۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۱, جمعه

صدور و تائید بیش از سه و نیم قرن زندان و 7 حکم اعدام در یک ماه از سوی دستگاه قضائی

خبرگزاری هرانا – قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در طی ماه گذشته برای بیش از 100 تن از فعالین عرصه های مختلف اجتماعی بیش از سه و نیم قرن زندان و 7 حکم اعدام صادر کرده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، بر اساس آمار ارائه شده از سوی واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دستگاه قضایی جمهوری اسلامی در اقدامی بی سابقه در یک ماه اخیر، برای بیش از 100 تن از فعالین عرصه های سیاسی، مدنی، دانشجویی، زنان، اقلییت های قومی و مذهبی بیش از سه و نیم قرن محکومیت زندان (364 سال ) و 1028 ضربه شلاق و 60 سال محرومیت از فعالیت سیاسی و اجتماعی  بیش از 3.7 میلیارد ریال جریمه نقدی و 7 حکم اعدام را صادر و یا تائید کرده است.

این در حالیست که در همین ماه، پنج زندانی سیاسی به نام های فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، مهدی اسلامیان و شیرین علم هولی در زندان اوین اعدام شده اند.
هم چنین فشارها بر زندانیان سیاسی و خانواده های ایشان طی ماه اخیر با افزایش قابل توجهی روبه رو شده است، بطوری که دست کم 10 زندانی به صورت انفرادی و 3 مورد اعتصاب غذای دسته جمعی در طی اردی بهشت ماه به ثبت رسیده است.
بر اساس شواهد موجود و اقدامات مذکور به نظر می رسد با توجه به اینکه در آستانه ی خرداد ماه و سالروز اعتراضات مردمی به نتایج دهمین دوره ی انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفته ایم، دستگاه قضایی امنیتی رویه ای جدید را در پیش گرفته و در صدد سرکوب کامل جامعه مدنی کشور است.
مشروح برخی احکام صادره به شرح زیر است.
مهرداد اصلانی، شهروند معترض به نتیجه انتخابات به هجده ماه حبس محکوم شد: مهرداد اصلانی، از شهروندان معترض به نتیجه انتخابات است، که به خاطر شرکت در اعتراض های مسالمت آمیز مردم، به هجده ماه حبس تعزیری محکوم شده است.
سه سال حبس قطعی برای یک معترض به نتیجه انتخابات: دادگاه تجدید نظر، عذرا سادات قاضی میرسعید را به سه سال حبس تعزیری محکوم کرد.
محکومیت کیارش کامرانی، یکی از بازداشت شدگان عاشورا به چهارسال زندان: کیارش کامرانی از بازداشت شدگان روز عاشورا به چهار سال حبس تعزیری محکوم شده است.
ده سال حبس برای سه نفر از بازداشت شدگان روز عاشورا: آرش قاسمی، ابولفضل قاسمی و امید یاوری، سه تن از بازداشت شدگان اعتراضات مردمی6 دی ماه(عاشورا)، از سوی دادگاه انقلاب تهران مجموعا به تحمل ده سال حبس تعزیری محکوم شدند.
تایید حکم پنج سال حبس تعزیری منیره ربیعی در دادگاه تجدیدنظر: شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم پنج سال حبس تعزیری برای منیره ربیعی را عینا تایید کرد.
امیررضا عارفی به پانزده سال حبس قطعی محکوم شد: محمد حسین آقاسی، وکیل دادگستری از احتمال کاهش حکم اعدام امیررضا عارفی، زندانی محکوم به اعدام، خبر داد.
صدوراحکام حبس برای اعضای شورای مرکزی حزب جامعه مدنی همدان: حسین مجاهد دبیر کل حزب جامعه مدنی همدان، به عنوان متهم ردیف اول به یک سال حبس تعزیری و خانم معصومه چراغی  و آقایان جواد وفایی و پیمان زیرکی هر یک به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده اند.
محکومیت ابوالفضل قاسمی به سه سال حبس تعزیری: ابوالفضل قاسمی از بازداشتی های روز 6 دی ماه (عاشورا) به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.
تایید حکم اعدام دو تن از متهمان وقایع پس از انتخابات: حکم اعدام محمدعلی حاج آقایی و جعفر کاظمی، دو تن از متهمان وقایع پس از انتخابات از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.
