۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

ملاقات علی حکمت، بدرالسادات مفیدی، بهاره هدایت، مهدی عربشاهی، محسن محققی، سارا توسلی و میلاد اسدی

خبرگزاری هرانا - پس از روزها انتظار برخی از زندانیان امروز مورخ 29 بهمن توانستند با خانواده های خود ملاقات داشته باشند.
به گزارش ندای سبز آزادی، خانواده‌های برخی از زندانیان سیاسی، توانستند با خانواده‌های خود ملاقات کنند. پس از ساعتها انتظار خانواده‌ها در مقابل اوین، سرانجام ساعت ۲ بعدازظهر اعلام می‌شود که (کارشناس) بازجوی برخی پرونده ها با ملاقات موافقت کرده و برخی از این افراد موفق به ملاقات شدند.
علی حکمت، محسن محققی، سارا توسلی، بهاره هدایت، مهدی عربشاهی و میلاد اسدی از جمله زندانیانی بودند که موفق به ملاقات با خانواده های خود شده‌اند.
مهدی عربشاهی، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم است که به تازگی پس از حدود پنجاه روز از سلول انفرادی به بند عمومی منتقل شده است. این در حالی است که مرتضی سیمیاری عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که روز ۱۱ بهمن بازداشت شده، همچنان در سلول انفرادی بند اطلاعات سپاه نگهداری می‌شود. سیمیاری در سفر اخیر هیأت پارلمانی اروپا به ایران قصد دیدار با اعضای این هیأت را داشت که قبل از انجام این دیدار در منزلش بازداشت شد.
رئیس هیأت پارلمانی اروپا به بازداشت این فعال دانشجویی اعتراض کرد و در نامه‌ای به سفیر ایران در بروکسل خواستار آزادی وی شد.
بهاره هدایت، میلاد اسدی و امین نظری اعضای دیگر شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت هستند که در بازداشت هستند. در این میان بازداشت امین نظری در غروب روز بیست و دو بهمن صورت گرفته است.
روز سه‌شنبه نیز بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران، برای دومین بار با خانواده خود ملاقات کرده است. خانم مفیدی فردای روز عاشورا (بیش از یک و نیم ماه پیش) بازداشت شد.
مسعود آقایی، همسر خانم مفیدی و از فعالان ملی – مذهبی هم همزمان با بدرالسادات مفیدی بازداشت شد که از زمان بازداشت ملاقاتی با خانواده خود نداشته و تنها دو هفته پیش تماس تلفنی کوتاهی با خانواده خود داشته است.

