۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

لندن: به یاد مادرانی که داغدار خون شقایقند



اخبار روز: 

عفت ماهباز: روز شنبه پانزده خرداد ماه، ما حامیان مدران داغدار لندن، بنا به عهدی که بسته ایم در جلوی آرت گالری، درمیدان ترافالگار اسکوئیر لندن گرد هم امدیم، در کنار انبوه مردمی که در گشت و گذار یک روز افتابی بودند، ایستادیم. درزیر خورشید درخشان که روزی بر عزیزان رفته مان تابیده بود. عزیزانی که در روزی نه چندان دور در خیابان ها فریاد بر اوردند: "رای من کجاست"؟ به یاد انانی که در زندان ها پس از شکنجه و تجاوز، کشته شدند.
بیاد مادرانی بودیم که پس از گذشت یکسال درد و فراق فرزندان از پای ننشستند. امروز بیاد فرندان از دست رفته شان فریاد می زنند :اعدام را بس کنید زندانیان سیاسی را ازاد کنید! به یاد مادرانی چون پروین فهیمی، مادر سهراب اعرابی و...

در استانه سالگرد سهراب، ماموران امنیتی به در خانه پروین فهیمی، مراجعه کردند و گفتند، مبادا اغفال شود و در سالروز شهادت فرزند از خانه بیرون بیاید و سخنرانی کند!
پروبن: «من از خون پسرم تنها به شرط آزادی بی قید و شرط زندانیان سیاسی می گذرم»
وی افزود که «سهراب را به جرم صلح طلبی عشق و ازادی از دست دادم، بگذارید فرزندان دیگر این سرزمین زنده بمانند و زندگی کنند.»

این همان حرف مادر محسن روح الامینی است که پس از اینکه از شکنجه و مرگ فرزند در کهریزک با خبر شد گفت محسن من را کشتند بروید جلوی مرگ دیگر فرزندان این مملکت را بگیرید.
این همان حرف مادر فرزاد کمانگر پس از اعدام پسر دلبندش است که گفت: فرزادم دیگر زنده نیست، جلوی اعدام بقیه را بگیرید!
و اینگونه است که مادران ما فریاد می زنند اعدام را بس کنید!
ما در اینجا در لندن با انها عهد و پیمان می بندیم و صدای انهایی می شویم که صدا می خواهند تا به گوش همه جهانیان برسانند.

وخامت حال حمید حائری، بعد از ۹ روز اعتصاب غذا و دارو


اخبار روز:
وضعیت جسمی زندانی سیاسی حمید حائری بعد از ۹ روز اعتصاب غذا و دارو رو به وخامت رفته است.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران حمید حائری ۵۷ ساله از ۶ خرداد ماه در اعتصاب غذا و دارو بسر می برد و اکنون جان او در معرض خطری جدی قرار گرفته است. آقای حائری در اعتراض به انتقال بی دلیل به سلولهای انفرادی در اعتصاب غذا و دارو بسر می برد.
بازجویان وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن او دستور انتقال وی را به سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ صادر کرده اند. آقای حائری ۱۶ روز است که در سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ بسر می برد.
از زمان انتقال زندانی سیاسی حمید حائری به سلولهای انفرادی خانواده اش از وضعیت و شرایط او خبری ندارند. خانواده آقای حائری به شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب مراجعه کردند و خواستار علت انتقال به سلول انفرادی و بی اطلاع بودن از وی شدند. اما پاسخ آن ها تهدید بوده است.
حمید حائری از بیماری حاد قلبی رنج می برد و تاکنون دوبار دچار سکته قلبی شده است. آقای حائری مدت کوتاهی قبل از دستگیری در یک سانحه رانندگی دچار شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی شده بود. او همچنین در اثر سانحه رانندگی از ناحیه لگن دچار آسیب شدید شده و مدتی طولانی در بخش آی. سی. یو بیمارستان بستری بود. در زمان دستگیری وی بشدت بیمار و به سختی قادر به حرکت بوده است.
حمید حائری در تاریخ ۱۵ آذر ۱٣٨٨ با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.او به مدت ۷۴ روز در سلولهای انفرادی بسر برد. در طی این مدت تحت شکنجه های جسمی و روحی و تهدیدات بازجویان قرار داشت از جمله تهدیدات بازجویان انتقال همسر و دختر ایشان به زندان گهریزک بود. سپس او را به بند ٣۵۰ زندان اوین منتقل کردند. آقای حائری اخیرا در شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب توسط محمد مقیسه ای معروف به ناصریان از اعضای کمسیون قتل عام زندانیان سیاسی ۶۷ به ۱۵ سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت کرج محکوم شده است.
او از زندانیان سیاسی دهه‍ی ۱٣۶۰ می باشد و به مدت ٣ سال در زندان تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی و شرایط قرون وسطائی بسر برده است. بازجوی او در دهه‍ی ۱٣۶۰ محمد مقیسه در حال حاضر رئیس شعبه ۲٨ دادگاه انقلاب است.

