۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

گروه کمک رسانی به غزه: کمک ایران را قبول نکردیم


رادیو فردا: 
یکی از رهبران گروهی که سازماندهی ارسال کمک ها با کشتی به غزه را به عهده داشت، می‌گوید که ایران نیز به این گروه پیشنهاد ارسال کمک داده بود ولی این گروه این پیشنهاد را نپذیرفته است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس، گرتا برلین یکی از رهبران گروه جنبش آزادی غزه گفته است که این گروه پیشنهاد ارسال کمک و حمایت از سوی گرو‌ه‌ها و دولت‌های تندرو را نمی پذیرد.
خانم برلین همچنین گفته است بزرگترین دریافت مالی این گروه از طریق جذب کمک از سوی ماهاتیر محمد، نخست وزیر سابق مالزی بوده، که ۳۰۰ هزار دلار جمع آوری شده و این گروه این پول را صرف خرید سه کشتی کرده است.   
خانم برلین روز پنجشنبه گفت که گروه جنبش آزادی غزه چهار سال پیش در کالیفرنیا تشکیل شده و هنوز ۳۸ هزار دلار بودجه در اختیار دارد.
در جریان حمله روز دوشنبه نیروهای اسرائیلی به کشتی ارسالی این گروه به نزدیکی آب های غزه، ۹ نفر کشته شدند. گزارش ها حاکی است یکی از کشته شدگان، یک شهروند آمریکا بوده است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه تایید کرد یک شهروند آمریکایی هم در کشتی حضور داشته و جریان حمله نیروهای اسرائیلی کشته شده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا فیلیپ کراولی گفت که «فرقان دوغان» ۱۹ ساله و متولد نیویورک، تابعیت دوگانه آمریکا – ترکیه داشته که بر اثر زخم ناشی از تیراندازی جان سپرده است.
رسانه های ترکیه گفته اند که دوغان در پی شلیک چهار گلوله به سینه اش کشته شده است. سخنگوی وزیر خارجه آمریکا حاضر نشد درباره این گزارش ها صحبت کند؛ وی با این حال اظهار داشت که ممکن است اف بی آی برای تحقیق بیشتر، پرونده قتل این شهروند آمریکایی را دنبال کند..
اسرائیل می‌گوید غزه را برای قطع ارسال تسلیحات و کمک های نظامی به منطقه ای که زیر نظر جنبش مقاومت اسلامی حماس اداره می شود، مورد حصر قرار داده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که ایالات متحده پیش از حرکت این کشتی ها، تماس هایی با اسرائیل داشته و تایید کرد که واشینگتن از تل آویو خواسته بود مراقب هرگونه اشتباه در محاسبات باشد؛ سخنگوی وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که واشینگتن از پیش می‌دانست که در میان سرنشینان کشتی، شهروندان آمریکایی حضور دارند.
حمله اسرائیل به کشتی حامل کمک ها به غزه، واکنش های جهانی گسترده ای به همراه داشته است.

تهدید روسای دانشگاه ها توسط وزارت علوم


اخبار روز:

وزیر علوم روسای دانشگاه ها را تهدید کرد که با دانشجویان ناراضی و مخالف با دانشگاه ها برخورد سخت تری داشته باشند. وی تاکید کرد: وظیفه شما فقط رفتن به سر کلاس نیست و اگر دانشجویان در شما کاهلی و کوتاهی ببینند خود وارد صحنه می‌ شوند و با افرادی که می‌ خواهند دانشگاه را محیطی برای فعالیتهای جناحی قرار دهند برخورد خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو پنجشنبه در نشست هیئت رئیسه دانشگاهها و مراکز پژوهشی و پارکهای علم و فناوری به دانشگاه مطلوب از دیدگاه آیت الله خمینی اشاره کرد و گفت: از نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی، دانشگاه کارخانه آدم سازی است و برای رسیدن به این هدف باید اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه ویژگیهای خاص خود را داشته باشد.
وی همچنین گفت: دانشجویان باید ولایت ‌مدار باشند و در همه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی و سیاسی مرز بین خود و دشمن را شفاف ببینند تا فتنه و فتنه ‌گر فرصت طرح در دانشگاه و دانشجویان را در خود نبیند.
وزیر علوم دولت احمدی نژاد تاکید کرد: فضای دانشگاهها باید مردمی و آکنده از مکارم اخلاقی باشد نه این که بنگاه سیاسی برای جناحهای گوناگون تبدیل شود.
اجلاس روسای دانشگاهها و هییئت رئیسه دانشگاههای کشور با حضور وزیر علوم، وزیر اطلاعات، رئیس سازمان انرژی اتمی و ... در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است.

