حمله شب گذشته این افراد، فاطمه کروبی در نامه ای به آقای خامنه ای گفته بود که اختلاف همسرم با جنابعالی در مسائلی که همگان بر آن واقفند چه ارتباطی با حق زیستن خانواده ما دارد؟

 

حمله به منزل مهدی کروبی با پرتاب کوکتل مولوتف

 خبرگزاری هرانا - دقایقی پیش نیروهای لباس شخصی و بسیج با پرتاب کوکتل مولوتف به منزل مهدی کروبی حمله کردند.

بر اساس گزارش سایت رسمی حزب اعتماد ملی نیروهای محافظ آقای کروبی به دلیل حفاظت از جان وی، مجبور به تیراندازی هوایی شدند.
گفته می شود مهاجمان درب منزل را نیز شکسته و اقدام به ورود به ساختمان کردند.
در پی نامه اعتراض آمیز فاطمه کروبی به آیت الله خامنه ای و هم چنین ترس از حضور مهدی کروبی در راهپیمایی روز قدس، از شب گذشته تاکنون حملات به منزل این نامزد معترض در دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری، تشدید شده است.
بر اساس برخی گزارش ها نیروهای انتظامی علی‌رغم حضور در صحنه تاکنون اقدامی نکرده‌اند.
اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.

تصاویر منتشر شده از سوی وب سایت سحام نیوز:

 

191 نفر در شيراز به جرم روزه خواري بازداشت شدند

خبرگزاری هرانا - رئيس ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي استان فارس گفت: با اجراي طرح برخورد با روزه‌خواران 191 نفر از شهروندان در سطح شيراز دستگير و با قرار كيفرخواست به دادگاه معرفي شدند.

به گزارش فارس، احمد رحمانيان افزود: محور اصلي طرح برخورد با روزه‌خواران در ماه رمضان، پيشگيري از هنجارشكني است.

وي گفت: معاونت نظارت و بازرسي دادسراي شيراز طرح برخورد با روزه‌خواران را در راستاي احياي امر به معروف و نهي از منكر، احترام به شعائر اسلامي و تأمين امنيت شهروندان در شيراز به اجرا درآورد.

رحمانيان ادامه داد: در اجراي اين طرح از توان بالقوه دستگاه‌هاي دولتي و غيردولتي استفاده شده است و 11 دستگاه انتظامي، قضايي، فرهنگي و اجتماعي فعاليت داشته‌اند.

رحمانیان مدعی شده است که نیروهایی که شهروندان را شناسایی می کند انتظامی نبوده و "از بین مردم" هستند.

رحمانيان اظهار داشت: 200 صنف در ماه رمضان از ستاد پيشگيري و حفاظت اجتماعي تذكر كتبي دريافت كرده و به اين ستاد تعهد داده‌اند.
در همین راستا جواد تقوي، معاون بازرسي و رسيدگي به تخلفات سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان کل کشور، چند روز قبل در گفتگو با ايسنا در مورد آخرين آمار بازرسي در ماه رمضان گفته بود: "طي مدت 30 روزه طرح رمضان، حدود 750 هزار مورد بازرسي از واحدهاي مختلف خرد، كلان و متوسط صورت گرفته كه از مجموعه اين بازرسي‌ها 65 هزار پرونده به ارزش ريالي 95 ميليارد ريال تشكيل شده است و اين پرونده‌هاي تشكيل شده به تعزيرات خواهند رفت."

 

