۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها

 دومین تماس محمدرضا جلایی پور از اوین بعد از ۳۸ روز

کلمه:

در حالی که نزدیک به چهل روز از سومین بازداشت محمدرضا جلایی پور طی یک سال اخیر می گذرد او برای دومین بار با خانواده خود از اوین تماس گرفت.
به گزارش خبرنگار کلمه، محمدرضا جلایی پور، رئیس و سخنگوی پویش موج سوم که نزدیک به چهل روز پیش در خانه پدری‌اش بازداشت شده بود روز دوشنبه بعداز ظهر برای بار دوم با خانواده خود تماس گرفت. او در این تماس گفته است که همچنان در سلول انفرادی به سر می‌برد و هنوز از اتهامات احتمالی خود بی‌اطلاع است.
جلایی پور در این تماس کوتاه گفته است که اجازه و امکان تماس با همسرش را ندارد.
خانواده شمس و جلایی پور می گویند که  مقامات قضایی تهران از دلایل احتمالی این بازداشت اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و مقامات قضایی مشهد نیز که به دستور آنان حکم بازداشت صادر شده بود از پاسخ‌گویی به این دو خانواده  سر باز می‌زنند.
خانواده جلایی پور روحیه فرزندشان در آخرین تماس تلفنی را خوب اعلام کرده‌اند و گفته‌اند که وی در انفرادی روزهای خود را به ورزش و تلاوت قرآن می‌گذراند.
بر اساس این گزارش تا کنون پدر جلایی پور امکان ملاقات با وی را نداشته است و ماموران از پذیرفتن کتاب نیز خودداری کرده‌اند.
گفتنی است که جلایی پور بعد از تحمل ۸۸ روز انفرادی در تابستان گذشته از اتهامات وارده تبرئه شده بود و در حالی که برای تحویل گرفتن پاسپورت خود به وعده بازجویان به مسجد ضرابخانه تهران مراجعه کرده بود بازداشت و محل اقامت او مورد تفتیش قرار گرفت. در طول چهل روز گذشته او دو بار حق تماس با مادر و برادر خود و یک بار حق ملاقات با مادرش را داشته است.

 

حمزه کرمی،مدیر سایت جمهوریت به مرخصی آمد


کلمه: حمزه کرمی ،از مدیران ارشد دانشگاه ازاد اسلامی و مدیر سایت جمهوریت دیروز با موافقت دادستان تهران برای معالجه به مرخصی پنج روزه آمد.
به گزارش خبرنگار کلمه، حمزه کرمی که  از یکسال پیش در زندان به سر می برد، با وجود مشکلات قلبی -عروقی به پزشک متخصص دسترسی نداشت.
براساس این گزارش ، پس از بارها در خواست خانواده کرمی از مسولان قضایی، با مرخصی درمانی این زندانی سیاسی موافقت شد.
یادآوری می شود، مدیر سایت جمهوریت و از مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات محسوب می شود و پیش از این نیز موفق به استفاده از یک مرخصی پنج روزه شده بود.
وی در دادگاه بدوی توسط رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب ،قاضی صلواتی به ۱۶سال زندان محکوم شده بودو که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۱ سال تبدیل شد
کرمی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴، فرماندار ورامین و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۰، مدیرکل سیاسی دفتر رئیس جمهوری در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بود و در جریان انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، مسئول ستاد مطبوعات هاشمی رفسنجانی بود و در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت وب‌سایت جمهوریت را بر عهده داشت

 