درخواست هزاران زن و مرد رسانه‌های سراسر دنيا برای آزادی بهمن احمدی امويی

شبکه‌ای از هزاران زن و مرد از رسانه‌های سراسر دنيا از مقامات ايرانی خواستارآزادی بی قيد و شرط بهمن احمدی امويی، روزنامه‌نگار دربند شدند.
بنياد بين‌المللی زنان در رسانه (ای.دبليو.ام.اف) در نامه‌ای به مقامات جمهوری اسلامی ضمن اعلام اين موضوع نوشته‌است:
ما به نمايندگی از يک بنياد بين‌المللی رسانه* نگرانی خود را نسبت به وضعيت روزنامه‌نگار ايرانی بهمن احمدی امويی، که به شلاق و حبس محکوم شده‌است اعلام می‌داريم.
احمدی امويی که همسرش، ژيلا بنی‌يعقوب، جايزه‌ی شجاعت در خبرنگاری اين بنياد را در سال ۲۰۰۹ از آن خود کرده‌بود از اعضای سردبيری روزنامه‌ی اقتصادی سرمايه بود؛ روزنامه‌ای که در ماه نوامبر توسط مقامات مسئول توقيف شد.
احمدی امويی در خرداد ماه ۸۸ به دنبال اعتراض‌های پس از انتخابات در ايران دستگير شد و در ماه گذشته به هفت سال و چهار ماه زندان و سی‌ودو ضربه شلاق محکوم شد. اتهامات وی تبانی به قصد به‌هم زدن امنيت ملی و تبليغ عليه نظام و توهين به رئيس جمهور عنوان شد.
امويی پس از آن نسبت به حکم صادره درخواست تجديد نظر کرده‌است و ما از شما می‌خواهيم که شرايط آزادی فوری و بی‌قيد و شرط او را فراهم کنيد به گونه‌ای که بتواند به حرفه‌ی روزنامه‌نگاری خود ادامه دهد. ما نگران هستيم که حکم ناعادلانه‌ی صادرشده برای امويی نشانه‌هايی از ايجاد محدوديت بيشتر بر آزادی بيان و رسانه‌ها در ايران باشد. و بر اين عقيده هستيم که تمام ايده‌ها و نظرات گوناگون بايد اجازه‌ی مطرح‌شدن در رسانه‌ها را داشته‌باشند بدون اين‌که مورد سرکوب و يا تحت فشار قرار گيرند و روزنامه‌نگاران بايد به خاطر حرفه‌شان مورد حمايت مقامات دولتی قرار گيرند.
به عنوان شبکه‌ای از هزاران زن و مرد از رسانه‌های سراسر دنيا که از آزادی رسانه‌ها در سطح جهان حمايت می‌کند با نهايت احترام از شما خواهش می‌کنيم که در اقدامی موثر اطمينان حاصل شود که امويی نه مورد شکنجه قراربگيرد و نه در زندان بماند. با استفاده از قدرت خود برای اجرای عدالت در اين مورد قدم بسيار مهمی در جهت نيل به رسانه‌ای آزاد و مستقل در ايران برداشته‌ايد.
از توجه شما سپاس‌گزاريم با سپاس
متن انگليسی خبر را در اين لينک ببينيد     

بيانيه كمپين استقلال كانون وكلا در مورد بازداشت وكلاي دادگستري

مدتي است كه تعدادي ازهمكاران مان از جمله خانم مريم قنبري به گونه اي غير قانوني به بازداشت ماموران امنيتي درآمده و تا كنون اطلاع دقيقي از نوع اتهام و محل نگهداري آنان در دست نيست.
