۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

حامیان مادران عزادار در سلول های انفرادی اوین

تعدادی زیادی از حامیان مادران عزادار در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت شرایط طاقت فرسا قرار دارند. بیشتر آن ها در فاصله ی روزهای ۱۷ تا ۱۹ بهمن شبانه در خانه های خود دستگیر شده اند. نام هفت تن از حامیان مادران عزادار که اکنون بازداشت شده اند در گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، اعلام شده است ...
چهارشنبه  ۲٨ بهمن ۱٣٨٨ -  ۱۷ فوريه ۲۰۱۰

اخبار روز: تعدادی زیادی از حامیان مادران عزادار در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین تحت شرایط طاقت فرسا و قرون وسطائی قرار دارند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، از بامداد روز یکشنبه ۱۷ بهمن ماه یورش به حامیان مادران عزادار آغاز شد و شب ۱۹ بهمن به اوج خود رسید. یورش های مامورین وزارت اطلاعات از ساعت ۲۲:٣۰ آغاز شد و تا ساعت ٣ بامداد ادامه یافت. گفته می شود در جریان این یورش ها، حداقل ۷ نفر از مادران دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.
این گزارش می افزاید، تیم های پنج نفره ی وزارت اطلاعات به خانه های مادران هجوم برده و با خشونت و وحشی گیری بی حدی آن ها را در مقابل چشمان وحشت زده و گریان فرزندان، مادران و اعضای خانواده دستگیر کرده و با خود می بردند. این بازداشت ها با هماهنگی و همکاری لباس شخصی های محلی صورت گرفته است.
این گزارش اسامی تعدادی از حامیان مادران عزادار دستگیرشده را به شرح زیر اعلام کرده است:
در ادامه ی این گزارش آمده است: خانواده های حامیان مادران عزادار از زمان دستگیری عزیزانشان برای پیگیری وضعیت، شرایط و محل بازداشت آنها به دادگاه انقلاب و زندان اوین مراجعه می کنند. برخورد پاسداران و ماموران امنیتی که تحت عنوان افراد شاغل در دادگاه انقلاب و زندان اوین هستند با خانواده های حامیان مادران عزادار غیرانسانی است. آن ها به خانواده ها پاسخ نمی دهند و آن ها را تهدید می کنند.
۱- خانم گلی ۴۹ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند. او بامداد یکشنبه ۱۷ بهمن ساعت ٣ در منزل شخصی اش دستگیر شد. ۲- خانم الهام احسنی ۲۷ ساله کارشناس درمان عمومی. او همچنین از فعالین حقوق کودکان کار و خیابانی و از یاری دهندگان به زنانی که مبتلا به ویروس آچ .آی .وی است، می باشد. او دوشنبه شب ۱۹ بهمن ساعت ۲۲:٣۰ دستگیر شده و هنوز از محل بازداشت وی خبری در دست نیست. ٣- خانم ژیلا اکرم زاده مکوندی ۴۹ ساله. دوشنبه شب ۱۹بهمن حوالی ساعت ۲٣:٣۰ دستگیر و به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. ۴ - دکتر لیلا سیف الهی دوشنبه شب ۱۹ بهمن دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد. ۵- خانم فاطمه رستگاری متاهل و دارای ۲ فرزند. دوشنبه شب دستگیر شده و گفته می شود به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است. ۶ - خانم فرزانه زینالی ۵٣ ساله متاهل و دارای ۲ فرزن. او ۱۹ دی ما ه به منظور شرکت در مراسم اعتراضی مادران عزادار عازم پارک لاله بود که در مسیر توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد. ۷- خانم رزا تمدن ۵٣ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند.
حامیان مادران عزادار برای رسیدن به عدالت درکنار مادرانی هستند که فرزندان آنها با شکنجه های اسماعیل احمدی مقدم و احمدرضا رادان در کهریزک یا توسط نیروی انتظامی، لباس شخصی ها (اعضای ویژه سپاه پاسداران)، بسیج به شهادت رسیده اند و یا در زندانهای ولی فقیه بسر می برند. مادران عزادار و حامیان آنها هر شنبه در پارک لاله گرد هم می آیند و با اعتراضات خود خواستار دستگیری و مجازات آمرین و عاملین کشتارهای مردم ایران می شوند. آنها همچنین در کنار مادران عزدار بر آرامگاه شهدای راه آزادی مردم ایران گرد آمده اند. تاکنون پاسخ خواسته های به حق مادران عزادار و حامیان آنها باتون، توهین، دستگیری، سلول انفرادی و شکنجه بوده است.

اعتراض ۱۲۰۰ مدافع حقوق برابر به لایحه حمایت از خانواده نگذاریم لایحه ضد خانواده در مجلس به تصویب برسد

 هم میهنان عزیز؛ زنان و مردان برابری خواه و عدالت جو


• جمعی از فعالان حقوق زنان و مدافعان حقوق برابر، اعتراض خود را به تصویب لایحه "تخریب خانواده" اعلام کرده اند ...
اخبار روز: www.akhbar-rooz.com
چهارشنبه  ۲٨ بهمن ۱٣٨٨ -  ۱۷ فوريه ۲۰۱۰

کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی، در اقدامی عجولانه و نابخردانه مواد 23 و 25 لایحه به اصطلاح «حمایت از خانواده» را با اعمال تغییراتی بی فایده و غیر موثر برای حمایت از نهاد خانواده، به تصویب رساند. این لایحه، نه تنها از قانون 35 سال پیش یعنی قانون مصوب سال 1353 بسیار عقب تر است، بلکه قصد دارد چندهمسری مردان را قانونی کند. براساس لایحه جدید، اگر زنی مبتلا به بیماریهای صعب العلاج شود، یا شش ماه از خانه غیبت کند، یا حتا اگر به طور نمونه به دلیل صدور چک بلامحل زندانی شود، شوهرش می تواند همسر تازه ای اختیار کند. در حالی که در شرایط عکس آن، زن حتی حق طلاق هم ندارد.
این اقدام در حالی صورت گرفته است که ارائه این لایحه توسط دولت وقت به مجلس، در تیرماه 1386، اعتراض گسترده مدافعان حقوق زنان و همچنین دیگر مدافعان مدنی حقوق برابر و سلامت خانواده را به همراه داشت.
محور اعتراضات این لایحه دو ماده 23 و 25 بود که اولی، به مردان امکان می داد که بدون اطلاع و اجازه همسر خود، همسران دیگری اختیار کنند و دومی، نیز در ابتدا برای مهریه زن ،‌ مالیات تعیین کرده بود و اخیرا با حذف مالیات بر مهریه ‌‌،آنرا به متعارف و غیر متعارف تقسیم نموده است و بدون تعیین ملاکی برای این امر‌، عملا امکان استفاده از تنها ابزار قانونی زنان برای طلاق را محدود کرده است. در واکنش به کلیات این لایحه ضد زن، کنشگران جنبش زنان و مدافعان حقوق برابر، اعتراضات گسترده ای را سامان دادند.
آنها با توزیع بروشورها، نوشتن مقالات و انتشار بیانیه ها، اطلاع رسانی وسیعی را تدارک دیدند. نتیجه این اعتراضات تشکیل «ائتلاف بزرگ نه به لایحه ضد خانواده» در سال 87 بود که با مشارکت طیف گسترده ای از کنشگران جنبش زنان تشکیل شد. فعالان این ائتلاف، توانستند از راه های مختلف، همچون جمع آوری امضاء، ارسال پیامک و کارت پستال های اعتراضی «نه به لایحه»، حضور در دفاتر نمایندگان، و همچنین حضور اعتراضی در مجلس شورای اسلامی، صدای اعتراض زنان را به گوش نمایندگان مجلس برسانند. سرانجام، موج این اعتراضات گسترده، منجر به حذف مواد 23 و 25 شد.

در فضای ایجاد شده پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، مجددأ گروهی از نمایندگان مجلس در اقدامی فرصت طلبانه و زن ستیزانه با حمایت حامیان خود و در شرایطی که کوچکترین اعتراض توسط دانشجویان، معلمان، کارگران و روزنامه نگاران منتقد نسبت به نقض حقوق شهروندان با ارعاب، دستگیری و محاکمات غیرعادلانه همراه بود، تصمیم به تصویب لایحه به اصطلاح حمایت از خانواده را گرفتند تا بار دیگر بر پیمان خویش در جهت تصویب قوانین تبعیض آمیز بر علیه زنان تداوم بخشند.

هم میهنان عزیز

اقتدارگرایان مردسالار می خواهند در حاشیه بحران سیاسی موجود، بی سر و صدا و فرصت طلبانه میخ قوانین تبعیض آمیز علیه زنان را بر تن برابری خواهان و حامیان عدالت این سرزمین محکم تر بکوبند. پیش از این نیز در مقاطع حساس سیاسی، بارها مطالبات زنان در سایه سنگین منازعات کلان سیاسی به حاشیه رانده شده است. در سال های نخستین پس از انقلاب سال 1357 نیز، خواسته های بر حق زنان به بهانه منازعات سیاسی به عقب رانده شد؛ قانون حمایت از خانواده ملغا شد، حق انتخاب نوع پوشش از زنان سلب شد، زنان از قضاوت و ریاست جمهوری محروم شدند، مجازات سنگسار در قانون مجازات اسلامی گنجانده شد، و مجوز قتل ناموسی در قالب قاعده فراش به مردان داده شد. با این احوال، جنگ و بحران سیاسی بهانه ای شد تا زنان این سرزمین مهر سکوت بر لب زنند و به خانه ها رانده شوند. درحالی که علیرغم تمامی این اقدامات و تصمیم به خانه نشین کردن زنان، دختران و زنان آگاه توانستند "هویت" خود را با "حضور"شان در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و در جامعه به اثبات رسانند.
اینک، تلاش مجدد قانونگذاران، برای بازگرداندن غیر قانونی مواد حذف شده 23 و 25 که مربوط به تعدد زوجات و تعیین مالیات بر مهریه و تقسیم آن به متعارف و غیرمتعارف است؛ حکایت از لجاجت آنها در برابر خواسته های بر حق زنان این سرزمین دارد. محدود کردن زنان در استفاده از مهریه که تنها راهکار موجود برای جبران نابرابری های حقوقی آنهاست و برقراری شروط مبهم دهگانه برای ازدواج مجدد مردان، که زمینه وسیع سوء استفاده آنان را فراهم می کند، در شرایطی که زنان حتی از حق طلاق در صورت ازدواج مجدد مردان برخوردار نیستند، چیزی جز نادیده انگاری مطالبات زنان و برخورد تلافی جویانه با حضور عدالت خواهانه آنها نیست. گویا زنان که در جنبش سبز، به دلیل وجود فشارهای چندگانه در زندگی فردی، اجتماعی، و سیاسی بار دیگر به گونه ای آشکارتر، به عنوان کنشگر مستقل سیاسی وارد میدان شده اند و خوی حق طلبانه و به دور از خشونت به مبارزات مردمی بخشیده اند، مستحق تنبیهی جانانه اند. غافل از آنکه، این کنشگران دیگر حاضر به پذیرش نابرابری قدرت، چه در حوزه عمومی و چه در حوزه خصوصی، نیستند. از افرادی که به نام نماینده‍ی ملت بر کرسی نمایندگی مجلس تکیه زده اند و تاکنون نیز اقدام موثری برای جلوگیری از تصویب لایحه‍ی ضد خانواده انجام نداده اند، می خواهیم اجازه ندهند با تصویب این قانون ننگ نابرابری قانونی دیگری به نام آنها رقم خورد.

ما، "جمعی از فعالان حقوق زنان و مدافعان حقوق برابر" با امضای این بیانیه، اعتراض خود را به تصویب لایحه "تخریب خانواده" به ویژه مواد 23 و 25 آن اعلام می داریم و خواهان به رسمیت شناختن حقوق انسانی زنان از طریق به تصویب رساندن قوانین برابر جنسیتی در مجلس هستیم. همچنین از همه زنان و مردان عدالت طلب ایرانی نیز می خواهیم تا با امضای این بیانیه، مخالفت خود را نسبت به این تبعیض آشکار بیان کرده و مانع از نهادینه شدن ستم دیگری بر زنان شوند.