نامه کبودوند به دادستان عمومی انقلاب تهران

خبرگزاری هرانا - محمدصدیق کبودوند طی نامه ای خطاب به جعفر دولت آبادی دادستان عمومی انقلاب تهران پس از یادآوری سوابق بیماری قلبی- عروقی و کلیه و پروستات و سابقه 2 بار سکته قلبی در زندان از احتمال ابتلاء به بیماری مغزی و عصبی خود خبر داده و تقاضای اعزام به مراکز درمانی معتبر جهت معالجه خود نموده است. متن نامه به قرار ذیل است:
این جانب محمدصدیق کبودوند که از 38ماه پیش به اتهام تشکیل جمعیت مردم نهاد دفاع از حقوق بشر کردستان دستگیر و هم اکنون در حبس به سر می برم. اخیراً دچار ناراحتی _احتمالاً بیماری_ مغزی و عصبی شده ام بطوری که در بعدازظهر روز چهارشنبه 24/4/89 بیهوش گردیده و پس از انتقال به درمانگاه زندان توسط پزشک عمومی بخش زنان مورد معاینه و پزشک مزبور علت بیهوشی را احتمال افت و خیز شدید فشار خون اعلام کرد اما از آنجاکه طی چند روز گذشته با سرگیجه های شدید و درگیری بخشی از مغز و اعصاب و اختلالات حسی، حرکتی و بینایی مواجه بودم و این موضوع احتمالاً ناشی از بیماری مغزی و عصبی است و با گردآوری سوابق بیماری قلبی- عروقی و کلیه و پروستات مطابق مدارک پزشکی موجود در درمانگاه بند 8 زندان اوین و هم چنین سابقه 2 بار سکته قلبی در سال های 86 و 87 درخواست رسیدگی درمانی فوری و تقاضای اعزام به مراکز تخصصی درمانی معتبر و معالجه را دارم.
محمدصدیق کبودوند
29 تیرماه
سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان

 

دو سال از بازداشت برادران علائی می گذرد

پزشکان مدافع حقوق بشر با انتشار يک بيانيه مطبوعاتی گذشت بيش از دو سال از بازداشت آرش و کاميار علائی پزشکان فعال در مبارزه با بيماری ايدز را يادآور شده و خواهان آزادی اين دو برادر شده اند.

پزشکان مدافع حقوق بشر در مقدمه اين بيانيه که روز دوشنبه در وين انتشار يافت می نويسند که همزمان با گشايش هجدهمين کنفرانس بين المللی ايدز در وين دو صدای رسا و مهم از کارزار بين المللی مقابله با ايدز هنوز ساکت اند.
در ماه ژوئن ۲۰۰۸ آرش و کاميار علائی که به خاطر خدمات شايان خود در مقابله با شيوع ايدز در سراسر جهان شهرت فراوانی دارند توسط حکومت جمهوری اسلامی در تهران بازداشت شدند. آنها درست قبل از سفر برای شرکت در هفدمين کنفرانس بين المللی ايدز که در شهر مکزيکوسيتی برگزار شد دستگير شده و پس از بيش از دو سال هنوز در زندان به سر می برند.

در شش ماهه اول آرش و کاميار علائی بدون هيچ تفهيم اتهام و يا محاکمه ای در زندان نگاه داشته شده و در نهايت به جرم «تلاش برای سازماندهی يک انقلاب مخملی» متهم شدند. آنها د رجريان يک محاکمه فرمايشی در دسامبر سال ۲۰۰۸ «به تماس با دولتهای دشمن» محکوم شده ، آرش به سه سال و کاميار به شش سال حبس محکوم شدند.

فرانک دوناهو دبيرکل پزشکان مدافع حقوق بشر گفت :« سفر برای شرکت در کنفرانس بين المللی ايدز برای مقابله با گسترش اين بيماری نبايد و نمی تواند دليلی برای بازداشت و وزندان باشد. اپيدمی ايدز مرز نمی شناسد و تلاش های پزشکان و دلسوزان برای رفاه تمام بشريت از جمله مردم ايران است. پزشکان مدافع حقوق بشر و تمام جامعه فعالين و دست اندرکاران مبارزه با ايدز از حکومت ايران می خواهند که هر چه زودتر کاميار و آرش علائی را آزاد کنند.»