صرف نظر از اينكه اتهام اين همكاران و علت بازداشت شان چيست ما ، اعضاي كمپين استقلال كانون وكلاي دادگستري اعتراض خود را به اقدامات غيرقانوني صورت گرفته در روند دستگيري و نگهداري آنان از آغاز تا به امروز اعلام داشته و از دستگاه قضا كه مي بايست حافظ اجراي قانون وحقوق ملت باشد عمل به قانون را مصرانه خواستاريم.
ما همچنان خوشبينانه در اين پنداريم كه شايد برخي از مسوولان امر از اين اقدامات غيرقانوني بي اطلاعند و در اين راستا وظيفه انساني، ‌اجتماعي و صنفي خود مي دانيم كه براي پرسش هاي بي پاسخ زير،‌جوابي شايسته بيابيم:
1- آيا مقررات مواد 112 الي 118 و ماده 124 قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در اموركيفري در خصوص احضار و يا جلب برخي از همكاران – كه حسب اطلاع ،‌ شبانه در منزل مسكوني خود بازداشت شده اند- رعايت شده است؟!
2- آيا براي تفتيش منازل و يا محل كار همكاران دستگيرشده ، مقررات ماده 24 قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در امور كيفري در خصوص لزوم صدور دستورويژه مقامات قضايي براي بازرسي منازل و اماكن مراعات شده است؟!
3- آيا پس از بازداشت همكاران ، ‌مقررات اصل 32 قانون اساسي و ماده 129 قانون آيين دادرسي دادگاههاي عمومي و انقلاب در اموركيفري از لحاظ تفهيم اتهام و دلايل آن ظرف 24 ساعت رعايت شده است؟!
4- آيا مقررات مندرج در قانون احترام به آزادي هاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي مصوب 15/2/1383 به ويژه بند 3 آن در خصوص حق دسترسي به وكيل مستقل در مرحله تحقيقات در رابطه با همكاران دستگير شده اعمال شده است؟!
بي قانوني در هرجا و بر هركه رود ناگوار است ؛‌ اما توجه دستگاه قضا را به اين نكته جلب مي كنيم كه وكيل دادگستري ،‌ مدافع حق ملت و يكي از اركان عدالت قضايي در جامعه است و بي قانوني در مورد وكلا علاوه بر ناپسندي ذاتي،‌ اثرات جانبي نامطلوبي در بردارد. در اثراين اقدامات غيرقانوني ،‌ جامعه از پيگيري حق خود از طرق قانوني نااميد شده و اركان قضا – كه وكيل دادگستري نيز از آ‌ن جمله است- در نظرش ناكارآمد جلوه مي كند و وكلاي مستقل كه براي دفاع از حقوق ملت ،‌ سوگند ياد كرده اند احساس آزادي عمل و امنيت را در پيگيري حق از دست مي دهند . چگونه از اين پس‌، اعتماد مردمي را مي خواهيم كه شاهد بوده اند وكيل دادگستري نيز از مطالبه حقش عاجز است و دستگاه قضا بر وكيل دادگستري نيز بي محابا بي قانوني روا مي دارد؟!
ما معتقديم منفعت هيچ كس در بي قانوني نيست. هيچ مصلحتي فراتر از اجراي قانون وجود ندارد و مجدانه مجريان قانون را به بازگشت از راه ناصواب اقدامات فراقانوني دعوت كرده و بر آزادي فوري همكاران و ساير بازداشت شدگان و رعايت قوانين در صحنه عمل مصرانه پاي مي فشاريم.