محسن بیک وند از قربانیان شکنجه در زندان به قتل رسید

خبرگزاری هرانا - محسن بیک وند، یکی از زندانیان عادی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، سه شنبه شب، مورخ نهم شهریورماه، در زندان به قتل رسید.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، محسن بیک وند که بارها توسط ماموران زندان مورد شکنجه های سخت قرار گرفته بود، در بند 6، سالن 16 زندان رجایی شهر کرج به قتل رسیده است.
محسن بیک وند، اواسط خردادماه سال جاری به سلول انفرادی بند یک زندان رجایی شهر کرج منتقل شده بود.
گفتنی است زندانیان محبوس در زندان رجایی شهر معتقدند که دستور قتل این زندانی توسط مسئولین زندان صادر شده است و قتل زندانیان معترض توسط زندانیان دیگر به صورت سازمان یافته و از سوی مسئولین زندان هدایت می شود.
خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در خردادماه سال جاری اقدام به پخش فیلمی از شکجه ی این زندانی از درون زندان نموده بود که بر اساس این سند، مسئولان به دلیل شکنجه های سخت هردو پای این زندانی را شکسته، دستانش را به طور موقت از کار انداخته و بدنش را سوزانده بودند.
تصاویر مستند زیر اسنادی است که در خرداد ماه سالجاری از سوی خبرگزاری هرانا منتشر شد که در آن محسن بیک وند و سایر زندانیان از وجود ضرب و شتم و شکنجه و بدرفتاری زندانبانان در زندان  شکایت می کنند.

گزارشات از حمله اراذل و اوباش بسیجی به منزل مهدی کروبی و پیامها در این ارتباط



پیام میرحسین موسوی به مناسبت حملات سازمان یافته به منزل مهدی کروبی

اقدامات سیاه و نفرت انگیز اراده معطوف به آزادی مردم را سد نمی کند

کلمه:

در پی اقدامات وحشیانه ی «اوباش بسیجی نما» و حمله سازمان یافته ی دولتی به منزل آقای کروبی، میرحسین موسوی در پیامی ضمن تقبیح این عمل، آن را نشان ازگم کردگی راه اقتدارگرایان و همچنین مقوم اراده ی مردم برای نیل به آزادی دانست.
به گزارش کلمه متن پیام موسوی به شرح زیر است:

بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
حمله اوباشان رو سیاه به منزل حجت الاسلام و المسلمین کروبی یار شجاع مردم در شب قدر نشان از ره گم کردگی اقتدار گرایان است. آنها با این اقدامات سازمان یافته که حدود ۵روز است زیر نظرنیروهای انتظامی و امنیتی آغاز شده است نشان دادند که اشغال قدس شریف و دشمنی با اسرئیل بهانه است دشمن واقعی اقتدارگرایان کروبی و شخصیتهای امثال او و سایر آزادیخواهان است. همانطور که در ۲۲ بهمن نشان داده شد که مقصد اقتدار گرایان نه جشن پیروزی انقلاب بلکه مراسمی برای چنگ و دندان نشان دادن به آزادی خواهان و ملت سبز ایران است.
فاجعه حمله به منزل جناب اقای کروبی که به دنبال حمله به منازل مراجع عالیقدر در قم و شیراز صورت می گیرد بهترین نشان خوف اقتدار گرایان از جنبش مردمی و نیز بهترین دلیل برای ابزاری شدن همه شعار ها و مراسم و مناسک اسلامی وانقلاب است طرفه آنکه از سوی سازمان دهندگان این اقدامات مفتضحانه، سال و روز هم برای پایان عمر ظلم اسرئیل اعلام می شود. ما می گوئیم شما با این اقدامات سیاه و نفرت بر انگیز اراده معطوف به آزادی مردم را نمی توانید سد کنید بلکه راه نیل به آزادی را برای آزادی خواهان کوتاه تر می کنید.
میرحسین موسوی

 

• حملات شدیدی که از شب گذشته همراه با تیراندازی به سوی خانه ی مهدی کروبی آغاز شد، ادامه دارد. مهدی کروبی از خانه ی خود مردم را به ادامه ی مبارزه برای حقوق خود فرا خوانده و میرحسین موسوی در پیام کتبی و تماس تلفنی با مهدی کروبی برای حضور در خانه ی او اعلام آمادگی کرده است ...


اخبار روز: شب جمعه منزل مسکونی مهدی کروبی از رهبران معترضین در ایران برای چندمین شب متوالی مورد حملات سازمان یافته نیروهای بسیجی وابسته به حکومت قرار گرفت.
به گزارش سحام نیوز نیروهای بسیج با استفاده از سلاح گرم اقدام به حمله به منزل مهدی کروبی نمودند. آنها پس از شکستن درب منزل اقدام به ورود به ساختمان کردند. نیروهای محافظ به مجبور به تیراندازی هوایی شدند. بنابر این گزارش نیروهای انتظامی علی رغم حضور در صحنه اقدامی برای جلوگیری از این حملات صورت ندادند.
سر تیم محافظان مهدی کروبی که برای صحبت با مهاجمین به سمت آنان رفته بود، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت به حالت اغما فرو رفت. در پی این اقدام آقای یاری به سرعت به بیمارستان منتقل شد.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز، افراد مهاجم ضمن تیر اندازی به ساختمان، اقدام به قطع کردن تمامی چراغ های خیابان و
تخریب لوله های انتقال آب کردند.
همزمان با این اقدامات نیروهای انتظامی صحنه را به طور کامل ترک کردند.

