۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

ما را می کشید؟ متحدتر می شویم!


• اخبار روز، از اعدام پنج تن از آزادی خواهان ایرانی عمیقا متاسف است، اما ما بسیار خرسندیم که زندگی های پرشوری که بیرحمانه پرپر شد، امروز به مبارزه متحدتر ما عمق و گرمای بیشتری بخشیده است و به اراده ای استوارتر برای مقابله با حکومت استبداد تبدیل شده است. ما همچنان امیدواریم همه ی جریان هایی که به هر دلیل خود را از این نزدیکی ها کنار می کشند، با درک ضرورت مبارزه متحد علیه استبداد و متوقف کردن ماشین کشتار آن، به این روند بپیوندند و پرچم ها و نشانه های همه ی گروه های سیاسی که خواهان ازادی کشور خود هستند، در کنار هم به اهتزاز در آیند ...
واکنش جامعه ی ایرانی به اعدام های سیاسی روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، امیدوارکننده و در خور بوده است. برای نخستین بار در برابر اعدام ها و جنایاتی که سی و یک سال است، در زندان های جمهوری اسلامی ایران در جریان است، نه تنها اعتراضی گسترده و در سطحی ملی شکل گرفت، بلکه این اعتراض از چهارچوبه ی مرزهای ایران نیز فراتر رفت و بسیاری از احزاب و سازمان های چپ و مدافع حقوق بشر را در برگرفت.
قلب این اعتراضات در روز پنجشنبه در کردستان به تپش آمد، جایی که به دلایل مختلف همیشه پشتیبان و پناهگاه مبارزه ی آزادی خواهانه در ایران بوده است. اعتصاب عمومی و بی سابقه ای که روز پنجشنبه سراسر کردستان را فرا گرفت، نقطه ی اوج وجدان تکان خورده ی جامعه ی ایران از این اعدام های جنایتکارانه بود.
حساسیت بالا و انسانی همه ی احزاب، گروه ها، انجمن ها، شبکه ها و نهادهای دموکراتیک نسبت به این اعدام ها، نشانگر این بود که ایران دیگر نمی خواهد شاهد قربانی شدن بی سر و صدای فرزندان خود در پای چوبه های دار و در میدان های تیر استبداد مذهبی حاکم بر کشور باشد. به بهایی سنگین و در خون عده ای از بهترین فرزندان این آب و خاک، امروز ما شاهد شکفته شدن جوانه های تازه ای از اتحاد و همکاری بین نیروهایی هستیم که در سال های اخیر کمتر تمایلی به حرکات مشترک در برابر استبداد داشته اند.
در این یک هفته، دیوارهایی فرو ریخته است، دیوار قطور سوءظن بین کردستان و سایر بخش های ایران، شکاف برداشته است. مردم کردستان، همدردی مردم سراسر ایران را دیده و آن ها را در کنار خود یافته اند. یکی از مهم ترین هدف های رژیم که تشدید این فاصله از طریق این اعدام ها بوده است، به عکس خود تبدیل شده است. در خود کردستان، احزاب کردی بعد از سال ها جدایی، برای رساکردن صدای اعتراض خود در کنار هم قرار گرفتند. چهره ی مهیب و خون ریز دیکتاتوری، نه فقط در کردستان، که در پهنه ی ایران، در همه جا قلب ها را به یک دیگر نزدیک تر و دست ها را در هم فشرده تر کرده است. فعالین سیاسی با افکار و برنامه های مختلف، بار دیگر در کنار هم قرار گرفته اند. فراخوان مشترک ۹ حزب و سازمان سیاسی سراسری و منطقه ای نقطه ی درخشانی در مسیر این نزدیکی ها بوده است. تشکل های دموکراتیک دوباره یکدیگر را یافته اند تا به کمک هم برای متوقف کردن ماشین کشتار و آدم کشی حکومت اسلامی چاره اندیشی کنند.
چنین نشانه های همدلی و همکاری را که با خون فرزادها و شیرین ها و دیگر قربانیان استبداد حاکم، آبیاری شده است، باید قدر دانست. در جامعه ی سیاسی ایران، اختلافات فراوان است، اما زمینه های اتحاد نپز بسیار نیرومند است. وجود حکومت خون ریزی که پایان دادن به آن خواست مشترک میلیون ها مردم ایران است، بستر اصلی است که باید در آن حرکت کرد و یکدیگر را یافت.
اخبار روز، از اعدام پنج تن از آزادی خواهان ایرانی عمیقا متاسف است، اما ما بسیار خرسندیم که زندگی های پرشوری که بیرحمانه پرپر شد، امروز به مبارزه متحدتر ما عمق و گرمای بیشتری بخشیده است و به اراده ای استوارتر برای مقابله با حکومت استبداد تبدیل شده است. ما همچون گذشته همچنان معتقدیم کلید غلبه ی ایران بر استبداد مذهبی حاکم در اتحاد همه ی نیروهای دموکرات و ترقی خواه و ملی کشور است. ما همچنان امیدواریم همه ی جریان هایی که به هر دلیل خود را از این نزدیکی ها کنار می کشند، با درک ضرورت مبارزه متحد علیه استبداد و متوقف کردن ماشین کشتار آن، به این روند بپیوندند و پرچم ها و نشانه های همه ی گروه های سیاسی که خواهان ازادی کشور خود هستند، در کنار هم به اهتزاز در آیند.

