۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

گزارشي از سالروز تولد شهيد رامين رمضاني

جمعي از مادران عزادار پارك لاله و كرمانشاه به مناسبت سالروز تولد شهيد رامين رمضاني بر مزار او در كنار خانواده رامين حضور يافتند تا با مرور ياد و خاطره او تولدش را گرامي دارند .
رامين سي و يك تيرماه 66 متولد و بيست و پنجم خرداد 88 در ميدان آزادي به شهادت رسيد اما تا 2 تيرماه خانواده از وضعيت او اطلاعي نداشت و بالاخره با دوندگي هاي بسيار توانستند جسد را از پزشكي قانوني تحويل بگيرند .
رامين سرباز وظيفه اي بود كه پس از طي دوران آموزشي در سنندج به زابل و زاهدان منتقل شده بود و حدود 5 تا 6 ماه از دوران سربازيش باقي مانده بود . او 21 خرداد به مرخصي آمده و 22 خرداد در انتخابات شركت كرده بود و از اولين ساعات بامداد 23 خرداد به دنبال رايش مي گشت . او مبهوت و به شدت آزرده خاطر بود و از كل فاميل و آشنا مي خواست كه پيگير آراي خود باشند و درنهايت در شامگاه 25 خرداد زماني كه به همراه ميليونها نفر ديگر در جستجوي آراي گمشده خود بودند با گلوله پاسخش را دادند .

راهش پر رهرو – يادش گرامي باد




همسر دکتر اکبر کرمی دستگیر شد - دادخواهی مادر دکتر کرمی از وجدان های بیدار


اخبار روز: خانم شیرین فیروزی همسر دکتر اکبر کرمی، پزشک ساکن قم، که هفت ماه پیش بازداشت شد، به دلیل پیگیری وضعیت او دستگیر شده است. مادر دکتر کرمی در نامه ای خطاب به وجدان های بیدار نسبت به بازداشت فرزند و عروسش دادخواهی کرده است:


هوا بس ناجوانمردانه سرد است
آی
دمت گرم و سرت خوش باد
سلامم را تو پاسخ گوی در بگشای

شیرین فیروزی همسر فرزندم دکتر اکبر کرمی دستگیر شد. شیرین فیروزی که پیشتر تلفنی از سوی ماموران امنیتی استان قم به سکوت و عدم انجام مصاحبه با رسانه های خبری و نیز عدم اطلاع رسانی و پیگیری وضعیت همسرش تهدید شده بود با احضاریه کتبی مواجه می شود وی یکشنبه ٣۰/٣/٨۹ ساعت ۹:٣۰ به دادگاه انقلاب مراجعه می کند که بلافاصله ماموران امنیتی وی را دستگیر می کنند. ماموران امنیتی از وی می خواهند که تعهد کتبی دهد تا دست از پیگیری پرونده همسرش دکتر اکبر کرمی برداشته و در خصوص وضعیت او با شبکه های خبری مصاحبه نکند. خانم فیروزی اعلام می نماید از آنجا که دادخواهی در خصوص وضعیت همسرش حق مسلم شرعی، قانونی و عرفی او و خانواده دکتر کرمی می باشد هرگز حاضر نخواهد شد که از این حق کوتاه بیاید که ماموران امنیتی به وی می گویند روزگار تیره و تاری در انتظار شما، خانواده کرمی می باشد
اکنون اینجانب مادر سالخورده دکتر اکبر کرمی اعلام می دارم هر چقدر که بازداشت هفت ماهه فرزندم غیرقانونی، غیرشرعی و ناجوانمردانه بوده است، بازداشت همسرش شرم آورتر، غیرانسانی تر و ظالمانه تر می باشد.
در این هفت ماهی که پسرم به ناحق در زندان جمهوری اسلامی بوده است همسرش شیرین فیروزی هم برای نوه ی کوچکم مادر بوده و هم پدر اما اکنون که او را نیز بازداشت کرده اند چه کسی باید از دختر هفت ساله ی فرزندم دکتر اکبر کرمی سرپرستی کند؟ نوه ی نازنینم از صبح گریه می کند و می گوید من می خواهم بروم پیش مامان و بابام بگید من رو هم ببرن پیش مامان و بابام.
از کلیه خیر خواهان، مدافعان حقوق بشرو رسانه های آزاد برای نجات فرزندانم استمداد می جویم.
آیا یاری کننده ای هست که این مادر پیر و رنج کشیده و دختر هفت ساله ی فرزندم را یاری کند.
آیا دادرسی هست؟