استقرار نیروی یگان ویژه
به دنبال حمله شدید نیروهای مهاجم، یس از ساعاتی، نیروهای یگان ویژه در محل مستقر شدند. با استقرار نیروهای یگان ویژه، افراد مهاجم اقدام به ابتدای کوچه عقب نشینی کرده و مشغول برگزاری مراسم احیا شدند!

درخواست کروبی از مردم
مهدی کروبی در پیامی از مردم خواست تا از حضور در اطراف منزل وی خودداری کنند. مهدی کروبی در این پیام کوتاه بر حفظ جان و امنیت مردم تاکید کرده و از آنان درخواست نمود که امشب (پنجشبنه شب) از حرکت به سمت منزل وی خودداری کنند. وی همچنین از همه همسایگانی که دراین پنج شب مورد آزار و اذیت قرار گرفتند پوزش خواسته و طلب بخشش نمود.
مهدی کروبی به خبرنگار سحام نیوز گفت: دراین شب مبارک، آنچه را که خداوند برایم مقدر کرده باشد با تمام وجود پذیرایم و تا آخرین لحظه از حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد. وی همچین در پی تاکید محافظان و اطرافیان حاضر به ترک ساختمان نشد و گفت که تا آخر ایستاده ام.

تجمع مجدد نیروهای بسیجی ها
بنابر گزارش ها ازساعت ۸ صبح روز جمعه تعداد کثیری از نیروهای بسیجی و سپاهی با تجمع در مقابل منزل مهدی کروبی اقدام به برگزاری مراسم دعای زیارت عاشورا نمودند. تجمع این افراد با هدف جلوگیری از خروج مهدی کروبی از منزل برای شرکت در راهپیمایی روز قدس صورت گرفت.
از شب گذشته خطوط تلفن ساختمان محل سکونت مهدی کروبی قطع گردیده شده است و عملا ارتباط تلفنی با وی مقدور نیست.
نیروهای یگان ویژه محل را ترک کرده اند و تنها تعداد اندکی از نیروهای وظیفه انتظامی در محل مستقر هستند.
ساعتی بعد تعداد زیادی موتور سوار اقدام به محاصره ی تمامی کوچه های اطراف منزل مهدی کروبی نمودند.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز با ورود این افراد دور جدیدی از تهاجمات تدارک و سازماندهی شد. برپایه ی این گزارش
این افراد قصد ورود به منزل مهدی کروبی را داشته اند.

پیام میرحسین موسوی
در پی اقدامات وحشیانه ی «اوباش بسیجی نما» و حمله سازمان یافته ی دولتی به منزل آقای کروبی، میرحسین موسوی در پیامی ضمن تقبیح این عمل، آن را نشان ازگم کردگی راه اقتدارگرایان و همچنین مقوم اراده ی مردم برای نیل به آزادی دانست.
به گزارش کلمه متن پیام موسوی به شرح زیر است:

بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
حمله اوباشان رو سیاه به منزل حجت الاسلام و المسلمین کروبی یار شجاع مردم در شب قدر نشان از ره گم کردگی اقتدار گرایان است. آنها با این اقدامات سازمان یافته که حدود ۵ روز است زیرنظر نیروهای انتظامی و امنیتی آغاز شده است نشان دادند که اشغال قدس شریف و دشمنی با اسرئیل بهانه است. دشمن واقعی اقتدارگرایان کروبی و شخصیتهای امثال او و سایر آزادیخواهان است. همانطور که در ۲۲ بهمن نشان داده شد که مقصد اقتدار گرایان نه جشن پیروزی انقلاب بلکه مراسمی برای چنگ و دندان نشان دادن به آزادی خواهان و ملت سبز ایران است.
فاجعه حمله به منزل جناب اقای کروبی که به دنبال حمله به منازل مراجع عالیقدر در قم و شیراز صورت می گیرد بهترین نشان خوف اقتدار گرایان از جنبش مردمی و نیز بهترین دلیل برای ابزاری شدن همه شعارها و مراسم و مناسک اسلامی وانقلاب است طرفه آنکه از سوی سازمان دهندگان این اقدامات مفتضحانه، سال و روز هم برای پایان عمر ظلم اسرئیل اعلام می شود. ما می گوئیم شما با این اقدامات سیاه و نفرت بر انگیز اراده معطوف به آزادی مردم را نمی توانید سد کنید بلکه راه نیل به آزادی را برای آزادی خواهان کوتاه تر می کنید.
میرحسین موسوی

تماس تلفنی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با مهدی کروبی
میرحسین موسوی و زهرا رهنورد همچنین در تماسی تلفنی (تلفن همراه) با مهدی کروبی، اقدامات سخیف و نابخردانه ی جمعی مسلمان نما را محکوم کردند.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز میرحسین موسوی ضمن اعلام آمادگی برای حرکت به سمت منزل مهدی کروبی و حضور در کنار ایشان گفت: ”متاسفانه این افراد چیزی از آبروی کشور باقی نگذاشته اند و وضع کشور را به این صورت درآورده اند.”
مهدی کروبی نیز ضمن تشکر از آقای موسوی به ایشان گفت: ”شما خود در صف اول مبارزه ایستاده اید.” آقای کروبی در ادامه افزود: ”آنچه که اکنون مهم است، دفاع از آزادی و حقوق بر حق مردم است.”


آخرين خبرها از مهدی کروبی (ويژه گويا) 

 

طبق خبرهای دريافتی، تا دقایقی پیش، چهار یا پنج سرباز نیروی انتظامی در مقابل منزل مهدی کروبی حضور داشتند که هیچ کاری نمی‌کردند اما همان ها را هم بردند واکنون منطقه در تصرف کامل نيروهای بسيج طرفدار دولت است.

 همچنين گزارش می‌شود که حمله‌کنندگان با خیال آسوده و بدون هیچ‌گونه مانعی، از دیوارهای خانه بالا رفته‌اند و سیم تمام تلفن‌ها را قطع کرده‌اند.
شنيده می‌شد که سردسته حمله‌کنندگان به یاران‌اش می‌گفت «همه شیشه‌ها تا طبقه سوم خرد شده حالا نوبت طبقه چهارم است!»
به نظر می‌رسد تمام حملات پنج روز گذشته، بهانه‌ای برای وقايع امروز و جلوگیری از حضور مهدی کروبی در راهپیمایی روز قدس بوده است.


با ورود بیش از ۲۰ موتورسوار و محاصره کامل منزل کروبی؛ دور جدید حملات آغاز شد (۴)


سحام نیوز: از دقایقی قبل تعداد زیادی موتور سوار اقدام به محاصره ی تمامی کوچه های اطراف منزل مهدی کروبی نمودند.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز با ورود این افراد دور جدیدی از تهاجمات در حال تدارک و سازماندهی میباشد.
این افراد قصد ورود به منزل رادارند.
اخبار تکمیلی در ادامه خواهد آمد.



ابعاد تازه ای از حمله وحشیانه شب گذشته به منزل کروبی/کشیدن چادر از سر زن مسلمان در شب قدر

 سحام نیوز: به گزارش شاهدان عینی، شب گذشته نیروهای اراذل و اوباش بسیجی درب منزل مهدی کروبی با حمله به یک زن او را به شدت کتک زدند. بنا به این گزارش متاسفانه این بسیجیان به ظاهر مسلمان درماه رمضان و شب قدر با کشیدن چادر از سر این زن وی را به شدت مورد آسیب قرار دادند.
همسر وی نیز که جهت دفاع از همسرش بر آمد با ضرب و شتم شدید از طرف یکی از نیورهای یگان ویژه ها مصدوم می گردد. متاسفانه یگان ویژه به جای دستگیری عاملن این فاجعه، این زن و شوهر که از خانواده شهدا نیز می باشند را دستگیر و داخل یک ون محبوس کردند.
گویا از نظر این افراد مهاجم، جرم این زن صحبت با گوشی تلفن همراه بوده است.