اسامی امضاء کنندگان:

آتوسا عشقی/ آذر ارفع زاده/ آذر انوری/ آذر بهانی/ آذر بهبهانی/ آذر پارسایی/ آذر پژوهنده/ آذر حسینی/ آذر خونانی/ آذر معصوم خانی/ آذر مقیمی/ آذر مطیع/ آذر مهرابی/ آرام دیل مقانی/ آرزو نشاطی تنها/ آرش کیا/ آرش ادب پور(کمانگیر)/ آرش بهمنی/ آرش بیژن زاده/ آرش حافظی/ آرش دکلان/ آرش نصیری اقبالی/ آرف شیرازی/ آرمان خطیبی/ آرمان میهن دوست/ آرمین قهقایی/ آریا طاهری/ آزاده آریان پور/ آزاده اجلالی/ آزاده امیرسلطانی/ آزاده امیری/ آزاده بنایی/ آزاده خسروشاهی/ آزاده رستگار/ آزاده روانبخش/ آزاده عبدالغنی/ آزاده عدالت خواه/ آزاده فرامرزیها/ آزاده قلندر/ آزاده قنبری/ آسیه امینی/ آلما قوانلو/ آمنه حصاری/ آناهیتا توابی/ آناهیتا کوچمشگی/ آناهیتا ناهید/ آوا زمانی/ آیدا میر/ آیدا سعادت/ آیدا قجر/ آینده آزاد/
ابراهیم شکوری/ ابوالفضل اردوخانی/ اتابک کیا/ احسان طرقی/ احسان مطلبی/ احمد بهبهانی/ احمد فاتحی/ احمد قرایی/ احمد نجاتی/ ارمغان ژند/ اسفندیار آبان/ اسماعیل زرگریان/ اسماعیل مولودی/ اشرف امینی/ اشرف رفایی/ اشرف صابری/ اشرف منظقی/ اشرف میرهاشمی/ اشکان احمدی/ اعظم اصفهانی/ اعظم حقانی/ اعظم خاتم/ اعظم سامری/ اعظم گلشنی/ اعظم موحدی / اعظم یزدخواستی/ افرا دیانت/ افرا شکرلو/ افسانه سیفی/ افسانه شیخ/ افسانه عروجی/ افسانه فرجی/ افسانه گودرزی/ افسانه ناظری/ افشین پرورش/ اقبال رحیمیان/ اقدس ابراهیمی/ اکرم رفعتی/ اکبر عروجی/ اکرم ابویی/ اکرم اصفهانی/ اکرم خیرخواه/ اکرم صبوری/ اکرم محمدی/ اکرم مصباح/ المیرا حسین نژاد/ الناز الف/ الناز حبیبی/ الناز یوسفی/ الهام دادی/ الهام علی اکبرپور/ الهام قیطانچی/ الهام کرمپور/ الهام محمدی/ الهام ملک پور/ الهه اسکندری/ الهه امانی/ الهه نظری/ الینا آذری/ امیر فرزاد/ امیر قندی/ امیرحسین توسلی/ امین صداقت‌پور/ امید ایران مهر/ امیر جواهری/ امیر رشیدی/ امیر فرشاد ابراهیمی/ امیر محمدی/ امیر نورمندی/ امیر نیک پی/ امین احمدیان/ امین بزرگیان/ امین صداقت پور/ انوشه پاداش/ ایثار کیانی/ ایران دخت مسلم خانی/ ایرج ادیب زاده/