دو تن از معترضان به نتیجه انتخابات به تحمل 8 سال حبس محکوم شدند: دو تن از معترضان به نتیجه انتخابات از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب در مجموع به 8 سال زندان محکوم شدند.
ابلاغ ۲۵ سال حبس توام با تبعید به حامد روحی نژاد و احمد کریمی: صبح امروز یکشنبه 12 اردی بهشت ماه، شعبه 6 اجرای احکام دادگاه انقلاب حکم 25 سال حبس توام با تبعید به آقایان حامد روحی نژاد و احمد کریمی را ابلاغ نمود.
محکومیت سعید سودملی، از متهمان وقایع پس از انتخابات، به یک سال حبس تعزیری: سعيد سودملی، از متهمان وقایع پس از انتخابات، از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
محکومیت قطعی کوهزاد اسماعیلی به سه سال حبس تعزیری: حکم سه سال حبس تعزیری سید کوهزاد اسماعیلی، مسئول شعبه گیلان سازمان ادوار تحکیم وحدت تنها ظرف مدت چند ساعت مورد تایید قرار گرفت.
محکومیت حمزه کرمی به یازده سال حبس قطعی: شعبه ‪ ۳۶دادگاه تجدیدنظر تهران، حمزه کرمی را به ۱۱ سال حبس قطعی و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم کرد.
محکومیت قطعی عبدالله مومنی به چهار سال و یازده ماه حبس تعزیری: حکم نهایی و قطعی عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران (ادوارتحکیم وحدت) که از سوی دادگاه تجدیدنظر انقلاب اسلامی صادر گردیده، در زندان به وی ابلاغ شد.
تایید محکومیت عرب سرخی، هاله سحابی و مهدی کلاری از سوی دادگاه تجدید نظر: شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان حکم  ۶ سال حبس عرب سرخی، 2 سال حبس و پرداخت مبلغ سیصد هزار تومان جزای نقدی بدل از شلاق هاله سحابی و ۳ سال و پرداخت یک میلیون ریال جزای نقدی مهدی کلاری را تایید کرد.
مازیار بهاری به ۱۳ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد: دادگاه انقلاب ایران مازیار بهاری، روزنامه نگار و فیلمساز ایرانی- کانادایی را به بیش از ۱۳ سال زندان محکوم کرده است.
محکومیت قطعی هنگامه شهیدی به ۶سال حبس تعزیری: وکیل هنگامه شهیدی از متهمان حوادث پس از انتخابات از صدور حکم قطعی موکلش در دادگاه تجدیدنظر خبر داد.
ابوالفضل عابدینی نصر به یازده سال حبس قطعی محکوم شد: شعبه 13 دادگاه تجدید نظر استان خوزستان، ابوالفضل عابدینی را به تحمل یازده سال حبس قطعی محکوم کرد.
محکومیت مهدی تاجیک به 27 ماه حبس  و 30 سال محرومیت سیاسی: مهدی تاجیک دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و از فعالان عرصه خبری در طی حکمی که از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب صادر گردید به 27 ماه حبس تعزیری و 30 سال محرومیت سیاسی محکوم شد.
محکومیت محمدرضا نسب عبداللهی به هشت ماه حبس تعزیری: محمدرضا نسب عبداللهی، روزنامه نگار شیرازی که خبر و عکس کشف چهار صندوق رای را منتشر کرده بود، به اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیزی محکوم شد.
محكومیت قطعی مسعود باستانی به شش سال حبس تعزیری: وكیل مسعود باستانی از محكومیت قطعی موكل خود به 6 سال حبس تعزیری خبرداد و گفت:‌ شعبه 36 دادگاه تجدیدنظر استان تهران،حكم شعبه 15 دادگاه انقلاب را عینا تایید كرد.
محکومیت میثاق یزدان نژاد به سیزده سال حبس قطعی: حکم ۱۳ سال زندان میثاق یزدان نژاد توسط شعبه ۳۶ تجدید نظر دادگاه انقلاب مورد تایید قرار گرفت.
علی محمودی به شش سال حبس قطعی محکوم شد: علی محمودی فعال اجتماعی، نویسنده و عضو انجمن ادبی شهر مریوان در کردستان ایران، در دادگاه تجدید نظر به تحمل 6 سال حبس قطعی محکوم شد.
محکومیت سعید نورمحمدی به پنج سال حبس و سی سال محرومیت از فعالیت های سیاسی: وكيل سعيد نورمحمدي از محكوميت موكلش به 5 سال حبس و 30 سال محروميت از فعاليت‌هاي سياسي خبر داد.
محکومیت آذر منصوری به سه سال حبس قطعی: آذر منصوری از سوی دادگاه تجديد‌نظر به سه سال حبس قطعی محکوم شد.
