۱۳۸۹ خرداد ۱۸, سه‌شنبه

اعتراض ،بازداشت، مجازات

بازداشت غلامعباس زارع حقيقي، از دراويش گنابادي
خبرگزاری هرانا
غلامعباس زارع حقيقي، از دراويش سلسله نعمت اللهي گنابادي و متصدي مزار سلطاني بيدخت دستگير و روانه ی زندان شد.
به گزارش سایت مجذوبان نور، عصر ديروز آقاي حقيقي توسط نيروهاي امنيتي و انتظامي در بيدخت دستگير و براي تحمل 7 ماه حبس قطعي روانه ی زندان شده است.

بنابراين گزارش به دستور شوراي تأمين شهرستان گناباد، اين درويش نعمت اللهي گنابادي به بهانه حساسيتهاي امنيتي ، روانه زندان وكيل آباد مشهد شد تا دوران محکوميت خود را در آنجا سپري كند .

محکومیت مسعود نورمحمدی به سه سال حبس تعزیری
خبرگزاری هرانا
مسعود نورمحمدی بر اساس حکم شعبه 28 دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش پارلمان‌نیوز، اتهام وی موضوع ماده 610 قانون مجازات اسلامی یعنی "اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرائم ضد امنیت داخلی کشور" ذکر شده است.

وی روز سی‌ دی ماه سال گذشته در فروشگاه لوازم رایانه‌ای محل کار خود بازداشت شده بود.
مسعود نورمحمدی در زمان بازداشت علت دستگیری‌اش را براساس آنچه به وی گفته بودند، ارسال ایمیل و اس ام اس اعلام کرده بود و در عین حال در گفتگو با خانواده خود تاکید کرده که هیچگونه ایمیل یا "اس ام اسش" غیرقانونی ارسال نکرده است.

شایان ذکر است وی برادر سعید نورمحمدی، از جوانان فعال اصلاح طلب است که بر اساس حکم دادگاه به یک سال حبس تعزیری، پنج سال حبس تعلیقی و 30 سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی محکوم شده است.



صدور احکام جدید انضباطی در دانشگاه بین المللی قزوین
خبرگزاری هرانا
در حالی که تنها چند روز تا ۲۲ خرداد ماه و نیز آغاز امتحانات پایان ترم دانشگاه ها باقی مانده است، فشار های وارده بر دانشجویان و اساتید دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به شدیدترین شکل ممکن در چند مدت اخیر رسیده است، که این امر نشان از ترس و وحشت مسئولین از اقدامات احتمالی اعتراضی در نخستین سالگرد انتخابات خرداد ۸۸ دارد.

به گزارش دانشجونیوز در حالی که بیش از یک ماه از بازداشت دکتر حسن رئیسیان (عضو هیئت علمی گروه فیزیک) میگذرد، فرهاد فتحی دبیر تشکل اصلاح طلب این دانشگاه هفته گذشته و به اتهام صدور بیانیه در حمایت از دکتر رئیسیان بازداشت و با قرار کفالت آزاد شد. همچنین وی پیش از 16 آذر نیز در بازداشت وزارت اطلاعات به سر برده بود.
اما به جز بازداشت فرهاد فتحی، احکام جدیدی توسط کمیته ی انضباطی دانشگاه در هفته جاری صادر شده است که به شرح زیر است:

1- حامد هنرخواه: دانشجوی ترم آخر رشته روانشناسی، با تائید حکم اخراج خویش توسط کمیته تجدید نظر دانشگاه روبرو شد. این دانشجو در حالی با حکم قطعی اخراج مواجه شده که تنها چند واحد تا پایان تحصیلات چهار ساله ی او باقی مانده است.

2- پیام حیدر قزوینی: دانشجوی ترم آخر رشته فقه و حقوق در تازه ترین حکم صادر شده بر علیه وی، به اخراج و سه سال محرومیت از کلیه دانشگاه ها محکوم شده است. وی که دبیر سابق تشکل اصلاح طلب این دانشگاه بوده است ترم گذشته نیز به دو ترم تعلیق با احتساب در سنوات محکوم شده بود. یام حیدر قزوینی که مسئول شاخه دانشجویی ستاد انتخاباتی مهدی کروبی در استان قزوین در انتخابات سال گذشته بود مورد بیشترین هجمه توسط دانشگاه و نهادهای امنیتی بوده است که می توان به دو بار بازداشت وی در 26 خرداد ماه سال گذشته و بازداشت در آستانه 16 آذر اشاره کرد. همچنین وی با شکایت دو تن از نیروهای بسیج استان، اسفندماه گذشته به دادگاه احضار شده بود که جلسه دوم دادگاه وی در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

3- فرزام معینی: دانشجوی ترم آخر رشته فقه و حقوق که ترم گذشته توسط کمیته انضباطی با حکم اخراج و سه سال محرومیت از کلیه دانشگاه ها روبرو شده بود با حکم قطعی دو ترم تعلیق از تحصیل با احتساب در سنوات محکوم شده است. وی نیز در آستانه 16 آذر سال گذشته در بازداشت نیروهای امنیتی استان چند روزی را سپری کرده بود.