جلال اقوامی سخنگوی سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان بازداشت شد

اخبار روز:

(۲٣ اردیبهشت ۱٣٨۹) وب سایت کردانه خبر از بازداشت اجلالی قوامی سخنگوی سازمان دفاع حقوق بشر کردستان داده است.
خانواده وی گفته اند از صبح دیروز ساعت ها از وی بی خبر بودند که در نهایت مشخص شد که او دستگیر شده است. این خبر ساعت ۱۰ شب دیروز به خانواده داده شده است. خانواده وی برای پیگیری دستگیری فرزندانشان امروز به مراجع رسمی مراجعه خواهند کرد. این منبع همچنین افزوده است که مصاحبه ای که از وی در وب سایت روزآنلاین درمورد اعتصاب روزگذشته در کردستان منتشر شده بود می تواند یکی از دلایل بازداشت وی باشد.

هم صدایی سایت کردستان امروز با خبر گزاری فارس

کردانه: سایت کردستان امروز که مدتی است توسط چند نفر از جمله آقای عرفان قانعی فرد در ایران راه اندازی شده است با نمک پاشیدن بر زخم های عمیق ملت کرد، همانند خبرگزاری سپاه، فارس به تکرار حرف های وزارت اطلاعات و حکومت کودتا پرداخت.
این سایت که ادعا می کند در جهت خدمت به کردستان راه اندازی شده است پس از توهین به قاضی محمد و احزاب سیاسی کرد، امروز مردم کردستان را به خاطر اعتصاب عمومی مورد حمله و تمسخر قرار داد. اگر چه آنها نتوانستند به صورت تمام عیار اعتصاب در کردستان را نفی کنند. در نهایت به این اعتصاب در چند شهر اعتراف کردند.
سایت کردستان امروز در خبری جانباختگان 19 اردیبهشت را عده ای تروریست نامید. لقب تروریست به معلم شجاع و دلیر ایرانی فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان، فرهاد وکیلی که نماد مظلومیت زنان و مردان کردستان است حرکتی در جهت تائید حکم غیرانسانی حکومت اعدام جمهوری اسلامی است.
تروریست خواندن شهدای روز 19 اردیبهشت کمال بی انصافی و هم سوئی با قاتلین و اعدام کنندگان روز 19 اردیبهشت است. لینک زیر نماینگر اندیشه کردانندگان سایت کردستان امروز است.
www.kurdistantoday.ir   

