۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

گردهمایی ویژه حامیان مادران عزادار ایران در آلمان



در اعترا ض به اعدام های اخیر در ایران و همبستگی با  مادران  و خواهران قربانیان برای پس گرفتن پیکر فرزندانشان در تهران در روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت  

در  هفته های گذشته , نه فقط پنج مادر دیگر در ایران به ناحق عزادار شده اند، که بسیاری وجدانهای بیدار جهان ، همراه ملت ایران  در سوگ این  دلاوران به خون خفته نشسته اند.
 مادران عزادار ایران طی بیانیه خود از تمامی نهادهای بین المللی خواهانند تاحکومت ایران را به حذف حکم اعدام ؛ برچیدن چوبه های دار و جوخه های تیرباران ملزم ساخته، شکنجه های  سبعانه  زندانیان سیاسی را محکوم نمایند . "کمیته بین المللی علیه اعدام " نیز دربسیای کشور ها ی مختلف اروپا،  کانادا وامریکا  همه انسانهای آزاده  را به یک هفته حرکات اعتراضی علیه اعدام فعالین سیاسی و مدافعین حقوق بشر  در ایران دعوت  کرده است.
در شرایطی که احکام اعدام  بیست زندانی سیاسی دیگر به آنان ابلاغ شده است ، و حتی بیم آن می رود که بسیاری از دیگر زندانیان همچون فرزاد کمانگر، بدون دریافت حکم اعدام نیز روانه چوبه دار شوند،  سکوت نمی توان کرد.

ما حامیان مادران عزادار ایران  و بسیاری گروهای دیگر نیز به دنبال شرکت در  تظاهرات اعتراضی هفته گذشته در کلن و شهر های دیگر، اینک  برآنیم  تا  در گردهمایی این هفته خود که از روز دوشنبه ۲۷ تا ۳۰ اردیبهشت در شهر بوخوم ، در مرکز دانشگاه بوخوم ادامه دارد , ضمن ابراز همدردی با آن مادران سوگوار ، برنامه ویژه ای در اعتراض به این اعدامها   داشته باشیم.
باشد که این حمایت من و تو هموطن عزیز مرهم بسیار کوچکی باشد بر  دلهای دردمند آن مادران که حتی گریستن بر شانه های دوستانشان نیز برایشان جرم محسوب می شود.
       
  میز اطلاع رسانی در مرکز دانشگاه بوخوم :  روز دوشنبه ۲۷  تاچهار شنبه ۲۹اردیبهشت ، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ بعد از ظهر
 از روز چهار شنبه بعد از اتمام برنامه خبر رسانی ، دست به تحصن و اعتصاب غذا خواهیم زد، که این برنامه
تا پنجشنبه ظهر, اردیبهشت۳۰ادامه خواهد داشت


گروههای  هماهنگی:
ایران آزاد - کانون دفاع از حقوق بشر،آزادی و دمکراسی- دورتموند - بوخوم
iran.freedom.ger@googlemail.com
حامیان مادران عزادار ایران - مادران صلح دورتموند
madaran.solh.dortmund@googlemail.com
گروههای پشتیبان :
حامیان مادران عزادار ایران  - لوس آنجلس
حامیان مادران عزادار ایران  - فرانکفورت
حامیان مادران عزادار ایران  - کلن
حامیان مادران عزادار ایران - هامبورگ
پشتیبانان دمکراسی و حقوق بشر- اسن
جمعیت کردهای مدافع حقوق بشر - کلن
خانه همبستگی مهر
جمعیت پشتیبانی از مبارزات دموکراتیک مردم ایران ـ کلن
اتحاد برای ایران (دوسلدورف)
اتحاد برای ایران ( کلن – بن)
کمیته جمعی از ایرانیان نورد راین وستفالن
جوانان و دانشجویان موج سبز ـ کلن
و تعداد زیادی از گروه های حامیان مادران عزادار ایران در سراسر دنیا

رییس کل دادگستری تهران ساخت زندانی در حوالی کهریزک را تایید کرد

خبرگزاری هرانا - علیرضا آوایی، رییس کل دادگستری استان تهران، با تکذیب بازگشایی بازداشتگاه کهریزک گفت: یک زندان در آن حوالی ساخته شده است که اصلا ارتباطی با کهریزک ندارد و زیر نظر سازمان زندان‌ها اداره می‌شود.