4- فرشید آذرنیوش: دانشجوی ترم آخر رشته فقه و حقوق، که با حکم بدوی اخراج از دانشگاه روبرو بود، در جلسه تجدید نظر به 2 ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده است.

5- سعید سکاکیان: دانشجوی رشته حسابداری و دبیر واحد سیاسی تشکل اصلاح طلب دانشگاه که در کمیته بدوی انضباطی به 4 ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده بود، با حکم قطعی 2 ترم تعلیق از تحصیل با احتساب در سنوات مواجه شده است. وی نیز در آستانه 16 آذر سال گذشته توسط نیروهای امنیتی بازداشت گشته بود.

6- فرهاد کیاشمشکی: دانشجوی ترم آخر رشته حقوق که به 4 ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده بود، با حکم قطعی 2 ترم تعلیق از تحصیل روبرو گشته است.

7- محمدرضا آقایاری: دانشجوی رشته ادبیات که به حکم بدوی 3 ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده بود، با حکم قطعی 2 ترم تعلیق از تحصیل روبرو گشته است.

8- دانیال کرانیان: دانشجوی رشته حقوق که به حکم بدوی 3 ترم تعلیق از تحصیل محکوم شده بود، با حکم قطعی 2 ترم تعلیق از تحصیل روبرو گشته است.

همچنین سید روح الله ترابی از دانشجویان نخبه دانشگاه بین المللی قزوین و دانشجوی کارشناسی ارشد رشته معدن، ترم گذشته با حکم اخراج خویش دانشگاه را ترک کرد.

این همه در حالی است که ارسلان ابدی، دانشجوی رشته عمران این دانشگاه که از عاشورای سال 88 تا کنون در زندان اوین به سر می برد پس از برائت از اتهام محاربه در دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی به 9 سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است.

همچنین اخبار نگران کننده دیگری از این دانشگاه در اختیار دانشجونیوز قرار گرفته که حاکی از آن است تعداد زیادی از دیگر دانشجویان که اکثریت آن ها را دختران تشکیل می دهند به تازگی به کمیته انضباطی این دانشگاه احضار شده اند.



آخرین دادگاه متهمان کهریزک برگزار شد
خبرگزاری هرانا
آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان حوادث بازداشتگاه کهریزک روز گذشته برگزار شد که طی آن کیفرخواست مربوط به 12 متهم این حادثه قرائت گردیده و قاضی نیز ختم رسیدگی را اعلام کرده است.

به گزارش مهر، یک منبع آگاه ضمن اعلام این خبر، افزود: روز گذشته هشتمین و آخرین جلسه دادگاه موسوم به پرونده کهریزک برگزار شد و طی آن کیفرخواست 12 متهم این پرونده قرائت گردید و قاضی هم پس ازاستماع سخنان متهمان وخانواده‌های آسیب دیده، ختم رسیدگی را اعلام کرده است.
متهمان این پرونده رده‌های مختلف نظامی از درجات سرتیپ، سرهنگ، تا ستوان، استوار و گروهبان را شامل می‌شوند.

قاضی دادگاه با صرف وقت و دقت زیاد پس از برگزاری 8 جلسه مفصل 5 تا 6 ساعته و اخذ دفاعیات متهمان، روز گذشته ختم رسیدگی‌ها را اعلام کرده و قرار است طی یک هفته تا 10 روز آینده احکام متهمان این پرونده را صادر نماید.

به گفته این مقام آگاه یکی از متهمان پرونده کهریزک یک مقام سابق در نیروی انتظامی است.

همچنین بخش مهمی از پرونده کهریزک مربوط به قضاتی است که حکم انتقال افراد را به بازداشتگاه کهریزک صادر کرده‌اند.

این پرونده که نام یک مقام سابق قضایی در آن به چشم می‌خورد نیز جداگانه در حال رسیدگی است.

این دادگاه به تشخیص قانونی قاضی پرونده و به جهت اتقان رسیدگی و پرهیز از تاثیر حاشیه‌سازی‌ها به صورت غیر‌علنی برگزار شده است.


