۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

هرانا؛ علی توکلی: مادرم در همبستگی با مجید دو روز است که دست به اعتصاب غذا زده

خبرگزاری هرانا - روز یکشنبه 2 خرداد ماه در پی ملاقات نماینده دادستان و گفتگو با زندانیان معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، و اعتراض مجید توکلی به اظهارات وی نامبرده به سلول انفرادی منتقل شد.
گفته می شود مجید توکلی در طی این مدت دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
عصر امروز خبری در رسانه ها مبنی بر وخامت حال مجید توکلی منتشر شد.
بر همین اساس خبرنگار هرانا گفتگویی داشت با علی توکلی، برادر این دانشجوی دربند تا درباره ی صحت و سقم این خبر اطلاعاتی کسب کنیم.
متن گفتگوی مذکور را در زیر می خوانید:

آقای توکلی، این خبر که وضعیت جسمی مجید در معرض خطر قرار گرفته تا چه حد صحت دارد؟
امروز از زندان اوین به ما خبر رسید، مجید که 3 روز است دست به اعتصاب غذای خشک زده دچار سرفه های شدیدی شده تا جایی که ماموران زندان به وی نوشیدن آب را توصیه کردند اما مجید به دلیل اصرار بر اعتصاب غذای خود از نوشیدن آب نیز هم چنان امتناع می کند.
البته مجید پیش از انتقالش به انفرادی گفته بود که در صورت چنین اتفاقی تا خروج از سلول انفرادی از اعتصاب غذا دست نخواهد کشید.

آیا مجید سابقه ی بیماری داشته که اکنون چنین وضعی پیدا کرده است؟
بله. مجید به علت تحمل انفرادی های طولانی مدت به بیماری نارسایی ریه مبتلا شده است و تا قبل از انتقال وی به سلول انفرادی بند 240، دارو مصرف می کرد و دائما در بهداری زندان اوین تحت درمان قرار می گرفت.
مجید حتی در تماس تلفنی که روز قبل از انتقالش به انفرادی با مادرم داشت، هنگام صحبت به شدت صدایش می گرفت.

شنیده های ما حاکی از این است که مادرتان نسبت به عدم توجه مسئولان به اعتصاب غذای مجید بسیار آزرده خاطر است. شرایط روحی وی اکنون به چه صورت است؟
مادرم طی این دو روز به شدت نگران وضعیت مجید بود تا جایی که خود نیز دو روز است در همبستگی با مجید دست به اعتصاب غذا زده اما با شنیدن خبر وخامت حال مجید، حال روحی وی طبعا بدتر نیز شده است.

به نظر می رسد ماموران امنیتی نسبت به آخرین نامه ای که مجید توکلی از زندان اوین در اعتراض به اعدام 5 زندانی سیاسی نگاشته است، واکنش نشان داده اند. این واکنش تا چه حد بوده؟
ماموران وزارت اطلاعات پس از نوشتن نامه ی مجید در مورد فرزاد کمانگر وی را تهدید به تبعید به زندانی دیگر و انتقال به سلول انفرادی کردند. می توان گفت که بر اساس این نامه به وی وعده ی انتقال به سلول انفرادی را داده بودند و حضور نماینده دادستانی در زندان اوین که منجربه انتقال مجدد مجید به انفرادی شد بهانه ای بیش نبود.

تهدید مجید به دلیل نگارش این نامه به قتل صحت دارد؟
من این مطلب را نیز از رسانه های دیگر شنیده ام و آن را نه تائید و نه تکذیب می کنم اما بعید می دانم ماموران وزارت اطلاعات چنین تهدید بی شرمانه ای کرده باشند.

از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار داده اید سپاسگذارم...

بیانیه ی خانواده زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر

خانواده های زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات که در زندان رجایی شهر زندانی هستند ،با صدور بیانیه ای خطاب به مسوولان نوشته اند :« اکنون به جای آن که زندانیان بی گناه ما را آزاد کنند، در شرایطی ویژه احکام سنگین آنها را یک به یک تایید می کنند، به مرخصی رفته ها را به زندان باز می گردانند، آزاد شدگان را احضار می کنند و چه معامله ای بدتر از این با فرزندان ایران زمین که در سکوت آنها را به بدترین و مخوف ترین زندان ها منتقل می کنند. گویی بس نیست درد دوری و هجران و زندان که باید این درد به غایت خود نیز برسد .»