دبيرکل پزشکان مدافع حقوق بشر می افزايد که بازداشت و نحوه محاکمه اين دو پزشک نشان دهنده ضديت حکومت ايران با داد و ستدهای پزشکی و علمی است. محاکمه برادران علائی که چند ساعت بيشتر طول نکشيد به شيوه ای ناعادلانه برگزار شده و اتهامات و شواهد پنهانی قوه قضايی ايران حتی در اختيار وکيل مدافع اين دو نفر قرار نگرفته است.

پزشکان مدافع حقوق بشر در ادامه بيانيه خود خاطر نشان می کند که از زمان بازداشت برادران علائی نهادهای مهم علمی و پزشکی مثل جامعه بين المللی پزشکی، جامعه پزشکی آمريکا، اتحاديه اروپا، جامعه بين المللی مبارزه با ايدز خواستار آزادی اين دو نفر شده اند. نشريات علمی و پزشکی معتبر مثل مجله نيچر، مجله علمی لانست ، جورنال پزشکی بريتانيا بازداشت برادران علائی را محکوم کرده و اين اقدام را نقض صريح آزادی علوم دانسته اند.

هزاران نفر از دانشوران و کارکنان بخش های پزشکی از سراسر جهان با امضای طوماری خواهان آزادی آنها شده و در جريان کنفرانس بين المللی ايدز که امسال در ژنو برگزار می شود حمايت از برادران علائی و تلاش برای آزادی آنها يکی از موضوعات مهم خواهد بود.

کاميار علائی به هنگام بازداشت در ميانه تحصيلات خود برای اخذ دکترای ارشد در بهداشت عمومی از دانشگاه آلبانی در شهر نيويورک بود. وی قرار بود در پاييز آن سال برای تکميل و پايان تحصيلات به آمريکا بازگردد. او در سال ۲۰۰۷ تحصيلات خود در رشته کارشناسی ارشد بهداشت جمعيت را در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد به پايان رسانده بود. دانشجويان و استادان هر دو مرکز آموزش عالی تلاش فراوانی برای آزادی کاميار انجام داده اند.

دکتر آرش علائی مدير سابق مرکز بين المللی آموزش و تحقيقات بيماری های تنفسی و نسل در تهران است. از سال ۱۹۹۸ او يکی از پيشگامان اصلی مبارزه با ايدز و ترويج برنامه های پيشگيرانه برای مقابله با اين بيماری در ايران بوده است.

برادران علائی علاوه بر فعاليت های خود در ايران دوره های آموزشی متعددی را برای پزشکان و مددياران تاجيک و افغان نيز برگزار کرده و در زمينه گسترش همکاری بين ۱۸ کشور خاورميانه و آسيای ميانه برای مقابله با ايدز بسيار فعال بودند.

در سپتامبر سال ۲۰۰۹ جيزه هاينزپاگل برای پزشکان مدافع حقوق بشر که از سوی آکادمی علوم نيويورک اعطا می شود به برادران علائی تعلق گرفت.

 

 

امیدوارم فضایی فراهم گردد تا آنچه در بازداشتگاه ها بر مردم گذشته روشن گردد

خبرگزاری هرانا - مهدی کروبی به مادر محمد داوری عضو حزب اعتماد ملی و سردبیر سایت سحام نیوز، گفت: امیدوارم که هر چه زودتر فضایی فراهم شود تا آنچه در بازداشتگاه ها بر مردم و جوان های این کشور گذشته است روشن شود.
به گزارش سحام نیوز، در این دیدار مادر محمد داوری ضمن ابراز ناراحتی از شرایطی که برای فرزندش پیش آمده به آقای کروبی گفت: نزدیک به یکسال است که فرزندم را بازداشت کرده اند و وی را در شرایط بد روحی و روانی قرار داده اند اما به حمدالله شرایط روحی وی بسیار خوب است. من محمد را در شرایطی که پدرش را در کودکی از دست داده بود به سختی بزرگ کردم.