به گزارش  ایلنا، آوایی مدعی شد ‌که زندان جدید یک زندان قانونی با استانداردهای متعارف است و گفت: اشتباهی مطرح شده است که این زندان کهریزک است.
پیش‌تر مهدی خزعلی، فرزند علی خزعلی، در نامه‌ای خطاب به صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، از بازگشایی بازداشتگاه کهریزک خبر داده بود.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت یک زندان با "استاندارد خوب" در نزدیکی بازداشتگاه کهریزک ساخته شده که ارتباطی با این بازداشتگاه ندارد
آقای خزعلی از رئیس قوه قضائیه خواسته بود موضوع شروع به‌کار مجدد این بازداشتگاه را پیگیری کند.
بازداشتگاه کهریزک زیر نظر پلیس اداره می‌شد و در ناآرامی‌های پس از انتخابات، مدتی محل نگهداری معترضان بازداشتی بود که بر اثر خشونت‌های ماموران آن، چهار نفر جان خود را از دست دادند.
سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، قتل این افراد را از نوع «عمد» دانسته و اعلام کرده که ۱۲ متهم این پرونده به دادگاه معرفی شده‌اند.
گفتنی است تاکنون چندین جلسه دادگاه این متهمان برگزار شده است. برخی رسانه‌های محافظه‌کار از صدور حکم سه متهم این پرونده خبر داده‌اند، اما مراجع رسمی به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند.

وضعیت وخیم جسمانی یک زندانی بوکانی در زندان تبریز

خبرگزاری هرانا - وضعیت جسمانی یک زندانی بوکانی به نام علی بایزیدزاده در زندان تبریز وخیم گزارش شده است.
علی بایزید زاده که حدود 20 ماه است در زندان بسر می برد از بیماری دستگاه گوارش رنج برده نیاز به عمل جراحی در خارج از زندان دارد.
به گزارش آژانس خبری موکریان، مقامات مسئول با انتقال وی از زندان تبریز به زندان شهر محل اقامت خانواده اش (بوکان) موافقت ننموده اند.
شایان ذکر است که این زندانی به اتهام همکاری با یکی از احزاب مخالف نظام از طرف دادگاه انقلاب شهر مهاباد به 2 سال زندان و تبعید به زندان تبریز محکوم شده است.

هرانا؛ بازداشت زهرا شمس، از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

خبرگزاری هرانا - زهرا شمس، دانشجوی رشته ی حقوق دانشگاه فردوسی مشهد، 16 اردی بهشت ماه در منزل پدری اش در مشهد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، پس از گذشت سیزده روز که از بازداشت این دانشجوی 21 ساله ی دانشگاه فردوسی مشهد می گذرد، با توجه به اینکه وی تا به حال فعالیت سیاسی نداشته، هیچ توضیحی درباره ی علت دستگیری وی از سوی مسئولین مربوطه داده نشده است.
زهرا شمس در طی این مدت تنها موفق به برقراری دو تماس کوتاه تلفنی از زندان شده و از هرگونه حق ملاقات و داشتن وکیل محروم بوده است.
گفتنی است وی خواهر فاطمه شمس، همسر محمدرضا جلایی پور است و به عقیده ی نزدیکان خانم شمس این دستگیری نوعی گروکشی سیاسی برای تحت فشار قرار دادن اطرافیان ایشان است.

بازداشت شش روزنامه نگار و فعال فرهنگی آذربایجانی

خبرگزاری هرانا - مهندس مصطفی جمشیدی و رامین جباری روزنامه نگاران آذربایجانی و مهندس حافظ سردارپور، مهناز کریمی، نادر عزیزی و مهدی زینالی از فعالان فرهنگی آذربایجانی بازداشت شدند.

