۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

تداوم بازداشت فعالان مدنی آذربایجان

خبرگزاری هرانا –فعالان آذربایجانی هم چنان از حق دسترسی به وکیل و ملاقات با خانواده های خود محروم و از پیگیری خانواده ها نیز ممانعت می شود.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، باگذشت بیش از یک ماه از بازداشت برخی از فعالان مدنی و روزنامه نگاران آذربایجانی در سالگرد اعتراض به کاریکاتور موهن روزنامه ایران فعالان بازداشت شده همچنان از حق دسترسی به وکیل و ملاقات حضوری با خانواده های خود محروم هستند.
فرزند اکبر آزاد یکی از فعالان بازداشت شده در گفتگو با گزارشگر هرانا گفت هر هفته یکبار پدرم با منزل تماس میگیرد و تنها یک دقیقه حق صحبت دارد.
وی همچنین افزود برای پدرم از یک سازمان حقوق بشری درخواست وکیل کرده ایم ولی وکلا اعلام کرده اند که تا زمان اتمام بازجویی ها نمی توانیم به پرونده دسترسی داشته باشیم و عملا وجود وکیل در این مرحله اقدامی سمبلیک است.
از سوی دیگر یکی از اقوام نزدیک دکتر حسنی که در کرج بازداشت و به اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است در گفتگو با خبرگزاری حقوق بشر ایران اعلام کردند که به دلیل مخالفت شخص دکتر حسنی از پیگیری پرونده ایشان منع شده ایم وی اصرار دکتر حسنی در عدم پیگیری را به بازداشت همسر یکی از بازداشت شدگان به دلیل پیگیری وضعیت همسرش اعلام کرد.
شایان ذکر است، خانم زهرا فرج زاده همسر آیت مهر علی بیگلو به دلیل پیگیری وضعیت همسرش در تاریخ 29 خرداد بازداشت و از وضعیت و سرنوشت این زندانی نیز خبری در دست نیست.
دكتر لطيف حسني در كرج،اكبر آزاد روزنامه نگار در تهران،آيت مهرعلي بيگلو،بهمن نصيرزاده در ماكو،بهبود قلي زاده در مياندوآب،دكتر عبداللهي و پينار فرج زاده فعال حقوق زنان در اروميه،شهرام رادمهر در مشكين شهر، زهرا فرج زاده، حیدر کریمی، محمود فضلی برخی از بازداشت شدگان آذربایجان هستند.