مادر این فعال مدنی در ادامه افزود: .به چه جرمی و بر چه اساس برای فرزندم 5 سال حبس تعیین کرده اند؟ اکنون برای دیدار با وی باید با این شرایط سخت از بجنورد به تهران بیایم که این تازه اول ماجراست.از آنها خواستم تا بگذارند در تهران بمانم تا بتوانم هفته آینده با فرزندم ملاقات کنم اما موافقت نکردند.

مهدی کروبی نیز در این دیدار ضمن تاکید مجدد بر این نکته که آقای داوری کارمند حزب می باشد افزود: بارها و البته در نامه به دادستانی نیز گفته ام که همه مسئولیت ها به عهده من بوده و محمد داوری در این میان به عنوان کارمند حزب صرفا اجرای دستور کرده است. کروبی افزود: محمد داوری به دستور من مسئول فیلم برداری و تهیه گزارش از افرادی بود که به حزب مراجعه می کردند.

آقای کروبی به ذکر دلایل این گونه رفتار و فشار بر محمد داوری پرداخت و یادآور شد: طی این یکسال تلاش کردند تا به زور از محمد داوری اعتراف نمایشی بگیرند که موفق نشدند.

 

 

انتقال غیرقانونی نادر کریمی جونی، جانباز جنگ تحمیلی به بند ۲۰۹ اوین

خبرگزاری هرانا - نادر کریمی جونی ،روزنامه نگار زندانی که از جانبازان جنگ تحمیلی نیز هست ، روز گذشته از بند ۳۵۰ زندان اوین به بند امنیتی ۲۰۹ که تحت نظر وزارت اطلاعات اداره می شود ،منتقل شد.
به گزارش خبرنگار کلمه، این انتقال در حالی اتفاق افتاده که از حبس وی بیش از دو سال و نیم می گذرد و بازگرداندن وی به بند امنیتی وزارت اطلاعات که به احتمال زیاد با هدف از سرگیری دورجدیدی از بازجویی ها و فشارها انجام شده ،غیرقانونی است.
نادر کریمی جونی سردبیر و روزنامه نگار نشریاتی چون “گزارش، فکر، جهان صنعت، و سیاست روز” در ابتدای آذرماه سال ۸۷ به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این روزنامه‌نگار به دلیل درصد بالای جانبازی در جنگ نیازمند رسید‌گی مداوم پزشکی است.شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب کریمی جونی را به اتهام اقدام علیه امنیت کشور، تبانی و جاسوسی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

 

حجت الله نیکویی، نویسنده و مترجم بازداشت شد

خبرگزاری هرانا – حجت الله نیکوئی نویسنده و مترجم ایرانی روز یک شنبه توسط افراد لباس شخصی در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حجت الله نیکویی نویسنده و مترجم که به دلیل مناظره با علما از کار خود اخراج شده بود روز یکشنبه توسط ماموران لباس شخصی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
یکی از دوستان وی اعلام کرد به نظر مي‌آيد كه دليل اين بازداشت غيرقانوني، انتشار مقالات اخير وي در سايت‌ها و به خصوص نگاه انتقادي او به برخي مفاهيم ديني باشد.
لازم به ذکر است، آقاي نيكوئي به خاطر عقايد مخالف شيعه، از كارش اخراج شد و بعداً هم به زندان رفت، و از زندان با تعهد كتبي آزاد شد.

 

