۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

صدور بیست حکم اعدام در کردستان

خبرگزاری هرانا - رييس ستاد مردمي پيشگيري و حفاظت اجتماعي دادگستري استان کردستان گفت: تاکنون حکم اعدام براي ‌20 تن به اتهام "قاچاق مواد مخدر" در استان صادر شده که حکم هشت نفر از آن ها اجرا شده است.
به گزارش ايسنا، حسن بابايي در نشست مطبوعاتي به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در استانداري کردستان، اظهار کرد: دادگستري کردستان در برخورد با مجرمان مواد مخدر، حداکثر مجازاتي را که در قانون تعيين شده است، به کار مي‌برد.
بابايي با اشاره به اينکه ‌52/27 درصد زندانيان استان کردستان در ارتباط با اعتياد و مواد مخدر هستند، مدعی شد: در حال حاضر ‌635 نفر به ارتکاب اعتياد به مواد مخدر، حمل، نگهداري، توزيع، ترانزيت و ارتکاب جرائم ناشي از اعتياد در زندان‌هاي استان به سر مي‌برند.
رييس ستاد مردمي پيشگيري و حفاظت اجتماعي دادگستري استان کردستان با اشاره به صدور حکم اعدام براي ‌20 نفر از محکومان مواد مخدر در استان، بيان کرد: هم چنين تاکنون در استان ‌43 نفر به حبس ابد محکوم شده‌اند.
وي اعتياد را جرم عنوان و تصريح کرد: بر اساس قانون فرد معتاد مجرم است مگر اينکه خود را داوطلبانه به نهادهاي انتظامي معرفي کند و آنها نيز وي را به مراکز درماني ارجاع دهند.
بابايي اعتياد را مولد بسياري از جرائم اجتماعي بيان کرد و افزود: از مجموع زندانيان مواد مخدر در استان، بيش از ‌15 درصد آنها به دليل ارتکاب ساير جرائم ناشي از اعتياد به زندان افتاده‌اند.