متن کامل این بیانیه به این شرح است:
بسم رب المظلومین
از خواب بیدار شوید
یک سال از ۲۲ خرداد ۸۸ در حالی می گذرد که نتیجه آن برای ما خانواده جمعی از زندانیان سیاسی که تمام این روزها و ماه ها را پشت درب های این بازدشتگاه و آن زندان گذرانده ایم، چیزی جز دوری از عزیزانمان و اندوه و هجران گسترده و ژرف بدون مرهم نیست.نزدیک به یک سال می گذرد و ما هنوز نمی دانیم که عزیزان ما تاوان چه چیز را پس می دهند، حرف زدن و نوشتن را، ابراز عقیده و چاره جویی را یا عشق به ایران و باورمندی به قانون را؟
در تمامی این مدت همواره می اندیشیدیم که پاسخ آن چه این زندانیان عزیز ملت ایران کرده اند، جز برخورداری از عدالت و حقوق مصرح ان ها در قانون اساسی و آن چه رافت اسلامی می خوانند، نیست و هر روز امید داشتیم که بی گناهی و خیرخواهی آن ها به اثبات برسد و به خانه بازگردند اما متاسفانه هر روز فشار تازه ای بر پیکره مجروح و سخت آزرده خانواده بزرگ زندانیان سیاسی وارد می شود.
اکنون به جای آن که زندانیان بی گناه ما را آزاد کنند، می بینیم که در شرایطی ویژه احکام سنگین آنها را یک به یک تایید می کنند، به مرخصی رفته ها را به زندان باز می گردانند، آزاد شدگان را احضار می کنند و چه معامله ای بدتر از این با فرزندان ایران زمین که در سکوت آنها را به بدترین و مخوف ترین زندان ها منتقل می کنند. گویی بس نیست درد دوری و هجران و زندان که باید این درد به غایت خود نیز برسد.
پیش از این مسعود باستانی و احمد زیدآبادی را در فرایندی پر از ابهام، قانون شکنانه و بی دلیل روشنی از زندان اوین که خود نماد جفا به فرهیختگان این ملک بوده و است، جابه جا کرده و به زندان رجایی شهر انتقال داده اند و اکنون می بینیم که این بدعت تبدیل به روالی غیرقانونی شده و زندان پردیس کرج و زندان بدنام رجایی شهر اخیرا پذیرای داود سلیمانی، مهدی محمودیان، عیسی سحرخیز، رسول بداغی، رضا رفیعی فروشانی و حشمت الله طبرزدی بودند.
انتقال این عزیزان درحالی رخ داد که برخی از آن ها حتی بدون برگزاری دادگاه، ماه هاست که در بازداشت موقت بی پایان به سر می برند.
ما اعلام می کنیم که انتقال زندانیان سیاسی از بند ۳۵۰ اوین به دیگر زندان ها تنها با هدف افزایش فشار بر اسرای جنبش سبز رخ داده تا بلکه در خرداد ماه سناریو دیگری ساخته شود. این انتقال ها بر خلاف تمامی موازین قانونی و حقوقی است و بدیهی ترین مسایل آیین نامه زندان های جمهوری اسلامی که تاکید بر تفکیک زندانیان بر اساس جرایم دارد را هم رعایت نکرده است.
هنگامی این مسایل بسیار بدیهی و ساده زیرپا گذاشته شده است، ما خانواده های زندانیان سیاسی از خود می پرسیم که مسوول حفظ جان عزیزان ما که بر اساس یک تصمیم فراقانونی به میان مجرمان خطرناک فرستاده شده اند، با کیست؟
امیدواریم سنگینی مسوولیت حفاظت از جان بهترین فرزندان این آب و خاک مسوولان این نهادها را از خواب سنگین بیدار کند.
والسلام علی عبادالله الصالحین
خانواده های باستانی، زیدآبادی، سحرخیز، سلیمانی، بداغی، محمودیان، طبرزدی، رفیعی فروشانی

