۱۳۸۹ خرداد ۱۴, جمعه

شرایط نامطلوب ابوالفضل عابدینی در زندان کارون اهواز

خبرگزاری هرانا - ابوالفضل عابدینی نصر خبرنگار و از مسوولان پیشین مجموعه فعالین حقوق بشر در ایران که به تازگی به زندان کارون اهواز منتقل شده است در شرایط نامطلوبی نگهداری می شود و جان وی در خطر است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، عابدینی در بند ششم این زندان که اصطلاحا به آن بند سیاسی می گویند، نگهداری می شود و مسئولان به دلیل فشار مضاعف، وی را با چند تن از زندانیان خطرناک هم سلول کرده اند که در این مدت این خبرنگار از سوی هم سلولی های خود در چندین نوبت مورد تهدید جانی قرار گرفته است.
وی چندی پیش از سوی شعبه یکم دادگاه انقلاب اهواز به تحمل یازده سال حبس تعزیری محکوم و در مدت کمتر از یک هفته پس از ابلاغ حکم به وکیل ایشان محمد اولیایی فرد و در حالی که برای اعتراض به حکم صادره بیش از 14 روز مهلت قانونی باقی مانده بود؛ از سوی شعبه یازده دادگاه تجدید نظر این استان محکومیت ایشان تایید شد.
این فعال حقوق بشر در پی سناریوی از پیش تعیین شده دستگاه امنیتی بر علیه فعالین حقوق بشر مورخ 11 اسفندماه سال گذشته در منزل پدری اش توسط هجوم بیش از شصت نیروی مسلح امنیتی بازداشت شد.
وی در مدت بازداشت در بند 2 الف سپاه پاسداران شکنجه های جسمی و روحی متعددی را متحمل شد تا حدی که چندین بار به دلیل شکنجه شدید جسمی راهی بهداری زندان اوین شد.
گفتنی است این خبرنگار جوان به شدت از ناراحتی قلبی رنج می برد که بارها پزشک ایشان نسبت به قرار گرفتن طولانی مدت در زندان، قرار گرفتن در محیط بسته، استرس و عدم دسترسی به داروهایش هشدار داده بود.