محسن ثقفی دانشجوی دانشگاه آزاد به دستور وزارت اطلاعات از تحصیل محروم شد
خبرگزاری هرانا
محسن ثقفی دانشجوی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد تهران مرکز با دستور وزارت اطلاعات از تحصیل در دوره کارشناسی ارشد محروم شد.
به گزارش دانشجونیوز محسن ثقفی 10 روز پیش از ارائه کارنامه های کارشناسی ارشد، توسط وزارت اطلاعات احضار و به وی اطلاع داده شده است که اجازه تحصیل در کارشناسی ارشد را نخواهد داشت. در کارنامه این دانشجو از وی خواسته شده بود «به علت نقص پرونده در روز سه شنبه 11 خرداد ماه به سازمان سنجش مراجعه کند».

«نقص پرونده» عنوان جدید ستاره دار و محروم کردن دانشجویان از تحصیل است. پس از اعتراض های گسترده نسبت به محروم کردن دانشجویان از تحصیل و ادعاهای احمدی نژاد در مورد عدم وجود دانشجویان "ستاره دار"، اکنون سازمان سنجش و وزارت علوم، دانشجویان را با عنوان «نقص در پرونده» از تحصیل محروم می کنند، تا واژه «ستاره دار» مطرح نشود.

محسن ثقفی طبق اعلام سازمان سنجش در روز 11 خرداد به این سازمان مراجعه کرد که با برخورد زننده ای مواجه شد و حتی اجازه ورود به سازمان سنجش را برای پیگیری وضعیت خود نیافت.

محسن ثقفی فرزند دکتر علیرضا ثقفی (نویسنده و روزنامه نگار) است که سابقه بازداشت در مراسم روز کارگر سال 88 به همراه پدر خود را دارد و اکنون به قید وثیقه آزاد است. وی در مدت یک سال گذشته بارها به وزارت اطلاعات احضار و بازجویی شده است.

این مورد یکی از ده ها مورد محرومیت از تحصیلی است که در آزمون کارشناسی ارشد امسال اتفاق افتاده است. گزارش تکمیلی دانشجونیوز در مورد خیل عظیم دانشجویان محروم از کارشناسی ارشد در کنکور امسال به زودی منتشر می شود.



احضار دانشجویان و فعالین سیاسی کرمانشاه در آستانه ۲۲ خرداد
خبرگزاری هرانا
در آستانه ۲۲ خرداد سپاه پاسداران کرمانشاه اقدام به احضار دانشجویان و فعالین پیشین ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و مهدی کروبی کرده است.
به گزارش دانشجونیوز، تنها چند روز مانده به سالگرد انتخابات ریاست جمهوری، سپاه پاسداران شهر کرمانشاه فعالین پیشین ستاد انتخاباتی مهندس موسوی و مهدی کروبی را به دفاتر بسیج احضار کرده و با اعمال فشار بر قوه قضائیه تا کنون حکم جلب چندین از فعالین مدنی شهر کرمانشاه را صادر کرده است.
افراد احضار شده در دفاتر پی گیری تهدید به بازداشت شده و بازجویان ضمن نشان دادن حکم قضائی جلب به احضار شدگان، از آنان می خواهند تا برگه ندامتنامه و برائت از موسوی را امضا کنند. در بخشی از این برائت نامه ها چنین آمده است:" پیش از انتخابات فعالیت سیاسی و حمایت ما از میرحسین موسوی به منظور حمایت از انقلاب و ایجاد روحیه و نشاط در مردم بوده است. برای آنکه آنها با شرکت خود در انتخابات از نطام حمایت کنند". همچنین در بخشی دیگری از این ندامتنامه عنوان شده است:" اما هم اکنون از سران فتنه اعلام برائت می کنیم و از آنها می خواهیم تا دیر نشده است به آغوش ولایت و ملت بازگردند".
پیش از این و در زمستان سال گذشته سپاه پاسداران دست به چنین اقدامی زده بود و فعالین سیاسی را بارها به جهت اخذ ندامتنامه به دفاتر پی گیری احضار کرده و تحت فشار قرار داده بود. این اعمال خودسرانه عکس العمل و واکنش برخی مقامات رسمی استان را درپی داشت تا آنجا که وزرات اطلاعات به منظور پایان دادن به این اقدامات، راسا وارد عمل شده و ده نفر از دانشجویان و فعالین مدنی را بازداشت کرد. این دانشجویان پس از گذشت 3 هفته با قرار وقیقه از زندان آزاد شدند.
گفتنی است در پی این اقدامات فراقانونی سپاه پاسداران، فعالین دانشجویی و مدنی این شهر اقدام به مقابله به مثل کرده بودند و با توزیع شبنامه، نوشتن نامه به امام جمعه کرمانشاه، نمایندگان مجلس و وزیر علوم شرایط اسف بار امنیتی و اقدامات فراقانونی برخی نهادهای شبه امنیتی را بازگو کرده بودند.
درهفته های اخیر فشارها به منطور مرعوب ساختن معترضین مجددا افزایش یافته است. تا آنجا که ده ها تن از دانشجویان به کمیته انظباطی احضار شده و بسیاری دیگر به دفاتر پی گیری احضار شده اند. حکم جلب تعدادی نیز صادر شده است که تاکنون خبر بازداشت کامران آسا و بردران مسیبیان مخابره شده است.