جمعی از فعالان زنان با انتشار نامه ای سرگشاده خواستار آزادی محبوبه کرمی شدند


جمعی از فعالان زنان با انتشار نامه ی سرگشاده ای به صادق لاریجانی، ریاست قوه قضائیه به عدم پاسخگویی نسبت به شرایط فعالان دربند اعتراض کرده و خواستار آزادی ایشان عموما و محبوبه کرمی خصوصا، شدند.
متن کامل نامه ی مذکور به شرح زیر است:
ریاست محترم قوه قضائیه آیت الله صادق آملی لاریجانی
با سلام
حدود سه ماه هست که از بازداشت محبوبه کرمی، یکی از فعالان حقوق زن در کمپین یک میلیون امضا می گذرد اما تاکنون هیچ پاسخ روشنی از وضعیت وی به وکلا یا خانواده ایشان داده نشده است. محبوبه کرمی در تاریخ 11 اسفند 88 بازداشت شد. از آن زمان تا کنون وکلای وی نه به پرونده دسترسی داشته اند و نه اجازه ملاقات با موکلشان را داشته اند. هیچ مرجع قانونی نیز توضیحی در مورد اتهامات وارده به وی ارائه نداده است. این درحالیست که بر طبق آئین دادرسی کیفری متهم باید ظرف 24 ساعت اول پس از بازداشت تفهیم اتهام شود. همچنین افراد بازداشت شده باید از حق تماس و ملاقات با خانواده برخوردار باشند. محبوبه کرمی امروز پس از حدود 20 روز در تماس با خانواده اش اعلام کرده که علیرغم وضعیت مبهم پرونده اش, وی را به بند عمومی نسوان زندان اوین منتقل کرده اند.

ریاست محترم قوه قضائیه شما بارها در سخنرانیهای خود به "لزوم قانونمندی دستگاه قضایی" و "تسهیل فرآیند دادرسی" اشاره نموده اید، اما موقعیت بلاتکلیف فعالان حقوق زن و خبرهای ناگواری که از صدور حکم های سنگین برای این فعالان می رسد از این منظر برنگرانی های ما افزوده است. از آن جمله می توان به صدور حکم سنگین برای بهاره هدایت فعال دانشجویی و فعال کمپین (نه و نیم سال) و بلاتکلیفی شیوا نظرآهاری از فعالان دانشجویی و حقوق زن اشاره کرد.

ریاست محترم قوه قضائیه، تاکنون بسیاری از فعالان حقوق زن، از جمله عالیه اقدام دوست (محکوم به3 سال حبس تعزیری) و زینب بازیدی (محکوم به 4 سال حبس تعزیری) در حال سپری کردن حبس های ناعادلانه خود در زندان هستند و بسیاری دیگر با احکام تعلیقی و یا بدوی و همچنین محرومیت از کار یا تحصیل هزنیه های گزافی پرداخته اند.

اکنون با عنایت به این نکته که مسئولیت دستگاه قضا در مقطع کنونی امانتی خطیر است در دستان شما، امیدواریم شاهد بازگشت روند قانونی به کلیه پرونده های فعالین کمپین یک میلیون امضا و دیگر فعالان اجتماعی و سیاسی و بطور خاص روشن شدن وضعیت محبوبه کرمی باشیم.

جمعی از فعالان حقوق زن در کمپین یک میلیون امضا
پروین اردلان – زهره اسدپور – نفیسه آزاد – جمشید آئین دار – ستاره هاشمی –الناز انصاری – آزاده فرامرزیها – دلارام علی – رها عسگری زاده – هدا امینیان – سمانه عابدینی – کاوه مظفری – جلوه جواهری – فروغ سمیع نیا – ژینا مدرس گرجی – محمد شوراب – آرش نصیری اقبالی – امیر یعقوبعلی – خدیجه مقدم – ناهید میرحاج – ناهید جعفری – سوسن طهماسبی – مریم زندی – مریم مالک – نسیم سرابندی – سمیه رشیدی – زینب پیغمبرزاده – نوشین کشاورزنیا – سیما حسین زاده – تارا نجد احمدی – نیلوفر گلکار – نیلوفر انسان – نگار انسان – محبوبه حسین زاده – مریم حسین خواه – نیکزاد زنگنه – پرستو الله یاری – افروز مغزی - امیر رشیدی – شهاب الدین شیخی – بلال مرادویسی – فرناز کمالی – حمیده نظامی – هایده تابش – مهرنوش اعتمادی – نسیم خسروی – نازلی فرخی – رزیتا رجایی – مونا محمد زاده – زهره ارزنی – لیلا نظری – سحر روان – فاطمه پیغمبر زاده – بهاره بهبودی – یاشار گرمستانی – مرضیه شکیبا – سیما شاه عباسی – زهره امین – سمیه فرید – مارال فرخی – ریحانه جدید – ریحانه رجایی – ماهرخ روستایی صفت – سولماز احمری – علی عبدی – ظریفه نصیری – مریم عامری – طیبه مونسان – زانیار احمدی – هما مداح – نینا وباب – فیروزه مهاجر – نرگس طیبات – بهناز شکاریار - عشا مومني - نگار سماک نژاد - اميد کوهي - روجا بندري - سودابه فرخ نيا