نزدیکان خانواده های جباری، عزیزی و سردارپور می گویند ماموران امنیتی روز دوشنبه ۲۷ اردی بهشت ۸۹ این فعالین را در یکی از خیابان های اصلی این شهر بازداشت کرده اند.
به گزارش ساوالان سسی، ماموران امنیتی ساعتی پیش از بازداشت این فعالین ضمن تماس تلفنی با آنها و معرفی خود به عنوان کارمند فرمانداری، آنها را برای جلسه ای با فرماندار پارس آباد(مغان) به محل فرمانداری این شهر دعوت کرده بودند.

ماموران پس از بازداشت این افراد به منازل آنها رفته و بدون در دست داشتن حکم قاضی اقدام به تفتیش منزل و تهدید خانواده بازداشت شدگان کرده اند و کیسهای کامپیوتر، کتابها و سایر وسایل شخصی آنها را با خود برده اند.

ماموران امنیتی هم چنین رور سه شنبه ۲۸ اردی بهشت ۸۹ مهناز کریمی شاعر آذربایجانی و مهدی زینالی را بازداشت و با مراجعه به منازل داود مقامی و حسن بالایی از فعالین مدنی آذربایجانی اقدام به تفتیش منازل این افراد کرده اند اما به دلیل عدم حضور این فعالین در منزل موفق به بازداشت آنها نشدند.

از سویی دیگر مصطفی جمشیدی روزنامه نگار آذربایجانی و دبیر هنرستان فنی حرفه ای امیرکبیر گرمی ظهر روز سه شنبه ۲۸ اردیبهشت ۸۹ در یکی از خیابانهای شهر گرمی توسط مامورین امنیتی بازداشت شده است. ماموران پس از بازداشت جمشیدی با مراجعه به خانه پدری این روزنامه نگار آذربایجانی ضمن تفتیش منزل اتومبیل این فعال آذربایجانی، کیس کامپیوتر، کتابها و سایر وسایل شخصی وی را با خود برده اند.

اخبار رسیده هم چنین حاکی از احضارتلفنی مرتضی فرجیان استاد جامعه شناسی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گرمی و سر دبیر هفته نامه ندای مغان توسط ماموران اداره اطلاعات است. فرجیان ضمن رد احضار تلفنی از حضور در اداره اطلاعات گرمی خودداری کزده است.

منابع محلی احتمال می دهند بازداشت این افراد پس از پخش گسترده اعلامیه هایی در رابطه با ۱ خرداد سالروز اعتراضات گسترده به چاپ کاریکاتور توهین آمیز روزنامه ایران نسبت به آذربایجانیها در سطح شهر پارس آباد صورت گرفته باشد.

رامین جباری وبلاگ نویس و عضو هیات تحریریه نشریات بایرام، یاشیل مغان، ندای مغان، پارپاق، سردبیر ویژه نامه نشریه دانشجویی لاچین دانشگاه تهران و منتقد ادبی، مصطفی جمشیدی عضو هیات تحریریه هفته نامه های یاشیل مغان و ندای مغان و مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی اینام دانشگاه شهید رجایی تهران و دبیر هنرستان فنی حرفه ای امیرکبیر گرمی و حافظ سردارپور شاعر آذربایجانی و مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی کیملیک دانشگاه کردستان و نادر عزیزی دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور گرمی و شاعر آذربایجانی می باشند.