صدور پانزده ترم محرومیت از تحصیل برای دانشجویان دانشگاه تبریز
خبرگزاری هرانا
درپی احضار 70 نفر ار دانشجویان دانشگاه تبریز، شورای انضباطی این دانشگاه در آستانه خرداد ماه برای 9 تن از فعالین دانشجویی در مجموع 15 ترم تعلیق صادر کرده است.

به گزارش دانشجونیوز، در طول یک سال گذشته مسئولین دانشگاه تبریز به منظور جلوگیری از حرکتهای اعتراضی و مدنی و نیز ایجاد فضای امنیتی در دانشگاه تبریز به احضار 70 تن از دانشجویان این دانشگاه مبادرت ورزیده بودند. صدور انواع احکام انضباطی از قبیل انفصال از خوابگاه, محرومیت از تسهیلات, ممنوع الورودی به دانشگاه, توبیخ کتبی با درج در پرونده, تعلیق از تحصیل به مدت 2 ترم از جمله این احکام صادره از جانب کمیته انضباطی بوده است.

هم اینک و در آستانه 22خرداد کمیته انضباطی دانشگاه تبریز حکم قطعی شده 9 تن از داشجویان را به شرح زیر اعلام کرده است:


محمد مینایی دانشجوی رشته ریاضی ورودی 86 حکم ابلاغی: 2 ترم تعلیق و محرومیت از تسهیلات دانشگاهی

محمد رازانی دانشجوی رشته عمران ورودی 87 حکم ابلاغی: 1 ترم تعلیق و محرومیت از تسهیلات دانشگاهی

شهلا ابراهیمی دانشجوی رشته علوم اجتماعی ورودی 85 حکم ابلاغی: 2 ترم تعلیق و محرومیت از تسهیلات دانشگاهی و پیشنهاد انتقال به دانشگاه دیگر

آستره مولودی دانشجوی رشته علوم تربیتی ورودی 86 حکم ابلاغی: 1 ترم تعلیق و محرومیت از تسهیلات دانشگاهی

سمیرا چلانی دانشجوی رشته تاریخ ورودی 88 حکم ابلاغی: 2 ترم تعلیق و محرومیت از تسهیلات دانشگاهی

احمد الیاسی دانشجوی رشته عمران ورودی 85 حکم ابلاغی: 2ترم تعلیق و محرومیت از تسهیلات دانشگاهی

احمد نوری دانشجوی رشته ریاضی ورودی 86 حکم ابلاغی: 1 ترم تعلیق و محرومیت از تسهیلات دانشگاهی

شهرام همایونفر دانشجوی رشته شیمی ورودی 85 حکم ابلاغی: 2 ترم تعلیق و محرومیت از تسهیلات دانشگاهی

مریم زارعی دانشجوی رشته علوم تربیتی ورودی 84 حکم ابلاغی: 2 ترم تعلیق و محرومیت از تسهیلات دانشگاهی


لازم بذکر است در آستانه 22 خرداد فعالین دانشجویی و سیاسی دانشگاه تبریز از سوی مسئولین دانشگاه به دفاتر حراست احضار شده و مورد تهدید قرار می گیرند. این درحالی است که نزدیک به 2 سال از لغو مجوز و تعطیلی انجمن اسلامی دانشگاه تبریز به عنوان قدیمی ترین و تنها نهاد مستقل و منتقد دانشگاه تبریز توسط مسئولین دانشگاه می گذرد.