هرانا؛ انتقال نصور نقی پور به سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا -  نصور نقی پور، فعال حقوق بشر که از اسفندماه سال گذشته در بازداشت به سر می برد، بار دیگر به سلول انفرادی منتقل شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نقی پور به دلیل عدم پذیرش مصاحبه ی تلویزیونی از سلول دو نفره ای که اخیرا به آن منتقل شده بود مجدداْ به سلول انفرادی بازگردانده شد.

در حالی قریب به سه ماه از بازداشت این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر می گذرد که قرار بازداشت موقت وی دوماهه بوده و در 11 اردی بهشت ماه مهلت آن به سرآمده است.

پیگیری های خانواده، آشنایان و وکیل نصور نقی پور تاکنون بی نتیجه بوده و مقامات اتهام مشخصی برای وی عنوان نمی کنند. وی از 11 اردی بهشت ماه تاکنون تنها یک بار و آن هم در ایام نوروز موفق به ملاقات با خانواده ی خود شده است و به دلیل افزایش فشارها 10 روز است که موفق به برقراری تماس با خانواده ی خود نیز نشده است.

گفتنی است مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در آخرین بیانیه ی خود از تشدید فشارها و اخذ اعترافات تلوزیونی از فعالان حقوق بشر خبر داده بود.

نصور نقی پور وبلاگ نویس، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، 11 اسفندماه سال گذشته و در پی یورش های گسترده به فعالین حقوق بشر، در منزل پدری اش در شهر قزوین بازداشت و مستقیما به بند2 الف زندان اوین منتقل شد.

نگرانی نسبت به جان مجید توکلی در پی ادامه اعتصاب غذای وی

خبرگزاری هرانا - در پی ادامه یافتن اعتصاب غذای مجید توکلی در زندان اوین نگرانی ها نسبت به وضعیت سلامت وی افزایش یافته است.
به گزارش دانشجونیوز، مجید توکلی که از صبح روز یکشنبه به سلول انفرادی منتقل شده است، دست به اعتصاب غذای خشک زده و با گذشت زمان وضعیت سلامتی وی به شدت نگران کننده شده است.
دستور انتقال مجید توکلی به سلول انفرادی توسط داستانی تهران صادر شده است. بنابر اطلاع دریافتی مجید توکلی در انتهای هفته  یگذشته نامه ای تفصیلی پیرامون وضعیت کنونی ایران نوشته است که این مساله باعث واکنش شدید ماموران امنیتی شده است. ماموران وزارت پس از اطلاع از نوشته شدن این نامه مجید توکلی را تهدید به قتل کرده اند. هم چنین در پی حضور نماینده ی دادستانی در زندان اوین در روز یکشنبه و بحث و جدل مجید توکلی با وی، دستور انتقال توکلی به سلول انفرادی صادر شده است.

مجید توکلی عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر از 16 آذر ماه گذشته و پس از سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر به مناسبت روز دانشجو، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پیش از این نیز 2 بار در سال های 86 و 87 بازداشت شده و تاکنون نزدیک به دو سال و نیم در زندان محبوس بوده است.

در پی ادامه یافتن وضعیت وخیم مجید توکلی بسیاری از فعالین دانشجویی، حقوق بشر و سیاسی اعلام کرده اند که فردا چهارشنبه 5 خردادماه برابر با 26 می در شهرهای کشورهای مختلف جهان در همبستگی با مجید توکلی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

هرانا؛ گزارشی از وضعیت حمزه کرمی، فعال سیاسی دربند

 