فراخوان مشترک ۹ حزب و سازمان سیاسی


اخبار روز: ۹ حزب و گروه اپوزیسیون روز پنجشنبه با انتشار فراخوان مشترکی از نیروهای آزادی خواه دعوت کرده اند در اجتماعات روز شنبه ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه) در اعتراض به اعدام های سیاسی در ایران شرکت کنند. متن این فراخوان مشترک به شرح زیر است:


جمهوری اسلامی پنچ زندانی سیاسی به نام‌های فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، فرهاد وکیلی، علی حیدریان و مهدی اسلامیان را در سحرگاه روز یکشنبه ١٩ اردیبهشت در زندان اوین به دار آویخت. اعدام پنج زندانی سیاسی با معیارهای انسانی، قوانین بین‌المللی و حتی با قوانین جمهوری اسلامی هم مغایرت دارد.
اعدام پنج زندانی سیاسی در آستانه سالگرد ٢٢ خرداد، نشانگر واهمه سران رژیم از برآمد اعتراضی مردم است. آن‌ها با راه انداختن ماشین اعدام، می‌خواهند فضای رعب و وحشت بر کشور حاکم گردانند،از حضور مردم در خیابانها و انسجام اعتراضات عمومی علیه جمهوری اسلامی جلوگیری کنند و نگذارند مردم علیه دیکتاتوری شعار دهند. غافل از اینکه ماشین سرکوب و اعدام‌، ناکارائی خود را در سه دهه گذشته در فرونشاندن جنبش اعتراضی نشان داده است. اگر سرکوب و اعدام قادر بود صدای اعتراض مردم علیه دیکتاتوری را خاموش سازد، امروز سرکوب‌گران این چنین از حرکت اعتراضی مردم در ٢٢ خرداد در وحشت به سر نمی‌بردند.
ده‏ها نفر دیگر از هموطنان ما در کردستان، تهران و برخی دیگر از مناطق ایران در بیدادگاه‌های رژیم محکوم به اعدام شده‏اند و خطر مرگ جان آن‏ها تهدید می‏کند. باید ماشین سرکوب و اعدام جمهوری اسلامی را متوقف کرد و اجازه نداد که گردانندگان رژیم بیش از این فرزندان کشور ما را اعدام کنند.
ما احزاب و سازمان‌های سیاسی، از تمام نیروهای آزادیخواه دعوت می‌کنیم که روز شنبه ٢٥ اردیبهشت (١٥ ماه مه) در کشورها و شهرهای مختلف در گردهمائی‏ ها و تظاهرات شرکت کرده و صدای اعتراض خود را علیه اعدام‌ها به گوش جهانیان برسانند و همدردی خود را با خانواده اعدام‌شدگان ابراز دارند.
روز شنبه هر کجا که هستیم گردهم بیاییم و یکپارچه و یکصدا اقدام جنایتکارانه رژیم را محکوم کنیم و خواهان لغو تمامی احکام اعدام و آزادی همه زندانیان سیاسی شویم.

اتحاد جمهوریخواهان ایران
حزب دمکرات کردستان ایران
حزب دمکراتیک مردم ایران
حزب کومه‌له کردستان ایران
جبهه ملی ایران-اروپا
سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)
شورای موقت سوسیالیست های چپ ایران
شورای همآهنگی جنبش جمهوریخواهان دمکرات و لائیک ایران


