۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

مادر نخبه 19 ساله ، آرمان رضاخاني بعد از ملاقات حضوري دستگير شد

خبرگزاری هرانا - مادر آرمان رضا خانی نوخبه 19 ساله پس از ملاقات با فرزندش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، خانم رضا خانی که به مدت شش ماه از ملاقات با فرزندش محروم بوده است پس از انتقال آرمان رضاخانی به بند 350 موفق به دریافت اجازه ملاقات حضوری از دادستان تهران شده بود صبح امروز پس از ملاقات با فرزندش به دلیل نامعلومی بازداشت شد.
این دومین بار است که اعضای یک خانواده را پس از ملاقات حضوری دستگیر می شود، پیشتر یکی از اعضای خانواده کیارش کامرانی بازداشت و روانه بند 350 شده بود.
آرمان رضاخاني دانشجوي نخبه و از شهروندان معترضي است كه از آذر 1388 تا به حال در بند هاي 2 الف، اندرزگاه هفت و بند امنیتی 350 در اوين بسر مي برد او همچنين مدت چند ماه را در انفرادي گذرانده و در برابر وعده دروغين آزادي و عدم آزار خانواده مجبور به اعترافات دروغين شده است.
بر اساس همين اعترافات درشعبه 28 دادگاه بدوي در ارديبهشت 1389 كه به مدت كوتاهي برگزار شد؛ براي  توهين به رهبري 2سال –توهين به نظام 1 سال و توهين به رئيس جمهور 100هزارتومان محكوم شده است .
آرمان رضاخاني در حال حاضر از وضعيت جسماني خوبي برخوردار نيست . او به شدت کاهش وزن داشته است و مانند بسياري از زندانيان ديگر سرفه هاي خشك و ممتد مي كند كه نشان از بيماري مزمني است كه مسئولين زندان اوين به اين علامت ها بي توجه بوده و هيچ درمان مناسبي را انجام نمي دهند . در پي قطع گاز در زمستان  و بهار اكثر زندانيان از جمله آرمان رضاخاني به سرما خوردگي سختي مبتلا شدند كه درجهت بهبود اين وضع از طرف مسئولين هيچ اقدام جدي  صورت نگرفت .
وضعيت  بهداشتي و غذايي بندهاي 7 و 8 و بدتر از همه 350  كه در حال ساخت و ساز بوده و زندانيان را مجبور به كارگري مي كنند  ، بسيار نگران كننده مي باشد .