خبرگزاری هرانا - حمزه کرمی، فعال سیاسی و مدیر سایت جمهوریت در دادگاه تجدید نظر به تحمل یازده سال حبس قطعی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است. وی در دوران مرخصی تحت فشار شدید ماموران امنیتی به منظور اخذ مصاحبه ی تلوزیونی علیه هاشمی رفسنجانی قرار داشته و هم اکنون نیز در اندرزگاه 7 زندان اوین به سر می برد.
حمزه کرمی از سال 74 الی 80 مدیر کل سیاسی دفتر ریاست جمهوری دوره سازندگی و اصلاحات بود. وی در زمان جنگ نیز فرمانده ی سپاه پاسداران انتقلاب اسلامی منطقه ی 2 استان تهران بود. هم چنین از سال 68 تا 74 فرماندار ورامین بود و در مجموع دارای 29 سال سابقه ی اجرایی و مدیریتی در حاکمیت جمهوری اسلامی است.
آقای کرمی از سوی شعبه ی 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با تودیع وثیقه ی 2 میلیارد تومانی، 5 روز مرخصی دریافت کرد. ماموران امنیتی از وی در ایام مرخصی خواستند که بر علیه رهبران جنبش سبز و خصوصا هاشمی رفسنجانی و پسرش مصاحبه نماید که وی از این امر استنکاف نمود.
ماموران امنیتی به کرمی در برابر مصاحبه علیه هاشمی رفسنجانی قول عدم بازگشت به زندان را داده بودند.
حمزه کرمی، که مورخ 28 خرداد 88 و بعد از حوادث انتخابات توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد 4 و نیم ماه در بندهای امنیتی و در سلول انفرادی بود که طی این مدت به شدت تحت فشار و شکنجه ی جسمی قرار داشته است.
موارد اتهامی وی که در نهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری (سال84) رئیس ستاد مطبوعاتی هاشمی رفسنجانی بود، همکاری با مهدی هاشمی بوده است.
گفتنی است وی در ماه های اولیه ی بازداشت و در دادگاه بدوی از داشتن وکیل مدافع محروم بود و وکیل وی تنها توانست در دادگاه تجدید نظر با تنظیم لایجه ای عنوان کند که تمام اعترافات کرمی در دادگاه بدوی تحت شکنجه و غیرواقعی بوده است.

بلاتکلیفی مطلق تعدادی از زندانیان زن متهم به محاربه در زندان اوین

خبرگزاری هرانا - تعدادی از زندانیان سیاسی بند نسوان زندان اوین که متهم به محاربه اند در شرایط کاملا بلاتکلیف با اتهام های سنگینی که هیچ ربطی به عملکردشان ندارد ماه هاست که زندانی هستند.
به گزارش کلمه، خبرهای دقیق از زندان اوین درباره برخی از این زندانیان زن هم چنین حاکی از آن است که آن ها در شرایط نامناسبی به سر می برند و از کوچکترین امکانات رفاهی و بهداشتی بی بهره اند.
مریم اکبری منفرد یکی از این زندانیان است که از 10 دی ماه سال جاری و پس از حوادث 6 دی ماه (عاشورا) بازداشت و راهی زندان اوین شده است. .
وی سه فرزند دارد که کوچکترین آنها پنج ساله است. اما مسولان بدون توجه به این موضوع، تاکنون وی را به اتهام محاربه از طریق عضویت در سازمان منافقین درشرایطی کاملا غیر قانونی در زندان نگه داشته اند.
منفرد با اینکه ماه هاست زندانی است هرگز قرار بازداشت اش تمدید نشده است. این در حالی است که این زن بارها گفته است که هیچ وابستگی به سازمان منافقین ندارد و تنها نگران فرزندان اش است که اکنون دور از او به سختی روزگار می گذرانند.
پروین جوادزاده یکی دیگر از زنان زندانی بند نسوان اوین است که در شرایط بسیار دشواری به سر می برد.
جوادزاده نیز عصر 6 دی ماه توسط نیروهای سپاه هنگام تردد در خیابان بازداشت و اکنون در بلاتکلیفی کامل در زندان اوین به سر می برد.
وی که با 22 سال سن اکنون جوانترین زندانی سیاسی زن بند نسوان اوین است، سه ماه اول بازداشت خود را در یکی از سلول های انفرادی بازداشتگاه اطلاعات سپاه محبوس بوده که این موضوع موجب لطمه های شدید روحی و جسمی به وی شده است.
طبق اخباری که از بند نسوان زندان اوین می رسد اتهام این دختر جوان نیز محاربه است و به تازگی پرونده ی وی به شعبه ی 15 دادگاه انقلاب ارسال شده است.
هم چنین اخبار دیگری نیز حاکی از وضعیت نامناسب جسمی و روحی 3 تن دیگر از زندانیان بند نسوان اوین است .
کبری زاغه دوست، بدر السادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران و فاطمه خرمجو نیزهر کدام ماه هاست که در بلاتکلیفی کامل در زندان اوین به سر می برند؛ بدون اینکه از نظر قانونی رویه های بازداشت یا قرار بازداشت موقت شان رعایت شده باشد.