اعتصاب غذای محسن صنعتی پور در دانشگاه فردوسی مشهد
خبرگزاری هرانا
محسن صنعتی پورمدبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در اعتراض به حکم دو ترم محرومیت از تحصیل در صحن خوابگاه های دانشگاه فردوسی مشهد متحصن شد.
به گزارش دانشجو نیوز، این عضو شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت از عصر دوشنبه هفدهم خرداد در اعتراض به اجرای دو ترم محرومیت از تحصیل و دیگر احکام صادر شده برای فعالین دانشجویی دانشگاه فردوسی در یک سال گذشته تحصن خود در صحن خوابگاه این دانشگاه را آغاز نمود.
آقای صنعتی پور گفته است که در صورت لغو نشدن حکم محرومیت از تحصیلش از روز سه شنبه در صحن دانشگاه متحصن خواهد شد و از چهارشنبه دست به اعتصاب غذا خواهد زد. منابع آگاه دانشجوئی در مشهد گزارش می دهند که اعتصاب غذای محسن صنعتی پور در اعتراض به حکم کمیته انضباطی دانشگاه با حمایت اعضای فراکسیون مدرن و سایر فعالین دانشجوئی در مشهد شکل همراه بوده است.
این فعال دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد خواستار لغو حکم دو ترم محرومیت از تحصیل خودش و تشکیل کمیته حقوقی جهت رسیدگی بی طرفانه به احکام صادر شده برای فعالین دانشجویی در یک سال گذشته شده است.
گفتنی است محسن صنعتی پور عضو ستاد دانشجوئی مهدی کروبی در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در خراسان بود و در شهریور 88 توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد و با سپردن وثیقه 100 میلیون تومانی آزاد شد.

وی در مهر ماه سال گذشته از سوی کمیته انضباطی دانشکاه فردوسی به دو ترم تعلیق معلق محکوم شد و اکنون به دستور مسئولین دانشگاه و مسئولین امنیتی استان خراسان حکم دو ترم تعلیق معلق این دانشجو به اجرا در آمده است.


سال محروميت از روزنامه نگاری برای ژيلا بنی يعقوب!


ميزان:
 دادگاه انقلاب اسلامی به رياست قاضی يير عباسی، ژيلا بنی يعقوب روزنامه نگار را به يکسال حبس تعزيری و ۳۰ سال محروميت از روزنامه نگاری محکوم کرد.

به گزارش «ميزان خبر» ژيلا بنی يعقوب که در روز ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ و در ايام اعتراضات انتخاباتی به همراه همسرش بهمن احمدی امويی بازداشت شده بود و پس از تحمل دوماه بازداشت با قرار وثيقه آزاد شد.
همسر وی بهمن احمدی امويی در دادگاه بدوی به به ۷ سال زندان و در دادگاه تجديد نظر به تحمل ۵ سال حبس قطعی محکوم شده و در حال حاضر در بند ۳۵۰ اوين زندانی است.
بنی‌يعقوب در سال ۲۰۰۹ برنده جايزه شجاعت در روزنامه‌نگاری شد.

محمد بنازاده اميرخيزی، تحت فشارهای روحی و جسمی در بند ۲۰۹ زندان اوين، فعالين حقوق بشر و دمکراسی


گویا نیوز
بنابه گزارشات رسيده به فعالين "حقوق بشر و دمکراسی در ايران"بازاری زندانی محمد بنازاده امير خيزی بيش از ۶ ماه است که تحت شکنجه های روحی و جسمی در بند ۲۰۹ زندان اوين بسر می برد.
بازاری زندانی محمد بنازاده امير خيزی ۶۳ ساله چند ماه است که در بند ۲۰۹ زندان اوين تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجويان وزارت اطلاعت قرار دارد.
بازجويان وزارت اطلاعات پس از مدتی توقف بازجوئيها و نگه داشتن او در حالت انتظار دوباره بازجوئيهای را همراه با شکنجه های روحی و جسمی شديدتری از سر می گيرند. بازجويان وزارت اطلاعات آقای بنازاده را تحت فشار قرار دادند تا در مقابل دوربين تلويزيون گفته های ديکته شده آنها را تکرار کند.آنها همچنين او را تهديد کردند که در صورت عدم اعترافات تلويزيونی به اتهام محاربه وی را محاکمه و به اعدام محکوم خواهند کرد.بازاری زندانی در اثر شکنجه های غير انسانی نزديگ به ۱۶ کيلو وزن کم کرده است.
بازاری زندانی چند ماه را در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين در بازداشت بسر می برد.عليرغم گذشت بيش از ۶ ماه از بازداشتش هنوز تحت فشارهای روحی و جسمی قرار دارد و همچنان در بلاتکليفی بسر می برد.
خانواده بنازاده از زمان دستگيری تا به حال پيگير وضعيت عزيز خود هستند ولی از دادن پاسخ مشخص به اين خانواده خوداری می کنند و رفتاری غير انسانی با اين آنها دارند.
لازم به ياداوری است که آقای محمد بنازاده اميرخيزی ۶۳ ساله در ۹ آذرماه با يورش مامورين وزارت اطلاعات به محل کارش دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد. برادر او جانباخته راه آزادی علی بنازاده امير خيزی در دهۀ ۱۳۶۰ بخاطر هواداری از سازمان مجاهدين اعدام شد. همسر وی خانم شهلا زرين فر بدليل ديدار با فرزندش در قرار گاه اشرف به يک سال زندان محکوم شد که محکوميت او مدتی پيش به پايان رسيد. در حال حاضر خواهر او زندانی سياسی کبری بنازاده امير خيزی بدليل قصد ديدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف در زندان گوهردشت کرج زندانی است . پيش از اين برادران او آقايان اصغر و حميد بنازاده بدليل ديدار با فرزندان خود در قرارگاه اشرف به ۲ سال زندان محکوم شده بودند که مدتی پيش پس از پايان يافتن محکوميتشان آزاد شدند.
در حال حاضر علاوه بر آقای امير خيزی،تعداد ديگر از بازاريان تهران در بند ۳۵۰ زندان اوين بسر می برند، که از جمله آنها؛ آقايان محسن دکمه چی وجواد لاری می باشند.

