۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

مادران عزادار و روز جهانی زن - اعظم اشراقی


یکی از دستاوردهای جنبش سبز شکستن سکوت مادران بعد از سی و یک سال است . مادرانی که فرزندان آنان فقط برای شرکت در یک راهپیمایی میلیونی مسالمت آمیز در خیابان ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند ، بازداشت شدند ، بی محاکمه قانونی حکم های سنگین گرفتند  ،حتی حکم اعدام ، مادرانی که فرزندان شان در کهریزک ها ، شکنجه شدند ، مورد تجاوز جنسی و آزار جنسی قرار گرفتند . مادرانی که پس از 8 ماه هنوز فرزندان شان بلاتکلیف در زندان ها هستند .
مادرانی که سال ها ست فرزند ان شان مفقود شده  ، جوانان انها  را حتی در مقابل چشمان مادر و پدر از خانه  به بازداشتگاه برداه اند ولی بیش از ده سال است که خانواده ها هیچ اطلاعی از فرزند ندارند.
مادرانی که فرزندان شان در دهه شصت به صورتی غیر انسانی و غیر قانونی بازداشت و شکنجه و اعدام شدند . مادرانی که فرزندان شان به صورت دسته جمعی اعدام و در گورهای دسته جمعی دفن شدند .
و مادرانی که نه زندانی دارند و نه شهید و اعدامی ولی خود را مادر همه جوانان ایران  می دانند و خود ، مادر عزادارند   نه حتی حامی مادر عزادارو تمامی سعی و تلاش شان این است که تاریخ تکرار نشود  و مردم ایران روزی  کنار هم در صلح و آرامش و امنیت زندگی کنند .
این مادران  مانند همه زنان ایرانی با تبعیض بزرگ شده اند و ضمن آگاهی از بی حقی خود  از حق خود و فرزندان شان نیز دفاع می کنند .
روز جهانی زن بهانه ای بود تا ، ازنمونه هایی از این مادران تجلیل به عمل آید . مادران عزادار در دسته های مختلف یک هفته  مقام زن را گرامی داشتند .
-  شنبه 15 اسفند – 6 مارس  : دیدار تعدادی از مادران عزادار با مادر ندا آقا سطان سمبل زنان جوان آزاده ایران و مادرشهید مصطفی کریم بیگی  شهید مظلوم عاشورا و همزمان دیدار با مادر فاطمه سمسار پور در بابل . فاطمه خود مادری 48 ساله بوده  که در حوادث پس از انتخابات در 30 خرداد 88 در خیابان خوش تهران به گلوله بسته شده  و هیچ نام و نشانی از او گزارش نشده است .
-  یکشنبه 16 اسفند – دیدار با مادر وطن خواه مادر اسماعیل وطن خواه از جان باختگان سال شصت و هفت و تجلیل از مادر وطن خواه .
-  دوشنبه 17 اسفند – 8 مارس – گردهمایی مادران عزادار و گرامیداشت روز زن ، صدور بیانیه به مناسبت روز جهانی زن  ،  جمع آوری امضا برای آزادی زندانیان عقیدتی و مادران در بند وهمراهی با خانواده های زندانی و پخش گل و شیرینی مقابل زندان اوین
سه شنبه – 18 اسفند – دیدار با مادر یک زندانی  گمنام و غیر سیاسی ( کف خیابانی ) ، مادر حسام ترمسی و همدردی با مادر و آرزوی آزادی این جوان بیگناه در آستانه سال نو . دیدار با پروین فهیمی  مادر سهراب اعرابی  همرا با هاجر رستمی مادر ندا .
چهارشنبه- 19 اسفند  – دیدار با مادر میلانی از مادران خاوران و تجلیل از ایشان
پنج شنبه 20 اسفند – دیدار با مادر سعید زینالی که مدت یازده سال است  در انتظارحتی  شنیدن صدای فرزندش  می باشد . سعید زینالی از بازداشت شدگان 18 تیرسال
 1378 است  که مدت 11 سال است مفقود شده .
جمعه 21 اسفند – حضور بر مزار عزیزان در خاوران و بهشت زهرا
لازم به یادآوری همه شب در هفته گذشته تعدادی از مادران عزادار  با خانواده های زندانیان مقابل زندان به ویژه خانواده های مادران در بند همراه بوده اند .
درد مشترک مادران ، آنان را به هم پیوند زده است و این پیوند ناگسستنی است .
مادران از تکرار خواسته هایشان خسته نمی شوند .
1-    اعدام را بس کنید .
2-    زندانیان عقیدتی را آزاد کنید .
3-    آمران و عاملان کشتار های سی و یک ساله را محاکمه کنید .


                                                                                  از وبلاگ مادران عزادار