بابک خطیبی/ بابک نصیری/ باران ثالش/ باران کوثری/ بامشاد تابناک/ بانو صابری/ بتول مظاهری/ بردیا حیدری/ بلال مرادویسی/ بن نسترن/ بنجامین خطیبی/ بنفشه صادقی/ بنفشه کاج آبادی/ بهاران معینی/ بهاره برزگر/ بهاره پارسا/ بهاره خردادی/ بهاره قاسم زاده/ بهرام توکلی/ بهرام دهقان/ بهرام طائر/ بهرام عباسی/ بهروز برهمن/ بهروز فدایی/ بهروز کریم زاده/ بهزاد کریمی/ بهمن اسدی/ بهمن امینی/ بهمن غلامی/ بهمن فیاضی/ بهمن مباشری/ بهناز شاکری/ بهناز فراهانی/ بهناز مهرانی/ بهنام براهویی نوخط/ بیژن سینا/ بیتا آزاد/ بیتا خواجه/ بیتا یاری/ بیژن افتخاری/ بیژن حکمت/
پانته آ امین/ پانته آ رحمانی/ پدرام دریایی/ پرتو نوری علا/ پردیس درخشنده/ پردیس قره بگلو/ پرستو اله یاری/ پرستو دوکوهکی/ پرستو طاهری/ پرستو فرهدی/ پرهام تراب زاده/ پروانه اشرفی/ پروانه پرهیزکاری/ پروانه زرگر/ پروانه عظیمی/ پروانه یغمایی/ پروشات شکرلو/ پرویز میرمکری/ پروین ابطحی/ پروین اخباری/ پروین اردلان/ پروین ارشادی/ پروین حیدرزاده/ پروین ریاحی/ پروین ملک/ پری صیدی/ پروین کبیری/ پریسا احمدیان/ پریسا شکورزاده/ پری ایران دوست/ پری ناز حق شنو/ پری نیکنهاد/ پری یوسفی/ پریزاد دباغ چیان/ پریسا افرا/ پریسا روشن فکر/ پریسا صادقی/ پریسا وحیدی راد/ پژهان مختاری/ پگاه اسماعیل زاده/ پوپک مهاجر/ پونه پیوندی/ پونه شقاقی/ پونه صابری/ پویا زندی/ پویا عزیزی/ پویا محمودیان/ پویان امجدی/ پویان فخرایی/ پیام فرامرزیان/ پیام مداح/ پیمان ا.موید/ پیمان رمضانپور/
تارا ایرانی/ تارا عظیما/ تایماز عظیمی/ تقی مینایی/ توران شریفی/ توسا مردانی/ تیمور علیزاده/ تینا فیوزی/
ثریا توکلی/ ثریا فلاح/ ثریا نویدی/
جادی میرمیرانی/ جعفر حسین زاده/ جعفر یگانه/ جلال حسینی/ جلال عصمتی/ جلوه جواهری/ جمیله فروغی/ جواد بهنام جو/ جواد منتظری/ جهانشاه جاوید/
حامد احمد پناهی/ حامد بهراون/ حامد صادقی صفت/ حبیب بیگیان/ حبیب تبریزیان/ حجت زمانی فکری/ حجت نارنجی/ حجت نظری/ حسام طهماسبی/ حسام میثاقی/ حسن آقاخانی/ حسن جعفری/ ‫حسن عربزاده حجازی/ حسن علیزاده/ حسن نایب هاشم/ حسن یوسفی اشکوری/ حسین پدرام/ حسین رضایی/ حسین جمالی/ حسین رزاقی/ حسین زندی/ حسین مبینی پور/ حشمت رئیسی/ حلیمه مومن/ حماد شیبانی/ حماسه کثیری/ حمدالله کرمانی/ حمید ا. زاده/ حمید حمیدی/حمید رضوانیان/ حمید لطیف/ حمید موحدی/ حمیدرضا عسگری نژاد/ حمید سرداری/ حمیده جوادی/
خدیجه ایزدپناه/ خدیجه مقدم/ خورشید دانایی/
داریوش عظیم پور/ دانش باقرپور/ داود نوائیان/ دختربس فرامرزی/ دخی فصیحیان/ دریا محمدی زاده/ دریا یاسری/ دلارام علی/ دلبر توکلی/ دنیا مرادی منش/
راحله حسینی/ راحله طهرانی پور/ راحله کبیری/ راحله کشتگر/ راحله یوسف بیگی/ راشین مختاری/ راضیه الیاسی/ راضیه دیلم صالحی/ رامین ارسطافر/ رحیم قابل نژاد/ رزا حسامی/ رزا قراچورلو/ رزیتا حق طلب/ رزیتا قهاری/ رزیتا محمدی/ رضا امینی/ رضا بحری/ رضا جباری/ رضا جمشیدنژاد/ رضا دلبری/ رضا زارعی/ رضا صمدپور/ رضا علیجانی/ رضا فانی یزدی/ رضا کریمی/ رضا گوهرزاد/ رضا هیوا/ رضوان مقدم/ رعنا سلیمی/ رعنا طایفی/ رقیه شاه بابایی/ رقیه کرمی/ رقیه محمدی/ رکسانا حکیمی/ رها توحیدی/ رها عسگری زاده/ روبان تبریزی/ روجا لطفی نژاد/ روح انگیز منطقی/ روحی افسر/ روحی شفیعی/ رودابه امیدیان/ روزبه میرچرخچیان/ روژین محمدی/ روشنک آسترکی/ روشنک باب/ روشنک حمیدی/ روناک الیاسی/ رویا بیغش/ رویا صادقی/ رویا صحرایی/ رویا نفیس زاده/ رویا ابدی/ رویا ایرانی/ رویا برومند/ رویا زمانی/ رویا شاه بیگیان/ رویا شمشیری/ رویا صحرایی/ رویا طلوعی/ رویا کاشفی/ ری را عباسی/ ریحانه اخوان/ ریحانه معراج/