درخواست 223 دندانپزشک برای آزادی دکتر علی تاجرنیا



ندای سبز آزادی

دندانپزشکان شرکت کننده در کنگره سالانه انجمن دندانپزشکان ایران با امضای نامه ای خواستار آزادی دکتر علی تاجرنیا شده اند.
دکتر تاجرنیا در دورۀ پیشین شورایعالی نظام پزشکی نماینده دندانپزشکان در شورای عالی نظام پزشکی بود . وی در دوره اخیر نیز نامزد انتخابات نظام پزشکی بود که بدلایل سیاسی و بطور غیر قانونی رد صلاحیت شد و از رقابت در انتخابات باز ماند.
وی در کمیته صیانت از آراء ستاد مهندس میر حسین موسوی فعالیت داشت و به همین دلیل پس از انتخابات بازداشت و نهایتا در دادگاه تجدید نظر به یک سال حبس تعزیری محکوم گردید و در حال حاضر در زندان اوین، دوران محکومیتش را سپری می کند. وی عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی بوده و در عین حال از اعضاء شورای مرکزی انجمن اسلامی جامعه پزشکی می باشد.

وی سابقا عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و نماینده مردم مشهد در دوره ششم مجلس شورای اسلامی بوده و از جانب آن مجلس مسئولیت هیات نظارت بر انتخابات دوره دوم شوراها را برعهده داشته است.
متن این نامه که در اختیار ندای سبز آزادی قرار گرفته است به شرح زیر است:
بسمه تعالی
ریاست محترم قوه قضائیه
سلام علیکم
احتراما همانگونه که مستحضرید آقای دکتر علی تاجر نیا، جانباز انقلاب و یکی از صدیق ترین همکاران انجمن دندانپزشکی ایران است. او همواره بی هیچ غرض و جبهه گیری به ارتقاء دانش دندانپزشکی و ارائه خدمات بهتر به مردم می اندیشد. ایشان هم اینک در زندان است و آزادی او برای پیشبرد انجمن و جلوگیری از ایجاد فضای ملتهب در جامعه علمی کشور بشدت ضروری است. بر این اساس از جنابعالی در خواست می کنیم موجبات آزادی ایشان را فراهم آورید.
با سپاس بسیار