درگذشت یک زندانی سیاسی در زندان


اخبار روز: یک زندانی سیاسی به نام ظاهر مصطفوی پس از تحمل ۱٨ سال زندان و ناراحتی حاد جسمی که راه رفتن را برای او سخت کرده بود، به دلایل نامعلومی در زندان درگذشت.
به گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران، ظاهر مصطفوی ۴۴ ساله اهل کردستان بوده است. او پس از تحمل ۱٨ سال شکنجه و زندان و تبعید از زندانی به زندان دیگر، روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه بطرز مشکوکی جان خود را از دست داده است.
بنا بر این گزارش زنده یاد ظاهر مصطفوی ۴ سال پیش از زندان ارومیه به بند ۶ زندان گوهردشت کرج منتقل شد. او دچار ناراحتی بسیار حاد جسمی بوده و به سختی قادر به راه رفتن بود و از انجام کارهای شخصی خود نیز ناتوان بود. از درمان جدی وی خوداری کردند.
پزشکان بهداری زندان گوهردشت کرج عدم تحمل حبس او را اعلام کرده بودند. کمسیون پزشکی رای به عدم تحمل حبس وی داده بود و حتی مسئولین زندان با آزادی او موافقت کرده بودند اما بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او خوداری کردند و بارها به او گفته بودند که تو باید زجر کش شوی.
هفته گذشته وی از زندان به نقطه نامعلومی منتقل شد و به همبندیانش گفته شد که برای معالجه انتقال یافته است. روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه تنها ٣ روز از اعدام جنایتکارانه ۵ زندانی سیاسی نگذشته بود که زندانی سیاسی ظاهر مصطفوی پس از تحمل ۱٨ سال زندان و شکنجه و شرایط طاقت فرسا درگذشت.

غلط زیادی نکنید! پاسخ تند صادق لاریجانی به نمایندگان مجلس

اخبار روز: رئیس قوه ی قضائیه در پاسخ به نامه ی ۱۷۵ نماینده ی مجلس که خواهان تسریع برخورد با «سران فتنه» شده اند، با لحنی تند از آن ها خواست در کار قوه ی قضائیه دخالت نکنند. 
به گزارش ایلنا، آیت‌الله صادق لاریجانی در گردهمایی سراسری معاونین و مدیران کل سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور به نامه اخیر ۱۷۵ تن از نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضائیه برای برخورد و محاکمه به گفته نمایندگان سران فتنه اشاره کرد و گفت: در آن نامه گفته‌اند که چرا دستگاه قضا در برخورد با سران فتنه امروز و فردا می‌کند، بسیار مایه تاسف است که کسانی در مجلس امضا جمع کنند.
رئیس قوه قضائیه نامه این ۱۷۵ تن از نمایندگان مجلس را تعریض به قوه قضائیه دانست و گفت: قوه قضائیه هم در شناخت فتنه، هم سران فتنه و هم در جرم آنها اعلام نظر کرده و هیچ تردیدی هم ندارد منتها دستگاه قضایی در راستای سیاست‌های کلان نظام عمل می‌کند.
وی ادامه داد: همه قوا حسب اصل ۱۵۷ قانون اساسی زیر نظر رهبری کار می‌کند و خطوط کلی زیر نظر رهبری است البته هر دستگاهی مسوول دارد.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: به برخی از این نمایندگان مجلس که نامه را امضا کرده‌اند صراحتا تذکر و توضیح دادم که قوه قضائیه در کار خود کوتاهی نمی‌کند اما مجددا از این حرف‌ها می‌زنند. چگونه احتمال می‌دهند که رئیس دستگاه قضا که منصوب رهبری است و خودم نیز قائل هستم که شرعا و عقلا همه دستگاه‌ها باید خطوط رهبری را مدنظر قرار بدهند، بی‌توجه باشم و به خود اجازه دهم که برخلاف نظر ایشان چنین کاری انجام دهم.
لاریجانی افزود: شنیده‌ام که برخی این حرف‌ها را برای بسترسازی مطرح کرده و می‌خواهند به ما کمک کنند خواهشمان این است که از این کمک‌ها به ما نکنید ما راه خودمان را بلدیم و هیچ اهل کوتاهی نیستیم و در برخورد با سران فتنه نیز هیچ خوفی نداریم.
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: در همان نامه گفته‌اند که چرا به شکایت سران فتنه علیه سایت‌ها و رسانه‌ها توجه کرده و افراد و مسوولان انقلابی را به دادگاه فراخوانده‌اید به جز یکی دو مورد که من هم متعرض بودم که البته این دو مورد نیز ناشی از خلاءهای قانونی در بقیه موارد اینگونه نبوده که با شکایات فتنه‌گران باشد.
لاریجانی تصریح کرد: این نامه‌پراکنی‌ها ولو برای کمک، به ضرر دستگاه قضایی است و این کار را نکنید و خلاف هم نگویید. توقع نداریم در مجلس این کشور عده‌ای امضا جمع کنند که اگر دستگاه قضایی برخی از روزنامه‌ها را محاکمه کرده به شکایت سران فتنه بوده است.