ممنوعیت از تحصیل برای دانشجویان شرکت کننده در مراسم شهید کیانوش آسا

خبرگزاری هرانا - اخیرا در دانشگاه علم و صنعت تهران بعد از برگزاری باشکوه مراسم سالگرد شهید کیانوش آسا، دانشجویان شرکت کننده در این مراسم با ممنوعیت از تحصیل تا سقف ۲ ترم مواجه شده اند.
به گزارش دانشجونیوز، یکی از دانشجویان این دانشگاه که به دلیل مسائل امنیتی خواست نامش فاش نشود به دانشجونیوز گفت" بنده دانشجوی دانشگاه علم و صنعت هستم و دو روز قبل در حالی که در شهرستان بودم  برای بار دوم به کمیته انضباطی احضار شدم و با حکم یک ترم ممنوعیت از تحصیل مواجه شدم و بعد متوجه شدم که این احکام انضباطی برای ۲۰  تا ۳۰ نفر دیگر و تا سقف دو ترم ممنوعیت از تحصیل هم صادر شده است."
این دانشجو می افزاید "احکام صادره به خاطر برگذاری مراسکم یادبود کیانوش آسا می باشد‎."
لازم به ذکر است که در حکم صادر شده برای این دانشجویان از طرف شورای انضباطی، علت ممنوعیت از تحصیل "اخلال یا ایجاد وقفه در برنامه ها یا نظم دانشگاه و عدم رعایت مقررات دانشگاه" عنوان شده است.

 

 

كارفرما نمي‌تواند كارگري را به تخليه‌خانه سازماني وادار كند

خبرگزاری هرانا - درحالي كه كارگران نيشكرهفت تپه از تلاش‌هاي كارفرما براي واداركردن فعالان كارگري به تخليه خانه‌هاي سازماني خبر مي‌دهند يك فعال كارگري مي‌گويد هيچ كارفرمايي نمي‌تواند در خارج از قانون موجود مستاجركارگري را به تخليه‌خانه سازماني وادار كند. حسن صادقي درگفت‌وگو با خبرنگار ايلنا گفت: واگذاري خانه‌هاي سازماني به كارگران در قالب قانون موجود مستاجر انجام ميشود و هيچ كارفرمايي نمي‌تواند اخراج كارگر را بهانه‌اي براي تخليه ملك مورد اجاره قرار دهد.
در چند روز گذشته فعالان كارگري در سنديكاي نيشكر هفت تپه گفته‌اند كه كارفرما پس از اخراج يكي از فعالان كارگري ساكن درخانه‌هاي سازماني اين شركت او را به تخليه مكلف كرده‌اند.
لازم به ذکر است پیشتر خبرگزاری هرانا در خبری اعلام کرد که حراست شرکت نیشکر هفت تپه با تهدید آقای فریدون نیکوفر از ایشان خواسته بود تا خانه خود را تخلیه نماید.

 

 

نامه سعید حبری به دادستان تهران

خبرگزاری هرانا - سعید حبری از همکاران سعید حدادیان و اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر احمدی نژاد که هم اکنون در زندان اوین حبس دو ساله خود را تحمل میکند در نامه ای به جعفری دولت آبادی از عدم توجه دادستانی به خواسته های بحق اش شکایت کرده است.
آقای حبری از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به 4 سال حبس تعزیری محکوم شده است که این حکم در دادگاه تجدید نظر به 2 سال حبس تقلیل یافته است.