بیانیه سازمان ادوار تحکیم در اعتراض به حمله اجیر شدگان حکومتی به منزل مهدی کروبی



در آستانه روز قدس؛ بیانیه سازمان ادوار تحکیم در اعتراض به حمله اجیر شدگان حکومتی به منزل مهدی کروبی
طبق آمار رسمی کشور ماه مبارک رمضان  ماهی است که میزان ارتکاب جرم در جامعه کاهش می یابد و این به معنی اینست که خلافکاران نیز در این ماه حرمتهایی را پاس می دارند. اما با کمال تأسف باید گفت که ظاهراً اقتدارگرایان، این گندم نمایان جو فروش برایشان ارزش های دینی و آیینی نیز محلی از اعراب ندارد و اعمال مجرمانه شان در این ماه عزیز نیز بنایی بر کم شدن ندارد.
اینکه حکومتی برای جلوگیری از حضور شخصیتی شناخته شده که سابقه انکارناپذیری در مبارزات پیش از انقلاب دارد و طعم تلخ زندان های رژیم گذشته را چشیده است، در راهپیمایی روز قدس، مزدوران لباس شخصی را به در منزل او بفرستند تا با ایجاد رعب و وحشت و الواط گری و هل من مبارز طلبی حضور او را ناممکن سازند، عمل مجرمانه  ای است که نمونه اش را در هیچ قوطی عطاری در هیچ کجای دنیا نمی توان یافت. به راستی چه کسی با چه حقی می تواند نه شخصیتی مبرز همچون کروبی که حتی یک انسان عادی را از حق حضور در برنامه ای که به طور قانونی در حال برگزاری است را سلب کند؟
بواقع جای بسی تأسف و دریغ است که حاصل خون هزاران انسان آزاده به بازیچه ای در دستان عده ای انسان بی خرد بدل شده است که به هیچ اصل و مرام اخلاقی و وجدانی پایبند نیستند. نظامی که برای استقرار عدالت و قانون شکل گرفته بود و روز قدسش بنا بود روز نفی انحصار طلبی و استبداد و حق کشی و تجاوز باشد، اکنون کلمه حق و قانون و عدالت و آزادی در آن مهجورترین کلماتند و سالیانی است در مسیری خلاف  این ارزشهای بنیادین گام بر می دارد. حکومتی که وظیفه اش حراست و حفاظت از امنیت مردمان است، وظیفه اش را محافظت از مشتی هتاک و اوباش مزد بگیر تعریف نموده است.
حکومتی که باید نخبگان را بر صدر نشاند، ایشان را در تنگنای سیاه چالها محبوس نموده است. حکومتی که باید احزاب را قدر نهد، اعضایشان را یک به یک در بند می نماید تا شاید خاموششان سازد و …
به راستی اگر کودتاگران معتقدند که جنبش سبز تمام شده است و اینان از این به قول خودشان فتنه سربلند بیرون آمده اند، پس اینهمه واهمه و دستگیری و رزمایش خیابانی برای چیست؟ هراس از حضور یک انسان در راهپیمایی رسمی کشور ناشی از چیست؟ لشگر کشی به محل سکونت یک منتقد معتقد به نظام جمهوری اسلامی نشانه چه چیزی می تواند باشد؟ اینکه چند میلیون انسان معترض در خیابان های شهرمجال اعتراض یابند یا اینکه حکومتی به همان مقیاس و بلکه بیشتر نیروهای گارد و بسیج و غیره را برای سرکوب در خیابانها بگمارد، نتیجه منطقی اش چه تفاوتی می کند؟ نتیجه اش اکثریت بودن معترضین نیست؟
آیا حال و روز امروز کودتاچیان مصداق بارز این کلام فخر شعر معنوی ایران مولانا نیست که:
که گفت که آن زنده جاوید بمرد
که گفت که آفتاب امید بمرد
آن دشمن خورشید بر آمد بر بام
دو چشم ببست و گفت خورشید بمرد
همه این حرکات نشانه ای است از اینکه حاکمیت حیات و سرزندگی جنبش سبز را باور دارد اما متاسفانه راهکاری که در پیش گرفته است همچون همیشه باز کردن تمامی گره ها با دندان های تیز است راهی که البته به جایی نخواهد رسید.
سازمان دانش  آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت) به عنوان سازمانی که در انتخابات ریاست جمهوری از مهدی کروبی این شیخ شجاع اصلاحات حمایت نمود، ضمن اعتراض شدید به فاجعه تعرض چند باره به منزل مسکونی ایشان ،مداوماً اعلام می دارد که همچنان با تمام توان پشت در پشت ایشان و میر حسین موسوی رهبران جنبش سبز خواهد بود و همچنین مسؤولیت هرگونه تعرض به ایشان را مستقیماً متوجه صاحبان اصلی قدرت می داند و قاطعانه اعلام می کند که شرکت در راهپیمایی رسمی (و حتی غیر رسمی ) کشور حق طبیعی هر یک از شهروندان است و مطابق قانون اساسی هیچ شخص یا شخصیتی حق سلب آنرا ندارد.
سازمان ادوار تحکیم همچنین امیدی البته کم ثمر دارد که ذره ای تعقل در مجموعه حاکمیت فعلی وجود داشته باشد که در شرایط دشوار داخلی و خارجی امروز کشور که حاصل نابخردی های مسؤولان نامسؤول فعلی است، ظرفیت های باقی مانده برای آشتی و گفتگو با ملت را یک به یک و به ثمن بخس نابود نسازند که پل های ویران شده، راهی مسدود برای بازگشت خواهند بود.
سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی (ادوار تحکیم وحدت)