هرانا؛ پلمپ، احضار و تهدید بازاریان در شهرهای کردستان

خبرگزاری هرانا – در پی اعتصاب جمعی از بازاریان شهرهای مختلف کردستان در اعتراض به اجرای حکم 4 فعال سیاسی کرد برخی از بازاریان و اصناف شهرهای مختلف به اداره اطلاعات احضار و محل کسب برخی نیز از سوی اداره اماکن پلمپ شده است.

گزارشگران هرانا در روزهای اخیر اخبار متعددی از پلمپ و تهدید اصناف شهرهایی که در اعتصاب عمومی کردستان نقش فعال داشتند بدست آورده است و در برخی موارد اداره امکان اقدام به پلمپ محل کسب این افراد نموده است.

در آخرین مورد که از سوی گزارشگران هرانا به ثبت رسیده است، اداره امکان شهر مریوان اقدام به پلمپ کردن تعدادی از مغازهای شهر مریوان کرده است و از صاحبان مغازه ها خواسته اند، روز پنچ شنبه جهت ارائه ی پاره ای توضیحات به ستاد خبری اداره اطلاعات شهر مریوان مراجعه بکنند.
پیشتر گزارشاتی از احضار و تهدید اصناف شهرهای سنندج، کامیاران، مهاباد و .... به دست گزارشگران این خبرگزاری رسیده است.
لازم به یادآوریست در روز 23 اردیبهشت 89 بسیاری از شهرهای استان کردستان در اعتراض به اجرای حکم 4 فعال سیاسی کرد دست به اعتصاب عمومی زده و محل کسب خود را تعطیل کردند.

اعتراض شدید وکیل زندانیان اعدام شده به دفن مخفیانه

 


خبرگزاری هرانا - خلیل بهرامیان وکیل پرونده برخی از اعضای اعدام شدگان ۱۹ ارديبهشت ماه به دفن مخفیانه پیکر اعدام شدگان اعتراض کرد و گفت: پیگیری های ما در مورد تحویل گرفتن پیکر موکلانم هیچ نتیجه ای نداده و شنیده می شود که مسوولان امنیتی کشور به دفن مخفیانه پیکر آنها مبادرت کرده اند.
بهرامیان در گفتگو با خبرنگار جرس ضمن ابراز تاسف از عدم پاسخگویی مسلولان دستگاه قضایی به خانواده ها و وکیل اعدام شدگان گفت: نزدیک به یک ماه است که خانواده های داغ دیده در به در دنبال پیکر های عزیزان شان می گردند و هیچ پاسخی که مبتنی بر احساس مسوولیت آقایان باشد نشنیده اند.
وی در پاسخ به روند پیگیری های خود و دیدارهای خانواده های اعدام شدگان با مسوولان و تصمیم سازان کشور گفت: واقعیت این است که در این مدت به هر کسی که ممکن بود نامه نوشته ایم، از مسوولان استانی گرفته تا نمایندگان مجلس، رییس قوه قضاییه و همه کسانی که باید در این زمینه پاسخگو می بودند، اما متاسفانه رییس قوه قضاییه یک شاه سلطان حسین است که بی خاصیت و بی رگ بر یک صندلی مهم کشور نشسته است که فقط حکم دستگیری صادر می کند.

بهرامیان در پاسخ به پرسش دیگری در مورد نقش دادستان تهران و دیدار با جعفری دولت آبادی گفت: راستش دیگر حوصله ای برای دیدار با دادستان تهران باقی نمانده وقتی به هیچ وجه پاسخگوی تصمیمی که خودشان گرفته اند نیستند.