زارا امجدیان/ زرین شگقاقانی/ زهرا احمدی/ زهرا بی شتاب/ زهرا جلالی/ زهرا حیدرزاده قمصری/ زهرا سعیدی/ زهرا شریف/ زهرا عزیزی/ زهرا قنبری/ زهرا کشوری/ زهرا کلانترپور/ زهرا کلهری/ زهرا مرادی/ زهرا مشتری/ زهرا منصوری جاجایی/ زهرا موسوی/ زهرا مینویی/ زهرا نبوی/ زهرا نژاد بهرام/ زهره ابولقاسمیان/ زهره اسدپور/ زهره بحرینی/ زهره پهلوانی/ زهره خادم/ زهره قاسمی فر/ زهره کوچکی/ زویا اسکندریان/ زویا سیدحسنی/ زویا محمدی/ زویا نیک/ زیبا زمانی/ زیبا میرحسینی/ زینب افضلی پور/ زینب پیغمبرزاده/ زینب کوچکی پور/
ژاله حریری/ ژاله مردانی/ ژانت آفاری/ ژیلا گلعنبر/ ژیلا میرحسینی/
سارا احمدی/ سارا امینی/ سارا ایرانی/ سارا پورمعصوم/ سارا حسینی زاد/ سارا زارع/ سارا صباغیان/ سارا عباسی/ سارا فرد/ سارا کرباسی/ سارا لقایی/ سارا لقمانی/ سارا محمدی اردهالی/ سارا موسوی خوئینی ها/ ساره وثوقی/ سارینا مالکی/ ساسان امجدی/ ساقی قهرمان/ سالومه صفوری/ سام شهدادی/ سامان امینی/ سامان محمدحسین نژاد/ سامره پاریاب/ ساناز اقتداریان/ ساناز رفایی/ ساناز محسن پور/ ساناز نیک رام/ سایا کلانترپور/ ساینا صدقیانی/ سپنتا پیروزفام/ سپهر سعیدی/ سپیدار فاضل/ سپیده بهاری/ سپیده بهرامی/ سپیده عباس زاده/ سپیده قدرت/ سپیده محمودی/ سپیده میررحیمی/ ستاره اسماعیلی/ ستاره اشرفی/ ستاره داورپناه/ ستاره فیروزی/ ستاره هاشمی/ سجاد عزیزخانی/ سحر اجمی/ سحر افشار/ سحر ایزدی/ سحر تحویلی/ سحر جهان/ سحر رضازاده/ سحر علی پور/ سحر فرهانی/ سحر نجاری/ سروش ایزدی/ سعید پیوندی/ سعید حبیبی/ سعید سجادی/ سعید موسوی/ سعیده اشتری فر/ سعیده امین/ سعیده اسلامی/ سعیده جان بزرگی/ سعیده قاضیان/ سکینه آخوندی/ سکینه صابری/ سلطان حمیدیان/ سلمان پناهی/ سمانه تهرانی/ سمانه رضایی/ سمانه سوزنی/ سمانه فدایی/ سمانه کریمی/ سمانه گرامی/ سمانه موسوی/ سمیرا غلامی/ سمیر گرشاسبی/ سمیرا امیری/ سمیرا رزمی/ سمیرا رزمی/ سمیرا کیهانی/ سمیرا لشکری/ سمیه بهنام/ سمیه خواجوندی/ سمیه سلطانیان/ سمیه میرزایی/ سمیه یعقوبی/ سهیل دولتشاهی/ سهیلا گلشاهی/ سهیلا ابطحی/ سهیلا ایرانی/ سهیلا بروجردی/ سهیلا وحدتی/ سهیلا وفادوست/ سهیلا یاورزاده/ سودابه جابری/ سودابه موسوی/ سوده راد/ سوده وثوقی/ سورنا شیرمحمدی/ سوری کعبی/ سوزان بهجدی/ سوسن پورصنعتی/ سوسن رخش/ سوسن صفری/ سوسن ضرابی/ سوسن طهماسبی/ سوفیا صدیقپور/ سولماز اردشیری/ سولماز ایکدر/ سولماز نوین/ سونا رحیم زاده/ سیامک سلطانی/ سیاووش جلیلی/ سیاوش فرهودی/ سیده مرجان طباطبایی/ سیران وهاب زاده/ سیروس برهمن/ سیما به نژاد/ سیما ثابتی/ سیما جاوید/ سیما حسینی/ سیما درخشان/ سیما هاشمی فر/ سیمین ملکی/
شادی عظیمی/ شادی صدر/ شاهین انزلی/ شایسته زاهدی/ شبنم ابراهیمی/ شبنم جمشیدی/ شبنم خسروان/ شبنم دوستی/ شبنم شافعی/ شبنم نظران/ شراره حیدری/ شراره شیرعلی/ شروین بذرکار/ شریفه پینه دوز/ شعری فیلسوف/ شقایق فرامرزی/ شقایق کمالی/ شکوفه جمشیدی/ شمزین فدایی/ شمسی جلائی/ شمیم نصیری/ شهاب الدین شیخی/ شهاب فیضی/ شهرام تهرانی/ شهرام خلدی/ شهرام رفیع زاده/ شهرام شهبازی/ شهرزاد ایرانی/ شهرزاد هادیان/ شهره اژدری/ شهره اسفندیارپور/ شهره منصوری/ شهروز رحیمی/ شهروز مصطفوی/ شهرزاد پناهی/ شهزاد حسینی/ شهلا ابقری/ شهلا اخواری/ شهلا اعزازی/ شهلا انتصاری/ شهلا بهاردوست/ شهلا زندگانی/ شهلا فروزانفر/ شهلا ممبینی/ شهناز آقازاده/ شهناز جعفرزاده/ شهناز موسویان/ شهیده وحدت نیا/ شهین بین احمدی/ شهین محمدی/ شورانگیز داداشی/ شورانگیز داداشی/ شوکت رضوانی/ شیدا مداح/ شیرزاد ایرانی/ شیرین پردر/ شیرین فنونی/ شیلا خدایی/ شیدا جاویدان/ شیدا قاسمی فرد/ شیرین اکبری/ شیرین پاریاب/ شیرین توکلی/ شیرین خاقانی/ شیرین دخت نورمنش/ شیرین عبادی/ شیرین فامیلی/ شیرین کلانترپور/ شیما صادقی/ شیما فیلسوف/ شیما منجم/ شیوا بدیهی نژاد/ شیوا تقوی/ شیوا علیپور/ شیوا موسویان/ شیوا نامجو/ شیوا نوجو/