پنج‌شنبه ۲٣ اردیبهشت ۱٣٨۹ - ۱٣ می ۲۰۱۰

محکومیت اعدام فرزاد کمانگر از سوی اتحادیه معلمان سوئد

اتحادیه معلمان سوئد با انتشار بیانیه ای نسبت به اعدام فرزاد کمانگر، معلم ایرانی، اعتراض کرده و اعدام وی به همراه چهار زندانی سیاسی دیگر در نوزدهم اردی بهشت را جادثه ای تراژیک خوانده است.
متن بیانیه ی مذکور در پی می آید.
فعال اتحادیه ای در ایران اعدام شد!
فرزاد کمانگر, فعال اتحادیه ای روز یکشنبه در ایران اعدام شد. اتحادیه جهانی معلمان پیش تر به حکم اعدام فرزاد کمانگر اعتراض کرده و اکنون مشغول بحث بر سر چگونگی واکنش نسبت به این اعدام است. فرزاد کمانگر 35 ساله یکی از فعالین ایجاد تشکل های اتحادیه ای در ایران بود. بر سر این فعالیت ها فرزاد کمانگر در یک دادگاه نمایشی 5 دقیقه ای در فوریه 2008 به اعدام محکوم شد. اتحادیه معلمان چندین بار به رژیم ایران در این رابطه نامه نوشته و در کمپین آموزش بین المللی و عفو بین الملل برای نجات جان فرزاد کمانگر شرکت کرده است.
ما خبر این اعدام را دیروز دریافت کردیم. این اعدام بطور مخفی روز یکشنبه  بدون اطلاع به خانواده اعدامی و وکیل ایشان به اجرا در آمد. 4 زندانی دیگر همزمان اعدام شدند.
یورگن لیندروم سکرتر بین المللی اتحادیه معلمان می گوید که این حادثه وحشتناک و تراژیکی است. ما هم اکنون مشغول بحث بر سر چگونگی واکنش به این اعدام هستیم.
11 مه 2010
ترجمه از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران- سوئد

اتحاديه اروپا اعدام های نوزده اردی بهشت را شديداً محكوم كرد

اتحاديه اروپا اعدام سبعانه پنج زندانى سياسى در نوزدهم اردی بهشت را به شدت محكوم كرد و خواهان لغو اعدام دو زندانى سياسى به نام هاى زينب جلاليان و حسين خضرى شد.
بر همین اساس كاترين اشتون گفت اتحاديه اروپا اعدام های اخیر 5 نفر را ”شديدا محكوم مىكند“.
خبرگزارى فرانسه با مخابره اين خبر افزود: در بيانيه كاترين اشتون گفته شده است ”اتحاديه اروپا اعدامهاى صورت گرفته، شيرين علم هولى، فرزاد كمانگر، على حيدريان، فرهاد وكيلى و مهدى اسلاميان در 9 مه 2010 در زندان اوين را شديدا محكوم مىكند“ .

كاترين اشتون تأكيد كرد اتحاديه اروپا ”به‌طور عميقى نگران احكام مكرر اعدام، صادر شده در رابطه با اقليتها و افرادى مىباشد كه در تظاهراتهاى بعد از انتخابات در ايران شركت داشتند،“ …

وى هم‌چنين از رژيم ايران خواست تا ”براى زينب جلاليان و حسين خضرى كه در حال حاضر در زندان در انتظار اعدام هستند… . مجازاتهاى ديگرى را در نظر بگيرد“ .

خبرگزارى فرانسه افزود: اين فراخوان بعد از اعدام 5 فعال مبارز، در روز يكشنبه كه براى جرم مشابهى حلق آويز شدند مطرح گرديده است.