*زمانی که ضرورت پیدا کند تمام قد از دولت حمایت می‌کنیم
رئیس دستگاه قضا در عین حال، با بیان اینکه اگر فتنه‌گران معتقدند می‌توانند اینگونه ما را علیه دولت و مجلس تحریک کنند، در اشتباه به سر می‌برند، اظهار داشت: البته ممکن است در مسیر کارمان گلایه‌هایی هم از قوای مختلف داشته باشیم ولی زمانی که ضرورت پیدا کند تمام قد از دولت حمایت می‌کنیم چراکه این دولت، دولت قانونی این کشور بوده و ما باید از آن حمایت کنیم.
وی ادامه داد: اگر با این حرف‌ها می‌خواهند ما را علیه دیگر قوا بشورانند در اشتباه هستند چراکه با نظارت رهبری بر قوا هیچگاه شاهد برخورد میان آنها نخواهیم بود.

استقبال مقامات حکومت ایران از قاتل دکتر بختیار

 
• مقامات حکومت ایران با تاج گل از قاتل بختیار که دیشب وارد تهران شد استقبال کردند ...








پوياخبر: اعتصاب غذای جعفر پناهی و نامه او از زندان اوين

صبح روز سه شنبه ۸۹/۲/۲۸ جعفر پناهی طی تماس با خانواده خبر از اعتصاب غذای خود داد و متن نامه ای را برای در اختيار گذاشتن رسانه ها (فقط داخلی) برای آنها قرائت کرد:

بعد از برخورد ناشايستی که شنبه شب (۸۹/۲/۲۵)در هجوم مامورين به داخل سلول ۵۶ اوين صورت گرفت و متعاقب آن به مدت يک ساعت و نيم، من و هم سلولی هايم را بدون لباس در بيرون و در هوايی سرد نگه داشتند.

صبح روز يکشنبه مرا به بازجويی بردند و متهم کردند که از داخل سلول فيلمبرداری کرده ام؛ که کذب محض است. و بعد تهديد کردند که تمامی اعضای خانواده ام را دستگير و به اوين منتقل خواهند کرد و دخترم را به بازداشتگاهی ناامن در رجائی شهر خواهند فرستاد و با اين حرف ها قدرت تجزيه و تحليل را از من سلب کردند.
ازيکشنبه صبح(۸۹/۲/۲۶)تا کنون هيچ چيز نخورده ام و نياشاميده ام و حال اعلام می کنم اگر موارد زير تحقق نپذيرد، من به نخوردن و نياشاميدن خود ادامه خواهم داد؛ چرا که نمی خواهم تبديل به موش آزمايشگاهی شوم که هر لحظه مرا به اتهامات واهی تحت شکنجه و آزارهای روحی و روانی قرار دهند:

۱.تماس و ديدار باخانواده ام و اطمينان کامل از سلامت آنها
۲.حق داشتن وکيل بعد از ۷۷روز و مشورت با او
۳.آزادی بدون قيد و شرط تا تشکيل دادگاه و صدور حکم قطعی

در پايان،به سينمايی که به آن معتقدم قسم می خورم تا تحقق خواسته هايم دست از اعتصاب غذا برنمی دارم و تنها خواسته ام اين است که جنازه مرا به خانواده ام تحويل دهند تا هر کجا که مايل اند دفن کنند.

جعفر پناهی - ۸۹/۲/۲۸ ساعت ۱۱ صبح

پخش: فرهنگسرای پويا – پاريس ۱۸ ماه مه ۲۰۱۰-۰۵-۱۸