حمله به مهدی کروبی در آرامگاه آیت الله خمینی

اخبار روز: 
خبرگزاری امنیتی فارس از «بیرون کردن» کروبی از آرامگاه آیت الله خمینی توسط عوامل حکومت خبر داد.
به گزارش این خبرگزاری، «مردم» با شعار «مرگ بر منافق»، کروبی را مجبور کردند تا مقبره خمینی را ترک کند. فارس نوشته است: مهدی کروبی پنجشبنه شب در مقبره ی آیت الله خمینی حاضر شده بود که با شعار «مرگ بر منافق» حاضران مواجه شد، به طوری که محافظان وی مجبور شدند کروبی را به سرعت از منطقه خارج کنند.
شعاردهندگان فریاد می زدند: «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «مرگ بر منافق» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند».

مراسم درگذشت آیت الله خمینی تصفیه حسات سران حکومت با مخالفین


اخبار روز: 
مراسم سالگرد درگذشت آیت الله خمینی رهبر و بنیان گذار حکومت اسلامی روز جمعه در تهران برگزار شد. برای برگزاری این مراسم از یک هفته پیش تدارکات گسترده ای صورت گرفته بود و به ویژه نهادهای نظامی و امنیتی صدها هزار نفر را از نقاط مختلف کشور برای برگزاری این مراسم و شنیدن سخنان خامنه ای به مقبره ی آیت الله خمینی آوردند.
علی خامنه ای و محمود احمدی نژاد در سخنرانی های خود در این مراسم به مخالفین خود حمله کردند و مراسم سخنرانی حسن خمینی یکی از سخنرانان دعوت شده به این مراسم با شعارها و مزاحمت های طرفداران خامنه ای نیمه کاره ماند.
خامنه ای در سخنرانی خود نشان داد قصد دارد همچنان به مخالفت با خواست های مردم که در یک ساله ی اخیر بارها به صدای بلند اعلام شده بی اعتنا بماند و به سیاست سرکوبگرانه ی خود ادامه بدهد.

چه کسی پیرو «خط امام» است؟
در حالی که پیش از این سران جنبش سبز با انجام مصاحبه ها و سخنرانی هایی خود را پیرو خط امام معرفی کرده بودند، آیت الله خامنه ای و همچنین احمدی نژاد، آن ها را مورد حمله قرار دادند و این ادعای آن ها را رد کردند.
خامنه ای در بخشی از سخنان خود گفت: نمی توان با کسانی که صریحا پرچم مخالفت با اسلام را بلند کردند در یک خط بود. وی گفت: نمی‌توان قبول کرد آمریکا و انگلیس و سیا و موساد، سلطنت طلبان و منافقین حول محوری جمع شوند و بعد آن افراد ادعا کنند که خط امامی هستند.
خامنه ای گفت: نمی‌شود با هر کس و ناکس ائتلاف کرد؛ باید ببینیم دشمنان دیروز امام در برابر ما چه موضعی می‌گیرند اگر دیدیم مواضع ما طوری است که صهیونیست غاصب و مزدوران قدرت‌های گوناگون و مخالفین و معاندین امام و اسلام و انقلاب از ما تجلیل و احترام می کنند، بایستی در مواضع خود شک کنیم و باید بدانیم که راه درست و مستقیم را نمی رویم؛ امام می فرمود که اگر از ما تعریف کردند، بدانیم که خیانتکاریم.
رهبر حکومت خاطر نشان کرد: کسانی که درست خط مقابل امام حرکت می کنند در مساله قدس و در روز قدس آنطور موضعگیری کردند، در روز عاشورا آن فضاحت را به بار آوردند و بعد ما در مقابل، با کسانی که با اساس مبنای امام صریحا مخالف هستند اظهار همراهی کنیم و خود را در کنار آنها قرار دهیم و تعریف کنیم و یا در مقابل آنها سکوت کنیم و در عین حال بگوییم دنباله رو امام هستیم.
وی با تاکید بر این که «گذشته ی اشخاص مورد توجه نیست» کوشید سوابق سران جنبش سبز در خدمت به جمهوری اسلامی را رد کند. وی گفت: گذشته اشخاص مورد توجه نیست؛ گذشته برای وقتی است که حال فعلی معلوم نیست اما اگر حال فعلی اشخاص در نقطه مقابل گذشته بود، آن گذشته کارآیی ندارد.
وی با مقایسه رهبران جریان مخالف خود با شخصیت های صدر اسلام به رفتار و قضاوت حضرت علی با طلحه و زبیر اشاره کرد و با تاکید بر اینکه آیت الله خمینی نیز چنین معیاری در برخورد با افراد داشت، خاطر نشان کرد: برخی با هواپیمای امام و با همراهی امام از پاریس به ایران آمدند اما در زمان امام به خاطر خیانت اعدام شدند؛ بعضی از دورانی که امام در نجف بود با ایشان ارتباط داشتند و در ابتدای انقلاب هم مورد توجه امام قرار گرفتند اما بعد رفتار و موضع‌گیری آنها موجب شد که امام آنان را طرد کرد.
وی گفت: میزان وضعیت کنونی افراد است و افزود: اگر خدای نکرده نفس اماره و شیطان راه را در مقابل من منحرف کرد، قضاوت چیز دیگری خواهد بود؛ مبنای اسلامی چنین رفتاری است و امام نیز چنین عمل کرد.