وی همچنین افزود: پیگیری های ما حاکی از دفن مخفیانه اعدام شدگان است که ظاهرا در راستای همان بی منطقی های همیشگی از افشای محل دفن هم خودداری می کنند.

بهرامیان اظهار داشت: در کشوری که منطق و عقل حاکم نباشد، راهی جز اینکه آرزو کنیم تعقل براین سیستم بیمار حاکم شود باقی نمی ماند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص وضعیت خانوادگان اعدام شدگان گفت: خانواده هایی که فرزندان شان را کشته اند طبعتا نمی توانند از وضعیت روحی مناسبی برخوردار باشند اما مادر فرزاد کمانگر همچنان قدرتمند ایستاده است و می گوید، فرزندش را تقدیم آزادی ایران کرده است. روحیه قدرتمند این مادر پاسخ خوبی است به روحیه ضعیف کسانی که حتی حاضر نیستند در مورد پیکر اعدام شدگان هم اطلاع رسانی کنند.

ماه گذشته قوه قضاییه جمهوری اسلامی، که مستقیما رئیس آن از سوی رهبر منصوب می‌شود پنج نفر را در زندان اوین مخفیانه و بدون اطلاع وکیلان و خانواده‌ها به دار آویخت.

بنا به گزارش هرانا، مادر فرزاد کمانگر معلم اعدام شده به همراه خواهر فرهاد وکيلی و مادر و خواهر علی حيدريان ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه در يکی از اتاق های ساختمان استانداری با اسماعيل نجار استاندار کردستان ملاقات کردند.

در اين ملاقات خانواده اعدام شدگان خواهان مشخص شدن چگونگی تحويل پيکر اعداميان شدند و استاندار کردستان در پاسخ به ايشان اعلام کرد " اعدام شدگان در محلی که هم اکنون به دليل شرايط امنيتی قادر به افشای آن نيستيم دفن شده اند و پس از گذشت زمان و مساعد بودن اوضاع مسئولين مربوطه محل دفن ايشان را به شما اطلاع خواهيم داد."

حكم اعدام 3 نفر صادر شد

خبرگزاری هرانا - حكم اعدام 3 مردی كه با ورود به خانه زن جوانی، وی را مورد آزار قرار داده بودند صادر شد.

اوايل نيمه دوم سال گذشته مأموران مركز فوريت‌های پليسی در حوالی ورامين از وقوع يک حادثه هولناک با خبر شدند.

مأموران با حضور در يک خانه مسكونی دريافتند يک مرد جوان به حالتی كه دست و پايش بسته شده در اين خانه رها شده و همسر اين فرد در در اطاقی ديگر رها شده است. بررسی نشان داد 3 مرد جوان كه از پيش با اين خانواده آشنايی داشته‌اند به اين خانه مراجعه كرده و پس از بستن دست و پای اين مرد جوان همسر وی را مورد آزار و اذيت قرار داده‌اند.

با مشخص شدن نحوه وقوع اين حادثه هولناک رسيدگی سريع به اين پرونده در دستور كار قرار گرفت تا سرانجام در شعبه 79 دادگاه كيفري 3 مرد جوان به اعدام محكوم شدند.

لازم به ذکر است، تنها منبع این گزارش منابع حکومتی بوده است و هیچ منبع مستقلی اتهامات افراد را مورد تائید قرار نداده است.