احکام زندان برای افغان های دستگیر شده درحوادث انتخاباتی ایران: پنج افغانی دستگیر شده در حوادث پس از انتخابات ، هم اکنون با حکم هایی بین یک تا سه سال مواجه اند و از سال گذشته تاکنون در زندان اوین نگه داری می شوند.
محکومیت محمد داوری و مهدی محمودیان به پنج سال حبس تعزیری: مهدی محمودیان از اعضای جبهه مشارکت و محمد داوری سر دبیر سایت سحام نیوز ارگان رسمی حزب اعتماد ملی، به جرم تبانی علیه نظام به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده اند.
محکومیت امیر خسرو دلیرثانی به تحمل چهار سال حبس تعزیری: امیر خسرودلیر ثانی از فعالین ملی-مذهبی و عضو کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه، از سوی شعبه ی 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به تحمل 4 سال حبس تعزیری محکوم شد.
صدور حکم سه سال حبس قطعی برای محمد پور عبدالله: محمد پور عبدالله، از دانشجویان طیف چپ، بر اساس صدور رای دادگاه تجدید نظر محکوم به تحمل سه سال حبس قطعی شده است.
صدور حکم دو سال حبس تعزیری برای محسن غمین: شعبه ی 28 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه، محسن غمین از فعالین دانشجویی طیف چپ را محکوم به تحمل حبس نمود.
محکومیت نصیر اسدی دانشجوی دانشگاه تهران به هفت ماه حبس قطعی: نصیر اسدی، دانشجوی فوق‌لیسانس دانشکده‌ ادبیات دانشگاه تهران به هفت ماه حبس قطعی محکوم شد.
محکومیت علی وفقی، به شش سال حبس: علی وفقی، مسئول کمیته دانشجویان استان تهران ستاد مهندس موسوی از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به شش سال حبس محکوم شد.
محکومیت مسعود باباپور دانشجوی دانشگاه آزاد گرمسار به دو سال حبس تعزیری: مسعود باباپور دانشجوی دانشگاه آزاد گرمسار، روز گذشته از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
ارسلان ابدی به 9 سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد: ارسلان ابدی، دانشجوی دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین به 9 سال و نیم حبس تعزیری محکوم شد.
محکومیت یک شهروند بهایی اهل سمنان به زندان و تبعید: یک شهروند بهایی ساکن سمنان به نام شعله طائف، که در آذرماه سال گذشته بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بود؛ بر اساس رای دادگاه انقلاب سمنان به تحمل یک سال حبس تعزیری در تهران و دوسال زندگی خارج از سمنان محکوم شده است.
پیام فناییان، شهروند بهایی به یک سال حبس قطعی محکوم شد: پیام فناییان از بهاییان بازداشت‌شده در تاریخ ۱۳ دی ‌ماه، در دادگاه تجدید به یک سال حبس قطعی محکوم شد.
صدور احکام سنگین حبس برای شهروندان بهایی مشهدی: سيما اشراقي، رزيتا واثقي، داور نبيل زاده ، جلاير وحدت و ناهيد قديري دادگاه تجدید نظر هر یک به 5 سال حبس تعزيري و نسرين قديري، كاويز نوزدهی، هومن بخت آور و سيما رجبيان هر یک به 2 سال حبس محکوم شدند.
محکومیت علی احسانی، شهروند بهایی به دو سال حبس تعزیری: علی احسانی، شهروند بهایی ساکن در سمنان به دو سال حبس تعزیری و پس از آن دو سال تبعید به صورت قطعی محکوم شده است.
محکومیت سوسن تبيانيان شهروند بهایی به یک و نیم سال حبس تعزیری: دادگاه انقلاب شهر سمنان، سوسن تبيانيان، شهروند بهایی ساکن این شهر را به تحمل یک و نیم سال حبس تعزیری محکوم کرد.
محکومیت بیست و چهار نفر از دراویش گنابادی به زندان ، شلاق و تبعید: 14 تن از دراویش به تحمل سه ماه و یک روز حبس تعلیقی ( به مدت سه سال ) و بیست و پنج ضربه شلاق تعزیری محکوم شده و 10 تن به تحمل پنج ماه حبس تعزیری و پنجاه ضربه شلاق و اقامت اجباری به مدت یکسال در مناطق محروم، محکوم شدند.
صدور حکم اعدام برای حبيب‌الله گلپری‌پور، شهروند کرد در مهاباد: يک شهروند کُرد اهل سنندج به نام حبيب‌الله گلپری‌پور از طرف دادگاه انقلاب مهاباد به اعدام محکوم شد.