هرانا؛ مرگ یک دانشجو در میان شعله های آتش حاصل از نمایشگاه جنگ


خبرگزاری هرانا - روز سه شنبه مورخ 3 خردادماه، در پی آتش سوزی در نمایشگاهی که به مناسبت "آزاد سازی خرمشهر"از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد ماهشهر دایر شده بود، یک دانشجو در میان شعله های آتش جان باخت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، در نمایشگاهی که به مناسبت سالروز "آزادسازی خرمشهر" در دانشگاه آزاد واحد ماهشهر برپا شده بود، به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی (تامین برق تعداد زیادی کولر با یک سیم کم مقاومت و استفاده از چادر برزنت در فصل گرم و ...) پس از آتش گرفتن کابل برق، شعله هاي آتش به سرعت به ساير نقاط زبانه کشید.
پس از این اتفاق دانشجویان و افراد حاضر در محل نسبت به نجات جان خود اقدام نمودند که در این میان چند دانشجو از جمله "غلامرضا قنبری" موفق به نجات جان خود نشدند. دانشجوی مذکور به دلیل معلولیت و استفاده از ویلچر توان فرار از محل را نداشت و در میان دیدگان حضار سوخت و در جا جان سپرد. دیگر افراد دچار جراحاتی جزئی شدند.
دانشجویان پس از دیدن این صحنه دست به اعتراض شدید و تحصن زدند که با سرکوب حراست دانشگاه روبرو شدند.
گفته می شود پس از این اتفاق دلخراش مسئولین دانشگاه برای کنترل اعتراضات دانشجویان دانشگاه را تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام کرده اند.

هشدار پلیس تهران در مورد برخورد با تجمعات غیرقانونی 22 خرداد

خبرگزاری هرانا - در حالی که کمتر از سه هفته به سالگرد اعتراضات مردمی به دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری مانده است، فرمانده انتظامی تهران بزرگ روز سه‌شنبه اخطار داد که پلیس با تجمع "غیرقانونی" در 22 خرداد برخورد می‌کند.
میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو رهبر معترضان و رقبای اصلی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات، پیش تر در چند نوبت از مردم خواسته‌اند که در سالگرد انتخابات در روز 22 خردادماه در راه‌پیمایی شرکت کنند.
به گزارش رادیو فردا، آقایان موسوی و کروبی در عین حال تاکید کرده‌اند که تنها در صورت صدور مجوز راه‌پیمایی برای مخالفان دولت جمهوری اسلامی از مردم خواهند خواست در راه‌پیمایی شرکت کنند.

با وجود تقاضای مجوز راه‌پیمایی از سوی رهبران مخالفان و نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی که برگزاری راه‌پیمایی را برای همگان آزاد دانسته است، مقام‌های جمهوری اسلامی در یک سال گذشته هیچ گاه به معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری اجازه برگزاری راه‌پیمایی رسمی نداده و حتی راه‌پیمایی‌های آرام آنها را نیز به‌شدت سرکوب کرده‌اند.

هم چون موارد متعدد دیگر در یک سال گذشته که مقامات دولت محمود احمدی‌نژاد چند هفته پیش از هر مناسبتی به مردم در مورد شرکت در هر گونه تجمعی اخطار داده‌اند، خبرگزاری کار ایران، ایلنا، روز سه‌شنبه از قول رئیس پلیس پایتخت در مورد تجمع در 22 خرداد سال جاری هشدار داده است.

حسین ساجدی‌نیا، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در این باره گفته است: "در تجمعات غیرقانونی چه در مواقع خاص و چه در دیگر روزهای سال با تجمع غیرقانونی برخورد می‌شود."

رئیس پلیس پایتخت ایران هم چنین تاکید کرده است که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی "برابر قانون" با تجمعات غیرقانونی برخورد خواهد کرد.