خطر اجرای حکم اعدام قریب الوقوع ۲۶ نفر در زندان قزلحصار کرج

خبرگزاری هرانا - 26 زندانی محکوم به اعدام، به قرنطینه زندان قزل‌حصار منتقل شده و به زودی، حکم آن‌ها اجرا خواهد شد.
امروز (یکشنبه)، محمد مصطفایی، وکیل دادگستری به نقل از یکی از موکلینش گزارش داد که این ۲۶ زندانی، متهم به «حمل مواد مخدر» بوده و اسامی برخی از آنان بدین شرح است: «محمد جعفری، محمد آذرفام، باقر امینی، محمد مرادی، نادر آذرنوش و سلطان‌آبادی.» احکام بسیاری از این متهمان، از سوی قاضی حسینی، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب صادر شده است.
لازم به ذکر است بسیاری از این متهمان، درخواست عفو و بخشودگی خود را ارائه کرده بودند، اما این درخواست مورد موافقت کمیسیون عفو و بخشودگی قرار نگرفته است. برخی از این متهمان برای اولین بار مرتکب جرم شده‌اند.
مصطفایی در مورد اعدام قریب الوقوع این ۲۶ شهروند می‌گوید: «کمیسیون عفو و بخشودگی می‌تواند به راحتی از جان این عده از محکومان بگذرد و به نظر می‌رسد مصلحت نیز در این است که حکم هیچ یک از محکومین به اعدام اجرا نگردد چرا که لطماتی که اجرای حکم این عده از افراد به کشور وارد می‌سازد بسیار زیاد است و باعث می‌شود وجهه کشورمان در سطح بین الملل مخدوش گردد».
این وکیل دادگستری گفته است: «تجربه نشان داده است که اجرای حکم اعدام روش مناسبی برای پیش گیری از وقوع جرم نیست. می‌بایست برای کاهش جرم از روش‌های علمی و جرم‌شناسانه استفاده کرد.»
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که از ابتدای خردادماه در ایران، تنها در دو هفته اخیر بیش از 15 نفر در شهرهای مختلف کشور به چوبه های دار سپرده شده اند و جمهوری اسلامی ایران، بعد از چین بیشترین آمار اعدام در جهان را داراست.

تائید دو حکم تیرباران از سوی دیوان عالی کشور

 

خبرگزاری هرانا –  حکم تیرباران دو فعال سیاسی کرد از سوی دیوان عالی تائید و به وکلای ایشان ابلاغ شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حکم اعدام (از طریق تیرباران) دو زندانی سیاسی به نام های محمد امین آگوشی و احمد پولاد خانی که توسط دادگاه نظامی صادر شده بود پس از تائید دیوان عالی امروز به وکلای متهمان ابلاغ شد.

محمد امین آگوشی، معلم بازنشسته که به مدت 20 ماه است که در زندان ارومیه محبوس است در سال 86 بازداشت و از سوی دادگاه نظامی به اعدام از طریق تیرباران محکوم شده است. احمد پولادخانی نیز اهل پیرانشهر و در سال ۱۳۸۶ دستگیر شد و در ۱۲ آذر ۸۸ در دادگاه نظامی شهر ارومیه، به اتهام جاسوسی و عضویت و همکاری در حزب حیات کردستان - پژاک - به تیرباران محکوم شده است.

بازداشت یکی از اساتید دانشگاه مازندران

خبرگزاری هرانا - بر اساس خبرهای رسیده به منابع آگاه دانشجوئی در استان مازندران، استاد طاهری عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران چند ماهه اخیر را در بازداشت نیروهای امنیتی به سر برده است.
به گزارش دانشجونیوز، طاهری در چند ماه اخیر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود ولی به علت عدم دسترسی به منابع آگاه خبری و همچنین تهدید های نیروهای امنیتی استان مازندران، مدت بازداشت وی در زندان اداره اطلاعات مازندران به اطلاع رسانه ها نرسید. همچنین منابع آگاه گزارش می دهند که این استاد دانشگاه مازندران هم اکنون  دوران بازداشتش را در زندان متی کلای بابل در کنار دانشجویان دربند زندان بابل می گذراند. گفتنی است این استاد دانشگاه دارای سابقه عارضه قلبی می باشد و وضعیت جسمی وی بسیار وخیم گزارش شده است.
پیش از این نیز دکتر علی اکبر سروش و احمد میری از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم و فنون بابل و دانشگاه مازندران توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده و دوران بازداشت شان را در زندان اداره اطلاعات مازندران و متی کلای بابل سپری کردند.
همچنین گزارش ها از زندان متی کلای بابل حاکی از آن است که 5 دانشجوی دربند زندان بابل دارای وضعیت نامناسب می باشند و در چند روز اخیر از هرگونه تماسی با خانواده های خود محروم شده اند. شنیده ها حاکی از آن است که حال برخی از دانشجویان به علت عدم امکانات بهداشتی نامناسب گزارش شده است.
گفتنی است محسن برزگر، ایمان صدیقی، مشفق سمندری، حسین جلیل نتاج و  نیما نحوی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام  هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت شان در زندان متی کلای بابل هستند