صابر صادقی/ صادق کار/ صادق سبحانی/ صبا تهرانی/ صبا واصفی/ صبری نجفی/ صدیقه فخرآبادی/ صدیقه کشاورز/ صغری مشهوری/ صفورا فرجی/ صفورا نوربخش/ صنم احمدزاده/ صنم منصور/
طاهره کاشفی/ طاهره مقدم/ طلعت تقی نیا/ طلعت سجادیان/ طیبه علیرضایی/ طیبه مینویی/
ظریفه نصیری/
عارف نادری/ عاطفه جعفری/ عالیه حسین آبادی/ عالیه شکربیگی/ عباس مخبر/ عبدالحمید معصومی تهرانی/ عبدالحمید شریعتی/ عذرا طبری/ عزت همتیان/ عسگر داوودی/ عسل اخوان/ عسل رضوی/ عشا مومنی/ عصرا طبری/ عصمت صادقی/ عطیه عباسی/ عطیه وحیدمنش/ عطیه یک کلام/ عطیه واعظی پور/ عفت جوکار/ عفت ژرفا/ عفت ماهباز/ عفت محمدپور/ علی اصغر افضلی/ علی اکبر امینی/ علی اکبر مهدی/ علی ایلباقی/ علی بهروزی/ علی پور نقوی/ علی تهرانی/ علی حسینی/ علی سلامتی/ علی طایفی/ علی نیلفروشان/ علیرضا اندیشه/ علیرضا فقاهتی/ علی آشوری/ علی اکبر خسروشاهی / علی اوحدی/ علی پورنقوی/ علی صادقی/ علی‌ صدر/ علی صمد پوری/ علی عبدی/ علی عظیمی/ علی فلاح فر/ علی کلائی/ علی مشمولی/ علی مهتدی/ علی موقر/ علی نعمت پور/ علی واعظی پور/ علی‌یار طراوتی/ عمار مالکی/ عنایت کتولی/
غزال امیری/ غزال پارسا/
فائقه کلانتری/ فاخته مرادی/ فاطمه اسماعیلی/ فاطمه امیریان/ فاطمه بهرامی پور/ فاطمه بیات/ فاطمه حیدرزاده قمصری/ فاطمه خاکسار/ فاطمه خانی/ فاطمه خسروی/ فاطمه خوشرو/ فاطمه روحانی/ فاطمه ریحانی/ فاطمه سیفی/ فاطمه شمس/ فاطمه صابری/ فاطمه عباسی/ فاطمه عروجی/ فاطمه عسکری/ فاطمه فخاریان/ فاطمه فرهنگ خواه/ فاطمه قوام/ فاطمه کریمی/ فاطمه محمدی/ فاطمه مسجدی/ فاطمه موحدی/ فاطمه موسوی/ فاطمه هاشمی علیا/ فخراازمان نورجهانی/ فخری فروغی/ فرح جوزجانی/ فرح طاهری/ فرحناز حسن پور/ فرحناز محمدی/ فرخ شفیعی/ فرخنده جبارزادگان/ فرزاد جاسمی/ فرزانه ایل بیگی/ فرزانه خادمی/ فرزانه طاهری/ فرزانه قدس/ فرزانه محمدی/ فرزانه میلانی/ فرزانه هوشمند/ فرزین امیری/ فرزین اورک زاده/ فرشاد محمودی/ فرشته انوری/ فرشته رجبی/ فرشته شیرازی/ فرشته عبادی/ فرشته فراهانی/ فرشته قاضی/ فرشته متین آرا/ فرشته نجیبی/ فرشته نرسی/ فرناز انصاری/ فرناز حاجی شمس/ فرناز عمران زاده/ فرناز کمالی/ فرنوش صدیقی/ فرنوش هاشمیان/ فرهاد رنجبر/ فروزان مشیری/ فروغ سمیع نیا/ فروغ قره داغی/ فریبا جعفری کجور/ فریبا فروغی/ فریبا قربانی/ فریده پورعبدالله/ فریده یزدی/ فریدون رهنما/ فریار نیکزاد/ فریبا اصلی/ فریبا تحقیقی/ فریبا مرادی/ فریبا یاور زاده/ فریده هزاره/ فریدون شیبانی/ فریدون نجاتی/ فهیمه مظاهری/ فهیمه طلایی/ فیروزه درخشان/ فیروزه فولادی/
قدسی سرمست/ قمری احمدی/
کاظم متولی/ کتایون عظیمی فر/ کیوان رمضانپور/ کاظم علمداری/ کاملیا خمسی/ کاوه آهنگری/ کاوه حیدری/ کاوه رضائی/ کاوه محمودی/ کاوه موسوی/ کتابون جدیدی/ کتی پزشکی/ کسری فرمان آرا/ کلارا مرادیان/ کلثوم خداکرمی/ کوروش استکی/ کوروش محرابی/ کوروش هخامنشی/ کوکب بلیوند/ کیانا کریمی/ کیخسرو طالبی/ کیوان حمید/ کیوان سپهر/
گلاره شعبانپور/ گلاله بهرامی/ گلرخ سپاسدار/ گلرخ فصیحیان/ گلریز زامیاد/ گلناز به گو/ گلناز حیدری/ گلناز مقدم/ گلی اتحادنیا/ گلی رجبی/ گلی مرادی/ گندم احتشام/ گوهر بیات/ گیتی شامبیاتی/ گیسو جهانگیری/ گیتا طهماسبی فر/ گیتی خیرخواه/ گیتی ساوجی/ گیتی سلامی/ گیتی عاصمی/ گیسو شاه رکنی/ گینی ساوجی
لادن مقدم/ لاله گوهری/ لوا زند/ لیدا احمدی/ لیدا خالقی/ لیلا روحانی/ لیلا سالارتاش/ لیلا صحت/ لیلا کرمی/ لیلا مجتهدی/ لیلا منصوری/ لیلا موری/ لیلی بهبهانی
مائده رعیتی/ مارال قربانی/ ماریا رشیدی/ ماریا محمدی/ ماشاالله قدوسی/ ماشالله عباس زاده/ ماندانا ساری خانی/ ماندانا حکیمی/ ماندانا ضیا/ مانیزاده ابطحی/ ماهور پورمقدم/ مایبی مظاهر/ متین باقرپور/ متین رحماندوست/ مجتبی گنجی/ مجید عابدینی/ مجید موحدی/ محبوبه بیات/ محبوبه حسین زاده/ محبوبه عباسقلی زاده/ محبوبه فرزادی/ محبوبه لطفی اقدم/ محبوبه محبی/ محبوبه منصوری/ محترم نجفی/ محسن زمانی/ محسن شکری/ محسن صالحی/ محسن نژاد/ محسنه علی پور/ محمد اسماعیلی/ محمد جواد طواف/ محمد حسین پیکر آراء/ محمد خانی/ محمد رستمی/ محمد زرین/ محمد شمس/ محمد شوراب/ محمد صابر/ محمد علی برهانی پور/ محمد فلاح نیا/ محمد میرزاخانی/ محمدجواد اکبرین/ محمدرضا موحدی/ محمدرضا نم نبات/ محمدرضا یدک/ محمدرضا یزدانی/ محمود ارگی/ محمود ستوده/ محمود معلم طبرسی/ مرتضی علیزاده/ مرجان افتخاری/ مرجان امیری/ مرجان بوترابی/ مرجان خداوردی/ مرجان مهرجو/ مرجان نمازی/ مرضیه احمدی/ مرضیه امامی/ مرضیه باقری/ مرضیه بخشی زاده/ مرم باقری/ مریم آرام/ مریم احمدی/ مریم اهری/ مریم ایران زاد/ مریم بابایی/ مریم بحرینی/ مریم بهزادی/ مریم بهشتی/ مریم بیگ/ مریم جواهری/ مریم حسین خواه/ مریم خرم/ مریم خطیبی/ مریم دستگیری/ مریم رحمانی/ مریم رستم پور/ مریم رضایی/ مریم زندی/ مریم سارویی/ مریم ساعتچی/ مریم شبستر/ مریم شریف/ مریم صفاریان/ مریم طالبی نیا/ مریم فولاد وند/ مریم قنبری/ مریم کارگرزاده/ مریم کسایی/ مریم کیان ارثی/ مریم کاشی/ مریم کیانصری/ مریم گلپایگانی/ مریم گلشنی/ مریم لطفی/ مریم مجد/
مریم محمدزاده/ مریم منجزی/ مریم مهجوری/ مریم هداوند/ مژده نظری/ مژده بیداربخت/ مژگان انجم/ مژگان ثروتی/ مژگان جعفری/ مژگان خداوردی ساروقی/ مژگان خردمند/ مژگان صفوی/ مژگان طاهری/ مژگان ولیی/ مسعود بهنود/ مسعود سعیدی/ مسعود شب افروز/ مسعود شکوری/ مسیح علی نژاد/ معصومه تقی پور/ معصومه جعفری/ معصومه حیدری فرامرزی/ معصومه صبحدم/ معصومه ضیاء/ معصومه عبدالهی/ معصومه فیجانی/ معصومه کشتکار/ معصومه وطنی/ معین محمدی دهج/ ملودی تزری/ ملیحه حدادی/ ملیحه کهوند/ ملیکا شایسته/ ملیکا ثقفی/ منصور احمدی/ منصوره خسروشاهی/ منصوره شجاعی/ منوچهر فاضل/ منوچهر نوروزی/ منورقنبری/ منیره برادران/ منیره رنجبر/ منیره کاظمی/ منیژه مرعشی/ مونا اصفهانی/ مونا جواهریزد/ مونا علیخواه/ مونا ناصری/ مهتاب تابان/ مهتاب رمضان پور/ مهتاب مرتضوی/ مهدخت صنعتی/ مهدی امینی/ مهدی حسینی نژاد/ مهدی خردگرا/ مهدی سهیلی/ مهدی قنادان/ مهدی محسنی/ مهدی مومنی/ مهدی نمازی/ مهدی وفایی/ مهدی یوسفی/ مهدیه صالحی پور/ مهدیه صالحی پور/ مهدیه فراهانی/ مهران بهرامی/ مهران کشاورز/ مهراوه خوارزمی/ مهرداد حمزه/ مهرداد مشایخی/ مهرشاد علوی/ مهرناز جلیلی/ مهرناز زارع/ مهرنوش اعتمادی/ مهرنوش رهاوردی/ مهرو تشکری/ مهرو صادقی/ مهرو مهدوی/ مهری جرچلو/ مهری جعفری/ مهری حاضری/ مهری عباسی/ مهسا بلالی/ مهسا حبیبی/ مهسا خطیبی/ مهسا سلیمانی/ مهسا صانع/ مهسا فرتاب/ مهسا مهاجر/ مهسا مهجور/ مهسان بهنود/ مهشاد بنی اعتماد/ مهشید ادریسی/ مهشید اسکندری/ مهشید پگاهی/ مهشید موحدی/ مهگل سادات صحفی/ مهناز صادقی/ مهناز قدردان/ مهناز محمدی/ مهناز میرمحمدی/ مهناز یوسفی/ مهنوش موحدی/ مهوش بهبهانی/ مهوش صولت/ مهوش مهاجر/ مهیار عرفانی/ مهین امامی/ مهین ایرانی/ مهین خاکسر/ مهین خدیوی/ مهین دبیر/ مهین کوثری/ میترا آزادفر/ میترا آزرم/ میترا اتابک/ میترا ترابی/ میترا چتربحر/ میترا حسن پور/ میترا خراسانی/ میترا روشن/ میترا زاهدی/ میترا نجفی/ میترا یوسفی/ میثاق افشار/ میثم مهدی زاده/ میراندا بشارتی/ میررحیم موسوی/ میلاد صابری/ میلاد مکری/ میلاد ملک/ مینا بلالی/ مینا جعفری/ مینا خرم/ مینا رنجبر/ مینا شریف زاده/ مینا لبادی/ مینا موحدی/ مینا مهاجر/ مینا مهجور/ مینو ابطحی/ مینو کیامان/

