۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

عادله ضیائی، همسر آریا آرام نژاد ممنوع الخروج شد

خبرگزاری هرانا - عادله ضیائی همسر آریا آرام نژاد به حکم دادستانی بابل ممنوع الخروج شده است.

هم چنین در اقدامی عجیب، مسئولین بانک صادرات شهرستان بابل حساب های جاری این فعال هنری را مسدود کرده اند.
به گزارش دانشجونیوز، دادستانی شهرستان بابل عادله ضیائی همسر آریا آرام نژاد را به دلیل انتشار مطلبی تحت عنوان "متاسفم " ممنوع الخروج کرد. این منابع گزارش می دهند که این اقدام دادستانی در جهت افزایش فشارها به آریا آرام نژادد فعال هنری و خواننده وآهنگ ساز در بابل است.
عادله ضیائی شاعر و نویسنده  که مدت هاست مجوز انتشار مطالبش از سوی وزارت ارشاد لغو شده است، در اعتراض به بازداشت همسرش اقدام به نگارش رنج نامه ای در فروردین ماه 89، تحت عنوان "متاسفم" در وبلاگ شخصی آریا آرام نژاد کرده بود که در قسمتی از این یادداشت آمده است:
"متاسفم كه بايد بگم آرياي عزيز اشتباه كرد، كه فكر مي كرد توي كشور عزيزش، قانون، آزادي، آه! آزادي! كرامت وعدالت،  كاربردي بيشتر از يك كلمه دلفريب دارن، اشتباه كرد كه نمي دونست اينجا ايرانه، جائي كه هر اتفاقي ميشه بيفته و  هر کس که قدرتشو داره می تونه هر کاری بکنه!"
هم چنین منابع آگاه گزارش می دهند که مدتی پس از انتشار آهنگ "علی برخیز" ساخته آریا آرام نژاد، در اقدامی غیر قانونی حساب جاری  عادله ضیائی از سوی بانک صادرات بابل  مسدود  شده است. تاکنون مسئولین بانک هیچ گونه دلیل موجه ای برای این اقدام خود ارائه ندادند و تنها حراست بانک صادرات بابل این اقدام را دستور مقامات امنیتی ذکر کرده است.
آریا آرام نژاد فعال هنری، خواننده و آهنگ ساز است که در تاریخ 26/11/88 به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به دلیل انتشار آهنگ "علی برخیز" بازداشت شده و مدت 50 روزه بازداشت خود را در بند انفرادی زندان اداره اطلاعات ساری و زندان متی کلای بابل گذراند.
دادگاه آریا آرام نژاد در تاریخ 15 تیر ماه سال جاری برگزار شد. وی به دلیل عدم اجازه دسترسی به پرونده اتهامیش، موفق به ارائه دفاعیات در روز دادگاه نگردید.