۱۳۸۹ خرداد ۱۵, شنبه

گلها و سیم خاردارها - شماره ۱ / محمد نوری زاد

خبرگزاری هرانا - محمد نوری زاد، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و روزنامه‌نگار دربند، تصمیم گرفته است با انتشار یادداشتهایی بر اساس مشاهدات خود به معرفی زندانیان گمنام یا کمتر مورد توجه قرار گرفته مبادرت کند، بر این اساس اولین نامه آقای نوری زاد از مجموعه گلها و سیم خاردارها توسط خبرگزاری هرانا در پی می آید :
گلها و سیم خاردارها - شماره ۱
من تلاش می کنم هرگاه از گلهایی که این روزها محبوس در اوین هستند برای شما بنویسم گلهایی که برای تعریف آنها از همه صداقت خود بهره می برم و دلیلی ندارد به خرزهره هایی که در جایگاه خود گل زیبایی نیز هست، خاطره ای از زنبق و گل سرخ بار کنم.
اولین گل سرخ معطری که در اوین اراده تعریف آن را دارم "سید علیرضا بهشتی" است، این گل آنقدر معطر و زیبا و پاک نهاد است که هر آدم گل نفهم و گل گریزی را شیدای خود می کند، معتقدم با پاکی، با صداقت، با درستی، با شرافت و شرم، جاذبه ای است که بر ناخودآگاه مخاطب اثر می گذارد و طرف مقابل را برابر بزرگی اثر به تمکین و احترام وا میدارد.
سید علیرضا بهشتی هیچ نسبتی با شهید بزرگوار، "بهشتی" معروف ندارد، گرچه وی هم نام سید علیرضا بهشتی فرزند  گل شهید بهشتی است اما گل آن سوی سیم خاردار با گل این سوی سیم خاردار نسبتی ندارد.
خود زندانیان برای فهم ساده تر، یک پسوند "شیرازی" به انتهای شهرت گل مورد نظر من افزوده اند.
سید علیرضا بهشتی شیرازی، ۵۰ ساله، اکنون در سال ۴ اندرزگاه ۷ زندان اوین، زندانی است. بیش از ۲۰ جلسه بازجویی را در شرایط سخت پشت سر گذارده و هیچ خطایی جز ویرایش چند بیانیه ستاد میرحسین موسوی بر او بار نکرده اند.
افسوس من، خدایا تو خوب می دانی که نه از حضور این گل که در زندان اوین است بلکه از این می گدازم که جامعه ای نا زیبای آنسوی سیم خاردار به شدت در مضیقه گل هایی چون "سید علیرضا بهشتی شیرازی" است و بدیهی است که زندانی بودن او فضا را برای رشد خارهای گوشت خار آنسوی سیم خاردار فراخ می کند.
۱۵-۳-۱۳۸۹
محمد نوری زاد
اندرزگاه ۷ زندان اوین