گزارش تفصیلی از اعتراض و اعتصاب عمومی روز گذشته در کردستان

خبرگزاری هرانا - روز پنج شنبه 23 اردی بهشت ماه، مردم بیشتر شهرهای کردستان در اعتراض به اعدام های نوزده اردی بهشت، که چهار تن از آنان کرد بودند، علی رغم ملیتاریزه کردن شدید این مناطق، با اعلام عزای عمومی دست به اعتصاب زدند.
بر همین اساس مردم کرد با بستن دکان و بازارها و در برخی موارد دانش آموزان، دانشجویان و معلمان با حاضر نشدن در کلاس های درس، دست به اعتصاب زدند.
در سنندج، مرکز استان کردستان، اکثر بازارها تعطیل بود. دانشجویان در کلاس های درس حاظر نشدند. دانشجویان دانشگاه کردستان طی دو روز گذشته در سلف سرویس دانشگاه کردستان دست به اعتصاب غذا زدند. غروب پنج شنبه نیز چند نفر در محله شریف آباد سنندج در حال پخش تراکت و عکس پنج زندانی سیاسی اعدام شده بودند که با خشونت نیروهای نظامی مواجه و مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. قرار بود که غروب پنج شنبه مردم سنندج در یک تجمع اعتراضی در شهر سنندج مشارکت نمایند که حضور چشمگیر نیروهای امنیتی مانع از این تجمع شد. هم چنین خبرها حاکی از آن است که اجلال قوامی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در سنندج دستگیر شده است.
کامیاران با تعطیلی کامل بازار و تعدادی از کلاس های درس مواجه بود. مردم شهرستان کامیاران با حاضر نشدن در محل های کارشان و با حضور در کنار خانواده فرزاد کمانگر، در اعتصاب عمومی شرکت کردند. قابل ذکر است که روز دوشنبه شمار زیادی از مردم کامیاران خانواده فرزاد کمانگر را برای تحویل گرفتن پیکر فرزاد کمانگر در تهران همراهی کردند.
این در حالیست که پس از بازگشت خانواده های اعدامیان نوزده اردی بهشت از تهران، بسیاری از مردم شهرهای مختلف برای ابراز همبستگی و تسلیت به منازل ایشان در دو شهر سنندج و کامیاران روانه شده اند.
در شهرستان مریوان، طی دور روز گذشته در دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور تجمعاتی در اعتراض به اعدام پنج فعال سیاسی انجام شد. در پی این تجمعات 15 تن دستگیر شدند که نام پنج تن از آنان به شرح زیر است:
‏" آرام و‌یسی‌، فواد مرادی‌، توفیق پرتوی‌، دانا لنجاوایی و سامان‌ زندی‌"
در شهر مریوان نیز 80 درصد دکان و بازارها  تعطیل بود. تعداد زیادی از دانش آموزان و معلمان از دور روز قبل در کلاس های درس حاظر نشده اند. مدرسه دخترانه شاهد یکی از این مدارس بود.
روز چهارشنبه نیز هفت فعال دانشجویی کرد دانشگاه تهران به دادسرای زندان اوین احضار شدند که اسامی آنها بدین شرح است:
‏"پخشان عزیزی، سروه ویسی، لیلا محمدی، احمد اسماعیلی، آمانج رحیمی، عبدالله عارفی و هژار یوسفی"
هم چنین شهروندی به نام ستار علی محمد نجات، در ایلام دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شد.
در دیگر شهرستان های کردنشین هم چون مهاباد، ارومیه، پاوه، سقز، بوکان، دیواندره، سردشت، بانه و نوسود، اسلام آباد، ماکو، دهگلان، جوانرود،  اشنویه، بیجار، پیرانشهر، ایلام، شیروان و چرداول اعتصابات به طور فراگیر و منسجم ادامه داشت.
سطح اعتصابات در برخی مناطق تا جایی بود که رانندگان تاکسی نیز دست به اعتصاب زدند.
در همه ی شهرهای کردستان نیروهای نظامی زیادی از دیگر شهرها منتقل به طور جدی مستقر شده بودند و بر بام بسیاری از ساختمان ها نیروهایی مصلح با سلاح هایی پیشرفته قرار گرفته بودند.
شایان ذکر است که اکثر احزاب و سازمان های کرد مخالف دولت که خارج از مرزهای ایران به سر می برند با دادن فراخوان و بیانیه حمایت خود را از این اعتصاب عمومی اعلام کرده بودند و بعد از سال ها این اولین بار بود که همه احزاب اپوزیسیون کردی هماهنگ با هم از یک اعتصاب جمعی در شهرهای کردستان حمایت می کردند.