این در حالی است که برخورد نیروهای امنیتی و انتظامی ایران با مردم معترض در خیابان‌ها همواره علاوه بر بازداشت گسترده عده بسیاری زخمی و کشته نیز بر جای گذاشته است.

هرانا؛ شرایط حاد جسمی حسین میرزایی در زندان ارومیه


خبرگزاری هرانا - حسین میرزایی از زندانیان کرد محبوس در زندان مرکزی ارومیه، از لحاظ جسمی در شرایط نامناسبی قرار دارد و مسئولان بهداری زندان نیز امکاناتی جهت درمان وی ارائه نمی دهند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، حسین میرزایی که در سال 88 بازداشت شده، در دوران اولیه ی حبس به مدت سه ماه در سلول های انفرادی زندان اوین و تحت شدید ترین شکنجه های جسمی نگهداری می شد تا جایی که حتی رشته های عصبی وی پاره شده اند.
وی هم چنین به دلیل نگهداری در مکان نامطلوب و انفرادی های بلند مدت، به بیماری آسم نیز مبتلا شده است.

صدور حکم اخراج محمد صیادی، دانشجوی زندانی دانشگاه بوعلی سینا

خبرگزاری هرانا - حکم اخراج محمد صیادی دانشجوی دربند و دبیر سیاسی سابق انجمن اسلامی دانشجویان در همدان صادر شد.

حکم اخراج صیادی در حالی صادر شده است که وی در حال سپری کردن دوران محکومیت 2 سال و 6 ماه خود است.
به گزارش دانشجونیوز، مسئولان دانشگاه بوعلی سینای همدان، ضمن انتشار غیر رسمی این خبر در سطح دانشگاه، در حال سپری کردن مراحل اداری اخراج این دانشجوی دربند می باشند.

قابل ذکر است در دو ترم آخر قبل از دستگیری محمد صیادی مسئولان دانشگاه تلاش خود را برای پرونده سازی آموزشی بر علیه این فعال دانشجویی با درج نمرات 0.25 در کارنامه اش و در نتیجه مشروطی وی آغاز کرده بودند. ادامه این پرونده سازی ها موجبات اخراج وی در شرایطی که در زندان به سر می برد را فراهم آورده است.

مادر و فرزند در اعتصاب -غذا افزایش نگرانی ها نسبت به وضعیت مجید توکلی

• مجید توکلی از روز یکشنبه به انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زده است. همزمان با او مادر وی نیز اعلام اعتصاب غذا کرده است. در خارج از کشور، فعالین سیاسی و دانشجویی برای اعتصاب غذا به حمایت از مجید توکلی آماده می شوند ...

اخبار روز: در پی ادامه اعتصاب غذای مجید توکلی در زندان اوین نگرانی ها نسبت به وضعیت سلامت وی افزایش یافته است.
به گزارش دانشجونیوز مجید توکلی که از صبح روز یکشنبه به سلول انفرادی منتقل شده است، دست به اعتصاب غذای خشک زده و با گذشت زمان وضعیت سلامتی وی به شدت نگران کننده شده است.
دستور انتقال مجید توکلی به سلول انفرادی توسط داستانی تهران صادر شده است. بنابر اطلاع دریافتی مجید توکلی در انتهای هفته گذشته نامه ای تفصیلی پیرامون وضعیت کنونی ایران نوشته است که این مساله باعث واکنش شدید ماموران امنیتی شده است. ماموران وزارت پس از اطلاع از نوشته شدن این نامه مجید توکلی را تهدید به قتل کرده اند. همچنین در پی حضور نماینده دادستانی در زندان اوین در روز یکشنبه و بحث و جدل مجید توکلی با وی، دستور انتقال توکلی به سلول انفرادی صادر شده است.
مجید توکلی عضو انجمن اسلامی دانشگاه امیرکبیر از ۱۶ آذر ماه گذشته و پس از سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر به مناسبت روز دانشجو، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. وی پیش از این نیز ۲ بار در سال های ۸۶ و ۸۷ بازداشت شده و تاکنون نزدیک به دو سال و نیم در زندان محبوس بوده است.
در پی ادامه یافتن وضعیت وخیم مجید توکلی بسیاری از فعالین دانشجویی، حقوق بشر و سیاسی اعلام کرده اند که فردا چهارشنبه ۵ خردادماه برابر با ۲۶ می در شهرهای کشورهای مختلف جهان در همبستگی با مجید توکلی دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

