۱۳۸۹ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

یک خواننده رپ بازداشت شد

خبرگزاری هرانا - ساسی مانکن، خواننده زير زمينی که در ایران به فعالیت می پرداخت، عصر روز شنبه ۷ فروردين در يکی از بازارهای جزيره کيش دستگير شد.

به گزارش عصر ایران، وی که از روزهای اول عيد برای گذران تعطيلات و برگزاری چند جشن خانگی به جزيره کيش سفر کرده است، در حالی که در يکی از بازارهای جزيره که توسط برخی از مسافرين شناسايی شده بود، توسط نيروهای نظامی اين جزيره دستگير شده است.

هنوز اطلاعات واثقی در مورد علت دستگيری وی به دست نيامده است.
اين در حالی است که اين روزها در جای جای جزيره کيش به خصوص در کنار سواحل و حتی کشتی‌های مسافرتی جزيره کيش آهنگ‌های اين خواننده به گوش می‌خورد که بوسيله برخی قهوه‌خانه ها و مسافرين اجرا می‌شود

وخامت وضعیت جسمی افشاگر ماجرای کهریزک درزندان

خبرگزاری هرانا - مهدی محمودیان، عضو جبهه مشارکت ایران اسلامی وضعیت جسمانی نامناسبی در زندان اوین دارد.
به گزارش کلمه، این روزنامه نگار که پرده از وقایع کهریزک برداشته، از بیماری ریوی و تنفسی رنج می برد و در هفته گذشته در زندان بیهوش شده است.

محمودیان، اخیرا در تماسی  با خانواده خود از بی توجهی مسئولان زندان به سلامت خود گلایه کرده است. بعد از این ماجرا خانواده ایشان به مسئولین قضایی مراجعه کرده اند اما تاکنون پاسخی به آنها داده نشده است.
این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر هفته گذشته در زندان اوین  بیهوش شده است .او دو ماه پیش به عفونت ریوی مبتلا شد اما ماموران زندان با وجود آگاهی از این موضوع او را با لباس غیر کافی در هوای سرد نگه داشتند.
محمودیان ۷  ماه است که در زندان اوین به سر می برد و به تازگی موفق شد دختر خردسال خود را  ملاقات کند.
گفتنی است، این روزنامه نگار بنا به وظیفه تعریف شده اطلاع رسانی و روزنامه نگاری در تمام دنیا از جمله افرادی بود که با نوشتن مطالبی درباره بازداشگاه کهریزک انتقادهایی و افشاگری هایی  را در این باره مطرح کرد. او نخستین کسی است که دو سال قبل درباره اعمال روش های غیرانسانی و غیرقانونی با با متهمان در این بازداشتگاه، اطلاع رسانی کرد

بلاتکلیفی محمد یوسفی؛ ۱۱۰ روز بازداشت در زندان

خبرگزاری هرانا - وضعیت محمد یوسفی، دانشجوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر علی رغم گذشت 110 روز از مدت بازداشت هنوز بلاتکلیف است.
به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر،  با گذشت بیش از ۱۱۰ روز از بازداشت یوسفی ، تلاش خانواده و نزدیکان او جهت تبدیل قرار بازداشت بی‌نتیجه بوده و او همچنان در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می‌برد.
وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به چهار سال حبس تعزیری محکوم شد.
این درحالی است که به نظر می‌رسد علت صدور چنین حکم سنگینی، دوستی این دانشجو با مجید توکلی باشد.
به گفته نزدیکان محمد یوسفی، یکی از جملاتی که قاضی صلواتی در جلسه‌ دادگاه، خطاب به وی اظهار داشته، این جمله بوده است: "غلط کردی با مجید خانم دوست شدی"
مراجعه‌ مکرر خانوادهی رشیدی به دادستانی و دادگاه انقلاب تهران برای تبدیل قرار بازداشت و یا صدور مرخصی تاکنون بی‌نتیجه مانده است. تنها پاسخ مراجع قضایی به خانواده‌ی وی این بوده که تنها صلواتی، قاضی پرونده‌ وی می‌تواند دستور تبدیل قرار یا صدور مرخصی را صادر کند.
شایان ذکر است،محمد یوسفی، ورودی سال ۸۵ دانشکده مهندسی کشتی‌‌سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران)، در ۱۶ آذر سال گذشته در حالی که قصد ورود به دانشگاه را داشت، بازداشت شد.

نامه مادر رنج دیده ابوالفضل عابدینی نصر به رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی

تا آزادی روزنامه نگاران زندانی- مادر ابوالفضل عابدینی روزنامه نگار، در نامه ای خطاب به رئیس قوه قضاییه خواستار تعیین تکلیف فرزند خود شد.نامه این مادر رنج دیده به شرح زیر است:
با سلام واحترام و عرض تبریک سال نو
من مادر ابوالفضل عابدینی نصر یکی از روزنامه نگاران ایران عزیز هستم که این روز های سال نو شاهد در بند بودن فرزند بیمارم ونامشخص بودن وضعییت روحی و روانی وجسمی اش بزرگترین عیدی بود که طی سال های طول عمرم نصیبم شد، از 5 سال قبل تا به امروز هر ساله این جوان نحیف را دستگیر نموده و زیر شکنجه برده وبعد از گذراندن انفرادی های طولانی مدت با قید وثیقه های سنگین که همگی توسط مردم دلسوز تامین شده آزاد گردیده و درهیچ یک از این دادگاهها مجرم نبوده وبا سربلندی برائت دریافت کرده.
آخر به کدامین گناه مستحق این شکنجه ها استُ به گناه دفاع از کارگران نیشکر هفت تپه خوزستان ودفاع از سندیکای معامان ایران و دفاع از سندیکای کارگران شرکت اتوبوس رانی و اصناف دیگر و یا گناه بیان حقایق روز کشورمان؟. من از شما قاضی القضات می خواهم با رعایت عدل در پیشگاه عادل هستی، جهت مشخص شدن وضعییت بلاتکلیف فرزند 28 ساله بیمارم (ناراحتی قلبی شدید که نتیجه زندان در این سالها بوده است) تمام تلاش عادل گونه را بکار برده ونسبت به این جوان بیمار توجه ویژه ای نمایید. باشد که هر گونه اتفاقی برای ایشان بیفتد در پیشگاه پروردگار باری تعالی، حضرت عالی مسوول خواهی بود. لازم به ذکر می دانم که ایشان در سلولهای انفرادی بند 2 الف سپاه پاسداران در زندان اوین بدون ملاقات وتماس وارتباط با وکیل، اکنون به مدت یک ماه است که در حال بازجویی است.
با احترام
آساره عیوضی، مادر دردمند ابوالفضل عابدینی نصر روزنامه نگار در بند

حضور دکتر مصطفی دانش، بزرگترین خبرنگار ایرانی در آلمان، درگردهمایی حامیان مادران عزادار ایران در لوس آنجلس، شنبه 27 مارچ