۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

جمعی از کارگران کارخانه پارس‌متال تهران مقابل دفتر ریاست‌جمهوری تجمع کردند

خبرگزاری هرانا - جمعی از کارگران کارخانه پارس‌متال تهران در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه و اخراج خود صبح امروز در محل دفتر ریاست‌جمهوری واقع در میدان پاستور تجمع کردند. 

حدود 300 نفر از مجموع 450 کارگر کارخانه پارس‌متال در اعتراض به پرداخت نشدن بیش از 5 ماه مطالبات معوقه و تصمیم کارفرما به اخراج کارگران قراردادی تجمع‌کرده‌اند. 
به گفته کارگران به تازگی کارفرما در اطلاعیه‌ای از کارگران قراردادی خواسته است تا هرچه زودتر برای تسویه‌حساب خود اقدام کنند.

به گزارش آفتاب، کارگران می‌گویند: حداق 150 کارگر قراردادی با سابقه بالای 12 سال درکارخانه پارس‌متال مشغول به کار هستند.
همچنین تجمع‌کنندگان مدعی هستندکه کارفرما بابت حقوق و مزایای شب عید و دستمزد سه ماه اول سال به هرکارگر بیش از 5 ماه بدهکار است.
تجمع‌کنندگان می‌گویند سهامدار عمده کارخانه از 3 ماه مانده به شروع سال 89 با قطع امکانات رفاهی و قبول نکردن سفارش جدید زمینه توقف این واحد تولید را فراهم کرد به طوری که اکنون فعالیت دراین واحد با سابقه راکد شده است.
این در حالی است که برخی کارگران می‌گویند
کارفرمای پارس‌متال بابت سنوات، پاداش و سایر مطالبات به کارگران بازنشسته شده نیز بدهی دارد به طوری که یا تعدادی از کارگران مشمول بازنشستگی پیش از موعد به دلیل پرداخت نشدن حق بیمه منتظر بازنشستگی هستند و یا درازای بازنشستگی به کارفرما تعهدکرده‌اند که سنوات پایان خدمت خود را یکسال بعد دریافت کنند.

کارخانه پارس‌متال تولیدکننده با سابقه لوله و گلوله‌های چدنی است که در منطقه غربی تهران قرار دارد و به گفته کارگران نیم‌قرن سابقه دارد.