تماس تلفنی میرحسین موسوی و زهرا رهنورد با مهدی کروبی

 
 سحام نیوز: میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در تماسی تلفنی (تلفن همراه) با مهدی کروبی، اقدامات سخیف و نابخردانه ی جمعی مسلمان نما را محکوم کردند.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز میرحسین موسوی ضمن اعلام آمادگی برای حرکت به سمت منزل مهدی کروبی و حضور در کنار ایشان گفت:” متاسفانه این افراد چیزی از آبروی کشور باقی نگذاشته اند و وضع کشور را به این صورت درآورده اند.”
مهدی کروبی نیز ضمن تشکر از آقای موسوی به ایشان گفت:” شما خود در صف اول مبارزه ایستاده اید.”  آقای کروبی در ادامه افزود:” آنچه که اکنون مهم است، دفاع از آزادی و حقوق بر حق مردم است.”




از صبح امروز تجمع مجدد نیروهای بسیجی جهت جلوگیری از خروج مهدی کروبی از منزل /ارتباط ساختمان با بیرون قطع شد


سحام نیوز: ازساعت ۸ امروزتعداد کثیری از نیروهای بسیجی و سپاهی با تجمع درب منزل مهدی کروبی اقدام به برگزاری مراسم دعای زیارت عاشورا نمودند.
به گزارش خبرنگار سحام نیوزتجمع این افراد با هدف جلوگیری از خروج مهدی کروبی از منزل برای شرکت در راهپیمایی روز قدس صورت پذیرفته است.
در همین راستا از شب گذشته خطوط تلفن ساختمان محل سکونت مهدی کروبی قطع گردیده شده است
 و عملا ارتباط تلفنی با ایشان مقدور نیست.
لازم به یادآوریست شب گذشته در حمله وحشیانه  این افراد به منزل مهدی کروبی خسارت های سنگینی وارد آمد. در پی این اقدام متاسفانه سرتیم محافظان ایشان به شدت آسیب دید و در حالت اغما به بیمارستان منتقل گردید.
متاسفانه نیروهای یگان ویژه محل را ترک کردند و صرفا تعداد اندکی از نیروهای وظیفه انتظامی در محل مستقر هستند.



