۱۳۸۸ اسفند ۲, یکشنبه

ادامه ی تجمع خانواده ها در برابر اوین - گروه دیگری از زندانیان حوادث اخیر ازاد شدند

اخبار روز: همزمان با تجمع شبانه ی خانواده های زندانیان در برابر زندان اوین، گروه دیگری از زندانیان ازاد شدند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، صدها نفر از خانواده های دستگیر شدگان حوادث اخیر شنبه شب در برابر زندان اوین تجمع کردند. این تجمع از ساعت ۱۹ با حضور خانواده های دستگیر شدگان، مادران عزادار و مردم تهران در مقابل زندان اوین آغاز شد و تجمع کنندگان خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. بنابر این گزارش نزدیک به هزار نفر در این تجمع شرکت کردند.
بر اثر ایستادگی و پافشاری خانواده ها و مردم، از ساعت ۱۹:٣۰ آزادی عده ای از زندانیان آغاز شد. بنابر این گزارش تا ساعت یازده و نیم شب، بیش از ۲۰ نفر آزاد شدند. دستگیر شدگانی که آزاد می شدند با بالا بردن دستان خود به علامت پیروزی و لبخند زدن و گاها اشک شوق از خانواده ها و حاضرین تشکر می کردند.
با آزادی هر زندانی موجی از شادی جمعیت را فرا می گرفت و حاضران با دست زدن و سوت کشیدن اوج احساسات خود را ابراز می داشتند. ابراز احساسات خانواده ها و مردم هر شب ابعاد تازه ای به خود می گیرد و باعث بالا بردن روحیه سایر اسیران که هنوز در زندان بسر می برند، می شود.
امشب نیز تعدادی از خانواده ها به مناسبت آزادی عزیزانشان از اسارت اقدام به پخش شیرینی بین جمعیت کردند.
از طرفی دیگر مادران عزادار و حامیان آنها اعتراضات هفتگی خود را امشب در کنار زندان اوین برگزار کردند. آنها از چند هفته پیش این اعتراضات را از پارک لاله به کنار زندان اوین منتقل کرده اند. علیرغم یورش های وحشیانه و دستگیری ۶ نفر از حامیان مادران عزادار و انتقال آن ها به بند ۲۰۹ که با هدف ایجاد تزلزل در عزم جزم مادران عزادار صورت گرفت، مادران همچنان تجمع هفتگی خود را برگزار می کنند.

جامعه دفاع از حقوق بشر ایران- جنوب کالیفرنیا


http://www.vokradio.com/images/stories/thumbnails/thumb_shrisc.jpg


جامعه دفاع از حقوق بشر ایران- جنوب کالیفرنیا  حمایت خود را از اعتصاب غدای نمادین سراسری که در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران همزمان درآمریکا و اروپا در روزهای 20و21 ماه فوریه صورت می گیرد را اعلام می کند. هیئت مدیره جامعه دفاع از حقوق بشر ایران کلیه حرکتهای صلح آمیز در جهت رسیدن به خواستهای بر حق و آزادیخواهانه مردم ایران را تأیید کرده و آن را نمود بلوغ فکری در ایران می داند.

 هیئت اجرایی جامعه دفاع از حقوق بشر ایران- جنوب کالیفرنیا  

تاریخ جمعه 20 ماه فوریه 2010