۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

گزارش هایی از دانشگاه بین المللی قزوین



اخبار روز: 
در آستانه نخستین سالگرد انتخابات ۲۲ خرداد ٨٨ فشارهای بی سابقه ای بر دانشجویان، اساتید و حتی کارمندان دانشگاه بین المللی قزوین اعمال شده است.
به گزارش دانشجونیوز، نزدیک به یک ماه از بازداشت دکتر حسن رئیسیان (عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه بین المللی قزوین و عضو انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه و دبیر حزب مشارکت استان قزوین) می گذرد و اخبار رسیده حاکی از آن است که وضعیت عمومی وی در زندان چوبیندر قزوین بحرانی است. دکتر رئیسیان در زندان چوبیندر (در حوالی استان قزوین) که یکی از غیر استانداردترین زندان های کشور است در بندی در کنار مجرمین خطرناک نگهداری می شود. وی که در حوادث پس از انتخابات یک هفته نیز در بازداشت بود اینک در جایی و به اتهامی (اتهامات نخ نما شده ی اخلاقی) در بند است که هیچ سنخیتی با وی و جایگاهش ندارد.
همچنین بنابر اخبار رسیده یکی از زنان کارمند دانشگاه نیز دو هفته پس از بازداشت دکتر رئیسیان در جریان همین سناریو از پیش طراحی شده از دانشگاه اخراج شده است. مسئولین دانشگاه در کنار تمامی فشارهای نیروهای امنیتی بر دکتر رئیسیان بارها به وی پیشنهاد بازنشستگی اجباری داده اند که وی این امر را نپذیرفته است. علاوه بر این دادستان استان و وزارت اطلاعات و مسئولین دانشگاه با ایجاد شدیدترین فشارها بر فعالین دانشجویی و سیاسی استان و خانواده ی وی مانع از هرگونه خبر رسانی و اطلاع رسانی پیرامون پرونده ی وی شده اند و اصرار دارند که تا مانع از سیاسی شدن این اقدام پلیدشان گردند.
همچنین اخبار نگران کننده ای مبنی بر تائید احکام انضباطی و نیز صدور اجکام جدید برای فعالین دانشجویی این دانشگاه رسیده است که بزودی گزارش کامل از این هجمه ی بی سابقه بر دانشجویان منتشر می گردد.

دبیر تشکل اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین بازداشت شد
روز گذشته مورخ ۱۰ خرداد ماه ٨۹ نیروهای امنیتی شهر قزوین فرهاد فتحی دبیر تشکل اصلاح طلب دانشگاه بین المللی قزوین را در این شهر دستگیر و با دستنبد و چشم بند به مکان نامعلومی منتقل کردند.
به گزارش دانشجونیوز، این فعال دانشجویی هنگامی دستگیر می شود که پس از خروج از دانشگاه مامورین امنیتی که در حال تعقیب وی بودند. هنگامی که وی به مغازه ای در نزدیکی منزل مسکونی اش وارد می شود به داخل مغازه هجوم برده و وی را به مکان نامعلوی منتقل می کنند.
گفتنی است یکی از اتهامات وی انتشار بیانیه در حمایت از یکی از اساتید بازداشت شده این دانشگاه به نام دکتر حسن رئیسیان و اقدام جهت جمع آوری امضا برای آزادی وی عنوان شده است.
به نظر می رسد دستگیری وی در روزهای نزدیک به سالگرد انتخابات خرداد ٨٨ به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان دانشجویان این دانشگاه است.
این فعال دانشجویی در آذرماه سال گذشته به همراه پیام حیدرقزوینی و سعید سکاکیان دو تن دیگر از فعالین دانشجویی این دانشگاه و به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت شده و مدتی را در بازداشت نیروهای امنیتی استان قزوین به سر برده بود.