درخواست مهدی کروبی از مردم


سحام نیوز: مهدی کروبی در پیامی از مردم خواست تا امشب از حضور در اطراف منزل ایشان به شدت خودداری کنند.
به گزارش خبرنگار سحام نیوز مهدی کروبی در این پیام کوتاه بر حفظ جان و امنیت مردم تاکید کرده و از آنان درخواست نمود که امشب از حرکت به سمت منزل ایشان خودداری کنند. ایشان همچنین از همه همسایگان و عزیزانی که دراین پنج شب مورد آزار و اذیت قرار گرفتند پوزش خواسته و طلب بخشش نمودند.
مهدی کروبی در همین راستا به خبرنگار ما گفت: دراین شب مبارک، آنچه را که خداوند برایم مقدر کرده باشد با تمام وجود پذیرایم و تا آخرین لحظه از حقوق مردم کوتاه نخواهم آمد.
ایشان همچین در پی تاکید محافظان و اطرافیان حاضر به ترک ساختمان نشدند و گفتند که تا آخر ایستاده ام.

جمعه، 12 شهریور 1389

ادوارنیوز: 
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران با انتشار گزارشی نسبت به تشدید روند دستگیری و محکومیت فعالان و وکلای حقوق بشر در ایران اعتراض کرده.
در بخشی از این گزارش با اشاره به بازداشت علی جمالی و حسن اسدی زید آبادی از اعضای سازمان داشن آموختگان ایران آمده است: " با دستگیری علی جمالی و حسن زیدآبادی، تقریبا تمام اعضاء شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت که یک سازمان دانش آموختگان متعهد به حقوق بشر و بهبود اجتماعی است، اینک به صورت خودسرانه زندانی شده اند. سازمان ادوار تحکیم وحدت  سازمانی متشکل از شهروندان جوان ایرانی است که نسبت به بهبود وضعیت زندگی ملت ایران و شیوه های صلح آمیز و بدون خشونت برای ارتقاء و محافظت از حقوق بشر ایرانیان متعهد است.  کمپین از هیچگونه شواهدی که توجیه گر آزار اعضاء این گروه باشد مطلع نیست و بر عکس، در هیچ یک از محاکماتی که سایر اعضاء این سازمان در آنها محکوم شده اند، هیچگونه مدارک و شواهدی ارایه نشده است.  بنا بر این، دستگیری و محاکمهء اعضاء سازمان ادواربا مقاصد سیاسی صورت می گیرد و این در مغایرت با قوانین ایران و بین الملل است."
مشروح این گزارش به شرح زیر است:
کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز گفت که مقامات جمهوری اسلامی ایران همچنان به دستگیری و حبس فعالان جامعهء مدنی و آزار و محاکمهء وکلای مستقل ادامه می دهند.
آرون رودز، سخنگوی کمپین گفت:  “با توجه به اینکه اکثر فعالان و وکلای حقوق بشر ایران اکنون در زندان به سر می برند و یا وادار به ترک کشور شده اند، همکاران باقیماندهء آنان به صورت سیستماتیک توسط دولت محمود احمدی نژاد مورد حمله قرار می گیرند.
شیرین عبادی، برندهء جایزهء صلح نوبل سال ۲۰۰۳ به کمپین گفت:  “متاسفانه عدم استقلال قوه قضاییه باعث شده که وکلایی که مستقلا کار می کنند مورد هدف قوه قضاییه قرار بگیرند و اگر نگاهی به عملکرد قوه قضاییه در ارتباط با وکلا در یک سال گذشته داشته باشیم می بینیم وکلایی که از زندانیان سیاسی دفاع می کردند همگی به نوعی دچار مشکلات عدیده ای شدند.”
عبادی همچنین متذکر شد که حقوقدانان برجسته، محمدعلی دادخواه و عبدالفتاح سلطانی، هر دو ظرف سال گذشته زندانی شده اند و با وثیقه های سنگین آزاد شده اند، محمد سیف زاده در انتظار محاکمه به سر می برد، محمد اولیایی فر در حال گذراندن محکومیت زندان یک ساله اش است، و شادی صدر و محمد مصطفایی وادار به تبعید شده اند.