خانه شیرین علم هولی در ماکو تحت کنترل و فشارهای امنیتی قرار دارد

خبرگزاری هرانا - از روز گذشته، نیروهای امنیتی در ماکو با استقرار در تپه ای مشرف به خانه شیرین علم هولی و همچنین کوچه ای که خانه در آن واقع است، کنترل خانه را در دست گرفته اند و هر چند ساعت یک بار به تفتیش خانه می روند.
آنان که در پی حمله ای به خانه شیرین، با اجبار زنان عزادار را بیرون کرده و درخانه را بسته اند، اجازه ورود افراد را برای عزاداری به این خانه نداده و تنها اجازه ماندن پدر و مادر شیرین را در خانه داده اند. آنان همچنین شماره ماشین عزادارانی که برای ابراز همدردی به خانه آنها رفته اند را برداشته اند.
به گزارش تغییر برای برابری، در روزهای گذشته مادر، خواهر، عمو، عموزاده، و پدربزرگ شیرین بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده اند. نیروهای اطلاعاتی، پدر بزرگ شیرین را تهدید کرده اند که مادر شیرین را از خانه خارج کند و نگذارد برای دخترش عزاداری کند. آنها هم چنین تذکر داده اند که نباید شبها لامپ خانه روشن باشد. با وجود همه این فشارها، مردم بسیاری در طی این روزها به خانه آنها رفته اند.
شیرین علم هولی سحرگاه 19 اردی بهشت به همراه فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان اعدام شد. این اعدام بدون اطلاع به خانواده و وکلای آن ها و همچنین بدون ابلاغ قبلی به این زندانیان سیاسی دربند صورت گرفت؛ در حالی که حکم سه تن از آنان از جمله شیرین از دیوان عالی کشور تایید نشده بود.

پیکر اعدامیان نوزده اردی بهشت تحویل داده نمی شود و محل دفن ایشان ده روز دیگر اعلام می شود

خبرگزاری هرانا - خانواده های اعدام شدگان نوزده اردی بهشت که برای تحویل پیکر عزیزانشان، در تهران به سر می بردند روز گذشته در حالی به شهرهای خود بازگشتند که دستگاه امنیتی از تحویل پیکر این 5 تن خودداری کرده و به آن ها گفته است محل دفن اعدامیان را ده روز بعد به آن ها اطلاع  می دهد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، دستگاه امنیتی در حالی از تحویل پیکر فرزاد کمانگر، شیرین علم هوئی، مهدی اسلامیان، علی حیدریان و فرهاد وکیلی خود داری کرده که خانواده ی ایشان طی روزهای اخیر با اقداماتی محافظه کارانه سعی بر حفظ آرامش داشتند تا مسئولان پیکر عزیزانشان را بنا بر وعده ها تحویل دهند.
دستگاه امنیتی پیش تر شرط تحویل اجساد 5 زندانی سیاسی اعدام شده را تضمین آرامش، خصوصا در کردستان، اعلام کرده بودند.
البته دستگاه امنیتی نه تنها از تحویل پیکرها خودداری می کند بلکه طی روزهای گذشته با بازداشت و احضار اعضای خانواده ها آنها را تهدید کرده اند که حق برگزاری هیچ گونه مراسم ختم و شرکت در تجمع اعتراض آمیز امروز کردستان را ندارند.
بر همین اساس صبح روز سه شنبه 21 اردی بهشت ماه، مادر و خواهر شیرین علم هولی بازداشت شده و اندکی بعد با قید وثیقه آزاد شدند. روز گذشته برای بازداشت تمام خانواده ی کمانگر نیز تلاش هایی از سوی نیروهای امنیتی در مقابل زندان اوین صورت گرفته و ایشان پس از بازگشت به کامیاران در حبس خانگی به سنندج به سر می برند. هم چنین برادر علی حیدریان نیز از سوی اداره اطلاعات سنندج احضار و تهدید شده که او و سایر اعضای خانواده اش حق حضور در هرگونه تجمعی را ندارند.

