۱۳۸۹ تیر ۲۲, سه‌شنبه

بازداشت وانتقال داور نبیل زاده به زندان برای گذراندن محكومیت 5 سال

خبرگزاری هرانا -  داور نبیل زاده شهروند بهایی ساكن مشهد صبح روز سه شنبه 22 تیر ماه طبق احضاریه ای خود را به دایره اجرای احكام دادگاه انقلاب مشهد ، معرفی و در همان محل بازداشت و برای گذراندن محكومیت 5 ساله به زندان وكیل آباد مشهد منتقل گردید.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، نامبرده به همراه هشت شهروند بهایی دیگر اهل مشهد با تشدید فشارهای یك ساله گذشته  بر بهاییان ایران بر اساس  پرونده مختومه ای مربوط به سال 84 در پائیز سال پیش محاكمه و طبق رای دادگاه بدوی و تجدید نظر به 5 سال حبس تعزیری محكوم شد.

نكته قابل توجه پرونده این 9 شهروند بهایی مشهدی اینست كه جلسه دادگاه و اتهامات ایشان همه یكسان و مشابه می باشد ولی احضار این افراد برای اجرای حكم تك به تك و با فاصله زمانی صورت گرفته است كه دلیل چنین اقدامی را خانواده های این شهروندان  جلوگیری از پخش گسترده خبرمحكومیت بستگانشان می دانند.
از طرف دیگر یكسان بودن اتهامات نیز دارای مشكل اساسی می باشد از جمله اتهامات  سفر به تركیه و دیدار با سران بهایی است كه این اتهام در مورد داور نبیل زاده صدق نمی كند چرا كه نامبرده اصلا دارای پاسپورت نیست كه توانسته باشد از مملكت خارج شود.
قابل ذكر است نامبرده در سال 1362 نیز یك سال به دلیل عضویت در تشكیلات بهایی دوره حبس را گذرانده است و در ضمن فرزند 22 ساله وی به نام " نوراء نبیل زاده " هم بیش از دو هفته است در بازداشت اداره اطلاعات مشهد می باشد.