تجمع شبانه در برابر اوین / گروه دیگری از زندانیان حوادث اخیر ازاد شدند

اخبار روز:
پنج‌شنبه  ۲۹ بهمن ۱٣٨٨ -  ۱٨ فوريه ۲۰۱۰

اخبار روز: همزمان با تجمع شبانه ی گروهی از مردم در برابر زندان اوین، گروه دیگری از بازداشت شدگان روزهای اخیر آزاد شدند.
بنا به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، غروب پنجشنبه ۲۹ بهمن خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران در ادامه اعتراضات مستمر شبانه خود در مقابل زندان اوین تجمع کردند و بر خواست خود، که آزادی بی قید و شرط و فوری زندانیان سیاسی بود پافشاری کردند.
این تجمعات در هفته های گذشته هر شب برگزار می شود. سرکوبگران زندان اوین هر شب برای جلوگیری از تجمع خانواده ها و مردم اعلام می کنند که امشب آزادی نداریم ولی خانواده ها و مردم بر خواست خود برای آزادی زندانیان سیاسی پافشاری می کنند و در طی شبهای گذشته همواره همزمان با حضور آن ها عده ای از زندانیان آزاد شده اند.
در ابتدا خانواده های زندانیان سیاسی و مردم ناچار هستند زیر پل تجمع کنند ولی با زیاد شدن تعداد، جمعیت بر روی پله و تا نزدیکی درب اصلی زندان اوین ادامه می یابد که خوشایند نیروهای سرکوبگر نیست چونکه در معرض دید عابرین قرار می گیرند.
امشب همانند شبهای گذشته با ایستادگی و پافشاری خانواده ها و مردم تعداد دیگری از زندانیان سیاسی از زندان اوین آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده های خود و مردم بازگشتند. هنگام خروج زندانیان سیاسی از زندان مخوف اوین موجی از شور و شادی بین مردم به پا شده بود و آنها با دست زدن و سوت کشیدن اوج شادی خود را به نمایش گذاشتند.
یکی از خانواده ها اقدام به پخش آش نذری بین سایر خانواده ها و مردم کرد و چند خانواده دیگر بخاطر آزادی فرزندانشان در شبهای گذشته اقدام به پخش شیرینی کردند.
امشب از ابتدای تجمع مردم در مقابل زندان اوین نیروهای سرکوبگر مقابل درب زندان اوین و بخصوص بر روی پله ها مستقر شده بودند و تعداد آنها نسبت به شب های دیگر بیشتر بود. موج شادی خانواده ها و مردم برای آنها بسیار گزنده و غیرقابل تحمل بود و این را در رفتارها و واکنش های غیرانسانی آن ها عیان بود. بعد از آزادی تعداد از زندانیان و شادی خانواده ها و مردم که امشب به اوج خود رسیده بود، نیروهای سرکوبگر اعلام کردند که دیگر کسی را آزاد نخواهیم کرد و بسوی خانواده ها و مردم حرکت کردند و سعی داشتند که آنها را به زور وادار به ترک محوطه اوین کنند ولی خانواده ها و مردم مقاومت کردند و این تجمع تا ساعت ۲٣ ادامه یافت.
ادامه یافتن تجمعات شبانه خانواده ها و مردم در مقابل زندان اوین
بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران در ادامه اعتراضات مستمر شبانه خود در مقابل زندان اوین تجمع کردند و بر خواست خود، که آزادی بی قید و شرط و فوری زندانیان سیاسی بود پافشاری کردند.
غروب پنچشنبه ۲۹ بهمن ماه خانواده های زندانیان سیاسی و مردم تهران در مقابل زندان اوین تجمع کردند. این تجمعات در هفته های گذشته هر شب برگزار می شود. سرکوبگران زندان اوین هر شب برای جلوگیری از تجمع خانواده ها و مردم اعلام می کنند که امشب آزادی نداریم و لی خانواده ها و مردم بر خواست خود برای آزادی زندانیان سیاسی پافشاری می کنند و در طی شبهای گذشته موفق به آزادی تعداد زیادی از زندانیان سیاسی شده اند.
در ابتدا خانواده های زندانیان سیاسی و مردم ناچار هستند زیر پل تجمع کنند ولی با زیاد شدن تعداد جمعیت بر روی پله و تا نزدیکی درب اصلی زندان اوین ادامه می یابد که خوشایند نیروهای سرکوبگر نیست چونکه در معرض دید عابرین قرار می گیرند.
امشب همانند شبهای گذشته با ایستادگی و پافشاری خانواده ها و مردم تعداد دیگری از زندانیان سیاسی از زندان اوین آزاد شدند و به آغوش گرم خانواده های خود و مردم بازگشتند.هنگام خروج زندانیان سیاسی از زندان مخوف اوین موجی از شور و شادی بین مردم به پا شده بود و آنها با دست زدن و سوت کشیدن اوج شادی خود را به نمایش گذاشتند.
یکی از خانواده ها اقدام به پخش آش نذری بین سایر خانواده ها و مردم میکرد و چند خانواده دیگر بخاطر آزادی فرزندانشان در شبهای گذشته اقدام به پخش شیرینی کردند.
امشب از ابتدای تجمع مردم در مقابل زندان اوین نیروهای سرکوبگر مقابل درب زندان اوین و بخصوص بر روی پله ها مستقر شده بودند و تعداد آنها نسبت به شبهای دیگر بیشتر بود. موج شادی خانواده ها و مردم برای آنها بسیار گزنده و غیر قابل تحمل بود و این را در رفتارها و واکنشهای غیر انسانی آنها عیان بود . بعد از آزادی تعداد از زندانیان و شادی خانواده ها و مردم که امشب به اوج خود رسیده بود نیروهای سرکوبگر اعلام کردند که دیگر کسی را آزاد نخواهیم کرد و بسوی خانواده ها و مردم حرکت کردند و سعی داشتند که آنها را به زور وادار به ترک محوطه اوین کنند ولی خانواده ها و مردم مقاومت کردند و تا ساعت ۲٣:۰۰ تجمع ادامه داشت.