بیانیه بیش از 200 نفر از فعالان حقوق زنان در اعتراض به اعدام

خبرگزاری هرانا - جمعی از زنان و مادران و فعالان حقوق زنان، ضمن ابراز همبستگی با مادران داغدار اعدامیان به خصوص مادران همیشه داغدار کردستان و برای جلوگیری از فاجعه های بعدی خواهان پایان دادن به اعدام انسان ها شدند.
خشونتی از پی خشونتی دیگر. اعدام پنج فرزند ایران در 19 اردیبهشت 1389 پاسخی خشونت آمیز بود به بهانه اقدام خشونت آمیز آنها؛ اتهامی که حتی به گفته وکلای آنان هرگز در فرآیند ناعادلانه دادرسی اثبات نشد. آیا اینکه کسی مجبور می شود تنها در هشت دقیقه از خود دفاع کند، به معنای اعمال خشونت نیست؟ و ما را در دور باطل خشونت سیستماتیک قرار نمی دهد؟
شیرین علم هولی که سحرگاه 19 اردیبهشت در تهران به دار آویخته شد، از دل فقر در روستایی حوالی ماکو برخاسته بود. شیرین یکی از قربانیان خشونتی است که روزمره برزنان آن دیار و بسیاری دیگر از زنان مناطق محروم می رود. خشونتی که او را از تحصیل باز داشت، در نوجوانی در آستانه یک ازدواج اجباری قرار داد و تمامی عمر کوتاهش را به عنوان یک دختر کرد با تبعیضی مضاعف عجین کرد.
فرزاد کمانگرکه سحرگاه 19 اردیبهشت در تهران به دار آویخته شد ، معلمی جوان بود که جز صلح سرمشق دیگری برای شاگردانش نداد تا سهم خود را در ساختن فردایی بهتر برای آنان ادا کرده باشد. فرزاد کمانگر قربانی خشونت شد. خشونتی که سه سال او را بی هیچ جرمی در اتاقهای بازجویی، سلولهای انفرادی و راهروهای دادگاهها سرگردان کرد و روح و جسمش را با شکنجه های گوناگون آزرد تا به نکرده خویش اقرار کند. و فرزاد نگفت و بر دار شد.
قربانیان خشونت در این سرزمین بسیارند. شیرین، فرزاد، علی، مهدی و فرهاد شاید نمونه هایی نام آشناتر در بین هزاران باشند. چه تلخ است خشونتی که تنها خواسته مادران داغدار را که همانا وداع با عزیزانشان و سپردن آنها به دست خاک است، از آنها دریغ می کند.
درد اینجاست که انگار این روزها گرفتن جان انسانها، ساده ترین و پیش پا افتاده ترین پاسخ به ندای اعتراض آنهاست؛ ندایی که سالهاست در اعتراض به تبعیض و محرومیت از سوی مردم کرد و دیگر قومیتها برخاسته است. آیا می خواهید بازهم با اعدام 17 زندانی کرد دیگر (رستم ارکیا, حسین خضری, انور رستمی, محمد امین عبدالهی, قادر محمد زاده, زینب جلالیان, حبیب الله لطیفی, شیرکوه معارفی, مصطفی سلیمی, حسن طالعی, ایرج محمدی, رشید اخکندی, محمد امین اگوشی, احمد پولادخانی, سید سامی حسینی, سید جمال محمدی و عزیز محمدزاده) کارنامه خشونت را رنگین تر کنید؟
ما جمعی از زنان و مادران و فعالان حقوق زنان، ضمن ابراز همبستگی با مادران داغدار سرزمینمان به خصوص مادران همیشه داغدار کردستان، فریاد می آوریم که اعدام خود, عین خشونت است نه راه حل. برای جلوگیری از فاجعه های بعدی به اعدام پایان دهید.
اسامی امضا کنندگان:
افراسیابی - افروز مغزی - اکرم ابویی - آذر مهرابی – آرتمیس - آرش دکلان - آرش محبی - آرمین رحمانی - آریا احمدی - آزاد مرادیان - آزاد مستانی - آزاده خرازی - آزاده دواچی - ارزو حسینی آزاده فرامرزیها - آسو صالح - آیدا سعادت - آینده آزاد اکرم محمدی - الناز انصاری-الهام انصاری - الناز د- امیر رشیدی- بشیر یوسفی. - آیوین آصلانیان - ئاسۆ پیرۆتی –
بلال مرادویسی- بنفشه جمالی- بهاره علوی- بهرام تیموری- بهیه جیلانی- بیتا طاهباز- پپوله اردلان- پروین اردلان- پردیس درخشنده- پروین باوفا- پویا عزیزی- پویان مکاری- پرستو الهیاری- تارا احمدی- تارا وزیری- تونیا ولی اوغلی-
جلوه جواهری- جلیل آزادیخواه- جمشید آیین دار- جوانمیر مارابی- حامد انصاری- حجت سهرابی- حسام میثاقی- حسین لاجوردی- حماسه کثیری- حمید آزرم منش- حمید حمیدی- حمیدرضا برهانی- حمیده نظامی- حمید نظری- خسرو دلیرثانی
دلارام علی- دیاکو کریمی- راضیه دیلم صالحی- رامبد لطف پوری- رامش کیانی- رزا حسامی- رضا منوچهری- رضا هیوا-
رضوان مقدم- روفیا رمضانعلی- رها عسگری زاده - رومینا امیر محسنی- رویا طلوعی- ریحانه جدیدفرد- زاراامجديان- زهره اسدپور- زویا اسکندریان- زینب پیغمبرزاده- ژاله حریری- ژینا مدرس گرجی سارا آرین مهر- سارا فناییان- سارو خلیقی- ساسان امجدی- سپهر عاطفی- سپهر مساکنی- سحر دیناروند- سحر صنیعی- سحر محمدی- سعید سنندجی- سمانه عابديني- سمیرا- سمیرا ن- سمیه رشیدی- سوران کرباسیان- سوسن رحمانی- سیما حسین زاده- سیاوش صالحی- سیروان وزیری- سیما ریاحی- شاهد علوی- شاهونادري- شایان وحدتی- شعله ایرانی- شلر شبلی- شهپر جهانبخش- شهرام بهرنگ- شهره پارسینژاد- شهلا انتصاری- شهلا دباغی- شهلا شفيق- شیرکو جهانی اصل- شیرین فامیلی
صبا جدی- صباح نصری- صبري بهمني- صبری نجفی- صحر صنیعی- صفورا الیاسی- صلاح الدین بایزیدی- طاهر معروفیان- عارف نادری- عشا مومنی-عسل اخوان- عفت ماهباز- علی اخوان- علی اوغازیان- علی بیستون- علی عبدی
فرزانه ایل بیگی- فرشته شیرازی- فرشید قاسم پور- فرناز کمالی- فرهاد یاوری- فروغ سمیع نیا- فروغ نوروزی- فریبا محمدی- فیروزه مهاجر- کاظمی- کاک هیوا- کامران طاهباز- کاوه فولادی- کاوه کرمانشاهی- کاوه مظفری- کژال علائی- کژال نقشبندی- گرتا ملکیان- گوهر بیات- گیتی سلامی
محبوبه حسین زاده- محبوبه منصوری- محسن كاكه رش- محسن مقدم- محمد رشیدی- محمد کرباسی- محمود شریفی- مرضیه بخشی زاده- مریم حسین خواه- مریم زندی- مژده امجدی- مژگان ثروتی- مسعود معمار- مقدم بادبان- ملائیکه علم هولو- منوچهر فاضل- منیره بخشی زاده- منیره کاظمی- مهتا پرواز- مهران میرعبدالباقی- مهرنوش اعتمادی- مهین شکرالله پور- مونا محمدزاده- میترازاهدی-
نازلی فرخی- نازنین قوامی- نازی عظیما- ناصر سینا- ناهید جعفری- ناهید مکری- ناهید میرحاج- نسرین حمیدی- نسرین مددی- نسیم تبیانیان- نسیم خسروی مقدم- نسیم سلطان بیگی- نفیسه آزاد- نگار سماک نژاد- نوشین خاکی- نوشین کشاورز نیا- نويد محبي- نیکزاد زنگنه- نیلوفر گلکار
هدا امینیان- هژار کین رویی- هلن منشی زاده- همژار ایرانی- هێرش ناسری- ياسر عزيزي- یادگار ش- یاشار گرمستانی- یحیی دونداری