دو عضو کمپین یک میلیون امضاء که مدافع تساوی حقوق زن و مرد است به نامهای فاطمه مسجدی و مریم بیدگلی هر کدام به یک سال زندان محکوم شده اند.  روز ۳۱ مرداد، ماموران امنیتی به صورت خودسر فعالان حقوق بشر حسن زیدآبادی و علی جمالی  را دستگیر کردند.  نسرین ستوده، وکیل برجستهء حقوق بشر، احضار شده است و دارایی های وی توقیف شده است.
نسرین ستوده در مصاحبه با کمپین گفت که شیوهء جدید آزار وکلای حقوق بشر ایراد اتهامات بی اساس مالی به آنان به دلایل مالیاتی است.
نسرین ستوده به کمپین گفت: “در مراجعه‌ای که به اداره‌ مالیات داشتم، با فهرست بررسی ویژه مالیاتی برخورد کردم که نام من و سی همکار مدافع حقوق بشرم در آن قرار داشت.”  این فشارهای مالیاتی در شرایطی صورت می گیرد که به گفته ی وی، پرونده های حقوق بشری به صورت رایگان پیگیری می‌شود و پولی از جانب وکلای این پرونده‌ها از متهمان دریافت نمی‌شود.
نسرین ستوده گفت به باور وی، این اقدامات با هدف خاتمه دادن به دفاع حقوقی توسط جامعهء حقوق بشری ایران صورت می گیرند.  به گفته خانم ستوده،” تنها نهاد مدافع حقوق وکلا، کانون وکلای دادگستری‌ است که همواره تحت فشار نهادهای حکومتی بوده و حتی تلاش هایی برای الحاق آن به قوه‌ قضاییه صورت گرفته است.”
شیرین عبادی در این زمینه گفت: ” ادامه این وضعیت باعث می شود که یک تابلوی تعطیل بر سردر قوه قضاییه و پس از آن بر سر در کانون وکلا بگذارند و من در همین جا بایستی گله مند باشم از هیات مدیره کانون وکلا که اعتراض به موقع خودشان را تا کنون ابراز نکردند و من امیداورم حداقل در مورد خانم نسرین ستوده به شیوه شایسته عمل کنند. آقای جندقی بایستی متوجه باشند که رییسی هستند که به وسیله وکلا انتخاب شدند نه به وسیله دولت بنابراین باید به عملی که با خانم ستوده کردند اعتراض بکنند.”
با دستگیری علی جمالی و حسن زیدآبادی، تقریبا تمام اعضاء شورای مرکزی سازمان ادوار تحکیم وحدت که یک سازمان دانش آموختگان متعهد به حقوق بشر و بهبود اجتماعی است، اینک به صورت خودسرانه زندانی شده اند. سازمان ادوار تحکیم وحدت  سازمانی متشکل از شهروندان جوان ایرانی است که نسبت به بهبود وضعیت زندگی ملت ایران و شیوه های صلح آمیز و بدون خشونت برای ارتقاء و محافظت از حقوق بشر ایرانیان متعهد است.  کمپین از هیچگونه شواهدی که توجیه گر آزار اعضاء این گروه باشد مطلع نیست و بر عکس، در هیچ یک از محاکماتی که سایر اعضاء این سازمان در آنها محکوم شده اند، هیچگونه مدارک و شواهدی ارایه نشده است.  بنا بر این، دستگیری و محاکمهء اعضاء سازمان ادواربا مقاصد سیاسی صورت می گیرد و این در مغایرت با قوانین ایران و بین الملل است.
تارنمای تغییر برای برابری گزارش داده است که مریم بیدگلی و فاطمه مسجدی، دو فعال حقوق زنان و اعضاء کمپین یک میلیون امضاء، به دنبال محکومیت به جرم ” تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران به نفع گروه فمینیستیِ (کمپین) مخالف نظام از طریق انتشار و جمع آوری امضاء برای تغییر قوانین تبعیض آمیز در مورد زنان”، هریک به یک سال زندان محکوم شده اند.  هیچیک از این زنان این اتهامات را نپذیرفته اند و درطول محاکمهء خویش در شعبهء دوم دادگاه انقلاب قم اعلام کرده اند که فعالیت های کمپین یک میلیون امضاء ناقض هیچیک از قوانین ایران نیستند.  مینا جعفری و مهناز پراکند، وکلای مدافع این فعالان حقوق زنان، در خصوص این احکام تقاضای تجدید نظر خواهند داد.
کمپین نگرانی جدی خود را در خصوص سوء استفادهء مقامات ایرانی از امکانات قضایی خویش برای مورد هدف قرار دادن اعضاء جامعهء حقوق بشری و مدنی ایران اعلام می دارد.