محکومیت دو شهروند بوکانی به چهل سال زندان: قادر محمدزاده و محمد امین عبدالهی پیشتر در دادگاه انقلاب مهاباد به ترتیب به تحمل 23 سال حبس و تبعید به زندان یزد و 18 سال حبس و تبعید به زندان طبس محکوم شده بودند که دادگاه تجدید نظر با رد اعتراض ،حکم به تأیید رأی صادره در دادگاه بدوی داد.
محکوميت صادق آهنگری، فعال کُرد به هجده ماه حبس تعزیری: يک شهروند اهل بوکان به نام صادق آهنگری از طرف دادگاه انقلاب شهر مهاباد به زندان محکوم شد.
محکومیت همایون جابری از اعضای سندیکای شرکت واحد به سه سال حبس تعلیقی: در آستانه ی 1 مه روز جهانی کارگر همایون جابری، یکی از اعضای سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، از سوی شعبه 14 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی تقوی به 1 سال حبس تعزیری به مدت 3 سال تعلیق محکوم شد.
محکومیت یک معلم به حبس تعزیری: حسن صالح زاده، عضو هيات مديرة انجمن صنفى معلمان استان كردستان ، از سوی دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری به مدت 2 سال تعلیق محکوم شده است.
محکومیت شادي صدر و محبوبه عباسقلي‌زاده به حبس و شلاق: شعبه 26 دادگاه انقلاب شادی صدر را به 6 سال حبس تعزيري و تحمل 74 ضربه شلاق و محبوبه عباسقلس زاده را به 2 سال و شش ماه حبس تعزیری و تحمل 30 ضربه شلاق محکوم کرده است.
دادستان تهران از قطعیت سه حکم اعدام خبر داد:  عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، از تایید و قطعیت حکم اعدام محمدعلي صارمي، جعفر كاظمي و محمدعلي حاج آقايي خبر داده است.
محکومیت پویا قربانی به شش سال حبس تعزیری: پویا قربانی، دانشجوی دربند گمنام، توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به رسایت قاضی صلواتی به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد.
محکومیت مجید دری به شش سال حبس قطعی: وکیل مجید دری، دانشجوی محروم از تحصیل زندانی که در دادگاه بدوی به 11 سال حبس محکوم شده بود، از تایید شش سال حبس او در دادگاه تجدید نظر خبر داد.
سامان نورانیان به سه سال حبس قطعی محکوم شد: محکومیت سامان نورانیان به سه سال حبس تعزیری عینا توسط دادگاه تجدید نطر تائید شد.
صدور حکم سی و شش ماه حبس تعزیری برای نخبه ی جوان: با حکم قاضی مقیسه ریاست شعبه 28 دادگاه انقلاب، آرمان رضاخانی دانشجوی رشته مهندسی آی تی به 36 ماه حبس تعزیزی محکوم شد.
چهارسال حبس برای مهدی اقبال، از فعالین اصلاح طلب: دادگاه تجدید نظر حکم 4 سال حبس مهدی اقبال عضو جبهه مشارکت و قاری دعای کمیل در مراسم های دعا خوانی اصلاح طلبان را تایید کرد.
محکومیت میثم بیگ محمدی به یک سال حبس قطعی: دادگاه تجدید نظر، میثم بیگ محمدی را به تحمل یک سال حبس قطعی محکوم کرده است.
محکومیت محمد یوسف رشیدی به یک سال حبس تعزیری: محمد یوسف رشیدی، از دانشجویان طیف چپ دانشگاه امیرکبیر، توسط شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به تحمل یک سال حبس تعزیری محکوم شد.
محکومیت علیرضا عزآباد دانشجوی کارشناسی آمار به یک سال حبس تعزیری: علیرضا عزآباد، از بازداشت شدگان وقایع بعد از انتخابات به یک سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.
میلاد اسدی و بهاره هدایت، اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به ۱۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شدند: بهاره هدایت و میلاد اسدی، دو عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، به ترتیب به نه سال و نیم، و هفت سال حبس تعزیری محکوم شدند.
یازده سال زندان و تبعید برای معصومه یاوری و زهرا جباری: شعبه 28 دادگاه انقلاب احکام معصومه یاوری و زهرا جباری را به این دو زندانی سیاسی ابلاغ کرد.
لغو حکم اعدام محمد امین ولیان و محکویت كلوتيدريس به جزای نقدی: دادگاه تجدید نظر حکم اعدام محمد امین ولیان را به سه و نیم سال حبس و 3میلیون ریال جزای نقدی و حکم حبس كلوتيدريس را به پرداخت 3 میلیارد ریال جزای نقدی بدل از حبس تبدیل کرد.