احمدی نژاد: رئیس جمهوری ۲۴ میلیونی ام
محمود احمدی نژاد در سخنرانی خود بار دیگر مدعی صحبت انتخابات خرداد سال گذشته شد و این انتخابات را نشانه ی مشروعیت نظام اسلامی خواند و خود را رئیس جمهوری نامید که ۲۴ میلیون رای آورده است. او گفت ٣۰ سال جمهوری اسلامی ٣۰ انتخابات عظیم، همه این‌ها با یک سیستم و یک روش ثابت مردمی بود. مردم هم مجری انتخابات بودند و هم ناظر و هم شرکت کننده و صاحب انتخاباتند. مردمی‌ترین انتخابات جهان در ایران برگزار شد. مردمسالارانه‌ترین حکومت‌ها حکومت جمهوری اسلامی است. در سال گذشته دیدید حدود ۴۰ میلیون نفر یعنی ٨۵ درصد واجدین شرایط در یک انتخابات صددرصد آزاد شرکت کردند و رکورد مردم‌سالاری را در دنیا شکستند و دمکراسی حزب، ثروت و رسانه را در دنیا به چالش کشیدند.
وی گفت: حدود ۲۵ میلیون نفر به خادم منتخب رای دادند اما همه ۴۰ میلیون نفر و ۷۵ میلیون نفر جمعیت ایران محترم هستند. البته در طول ٣۰ سال گذشته برخی خودخواهان بوده‌اند که خود را برتر و مالک کشور می‌دانستند و اگر رای ملت به آنان بود، آن را محترم می‌دانستند اما اگر کس دیگری رای مردم را به دست می‌آورد آن رای احترام نداشت و باید لگدمال می‌شد برخی از اینان کسانی بوده‌اند که خود با همین سیستم و روش بارها بر مناصب حکومتی تکیه کرده‌اند.
وی افزود: امام بزرگوار از آرای مردم و نتایج آن با قدرت صیانت می‌کرد همان‌طور که رهبر عزیز ما هوشمندانه از آرای مردم در انتخابات اخیر صیانت کرد و در برابر قدرت‌های فاسد از آن دفاع کرد. همه موظفند و بنده هم موظفم که از اساس مردم سالاری‌دینی و رای مردم صیانت کنیم.
وی ضمن بر شمردن خصوصیات آیت الله خمینی، تاکید کرد: هرکس در هر مقام از خط امام و نظام فاصله بگیرد بی‌درنگ طرد خواهد شد

قطع سخنرانی حسن خمینی
سخنرانی حسن خمینی که بعد از احمدی نژاد در جایگاه قرار گرفته بود، به دلیل تشنج طرفداران خامنه ای در صحن داخلی آرامگاه خمینی ناتمام ماند.
نوه خمینی در پایان سخنرانی نیمه تمام خود تنها به این مطلب بسنده کرد: مردم قطعا از این تعداد اندک که اینگونه شعار می‌دهند بیزار هستند، عده‌ای که تلاش می‌کنند مراسم باشکوه سالگرد امام راحل را به کام مردم تلخ کنند و تا بوده چنین بوده و هنوز بیست سال از رحلت امام نگذشته و خداوند انشالله همه ما را قرین رحمت خودش قرار دهد.
او گفت: می دانم که جمعیت بسیار زیادی در بیرون صحن و داخل صحن از این امر ناراضی بوده و من از همه آنان معذرت می خواهم.
بعد از آن که طرفداران آیت الله خامنه ای اجازه ندادند حسن خمینی سخنرانی خود را به پایان ببرد، آیت الله خامنه ای رهبر حکومت در جایگاه قرار گرفت و با حسن خمینی دست داده و با او روبروسی کرد!