اعتصاب مادر در حمایت از فرزند
در همین حال مادر مجید توکلی در گفتگو با دویچه وله ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به وضعیت سلامت فرزند خود، گفته است او هم همراه با فرزندش اعتصاب غذا کرده است:


دویچه وله: خانم توکلی آخرین تماس آقای توکلی با منزل چه زمانی بود و وضعیت عمومی‌شان چطور بود؟

روز یک‌شنبه صبح ساعت هشت و ربع با من تماس گرفت. پرسیدم چطوری خوب شدی؟ چون بیمار بود. گفت نه هنوز ، روز به روز بدتر می‌شوم که بهتر نمی‌شوم. همین. چند دقیقه بیش‌تر صحبت نکرد. چون مریض بود خیلی ناراحتش بودم. گفتم برو درمانگاه. گفت رفتم، دارو می‌خورم ببینم چطور می‌شود. شب ساعت حدوداَ هشت بود تماس گرفتند و گفتند که مجید را برده‌اند به انفرادی. وقتی داشتند می‌بردند او را گفته بود به خانواده‌ام بگویید من تا وقتی مشکل‌ام حل نشود و از انفرادی بیرون نیایم اعتصاب غذا هستم. خیلی ناراحت شدم. اعصابم بهم ریخت. گفتم آخر برای چی بردندش انفرادی. چون قبلاَ چهار ماه و نیم انفرادی کشیده بود و تازه اول اردیبهشت آورده بودندش عمومی. نباید خانواده بداند دلیل این‌که بردند او را انفرادی چیست؟ نباید وکیل بداند؟


تماسی با مقام‌های مسئول نداشتید؟ به جایی مراجعه نکردید؟

جواب نمی‌دهند. هر چی زنگ می‌زنیم جواب نمی‌دهند. اصلاَ جوابگو نیستند که جواب ما را بدهند. نمی‌دانم کجا مراجعه کنم. از کی شکایت کنم. به کی درد و دلم را بگویم؟ مجید بیمار بود. باید حتماَ یک اتفاقی بیفتد تا رسیدگی کنند. بعد هم به ما می‌گویند که با رسانه‌ها صحبت نکنید. پس صدای ما را از چه طریقی می‌خواهند بشنوند چون خودشان که هیچ وقت جواب ما را نداده‌اند. پدرش با برادرش رفتند تهران که آقای دولت‌آبادی را ببینند جواب‌شان را ندادند، گفتند وقت ملاقات نمی‌دهیم. یک دانشجو مگر چه کار کرده؟ ربع ساعت سخنرانی کرده. برای ربع ساعت سخنرانی هم که هشت سال و نیم حکم زندان برایش بریدند. چرا بعد از چهار ماه و نیم انفرادی، دوباره برگرداندنش به انفرادی؟


چه بیماری خاصی دارند که گفتید حال‌شان خوب نبود؟

می‌گفت ناراحت می‌شوی و برای همین نمی‌گفت بیماری‌اش را دقیق. همیشه می‌گفت خوب هستم تا به من روحیه بدهد. اما من از صدایش می‌فهمیدم که خیلی مریضی‌اش بد است. چون هر وقت حالش خوب بود، از صدایش می‌فهمیدم، هر وقت هم که بد، باز از صدایش می‌فهمیدم. می‌گفتم تو مریضی، می‌گفت نه مادر تو ناراحت نباش، من خوب هستم. فقط گلو و ریه‌ام چرک کرده، دارم دارو می‌خورم، درمان می‌شوم. می‌گفت ناراحت نباش. ولی من خیلی ناراحت‌اش هستم. من از خدا شکایت دارم. از خدا جواب می‌خواهم. مگر این جوان چه کار کرده که بدون وکیل دادگاه‌اش را برگزار کرده‌اند. حکم‌اش را داده‌اند. وکیل را هم هیچ جایی راه نمی‌دهند. من خودم از وقتی شنیدم مجید اعتصاب غذا کرده، لب به غذا نزدم. من هم دو روزه در اعتصاب غذا هستم بخاطر مجید، بخاطر این‌که بیمار بوده، بخاطر این‌که نمی‌دانیم به چه دلیلی او را به انفرادی برگردانده‌اند.