«مادر سالخورده و دختر هفت ساله زندانیان سیاسی دکتر اکبر کرمی و شیرین فیروزی»  

احضار محمد اشرفی، فعال کارگری



اخبار روز: 

گزارش دریافتی - ح. کیانی: بدنبال دستگیری گسترده فعالان کارگری طی هفته های گذشته در تاریخ ٣۱/٣/۱٣٨۹ محمد اشرفی عضو کمیته پیگیری، تلفنی به شعبه ٣ بازپرسی دادگاه انقلاب احضار شد که باید خود را روز سه شنبه ۱/۴/۱٣٨۹ به شبعه فوق معرفی کند احضار فوق مربوط به پرونده ۲۲بهمن این فعال کارگری است.
محمد اشرفی در تاریخ ۲۱ بهمن ۱٣٨٨ساعت ٣ نیمه شب دستگیر و همراه کیس، کتابها، سی دی ها و نوشته هایش به اوین تحویل گردید و پس از حدود یک ماه با کفالت ۵۰ میلیون تومانی آزاد شد در این پرونده جدید ضمن تکرار اتهامات قبلی اتهام نوشتن و تکثیر و توزیع بیانیه ی ساختار شکنانه به مناسبت ۲۲ بهمن علیه جمهوری اسلامی وارد کرده بودند و اکنون ایشان را به جهت پرونده فوق (جدید) احضار کرده اند.
برخی از فعالان کارگری به دلیل پرونده سازی های متعدد علیه محمد اشرفی وضعیت ایشان را بسیار دشوار قلمداد می کنند .
طی سال ۱٣٨٨ علیه این فعال کارگری سه پرونده ساخته شده است که دو پرونده مربوط به ۱۱ اردیبهشت است که ایشان را در پارک لاله دستگیر کردند و طی یکی از پرونده ها در شبعه ۲٨ به یک سال زندان محکوم گردید و یک پرونده نیز که رونوشتی از همان پرونده بود به دادگاههای عمومی فرستادند که هنوز تکلیف آن روشن نشده است. سومین پرونده را نیز بدنبال دستگیری ایشان در ۲۱ بهمن ۱٣٨٨ تشکیل داده اند با توجه به اینکه یک پرونده نیز در سال ۱٣۶۵ بر علیه او تشکیل داده بودند که حکم آن تمام شده است.
علی رغم اینکه ایشان مانند بسیاری از فعالان کارگری ثابت کرده است که اتهامات وارده کذب و واهی است اما همچنان دادگاه اتهامات دروغین را ابزاری برای تعقیب و آزار او قرار می دهد.

مجید توکلی به همراه تنی چند از زندانیان سیاسی به بند 350 زندان اوین منتقل شدند

خبرگزاری هرانا - مجید توکلی از  اندرزگاه هفت زندان اوین به بند 350 اطاق 2 منتقل شد.

به گزارش دانشجونیوز، درپی قطع ارتباطات تلفنی زندانیان بند 350 به بهانه تعمیرات ساختمانی، مجید توکلی به همراه تعداد نامعلومی از زندانیان بند هفت زندان اوین به بند 350 منتقل شده اند.
لازم به ذکر است که این بند در حال حاضر تلفنش قطع و شرایط پزشکی و بهداشتی مناسبی ندارد و مدتی است که در آن ساخت ساز می شود که هنوز هم ادامه دارد.

به نظر می رسد انتقال این زندانیان با اهداف خاصی صورت پذیرفته باشد.

در روزهای اخیر اخباری از شرایط بسیار نامناسب زندانیان این بند به خارج از زندان ارسال گردیده بود.