1
دکتر امیرحسین پاکروان 33 دکتر اسماعیل شاه حسینی
2
دکتر مسعود گل¬شاه 34 دکتر آگاهی
3
دکتر رایان عارف 35 دکتر جلال یعقوبی
4
دکتر محمد اعتصامی 36 دکتر نغمه شیروانی
5
دکتر آرش خاموشی 37 دکتر ناصر بیدحضری
6
دکتر سیامک شایان امین 38 دکتر ریحانه داجمر
7
دکتر عباس شاه بداغی 39 دکتر متولیان
8
دکتر عباس نگهدار 40 دکتر هدایت الله خامیان
9
دکتر سعید انصاری 41 دکتر نسرین امیدیان
10
دکتر سیمین عشرت آبادی 42 دکتر هادی اشرفی وند
11
دکتر محمد امینی 43 دکتر علیرضا جاویدی
12
دکتر احسان اثنی عشری 44 دکتر امین نوروزی
13
دکتر فرشاد وثوقی 45 دکتر رضا قره جر
14
دکتر محمد متقی 46 دکتر حمیدرضا قاسمی نژاد
15
دکتر علی حاتمیان 47 دکتر مصطفی عرب پور
16
دکتر شایان اوحدی 48 دکتر سیدحسین طاهری
17
دکتر حاجتی 49 دکتر رضا خردمند
18
دکتر سعید امین تاش 50 دکتر مرتضوی
19
دکتر رضا افضلی¬نسب 51 دکتر سلطانی
20
دکتر ابراهیم مقدسی 52 دکتر عبداللهیان
21
دکتر عباسیان 53 دکتر خدابخشی
22
دکتر محمدرضا روح¬اللهی 54 دکتر پیمان سلیمی
23
دکتر فاطمه نامور 55 دکتر مونا اسماعیل زاده
24
دکتر محمدرضا دلیلی 56 دکتر علیرضا نجفی انارکی
25
دکتر ابوالقاسم محسنی 57 دکتر محمدرضا غلامی
26
دکتر برهان حبیب¬اللهی 58 دکتر حسین عمانی سامی
27
دکتر دکتر ساغی قیاسی 59 دکتر هوشمند
28
دکتر روشن 60 دکتر احمدی
29
دکتر خداوردی 61 دکتر آرامیان
30
دکتر رضا عمید 62 دکتر فرامرز قاسمی
31
دکترعباسعلی کیخسروی 63 دکتر رحیم فرهمند
32
دکتر عباس دستورانی 64 دکتر فرنوش فتحی
ردیف
نام و نام خانوادگی ردیف نام و نام خانوادگی
65
دکتر سپیده عرب 97 دکتر حسام الدین نظری
66
دکتر کاظم آشفته یزدی 98 دکتر فیروزمست
67
دکتر فرشته بقایی نائینی 99 دکتر محمدحسن خیرجو
68
دکتر محمدصادق احمدآخوندی 100 دکتر فقیهی
69
دکتر امیررضا رکن 101 دکتر علی ناظری
70
دکتر حسن نوروزی 102 دکتر هاینه اسماعیل زاده
71
دکتر محمدسعید شیخ رضایی 103 دکتر میترا شرقی
72
دکتر محمدرضا شریفیان 104 دکتر پیر صحرا
73
دکتر جواد چلیپا 105 دکتر فرشید ناطقی
74
دکتر محمدهاشم حسینی 106 دکتر بهزاد عزیزی
75
دکتر فرزاد پیروزمند 107 دکتر مهرداد بابامحیا
76
دکتر مژگان پاک نژاد 108 دکتر جمشید صفری
77
دکتر حمید کرمانشاه 109 دکتر مهیار شهبازی
78
دکتر مریم قوام 110 دکتر کیومرث سلیمانی
79
دکتر عبداله قربان زاده 111 دکتر رضا فرحان
80
دکتر لیلا صدیق پور 112 دکتر سعیدیان
81
دکتر صدیقه خدمت 113 دکتر محسن صادقی
82
دکتر عباس منزوی 114 دکتر محمد گلچین
83
دکتر سیدجلال پورهاشمی 115 دکتر مینوسید ایمانی
84
دکتر احمد سوداگر 116 دکتر مسعود فلاحی نژاد
85
دکتر ابوالحسنی 117 دکتر حبیب حاجی میرآقا
86
دکتر محمود کاظمی 118 دکتر سعید نوکار
87
دکتر سیدمحمود میران 119 دکتر محمدجعفر اقبال
88
دکتر محمد اسلامی 120 دکتر سعید عسگری
89
دکتر حسن میرصالحیان 121 دکتر سیدمصطفی فاطمی
90
دکتر حسین لباف 122 دکتر علی داوری
91
دکتر رضا هادی 123 دکتر شفیع جعفری
92
دکتر عباس دلورانی 124 دکتر ساسان همایون
93
دکتر فرزانه آقاجانی 125 دکتر ابراهیم امیری
94
دکتر امیرعلی مرعشی سیدی 126 دکتر مهدی خسروشاهی
95
دکتر صحرا صبحی 127 دکتر محمدحسین قا سمی پور
96
دکتر بابک دامغانی پور 128 دکتر محبوبه اسدی ثابت