نادر احمدزاده/ نادر حاج محسن/ نادر نوروزی/ نارین محمدی/ ناز شریعتی/ نازدانه جواهری/ نازنین احمدی/ نازنین اخوان/ نازنین بخشی/ نازنین خوارزمی/ نازنین کاظمی/ نازنین محکمی/ نازنین نجفیان/ نازنین همت پور/ نازی سرو/ نازی عظیما/ نازیلا زرنگار/ ناصر ارغوانی/ ناهید ابهری/ ناهید امامی/ ناهید توسلی/ ناهید جعفری/ ناهید علیطالب بابلی/ ناهید کاشانیان/ ناهید کشاورز/ ناهید محد/ ناهید موسی زاده/ ناهید میرحاج/ ناهید نصرت/ ناهید واحدیان/ ناهید همت پور/ نجمی گرمان/ ندا پورسعید/ ندا فرخ/ ندا کامرانی/ نرگس توکلی/ نرگس جواهری/ نرگس طیبات/ نرگس عظیمی/ نرگس کرمانشاهی/ نریمان رحیمی/ نسرین افضلی/ نسرین جامعی/ نسرین حمیدی/ نسرین رحیمیه/ نسرین ساسانپور/ نسرین ستوده/ نسرین مقیمی/ نسرین میرباقری/ نسرین ناصری/ نسرین نیکجویی/ نسیم افضلی/ نسیم خسروی مقدم/ نسیم روشنایی/ نسیم سلطان بیگی/ نسیم نصرالهی/ نصرت الله مسچاژخی/ نعیمه طلوعی/ نعیمه محمدی/ نقی یکتایی/ نگار انسان/ نگار بیات/ نگار خلج/ نگار ذاکری قمصری/ نگار رهبر/ نگار سماک نژاد/
نگین احتسابیان/ نگین جلیلوند/ نگین رنجبر/ نگین فیروزه ای/ نوا نوین/ نوری خوزین/ نوری فخری/ نوشابه امیری/ نوشین احمدی خراسانی/ نوشین خاکسر/ نوشین کامرانپور/ نوشین کشاورزنیا/ نوید قاسمی/ نوید محبی/ نهال سلامی/ نیره توحیدی/ نیره سادات ابطحی/ نیکزاد زنگنه/ نیکی ایرانی/ نیلوفر احمدی/ نیلوفر انسان/ نیلوفر بیضایی/ نیلوفر ثالثیان/ نیلوفر رزاقی/ نیلوفر زاهدی/ نیلوفر شعبانی/ نیلوفر کشمیری/ نیلوفر گرامیان/ نیلوفر گلکار/ نیلوفر مهر/ نیما خسروی/ نیما دارابی/ نیما قاسمی/ نینا وباب/ نیوشا حسینی/
وارش قوامی/ وجیهه رضایی/ وحیده محمودی/ وحیده مولوی/ وفا لعلانی/ وفا معزی/ وهاب انصاری/ ویدا سلیمانی/ ویدا صارمی/ ویدا قنبرپور/ ویدا محمدخانی/ ویدا مشایخی/ ویکتور آرام/
هادی بحری/ هادی مسعودلو/ هاله آگنج/ هانا ایرانی/ هانیه اردلان/ هانیه سلیمی/ هانیه نوری/ هایده درآگاهی/ هدی تفضلی/ هدی کیانی راد/ هدی نظری/ هدیه روشن ضمیر/ هستی خضروی/ هما آزاد/ هما سپهر/ هما فصیحیان/ هما معصومی/ هما میرزایی/ هما هودفر/ همایون مهمنش/ هنگامه هویدا/ هوشنگ خوش سرور/ هوشنگ دولتشاهی/ هومن غلامرضایی/ هیلا صداقت/
یاسمن نیلفروشان/ یاسمن دادور/ یاسی آزادقانیان/ یاسمن شفیعی/ یلدا زینعلی/
امضاها ادامه دارد ...
برای امضای بیانیه به آدرس زیر مراجعه کنید