چون دانشجو از دانشگاه نمره می خواهد باید او را مجبور به رعایت حجاب کرد!

خبرگزاری هرانا - احمد جنتی امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اجرای قانون عفاف و حجاب، گفت: "باید اجرای این قانون از یک نقطه شروع شود و تاکید دارم که آن را باید از کارمندان شروع کنید و دانشگاه و دانشجویان نیز در اختیار شما هستند؛ لذا به آنها هم تذکر دهید و اگر به بدحجابی ادامه دادند کمیته انضباطی باید برخورد کند چرا که دانشجو نمره مي‌خواهد و ناچار است كه به قانون عمل كند."
جنتی معتقد است که نظام جمهوری اسلامی بیست سال در این زمینه کوتاهی کرده و به گفته ی وی مساله ی حجاب و عفاف را"شل" گرفته و مردم را آن چنان که باید و شاید مجبور به رعایت آن نکرده است.

به گزارش ایسنا، وي هم چنين با تشكر از مردم و نمايندگان مجلس براي حمايت از اين مساله، اظهار كرد: "آن‌هايي كه بايد قانون را اجرا كنند كساني هستند كه در شوراي عالي انقلاب فرهنگي اين مصوبه را داشتند اما بعد آن را در قفسي گذاشتند و درش را بستند. اين‌ها بايد جواب دهند كه چرا اين مصوبه را اجرا نمي‌كنند."
احمد جنتی در ادامه گفت: "در سطح عموم هم باید فکری به این مسأله شود؛ بعضی اوقات افرادی می‌گویند باید کار فرهنگی انجام شود، اما مگر این کار چندبار باید انجام شود که پاسخ مثبت هم ندهد؟! با اینگونه روش دست خود را می‌بندید و می‌گویید کار فرهنگی هم باید انجام شود در حالی که اینگونه آب همه‌جا را می‌برد و در این زمینه هم باید همت و کار مضاعف داشته باشید!"
او تاکید دارد که "حوزه‌های علمیه و مبلغین" باید در زمینه بدحجابی وارد عمل شوند و طرح حجاب و عفاف حتی در بيمارستان‌ها و ادارات نيز باید اجرايي شود.