احتمال محاکمه مجددا ابوالفضل عابدینی

خبرگزاری هرانا - همزمان با انتشار اخبار در مورد بازداشت شمار ديگری از فعالان سياسی و مدنی در ايران، گزارش ها حاکی از اعمال فشار بر گروهی از بازداشت شدگان در زندان است.

در اين گزارش ها، از جمله به نام ابوالفضل عابدينی، روزنامه نگار و فعال حقوق  بشر، اشاره شده است؛ «که در زندان کارون اهواز زندانی است، در وضعيت بسيار نامناسبی به سر می برد و از جمله، در بند جانيان و زندانيان خطرناک نگهداری می شود.» مهراب عابدينی، برادر اين روزنامه نگار و فعال حقوق بشر زندانی، به « راديو فردا» می گويد: « ابوالفضل عابدينی در ديدار با مادرمان با اشاره به اينکه در بند ششم زندان کارون با سارقان مسلح هم بند است و شرايط امنيتی و جانی خوبی ندارد، تقاضا کرده است که از طريق وکيل، نسبت به انتقالش به زندان اوين اقدام شود.»

برخی گزارش ها حاکی از آن است که قرار است ابوالفضل عابدينی به اتهام عضويت در مجموعه فعالان حقوق بشر، تشويش اذهان عمومی، اقدام عليه نظام و مصاحبه با رسانه های خارجی مجددا محاکمه شود.

ابوالفضل عابدينی پيش از اين در زندان اهواز و به خاطر همين اتهامات محاکمه شده و برای وی ۱۱ سال و شش ماه حبس تعيين شده بود.

مهراب عابدينی با تایید این گزارش ها، از چنين تصمیمی انتقاد می کند.

اعتراض سازمان های بین المللی کارگری به پرونده سازی برای اسانلو

خبرگزاری هرانا - ديويد کاکرافت، دبير کل فدراسيون جهانی کارگران بخش حمل و نقل، در نامه ای به محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، ضمن اعتراض به انتقال منصور اسانلو به بند انفرادی زندان رجايی شهر کرج، خواستار پايان اعمال فشارها بر رئيس زندانی هيئت مديره سنديکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه شد. او در نامه خود به محمود احمدی نژاد خواستار آن شد که خانواده منصور اسانلو، امکان ملاقات با اين فعال کارگری زندانی را داشته باشند و در عين حال، بر لزوم آزادی آقای اسانلو و ابراهيم مددی معاون او تاکيد کرد.

پيشتر، فدراسيون جهانی کارگران بخش حمل و نقل در بيانيه ای به شدت از نحوه رفتار مقام های ايرانی با منصور اسانلو انتقاد کرده بود.

ديويد کاکراف در گفت و گو با « راديو فردا» می گويد:« ما به طور فعال برای آزادی منصور اسانلو مبارزه می کنيم. آقای اسانلو چهره بسيار شناخته شده و محبوبی در اتحاديه های کارگری در جهان به حساب می آيد و ما به هيچ وجه، اعتقادی به اتهام های وارد شده به او نداريم. »

دبير کل فدراسيون جهانی کارگران بخش حمل و نقل با اشاره به انتقال منصور اسانلو به بند انفرادی در زندان رجايی شهر می افزايد: «آقای اسانلو هيچ اقدامی انجان نداده است که بر اساس آن، چنين اقدامی در مورد او انجام گيرد.»

بازداشت منصور اسانلو در تيرماه سال ۱۳۸۶ به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و صدور حکم پنج سال زندان عليه او اعتراض های گسترده ای را در ايران و جهان به دنبال داشته است. تظاهرات گسترده ای نیز در ده ها کشور جهان از سوی سازمان های بين المللی کارگری وحقوق بشری در همبستگی با آقای اسانلو و ساير فعالان کارگری در ايران برگزار شده است.

فدراسيون جهانی کارگران بخش حمل و نقل در بيانيه خود از تظاهرات اتحاديه کارگران حمل و نقل اندونزی در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ايران در جاکارتا در روز هشتم ماه ژوئن خبر داده است.

آقای کاکرافت در اين ارتباط اشاره می کند که در نظر است تظاهرات بيشتری در اين مورد برگزار شود.

وی می گويد: «به دنبال سازماندهی تظاهراتی درجهان هستيم که نشان دهيم اعمال حکومت ايران زير نظر جنبش کارگری در تمام کشورهای جهان قرار دارد و از حکومت ايران می خواهيم که فورا منصور اسانلو را آزاد کند.»

در اين حال، بخشی از گزارش ها حاکيست که برای منصور اسانلو پرونده ديگری تشکيل شده و اين موضوع، دليل اصلی انتقال او به بند انفرادی در زندان رجايی شهر کرج است.