اعدام یک شهروند در اصفهان به اتهام تجاوز

خبرگزاری هرانا - صبح پنج شنبه 13 خردادماه، یک شهروند در اصفهان به دار آویخته شد.

بنا بر اعلام دادگستری استان اصفهان، سعيد-الف 25 ساله، به اتهام تجاوز به دختري دانشجو به اعدام، 15 سال حبس تعزيري و پرداخت ديه بابت صدمات وارد شده محکوم شده بود.

گفتنی است اين حکم در شعبه 27 ديوان عالي کشور نیز تایید شده است.

جلوگیری از سخنرانی حسن خمینی در آرامگاه آیت‌الله خمینی

هواداران دولت به حسن خمینی، نوه آیت‌الله خمینی، بنیانگزار جمهوری اسلامی اجازه سخنرانی در مراسم سالگرد درگذشت پدربزرگش را ندادند.
در گزارش زنده‌ای که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، شماری از شرکت‌کنندگان در نماز جمعه با دادن شعارهایی علیه مخالفان دولت مانع از سخنرانی حسن خمینی در آرامگاه آیت‌الله خمینی شدند.
به گزارش رادیو زمانه، شعارهایی همچون «مرگ بر موسوی» و «نواده روح الله؛ سید حسن نصر الله» بدون وقفه از سوی طرفداران دولت به گوش می‌رسید.
حسن خمینی با بیان اینکه هنوز بیست سال از درگذشت آیت‌الله خمینی نگذشته‌است، از شعاردهندگان خواست که اجازه دهند سخنانش را به پایان برساند.
وی چندین بار از افرادی که به صورت پیاپی شعارهای «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه» می‌دانند خواست که در زمان سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای اظهار احساسات کنند.

شرایط نامطلوب ابوالفضل عابدینی در زندان کارون اهواز

خبرگزاری هرانا - ابوالفضل عابدینی نصر خبرنگار و از مسوولان پیشین مجموعه فعالین حقوق بشر در ایران که به تازگی به زندان کارون اهواز منتقل شده است در شرایط نامطلوبی نگهداری می شود و جان وی در خطر است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، عابدینی در بند ششم این زندان که اصطلاحا به آن بند سیاسی می گویند، نگهداری می شود و مسئولان به دلیل فشار مضاعف، وی را با چند تن از زندانیان خطرناک هم سلول کرده اند که در این مدت این خبرنگار از سوی هم سلولی های خود در چندین نوبت مورد تهدید جانی قرار گرفته است.
وی چندی پیش از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز به تحمل یازده سال حبس تعزیری محکوم و در مدت کمتر از یک هفته پس از ابلاغ حکم به وکیل ایشان محمد اولیایی فرد و در حالی که برای اعتراض به حکم صادره بیش از 14 روز مهلت قانونی باقی مانده بود؛ از سوی شعبه یازده دادگاه تجدید نظر این استان محکومیت ایشان تایید شد.
این فعال حقوق بشر در پی سناریوی از پیش تعیین شده دستگاه امنیتی بر علیه فعالین حقوق بشر مورخ 11 اسفندماه سال گذشته در منزل پدری اش توسط هجوم بیش از شصت نیروی مسلح امنیتی بازداشت شد.
وی در مدت بازداشت در بند 2 الف سپاه پاسداران شکنجه های جسمی و روحی متعددی را متحمل شد تا حدی که چندین بار به دلیل شکنجه شدید جسمی راهی بهداری زندان اوین شد.
گفتنی است این خبرنگار جوان به شدت از ناراحتی قلبی رنج می برد که بارها پزشک ایشان نسبت به قرار گرفتن طولانی مدت در زندان، قرار گرفتن در محیط بسته، استرس و عدم دسترسی به داروهایش هشدار داده بود.