سكوت رسانه ملي در برابر كودك‌آزاري

خبرگزاری هرانا - عضو هيات مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان با اشاره به لزوم برجسته‌سازي نقش كودكان در توليدات صدا و سيما گفت: متاسفانه رسانه ملي در برابر كودك‌آزاري و معضلات مربوط به كودكان سكوت اختيار كرده است.
ثريا عزيزپناه با اشاره به توليدات رسانه‌ ملي و ضرورت توجه آن به معضل مربوط به كودك‌آزاري تاكيد كرد: هنوز مشخص نيست كه نگاه مسئولان صدا و سيما در برابر آسيب‌هاي اجتماعي از جمله خشونت عليه كودكان و كودك‌آزاري چه سمت و سويي دارد؛ چرا كه توليدات اين رسانه در برابر چنين معضلاتي خنثي است.
وی در گفت‌وگو با ايلنا با طرح اين سئوال كه چرا با وجود ابزار سودمند و فراگيري كه در كشور وجود دارد، در برابر آسيب‌شناسي معضل مربوط به كودك‌آزاري به كار نمي‌رود، ادامه داد: رسانه ملي بايد حول محور آسيب‌هاي اجتماعي، برنامه توليد كرده و ايراد سخنراني كند و يا حداكثر توليدات خود را در اين راستا پيش ببرد چرا كه اين قبيل توليدات مي‌تواند تاثيرگذاري عميق‌تري نسبت به سخنراني‌هاي مستقيم و موعظه داشته باشد.
عضو هيات مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان با اشاره به لزوم برجسته‌سازي نقش كودكان در توليدات صدا و سيما تصريح كرد: به نظر مي‌رسد كه در ذهن مسئولان رسانه‌اي كشور دغدغه‌اي به نام كودك و معضلات پيش روي آنها وجود ندارد؛ اين در حالي است كه در كشور ما انواع و اقسام خشونت نسبت به كودكان وجود دارد اما اين رسانه در برابر اين قبيل مسائل سكوت اختيار كرده است.
عزيزپناه با اشاره به اينكه رسانه ملي از جمله راديو و تلويزيون موظف است اذهان عمومي را نسبت به پديده‌اي مانند كودك‌آزاري شفاف كرده و يا حداقل آمار و ارقام‌هاي خشونت بر روي كودكان را ارائه دهد، عنوان كرد: جاي خالي بسياري از مسائل در رسانه ملي مشاهده مي‌شود و جاي تاسف عميق دارد كه چرا رسانه ملي در بازتاب برخي آمار و ارقام‌هاي اين چنيني غفلت مي‌كند.
عضو هيات مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان در پاسخ به اين سئوال كه ظاهرا برخي كارشناسان اعتقاد دارند كه از دلايل سكوت رسانه ملي در برابر كودك‌آزاري، احتمال اشاعه الگوي نامناسب به خانواده‌ها بوده، ازريابي‌تان چيست؟، گفت: اين نوع نگاه ساده‌انديشي و اشتباه است و چنين نگاهي هرگز علمي و تخصصي نيست چرا كه رسانه ملي با اين رويه در برابر حقايق جامعه سرپوش گذاشته و با چنين دلايلي مي‌خواهد مسئوليت خود را انكار كند.
او با طرح سئوالي خاطر نشان كرد: آيا معضل كودك‌آزاري آنقدر تشديد نشده كه صدا و سيما در انبوه توليدات و بودجه‌هاي صرف شده، اندكي هم به كودكان بها دهد؟
عزيز پناه افزود: اگر رسانه ملي، اورژانس، قوه قضائيه و ساير دستگاه‌ها در حد ممكن و در اندازه مسئوليت‌هاي خود مسائل مربوط به كودكان و پشت‌پرده‌ها را انعكاس دهند به طور حتم شرايط براي كودكان تغيير مي‌كند.
عضو هيات مديره انجمن حمايت از حقوق كودكان با اعلام اينكه انعكاس موارد كودك‌آزاري در رسانه ملي سياه‌نمايي محسوب نمي‌شود، يادآور شد: نحوه انعكاس و پرداختن به اين قبيل معضلات بستگي به اين مسئله دارد كه اين آسيب‌ها زشت و زيبا نشان داده شود و يا به تعديل و كاهش آن در جامعه كمك كند.