صدور حکم قصاص برای یک شهروند کرجی

خبرگزاری هرانا - روز سه شنبه مورخ اول تیرماه، یک شهروند از سوی شعبه 113 دادگاه کیفری تهران به ریاست قاضی محمدی، به اعدام محکوم شد.
به گزارش جام جم، وی به اتهام قتل فردی به نام "حامد" در ملارد به قصاص محکوم شده است.
نکته جالب توجه در صدور این حکم عدم پذیرش اتهام از سوی متهم بود؛ اما به دلیل اینکه وکیل مدافع وی نیز برای اثبات این ادعا مدرک مستندی در دست نداشت قاضي محمدي بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، در نهایت نامبرده را  به قصاص محكوم كرد.

کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران: حق بیمه را از جیب داده‌ایم

خبرگزاری هرانا - کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران، می‌گویند: در 3 سال گذشته دفترچه‌ بیمه‌های خود را با پرداخت هزینه شخصی تمدید کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران (ITI) می‌گوید: در 3سالی که از بحرانی شدن وضع کارخانه می‌گذرد، کارگران با پرداخت سهم هفت درصدی حق بیمه خود نسبت به تمدید دفترچه بیمه‌های خود و ثبت سوابق خود اقدام کرده‌اند. 

به گفته این کارگر، به دلیل توقف فعالیت کارخانه و خودداری کارفرما از پرداخت مطالبات کارگران این سهم هقت درصدی حق با هزینه شخصی و از جیب کارگران پرداخت شده‌است.

وی گفت: در تمامی این مدت کارفرما هیچ اقدامی برای پرداخت سهم 23 درصدی خود انجام نداده‌است.

بر اساس قوانین کار و تامین اجتماعی ایران، ماهانه معادل 30 درصد از حقوق هرکارگر بیمه شده بابت خدمات بیمه‌ای و درمانی در نظر گرفته می‌شود که سهم کارگر و کارفرما به ترتیب 7 و 23 درصد است.

این کارگر همچنین از ادامه پرداخت نشدن مطالبات کارگران این کارخانه خبر داد و گفت: آخرین بار در هفته گذشته 300 هزار تومان از طلب هفت میلیون تومانی هر کارگر بطور علی الحساب پرداخت شد.

وی گفت: با وجود چندین مصویه هیات دولت مبنی بر پرداخت مطالبات معوقه، بازنشستگی کارگران و از سرگیری تولید در کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران هنوز هیچ تغییری در وضع این کارخانه ایجاد نشده‌است.

کارخانه صنایع مخابراتی راه دور ایران با 700 کارگر در استان فارس قرار دارد که درپی واگذاری به بخش خصوصی دچار بحران شده‌است.

وضعیت وخیم کاوه کردی مقدم در زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا، وضعیت جسمانی کاوه کردی مقدم، از زندانیان کرد محبوس در زندان ارومیه که به بیماری "سرطان"مبتلاست، به شدت وخیم است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، با اینکه شدت بیماری آقای کردی مقدم تا جایی است که پزشکان نیز از وی قطع امید کرده اند، اما کمامان مسئولان زندان از دادن مرخصی استعلاجی به وی امتناع می کننند.

وی که از حق داشتن وکیل نیز محروم است تنها هشت ماه از پایان محکومیتش باقی مانده و اعتراض خانواده و زندانیان نیز در این باره راه به جایی نبرده است.
گفتنی است وضعیت پزشکی این زندانی یکی از عمده دلایل اعتراضات زندانیان سیاسی زندان ارومیه در چند ماه  اخیرعنوان شده است.

اعتصاب پزشکان بهداری زندان ارومیه

خبرگزاری هرانا - پزشکان بهداری زندان ارومیه در اقدامی اعتراضی نسبت به شرایط بد کاری خود دست به اعتصاب نامحدود زدند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، این پزشکان به علت عدم پرداخت حقوق چندین ماه خود و عدم وجود امکانات حداقلی پزشکی برای رسیدگی به وضعیت زندانیان دست از کار کشیدند.

ایشان که اعتراض خود را از امروز سه شنبه اول تیرماه شروع کرده و اعلام داشتند تا تغییر شرایط به کار باز نخواهند گشت.