ردیف
نام و نام خانوادگی ردیف نام و نام خانوادگی
129
دکتر اعتمادی 161 دکتر راضیه مرتضوی
130
دکتر لیلا روغنی زاده 162 دکتر نغمه امین زاده
131
دکتر علیرضا دهقان 163 دکتر محمدجواد صادقی
132
دکتر سیمین مقدم 164 دکتر سیدمحمدهادی گرگانی
133
دکتر محمد کریم زاده 165 دکتر لطیف زرگوش
134
دکتر بهرام سپهربند 166 دکتر محمدعلی رحیمی
135
دکتر مسعود خبیری 167 دکتر مهرداد داوری
136
دکتر کاظم مهرداد 168 دکتر سیدمحمد ترابی
137
دکتر عباس قرایی 169 دکتر محسن پورحقیقی
138
دکتر کیوان زین االد ینی 170 دکتر شادی ا لهامی
139
دکتر میرزا جانی 171 دکتر حسین رمضانی
140
دکتر علی میر 172 دکتر محمد موسوی
141
دکتر فرشته قراشی 173 دکتر اسماعیل قنواتی
142
دکتر شهرام اکبرپور 174 دکتر سید قدیر صدر
143
دکتر احمد رمضانیان 175 دکتر حسین ظهیری
144
دکتر محمد فرمانی 176 دکتر ناهید بستانه دست
145
دکتر حمید اخوین 177 دکتر سیدعلی مهرداد
146
دکتر بهزاد شهسواری 178 دکتر مریم احمدآخوندی
147
منوچهر رافت 179 دکتر محمد دارابی
148
دکتر مسعود رافت 180 دکتر سیدجلیل مصطفوی
149
دکتر نمازی 181 دکتر فرشته مرسلی
150
دکتر اسحق نصیری 182 دکتر نازیلا شهبازی
151
دکتر اسدالله احمدزاده 183 دکتر مجید صبحی
152
دکتر مصطفی شیخی 184 دکتر علی امتحانی
153
دکتر علی قنبری 185 دکتر میرا بریشمی
154
دکتر رجب قنبری 186 دکتر طاری
155
دکتر محسن پاپلی 187 دکتر حمیدرضا شبستری
156
دکتر فاطمه صالح 188 دکتر گلی گشت مهری
157
دکتر طاهری 189 دکتر عبدالحکیم فرهادی
158
دکتر مهدی عباسی 190 دکتر محمد کمالی
159
دکتر شهریارسلمانی 191 دکتر رسول مختاری
160
دکتر فرزانه نیرومند 192 دکتر موسی ولی زاده
ردیف
نام و نام خانوادگی ردیف نام و نام خانوادگی
193
دکتر علیرضا رضوانی 224 دکتر حسین فرخ زاده
194
دکتر ندا امین زاده 225 دکتر سمیه اخضری
195
دکتر فریبا علیرضا نژاد 226 دکتر سعید معینی
196
دکتر سودابه عظیمی 227 دکتر علی رهنی
197
دکتر حسین چه کناری 228 دکتر عزیزالله جاه احمدی
198
دکتر رقیه فیاض 229 دکتر زیب جاوید
199
دکتر حامد مهراد 230 دکتر سیدجلیل حسینی
200
دکتر نصرت اله عشقیار 231 دکتر رضا عبادی
201
دکتر سوسن رضایی 232 دکتر کامی کیانی
202
دکتر مجید نوحی 233 دکتر نبی زاده
203
دکتر ایرج کی پور 234 دکتر رضا جلودار
204
دکتر معصومه نعمت اللهی 235 دکتر غلامی
205
دکتر سیدمحمدحسن انوشه 236 دکتر حسین افشار
206
دکتر فرهاد عزیزی 237 دکتر بهمن سراج
207
دکتر امیر حریرچی 238 دکتر قاسم میقانی
208
دکتر حامد اسماعیلیون 239 دکتر حیدری
209
دکتر حبیب محبوبی 240 دکتر نصری
210
دکتر صالح ملکی 241 دکتر ایمانی
211
دکتر محسن پایه ای 242 دکتر محمد ابراهیمی
212
دکتر محمدحسین خوشنویسان 243 دکتر فاطمه مشهدی عباس
213
دکتر محمدرضا صفی زی 244 دکتر مهدی شهرابی
214
دکتر کمال الدین بلاغی 245 دکتر سارا رمضانیان
215
دکتر آرمان آزندی 246 دکتر فریبا راثی
216
دکتر محسن نبی زاده 247 دکتر محسن نظام زاده
217
دکتر سردار بهره مند 248 دکترصدیقه امجدی
218
دکتر خسرو صمدی 249 دکتر کلهر
219
دکتر ثمانه شهابی
220
دکتر الهه مقیم
221
دکتر جواد رزاقی
221
دکتر رضا عابدین تاش
222
دکتر زهرا علیزاده
223
دکتر علی کرد افشاری