کاوه قاسمی کرمانشاهی دست به اعتصاب غذا زده است

خبرگزاری هرانا - کاوه قاسمی کرمانشاهی در اعتراض به وضعیت نامشخص اش دست به اعتصاب غذا زده است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این فعال حقوق بشر قریب چهار ماه را در سلول های انفرادی بازداشتگاه اداره ی اطلاعات کرمانشاه گذرانده است و در حالی که بازجویی هایش به اتمام رسیده است در وضعیت بلاتکلیفی هم چنان در زندان انفرادی نگه داشته می شود.
تاکنون چندین مرتبه از جانب بازپرس پرونده و نیز مسئولان امنیتی به وی و خانواده اش وعده تبدیل قرار بازداشت به قرار وثیقه داده شده است اما تاکنون این امر میسر نشده است.
در طول مدت بازداشت، وی اجازه ی تماس با خانواده اش را نداشته و تنها 2 بار ملاقات حضوری داشته است. وضعیت پرونده و موارد اتهامی کاوه هنوز در ابهام قرار دارد و به وکلای وی اجازه ورود به پرونده داده نشده است.
کاوه کرمانشاهی در اعتراض به این شرایط یک هفته را در اعتصاب غذا به سر برده است و هنگامی که اجازه ی تماس تلفنی وی با خانواده داده شده است، وی اقدام به شکستن اعتصاب غذایش نموده است.
گفتنی است وضعیت جسمانی کاوه بر اثر اعتصاب غذا در شرایط نامناسبی قرار دارد و وی نسبت به شرایط سخت بازداشتش به شدت ابراز نگرانی نموده است.

گزارش و تصویر: دانشجویان دانشگاه آزاد روزه خود را مقابل زندان اوین افطار کردند



اخبار روز: 


اخبار روز - گزارش دریافتی: در پی بیانیه دانشجویان دانشگاه آزاد به مناسبت صدمین روز باز داشت علی ملیحی که در آن اعلام شده بود روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت را برای آزادی همه دانشجویان روزه سیاسی می گیرند گروهی از این دانشجویان روزه های خود را مقابل زندان اوین افطار کردند. در این بیانیه علی ملیحی و مهدی خدایی نماد فعالیت شفاف و قانونی شناخته شده بودند.

روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه مصادف با صدمین روز بازداشت علی ملیحی همزمان با اذان مغرب گروهی از دانشجویان با بر پایی سفره افطار در مقابل زندان اوین یاد همکلاسی های در بند خود را گرامی داشتند.