اخطاریه نهایی دادگاه انقلاب اراک برای مصادره منزل پدری عابد توانچه

خبرگزاری هرانا - دادگاه انقلاب اراک در اقدامی غیرقانونی، حکم مصادره منزل پدری عابد توانچه از فعالین دانشجویی طیف چپ را صادر کرده است.
به گزارش دانشجونیوز، دادگاه انقلاب اسلامی اراک بر خلاف قانون تصمیم دارد تا حکم دادگاه بدویِ توانچه که به وی و به وکیل مدافع ابلاغ نشده است را اجرا کند.
پیش ازاین نیز ماموران اداره اطلاعات اراک چند بار برای دستگیری وی به منزل پدریش یورش برده اما موفق به باداشت او نشده بودند. این ماموران تهدید کرده بودند که در صورت عدم مراجعه وی به دادگاه انقلاب منزل گرو گذاشته شده را پلمپ خواهند کرد.
عابد توانچه فعال دانشجویی طیف چپ و از اعضای سابق انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر است که  دی ماه گذشته از سوی دادگاه انقلاب شهر اراک به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. اما دادگاه انقلاب اراک از ابلاغ کتبی حکم خودداری نمود در نتیجه عابد توانچه و وکیل وی دکتر ناصر زرافشان از امضای ابلاغ حکم که به صورت شفاهی و مبهم ابلاغ شده بود خودداری کردند.
قاضی پرونده در اقدامی کاملاً غیرقانونی حکم یک سال حبس تعزیری این فعال دانشجویی را بدون ارسال به دادگاه تجدید نظر برای اجرای حکم به بخش اجرای احکام دادگستری فرستاد. در پی این اقدام غیر قانونی بلافاصله شکایتی از قاضی عمران عزیزی _ قاضی شعبه یک دادگاه انقلاب _ به دلیل تخلفات گسترده از قانون توسط دکتر زرافشان تنظیم و پرونده قاضی به دادگاه انتظامی قضات فرستاده شد و در دادسرای انتظامی قضات ثبت شده است. اما با فشار اطلاعات شهرستان اراک، دادستانی این شهر حکم را تأیید یافته تلقی نموده و به شدت بر اجرای آن پافشاری می کند.
عدم توقف اجرای حکم قضایی پرونده ای که قاضی آن خود به اتهام  نقض قانون در روند صدور حکم تحت پیگرد قضایی دادسرای انتظامی قضات است جرم دیگری است که مجموعه دادگاه انقلاب روی آن پافشاری می کند. طی این حکم به وثیقه گذار عابد توانچه تا 16 روز دیگر فرصت داده شده است تا او را به اجرای احکام دادگستر تحویل دهد. طی این حکم درصورت عدم مراجعه این فعال دانشجوی به زندان خانه ی پدری وی به نفع دولت مصادره خواهد شد.

ده سال حبس قطعی و تبعید برای شبنم و فرزاد مددزاده

خبرگزاری هرانا - شبنم و فرزاد مددزاده به 10 سال حبس قطعی توام با تبعید محکوم شدند.
در پی اعتراض به حکم صادره توسط شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران مبنی بر 5 سال حبس تعزیری توام با تبعید به زندان رجایی شهر برای نایب دبیر شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و 5 سال حبس توام با تبعید به رجایی شهر برای برادر این فعال دانشجویی، شعبه 54 دادگاه تجدید نظر استان تهران حکم دادگاه بدوی را عینا تایید کرد.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، شبنم مددزاده، عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه تربیت معلم که در یکم اسفند ماه 1387 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بود در ششم بهمن ماه 1388 به اتهام واهی محاربه از طریق ارتباط با منافقین محاکمه شد. این فعال دانشجویی که بیش از هفتاد روز را در سلول انفرادی بند 209 گذرانده بود به همراه برادرش تحت شدید ترین فشارها و شکنجه های روانی و فیزیکی برای اعترافات واهی قرار گرفتند اما هیچ یک زیر بار این اتهامات نرفتند.
نهایتا پس از برگزاری شش جلسه دادگاه با حضور بازجوهای وزارت اطلاعات، قاضی مقیسه با داد و بیداد و هتاکی به متهمین، دادگاه را خاتمه داد و شبنم مددزاده را منافق دروغگو خطاب کرد. پیش از این نیز محمد اولیایی فر، وکیل مددزاده ها که خود این روزها در بازداشت به سر می برد، بارها نسبت به برخورد قاضی اعتراض نموده و آن را مغایر با مقررات آیین دادرسی عنوان کرده بود. ریاست شعبه نیز هر بار از ارائه پاسخ به اعتراض مزبور سر باز زده است.
بازجوی شبنم مددزاده بارها در زمان بازجویی عنوان کرده بود که تو را به خاطر خانواده ات بازداشت کرده ایم و تاوان اعمال آن ها را پس می دهی. در رای صادره برای این خواهر وبرادر نیز مبنای جرم متهمین مسائل خانوادگیشان عنوان شده است که طبق آیین دادرسی کیفری و قانون اساسی فاقد وجاهت قانونی و اعتبار حقوقی ست.