مهدی تاجیک به 27 ماه حبس تعزیری و 30 سال محرومیت سیاسی محکوم شد

خبرگزاری هرانا - مهدی تاجیک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و از فعالان عرصه خبری در طی حکمی که از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب صادر گردید به 27 ماه حبس تعزیری و 30 سال محرومیت سیاسی محکوم شد.
به گزارش پارلمان نیوز، در حکم دادگاه بدوی که در پی احضار تاجیک به دادگاه انقلاب به او ابلاغ شده است، نامبرده به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به 2 سال حبس تعزیری، به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به 91 روز حبس تعزیری و هم چنین به جهت توهین به ریاست جمهوری به یک میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده است.
قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب در ادامه حکم صادره این فعال مطبوعاتی را به مدت 30 سال از حرفه خبرنگاری، تالیف، مصاحبه، مقاله‌نویسی و حتی تحلیل سیاسی محروم نموده است.

عضویت، هواداری و همچنین فعالیت موثر در احزاب و گروه‌های سیاسی و به‌طور کل ورود در مسائل نظری سیاسی از مصادیق این ممنوعیت عنوان شده است.

این حکم در حالی صادر شده است که هیچ استنادی در پرونده این فعال مطبوعاتی مبنی‌بر شرکت وی در اجتماعات پس از انتخابات و حوادث رخ داده موجود نمی‌باشد.

اعتصاب عمومی در کردستان/ گزارشات تکمیلی

خبرگزاری هرانا - به دنبال فراخوان نهادها، تشکلات مدنی فعالین و احزاب سیاسی کرد مبنی بر برگزاری اعتصاب عمومی در سرتاسر مناطق کردنشین، امروز علی رغم ملیتاریزه کردن شدید این مناطق، اعتصاب عمومی در سطح گسترده ای برگزار شده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، برگزاری اعتصابات در شهر سنندج در بالاترین سطح بوده و این شهر امروز کاملا به صورت تعطیل درآمده است. درصد قابل توجهی از مغازه ها و حتی دستفرشی های این شهر به نشانه اعتراض به اعدام های نوزده اردی بهشت، اقدام به تعطیلی محل کسب خود نموده اند.
مغازه داران خیابان های فردوسی، شش بهمن، گذر، نمکی و .. بصورت کاملا منسجم اقدام به تعطیلی مغازه ی خویش کرده بودند.

هم چنین در شهر نوسود میان مردم این شهر و نیروهای انتظامی درگیری به وجود آمده و نیروهای انتظامی برای متفرق کردن مردم اقدام به تیراندازی هوایی کرده اند.
گزارشات رسیده از شهر مریوان، بوکان، دیواندره، مهاباد، اشنویه و چندین شهر دیگر نیز حاکی از گستردگی شرکت کنندگان در این اعتصاب سراسری است.
گفتنی است، طی روز جاری بسیاری از مردم شهرهای مختلف برای ابراز همبستگی و تسلیت به منازل اعدام شدگان در دو شهر سنندج و کامیاران روانه شده اند.

هرانا؛ خانواده ی فرزاد کمانگر حبس خانگی شدند

خبرگزاری هرانا - نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در پی بازگشت خانواده ی فرزاد کمانگر به شهرستان کامیاران با تهدید و ارعاب ایشان را در حبس خانگی قرار داده اند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، با کارشکنی قوه قضائیه و عدم تحویل اجساد 5 زندانی سیاسی اعدام شده در 19 اردی بهشت ماه خانواده فرزاد کمانگر که شب گذشته به شهرستان کامیاران بازگشته اند از سوی نیروهای اطلاعاتی و امنیتی مورد تهدید و ارعاب قرار گرفته و اکنون در حبس خانگی بسر می برند.

ماموران امنیتی تلفن منزل خانواده ی کمانگر را مسدود کرده و ایشان را تهدید کرده اند که در صورت وجود هرگونه ارتباط تلفنی (تلفن همراه) بازداشت خواهند شد.

گفتنی است، روز گذشته و در پی مراجعت خانواده ی کمانگر به زندان اوین، ماموران برای بازداشت تمام خانواده تلاش کرده که با کمک مردم موفق به دستگیری ایشان نشدند.