۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

سعید کلانکی آزاد شد

همچنین خانواده مهرداد رحیمی، از تعیین قرار وثیقه 70 میلیون تومانی برای وی خبر داده اند. خانواده وی امیدوارند در روزهای آینده با تودیع وثیقه او را آزاد کنند.
در روزهای گذشته برای سعید جلالی فر نیز قرار وثیقه 100 میلیون تومانی تعیین شده بود اما هنوز او آزاد نشده است.
سعید کلانکی در 9 آذرماه در محل کارش بازداشت شده بود. با آزادی سعید کلانکی تعداد اعضای دربند کمیته گزارشگران حقوق بشر به 6 تن رسید. شیوا نظرآهاری، کوهیار گودرزی، نوید خانجانی، سعید جلالی فر، سعید حائری و مهرداد رحیمی این افراد هستند.

روز زن مبارک باد

بیش از 150 سال از آغاز مبارزات زنان علیه خشونت و تبعیض در جهان می گذرد ، در این مدت دستاوردهای زنان درپی اعتراضات پیگیر و مداوم با اینکه بسیار و در نقاط مختلف متفاوت بوده ولی همچنان تا رسیدن به مطلوب امکانات کاملا برابر و فرصت هایی برابر که پیشرفت های برابر را با خود به همراه خواهد داشت فاصله زیادی وجود دارد .
در این میان اما شرح این خشونت و تبعیض ها در ایران ما بسی غمبار تر است و اکنون پس از 31 سال از انقلابی که زنان نقش غیرقابل انکار در به ثمر رسیدن آن داشتند به جایی رسیدیم که نه تنها در بسیاری از موارد حقوق زنان بیش از قبل پایمال و یا فراموش شده بلکه مادر بودن و دادخواه حقوق ضایع شده فرزندان این سرزمین بودن نیز جرم محسوب می شود .
تا کنون بیش از 80 تن از مادران عزادار و حامیانشان به دلیل پیگیری خواسته هایشان به بند کشیده شدند و اینک که در آستانه روز زن قرار داریم بار دیگر 5 تن از حامیان مادران عزادار درحالی در بند 209 زندان اوین بسر می برند که از دسترسی به وکیل و یا ملاقات حضوری با خانواده های خود محروم می باشند .
ما مادران عزادار و حامیان آن در ایران ضمن گرامیداشت روز زن همراه با زنان ایران و جهان ، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط دوستانمان می باشیم و بار دیگر اعلام می کنیم تا زمان تحقق کامل خواسته هایمان یک لحظه از فعالیت های برحق و قانونیمان دست نخواهیم کشید و از حاکمان می خواهیم به جای توهین ، تهدید و آزارمان فریادهای خاموش ما را بشنوند :
1)      احکام اعدام لغو شود .
2)      آمران و عاملان جنایات 31 ساله در دادگاه های عادلانه و علنی محاکمه شوند .
3)      تمامی زندانیان عقیدتی بدون هیچ قید و شرط آزاد شوند .
مادران عزادار    12/12/88