نامبرده از مشکلات عدیده جسمی و روحی رنج می برد و در هفته گذشته بیش از 4 بار جهت معالجه به بهداری زندان اوین منتقل شده است.
متن نامه این زندانی به جعفری دولت آبادی دادستان تهران که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
ریاست محترم دادستانی انقلاب اسلامی تهران ضمن عرض سلام و ادب و احترام هر چند که می دانم این نامه هم همچون نامه های دیگر یا به دستتان نمی رسد و یا هیچ اثری نخواهد داشت اما برای احقاق حقوق خودم این نامه را می نویسم.
طبق حقوق زندانی و هر زندانی حق دارد که چه شفاهی و چه کتبی با قاضی ناظر یا دادستان ملاقات داشته باشد هر چند بی تاثیر باشد.
ولی این قصه نیست که همسرم با فرزند خردسالم ماه ها و هفته ها و بارها و ساعت ها به انتظار دیدن شما پشت درب اتاق شما بی صبرانه نشسته اند و شاید شما را امین خود می دانستند و برای مشکلات پیش آمده و وضعیت زندگی ام که بعد از دستگیری بوجود آمده آگاه سازند ولی هیچ وقت میسر نشد، و بعد از این همه معطلی و دیوار بسته خوردن به ایشان ملاقات حضوری می دهند غافل از اینکه کانون در حال فروپاشی خانواده ام نیازی به ده دقیقه ملاقات را هم حق قانونی من است، ندارم. بلکه نیاز به پاسخ بی عدالتی دارد که در دادگاه ها به من گذشته است.
در هیچ دادگاهی نه بدوی نه تجدید نظر اجازه حضور وکیل مدافع که حق قانونی من است را به من ندادند شما چه پاسخی دادید به عنوان دادستان چرا اجازه یک خط دفاعیه به من داده نشده است چرا نامه ای که به دادگاه به عنوان دفاعیه نوشتم هیچ وقت نرسید و گم شد و چه کسی به چراهای بی پاسخ خانواده ام باید جواب دهد.
اگر اشتباهی رخ داده من باید به این اشتباه پاسخ بدهم، چرا وقتی کسی به من و ماشین من حمله ور شده و خسارات جانی و مالی به من زده من باید به دو سال حبس محکوم شوم هر چند گویا خود بهترین قصه ها را می دانید من شما را برای ستاندن داد از طرف حق از دست رفته می دانستم شاید شما به نامه های من جواب بدهید ولی باز هم نشد.
جناب دادستان هر کس که باعث و بانی فروپاشی زندگانی ام باشد باید به پیشگاه خداوند و ملت پاسخگو باشد و سخن آخر اینکه کسانی که کاری نکرده را به من منتصب کردند آیا این کار را برای اجرای عدالت به اجرا در آورده اند یا من را دعوت میکنند که از زندان به تماشای فروپاشی زندگی ام که سالها کار و تلاش و مشقت بوده بنشینم و آیا فکر کردند زندان از من و امثال من این چنین در معرض بازی قرار گرفته ایم چه خواهد ساخت، امیداورم که لحظه ای خود را در جای من قرار دهید و آرزو دارم که حکم داده شده بی نقض و عدالت بوده باشد و یادمان باشد هر کس در هر مقامی هر چند کوچک مرتکب اشتباه یا خطا قرار گیرد فقط خداوند دادگستری بی همتا است.
سعید حبری
28/4/89

 

ابراز امیدواری وکیل عیسی سحرخیز به تبرئه او

خبرگزاری هرانا - نسرین ستوده، یکی از وکلای عیسی سحرخیز، از چهره های زندانی اصلاح طلب، ابراز امیدواری کرد که موکلش از اتهام توهین به رهبر جمهوری اسلامی ایران تبرئه شود.
آقای سحرخیز، مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی، روز یکشنبه ۲۷ تیر در یکی از شعبه های دادگاه انقلاب تهران حاضر شد.
نسرین ستوده به بی بی سی فارسی گفت که موکلش را با دستبند و پابند به دادگاه آوردند و او در این خصوص علیه ماموران و مقام هایی که به موکلش پابند زده بودند، به دادگاه "اعلام جرم" کرد.
نخستین دادگاه عیسی سحرخیز که عضو انجمن دفاع از آزادی مطبوعات نیز بوده، دوشنبه ۱۱ آبان ماه برگزار شد.
متن دفاعیات آقای سحرخیز در شماری از وب سایت های مخالفان دولت ایران منتشر شده است.
او می نویسد: "مرا به‌عنوان یک روزنامه‌نگار شناخته شده، در شرایطی كه هیچ‌گونه جرم ‌امنیتی انجام نداده بودم و پس از آن كه مورد شكنجه جسمی ‌‌و ضرب و جرح قرار گرفتم، به بازداشتگاه 209 اوین انتقال دادند."
عیسی سحرخیز همچنین متهمان اصلی را کسانی دانسته که "با نقض حقوق بشر و آزادی‌های قانونی به‌جای اسلام مترقی مورد نظر مردم و بنیانگذار فقید انقلاب‌، اسلام طالبانی را ترویج و تبلیغ ‌می‌نمایند و برای حفظ و تداوم قدرت، شیوه‌های شیوخ عرب و حاكمان پیشین عراق و افغانستان را دنبال ‌می‌كنند."
آقای سحرخیز یکی از دها فعالی بود که در تیرماه سال گذشته و پس از انتخابات ریاست جمهوری مناقشه برانگیز ایران بازداشت شدند.
مقام های قضایی ایران اتهام توهین به رهبر و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی را علیه او مطرح کرده اند.
خانم ستوده گفت که موکلش در ماه اسفند ۱۳۸۸ از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه شد و ابراز امیدواری کرد که او از اتهام دیگر که توهین به آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی است نیز تبرئه شود.
وی در عین حال گفت به دلیل روزنامه نگار بودن آقای سحرخیز، او باید در دادگاه مطبوعاتی محاکمه می شد.
نسرین ستوده حضور موکلش در جلسه غیرعلنی دادگاه انقلاب را مغایر با اصل ۱۶۸ قانون اساسی دانست، "زیرا به موجب این اصل رسیدگی به اتهامات سیاسی و مطبوعاتی اساسا در دادگاه علنی با حضور هیات منصفه و در محاکم عمومی صورت می گیرد."
وکیل عیسی سحرخیز وضعیت روحی او را بسیار عالی توصیف کرد، اما گفت که از لحاظ جسمی هر بار که او را دیده نسبت به دفعه قبل ضعیف تر شده است.

