۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۰, دوشنبه

تجمع اعتراضی جمعی از کردهای ایران در سلیمانیه

 

اخبار روز: 

کوردستان و کوردنیوز: بعد از ظهر روز یکشنبه بیش از ۵۰۰ فعال سیاسی و مدنی و دانشجویی کردستان ایران مقیم کردستان عراق به همراهی جمعی از فعالان کرد کردستان عراق در پارک آزادی شهر سلیمانیه جهت اعتراض و اعلام انزجار از اقدام جنایتکارانه و غیرانسانی حکومت ایران در اجرای دسته جمعی حکم اعدام چهار زندانی سیاسی کرد فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و شیرین علم هولی و همچنین مهدی اسلامیان زندانی سیاسی اهل شیراز دست به تجمع اعتراضی و اعتصاب غذا زدند.
در ابتدای این مراسم شاعر نامدار کرد "شیرکو بیکس" جایگاه والای این فرزندان همیشه جاوید ملت کرد را در قطعه ای ادبی به تصویر کشید.
در بخش دیگر این مراسم ملائکه علم هولی، شوان محمد سردبیرهفته نامه آوینه، کمال رئوف سردبیرهفته نامه کردی هاولاتی به همین مناسبت سخنانی ابراز داشتند .
یاسر گولی، صباح نصری و جواد علیزاده نیز از دیگر فعالان سیاسی و حقوق بشری حاضر در این مراسم بودند که ضمن محکوم نمودن این اقدام جنایتکارانه رژیم سخنانی را ایراد نمودند. در همین مراسم علی محمدی از دوستان معلم و فعال سیاسی به دار آویخته شده کرد فرزاد کمانگر و محسن خاتمی فعال سیاسی در دو قطعه شعر انزجار خود را از این اقدام جمهوری اسلامی ابراز نمودند.
در پایان این مراسم پیام هیات راه اندازی این مراسم نیز خوانده شد که در آن از مردم کردستان خواسته شد که روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه دست به اعتصاب بزنند.

آماده باش رژیم در شهرهای کردستان
بنابر اخبار رسیده به "کوردستان و کوردنیوز" روز گذشته بدنبال اعدام فرزاد کمانگر، شیرین علم هولی، علی حیدریان و فرهاد وکیلی از زندانیان سیاسی کرد و مهدی اسلامیان دیگر زندانی سیاسی اعدام شده، رژیم جنایت پیشه جمهوری اسلامی به منظور سرکوب هرگونه اعتراضات مردمی با اعزام موج بزرگی از نیروهای مسلح خود به شهرهای کردستان فضای کردستان را میلیتاریزه و در حالت حکومت نظامی اعلام نشده قرار داده است.
بنابر منابع خبری، رژیم این نیروهای خود را به منظور مرعوب ساختن و سرکوب اعتراضات مردمی از شهرهای دیگر ایران به کردستان روانه کرده است. بدنبال اعدام زندانیان سیاسی کرد و زندانی دیگر اهل شیراز نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم فضای کردستان و بویژه شهرهای سنندج و مهاباد و کامیاران محل تولد فرزاد کمانگر را طی تدابیر و اقدامات سخت امنیتی و نظامی با مستقر نمودن نیروهای نظامی به کنترل خود درآورده اند.
این منابع خبری همچنین حاکی از آنند که مهرداد کمانگر برادر فرزاد کمانگر به خبرگزاریها اعلام داشته که خانواده کمانگر، حیدریان و وکیلی به منظور تعقیب و پیگیریهای حقوقی و قضایی اعدام فرزندانشان به تهران مراجعه نموده اند.
شایان ذکر است که جمعی از مردم کردستان ایران، مغازه¬داران، بازاریان و فعالان مدنی از مردم کردستان خواسته¬اند که امروز دوشنبه جهت اعلام انزجار خود از این اقدامات جنایتکارانه رژیم دست به اعتصاب بزنند.