۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

اطلاعیه مشترک - اعدام پنج زندانی سیاسی در بند را محکوم می کنیم

اخبار روز: پنج حزب و سازمان اپوزیسیون و مخالف حکومت اسلامی ایران: حزب دمکرات کردستان ایران، حزب کومه‌له کردستان ایران، سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران، سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) و شورای موقت سوسیالیستهای چپ ایران روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعدام آزادی خواهان در ایران را محکوم کردند:

اطلاعیه مشترک
ما اعدام پنج زندانی سیاسی در بند را محکوم می کنیم!
تشدید مبارزه تنها راه جلوگیری از خشونت و کشتار حکومت اسلامی است!

خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی صبح روز گذشته به نقل از دادسرای عمومی و انقلاب تهران خبر اعدام پنج زندانی سیاسی، فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان را اعلام کرد. بنا به ادعای دادستانی اتهام این پنج نفر شرکت در عملیات تروریستی از جمله بمب‌گذاری در مراکز دولتی و مردمی شهرهای مختلف ایران بوده است.
فرزاد کمانگر معلم کرد، در مرداد ماه سال ۱۳۸۵ بازداشت شده و در اسفند ماه ۱۳۸۶ به اعدام محکوم شده بود. مهدی اسلامیان در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده بود و شش ماه را در سلول انفرادی گذرانده بود. شیرین علم هولی در اردیبهشت ۱۳۸۷ در تهران بازداشت شده و به اعدام محکوم شده بود. علی حیدریان، به همراه فرهاد وکیلی از سال ۸۵ در بازداشت به سر می‌بردند.

این بار اولی نیست که حکومت اسلامی دست به اعدام مخالفان و فعالین سیاسی می‌زند. حکومت اسلامی برای حفظ قدرت، در طول سی سال گذشته گام به گام اختناق و سرکوب را گسترش داده و زنجیرهء دراز آدمکشی‌ها، ترورها و اعدام‌ها، از همان بنیانگذاری رژیم تا به امروز استمرار پیدا کرده است. این خشونتها در مناطق ملی بی رحمانه‌تر و گسترده‌تر اعمال می‌شود. دستگاه ولایت با این خیال خام می‌خواهد مردم را از ادامه مبارزه بازدارد. ویژگی این احکام ضد بشری در چنین مقطعی، فقط از قوانین ناعادلانه این حکومت برنخواسته است، این احکام بیش از آنکه قضائی باشند، سیاسی‌اند. ایجاد رعب مردم، خصوصا در مناطق ملی و هر نقطه از خاک ایران که صدای آزادیخواهی و اعتراض علیه استبداد حاکم باشد.

حکومتگران از برآمد جنبش اعتراضی در روز ۲۲ خرداد و فریاد مردم در خیابان ها علیه دیکتاتوری به شدت در هراس هستند. آن‏ها می‏خواهند با اعدام‏ زندانیان سیاسی، جو ترس و رعب در بین مردم به وجود آورند تا مردم در روز ۲۲ خرداد دست به اعتراض نزنند. اما صدای اعتراض مردم علیه دیکتاتوری با این اقدامات، خاموش نخواهد شد.

"ندا"ها و "سهراب"های بسیاری که در جریان جنبش جاری آزادیخواهانه مردم جان باخته‌اند و فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان همچون احسان فتاحیان که به جرم فعالیت سیاسی اعدام شدند، به فهرست طولانی همه جوانان، دانشجویان، روشنفکران، فعالان سیاسی و اجتماعی، زنان و مردان بیشماری که در مقاومت در برابر ستمگری‌ها و سرکوبگری‌های رژیم اسلامی و در راه مبارزه برای آزادی و دمکراسی و عدالت جان خود را از دست داده‌اند، افزوده شده است.

ما ضمن محکوم کردن این اعدام‌ها، همبستگی و همدردی خود را با خانواده‌ها ، بستگان و دوستداران و جانباختگان راه آزادی فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم هولی و مهدی اسلامیان اعلام می داریم.
ما از همه هموطنان ، فعالین سیاسی اجتماعی و نهادهای مترقی، احزاب و سازمان‌های چپ و دموکرات وترقیخواه دعوت می‌کنیم، تا در همکاری با یکدیگر، با تمام توان به اعدام‌های حکومت اسلامی اعتراض کرده و توجه رسانه‌ها، افکار عمومی، سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی و دولت‌ها در سراسر دنیا را بر علیه اعدام‌ها جلب کرده و بکوشیم تا از تکرار این فجایع جلوگیری کنیم.

حزب دمکرات کردستان ایران
حزب کومه‌له کردستان ایران
سازمان اتحاد فدائیان خلق ایران
سازمان فدائیان خلق ایران(اکثریت)
شورای موقت سوسیالیستهای چپ ایران

دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱٣٨۹ - ۱۰ می ۲۰۱۰