 

پنج عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیر در آستانه اخراج

خبرگزاری هرانا - رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی از اخطار به پنج عضو هیئت علمی دارای رکود علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: اخراج یا انتقال به دانشگاههای دیگر از جمله وضعیت هایی است که برای این اعضای هیئت علمی متصور است.
به گزارش مهر، محمد تقی بطحایی گفت: در بین ۲۵۰ عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ۵ عضو هیئت علمی دچار رکود علمی هستند که به آنها در مرحله اول اخطار داده شد. همچنین به این اعضای هیئت علمی فرصت داده شده تا ارتقاهای لازم را به دست آورند.
رئیس دانشگاه خواجه نصیر افزود: در صورتی که اعضای هیئت علمی دچار رکود علمی نتوانند در مدت زمانی که به آنها فرصت داده شده است ارتقای لازم را کسب کنند به دانشگاههای دیگری که می توانند خود را در آنها تطبیق دهند منتقل می شوند و در شرایطی که واقعا آمادگی برای ارتقا ندارند دیگر از آنها عذرخواهی می خواهیم و حکم به اخراج آنها از دانشگاه صادر می شود.
بطحایی با بیان اینکه شناسایی اعضای هیئت علمی دچار رکود علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی طی سال ۸۸ صورت گرفته است  گفت: تصمیم نهایی برای این اعضای هیئت علمی در سال ۸۹ اعمال خواهد شد.



سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خواستار آزادی چهار عضو زندانی خود شد

خبرگزاری هرانا - سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با انتشار بيانيه ای خواستار آزادی بی قيد و شرط و فوری چهار عضو خود، به نام سعيد ترابيان، رضا شهابی، ابراهيم مددی، منصور اسانلو، و همچنين ساير کارگران زندانی شد.

اين تشکل مستقل کارگری همچنين از وضعيت آقايان ترابيان و شهابی ابراز نگرانی کرد.
اين دو عضو هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در خرداد سال جاری توسط ماموران امنيتی در تهران بازداشت شدند.

آقای ترابیان هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج محبوس است و از وضعیت رضا شهابی اطلاعی در دست نیست.

منصور اسانلو و ابراهيم مددی، رئيس و نايب رئيس هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، نيز که در ساليان قبل بازداشت شدند، به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و تبليغ عليه نظام زندانی هستند.

سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه همچنين به اخراج مجدد دو عضو اين تشکل کارگری به نام های عبدالله حسينی و رضا نعمتی پور اعتراض کرد.