از همان ابتدای مراسم نیرو های امنیتی قصد متفرق کردن جمعیت را داشتند که با اصرار و پای فشاری دانشجویان از این کار خود منصرف شدند.

در بین مراسم علی ملیحی و میلاد فدایی اصل از دانشجویان دانشگاه آزاد و همچنین میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت از داخل زندان با دانشجویان تماس گرفتند و ضمن تشکر از ایشان خواستار ایستادگی و مقاومت دانشجویان شدند.(مهدی خدایی از آنجا که همچنان در بند مخوف دو _الف به سر می برد موفق به تماس با دانشجویان نشد.)

لازم به ذکر است که دانشجویان حاضر در مراسم عکس هایی از همکلاسی های بازداشتی خود و برخی از زندانیان سیاسی به همراه داشتند.

در پایان نیز دانشجویان با آرزوی آزادی همه زندانیان سیاسی به مراسم خود پایان دادند.
گفتنی است علی ملیحی، مهدی خدایی، میلاد فدایی اصل، شیوا نظرآهاری، سینا گلچین، محمدعلی الهی، شهاب اکبرزاده، حمید پیروزفام، سعید ملکی، امین کشاورز، پویا قربانی، فرامرز عبدالله نژاد، مهران صفری، آرش قاسمی از دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه آزاد هستند که هم اکنون در زندان به سر می برند.

سعیده منتظری: آقای موسوی اندکی تأمل فرمایید!


اخبار روز: دختر آقای منتظری در مورد اعدام های سال ۶۷ نامه ای به آقای موسوی نوشته است. متن این نوشته در زیر می آید:


آقای مهندس میرحسین موسوی لطفا اندکی تأمل فرمایید در گفته دادستان تهران (آقای جعفری دولت آبادی). شاید سخنان دیروز ایشان در مورد شما را از سر خیرخواهی ندانید اما دستور علم اخلاق و فرمایش معصوم(ع) است که : «أنظر إلی ما قال و لاتنظر إلی من قال».

آقای جعفری دولت آبادی پس از واکنش اعتراضی شما به اعدامهای سیاسی اخیر، در نطقی در مورد شما یادآور شده اند: «کسانی که مدعی پیروی از خط امام (ره) هستند، چگونه می توانند آموزه های ایشان را که ایستادگی در برابر گروهک های معاند بود فراموش کنند؟ ... در همان سالهایی که اعدامهایی بر اساس حکم حضرت امام (ره) علیه منافقین صورت گرفت، ایشان نخست وزیر بود. اگر چنین ادعایی دارد، چگونه در آن دوران خدمت کرد؟!»
آقای مهندس میرحسین موسوی! من درصدد تأیید سخن ایشان نیستم، اما بد نیست از سخنان ایشان به این نتیجه برسیم که نقد و نقادی را بایستی به عنوان یک نیاز برای جامعه بدانیم. چرا عملاً همگی کردارمان را به تاریخ می سپاریم تا آیندگان ناقد ما باشند؟! این وظیفه همگانی است که گذشته خود را نقد نماییم و اگر اشتباهی داشته ایم در صدد جبران آن برآییم. این مهم برای دولتمردان ضروریتر است. آنها بایستی قبل از این که تاریخ و آیندگان به نقد کردار آنان بپردازند، خود گذشته خود را نقد نمایند. حتماً می دانید که نقد صادقانه به نفع جنبش سبز هم خواهد بود.
و باید به این نکته متوجه باشیم که اصل مهم در نقادی این است که هیچ فردی را مصون از خطا و اشتباه ندانیم، و اساس کارمان بر این حدیث نبوی قرار گیرد که : «کل بنی آدم خطاء و خیر الخطائین التوابون» : "همه فرزندان آدم خطاکارند، و بهترین خطاکاران توبه کنندگانند".

به امید آن روز.

و امید این که پوینده راه حق و حقیقت باشیم.