https://spreadsheets.google.com/viewform?formkey=dFFNWXhoZUZwMmYyS3dyLV9fTnFqekE6MA&ifq



گزارش تصویری اخبار روز - اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران


جواب این چند سوال ما را بدهید نامه ی مادران عزدار به علی لاریجانی

با سلام
ما مادران این سرزمین چون سواد نداریم با سواد خودمان فقط چند سوال می پرسیم وانتظار داریم جواب آنرا بزبان خود ما مادران بدهید تا همه مادران این کشور بتوانند درک کنند.

آقای لاریجانی
یکشب روز تعطیل با مادر و زن وبچه ات دور هم نشسته بودید و چقدر بچه هایت خوشحال بودند که امروز مادر بزرگ سر حال است. حال مادر را پرسید ای، و او در حالی که از درد زانو وناراحتی قلب رنج می برد گفت پسرم حالم خوب است و بروی خود نیآورد. به خود گفتی این مادران چقدر صبورند. از هر دری سخن گفتی و مادر نیز همان حرفهای خود را تکرار کرد: بچه ها مواظب سلامتی خود باشید.
شام را خوردی و راحت در حالیکه بچه هایت به مادر بزرگ می گفتند قصه بگو با خوشحالی به خواب رفتی.
ساعت ۳شب صدای در آمد از خواب بلند شدی و گفتی این وقت شب کی است؟
همیسایه با شرمندگی گفت: ببخش همسایه؟؟؟
یک وقت آقایی دم درب ظاهر شد: آقا ما از پلیس امنیت آمده ایم می توانیم خانم را ... بریم؟
خانم .. مادر من؟ چکار دارید؟
ما از پلیس امنیت آمده ایم حکم بازداشت ایشان را داریم.
در حالیکه حکم را نشان شما می دهند اسم ده ها نفر در آن نوشته شده است چشمت به نام مادرت می افتد:
آقا این حکم عمومیه!
مامور جواب می دهد: خوب ایراد ندارد!
حالا چرا این وقت شب؟
مامور می گوید: مگر ایراد دارد؟؟؟
خوب باید خانه را بگردیم!
مادر در حالیکه خواب بود ونوه هایش با قصه او خواب بودند، بلند می شود: هان پسرم چه خبره
هیچی مادر از پلیس امنیت آمده اند.
برای چیه؟
می خواهند ترا ببرند!
مرا برای چی؟
در حالیکه مغزت می ترکد: نمی دانم؟؟؟؟ مادر!
مامور می گوید: مادر موبایل داری؟
بلی برای اینکه گم نشوم پسرم یکی خریده.
موبایلت را بردار!
کامپیوتر داری؟
نه مادر مرا چه به کامپیوتر؟
و باز سوال مامور: مادر فلش داری؟
رم داری؟
مادر: رم چیه؟
مادرات روبه تو می گوید: مادرجون این آقا چه می گوید؟
در حالیکه مامورها خانه را می گردند، بچه ها از خواب بیدار شده و چشمشان به کسی می افتد که دارد خانه شان را می گردد.
جیغ بچه ها در می آید: اینها کیند این وقت شب؟
مامور می گوید: مادر لباس بپوش باید برویم!
تو می گوئی: کجا؟
فردا بیاید دادسرا معلوم می شود.
آقا نمی شود فردا خودش بیآید؟
نه امکان ندارد!
آقا خودم می آورم سند خانه را ببر، کارتم را ببر!
مامور یک پا دارد: قاضی حکم داده باید ببریم!
مادر را سوار ماشین می کنند.
بچه ها داد وبیداد می کنند.
و تو مانده ای ؟؟؟
مادرات را سوار ماشین می کنند. دو مرد غریبه کنار او می نیشیند و با بدن او تماس دارند.
یاد روزهای می افتی که داشتند اتوبوس ها را زنانه مردانه می کردند، مردها به زنها نخورند.
ولی الان ۳شب مادرات و زنت و دخترت را مردان غریبه سوار می کنند و آژیر کشان می برند؟؟؟

فردا می روی دادسرا.
آقا می خواهم مادرم را ببینم.
مادرت کیه؟ چرا آمده اینجا؟
شب بازداشتش کردند.
در حالیکه جوابگوهای دادسرا تو را دارند مسخره می کنند:
ای بابا برو خبرت می کنند!
و تو ناراحت: آقا مادرام مریض است.
ناراحتی برو جلو اوین!
و تو روزها از آنچا به اینجا می روی.
ولی هیچکس جوابگو نیست.

جناب آقای لاریجانی!
فقط تصور کن و جای مادرتان را با زنتان و دختر ۱۶ساله ات عوض کن وخودت را یک شب، نه ده ها شب، یک شهروند ایرانی حساب کن.
ببین چه حالی داری!
مادرات را از جلو چشمانت، زنت را از خانه ات و دختر جوانت را شبانه سوار ماشین بکنند و ببرند، اسم این را چه می گذاری؟

فقط به ما مادران بگو،
طبق کدام قانون مجلس شبانه ماموران این دولت مجازنند مادران ما را بدزدند؟
طی روزهای اخیر ده ها مادر شبانه از خانه هایشان ربوده شده اند.
دو ماه است از سرنوشت چند نفر از مادران خبری نیست.
به کدامین گناه؟
اشک ریختن سر خاک فرزندانشان؟
رفتن به پارک؟
رفتن به بهشت زهرا؟
آخر به کدامین جرم، مادران مارا بازداشت کرده اند؟
به ما بگو طبق کدام قانون شرع و عرف، ماموران دولت مجازند مادران و زنان و دختران و فرزندان ما را بدون هیچ گناهی شبانه بازداشت کنند؟
آیا شما قانون گذار این کشور نیستی؟
اگر واقع نمی توانی با این قانون شکنیها مبارزه کنی، با کمال شجاعت برو کنار!

ما مادران منتظر جواب شما به همه مادران هستیم، به مادران ما بی حرمتی کرده اند.

مادران عزادار
۲۴بهمن ۱۳۸۸