۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

مهدی کلاری، نیما لطیف تجار، سهیل محمدی و میلاد فدایی آزاد شدند

خبرگزاری هرانا - 4 دانشجوی دربند دانشگاه های شریف، امیرکبیر، خواجه نصیر و آزاد به همراه عده ای دیگر از زندانیان سیاسی دیشب به مرخصی آمدند.
به گزارش دانشجونیوز، نیما لطیف تجار دانشجوی دانشگاه امیرکبیر پس از 158 روز بازداشت دیشب از زندان اوین آزاد شد، وی که در روز عاشورا بازداشت شده بود در مدت بازداشت از سوی بازجویان خود تحت فشارهای غیرانسانی قرار گرفت.  شعبه 15دادگاه انقلاب وی را به 3 سال حبس تعزیری محکوم کرده بود که این محکومیت در دادگاه تجدید نظر به یک سال کاهش یافت.
سهیل محمدی دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر نیز که 12 آبان با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شده بود دیشب پس از 7 ماه از زندان آزاد شد. دادگاه بدوی به ریاست قاضی صلواتی وی را به 4 سال و دادگاه تجدید نظر وی را به 3 سال حبس تعزیری محکوم کردند.
میلاد فدایی دانشجوی دانشگاه آزاد تهران جنوب نیز که از 11 آذرماه در بازداشت بود پس از 6 ماه آزاد شد. قاضی مقیسه این دانشجو را به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم کرده است.
مهدی کلاری دانشجوی دانشگاه شریف نیز که 16 آذرماه پس از تجمع روز دانشجو در دانشگاه شریف بازداشت شده بود دیشب مجدداً به مرخصی آمد. حکم 3 سال حبس تعزیری این دانشجو چندی پیش در دادگاه تجدید نظر تأیید شده بود. این دانشجوی المپیادی دانشگاه شریف پیش از عید نیز به مرخصی آمد اما پس از تعطیلات عید با کارشکنی وزارت اطلاعات مجدداً به زندان بازگشت.
لازم به ذکر است دیشب عده دیگری از زندانیان حوادث پس از انتخابات آزاد شدند که ساسان ستارزاده و آرش ترابی از زندانیان گمنام حوادث پس از انتخابات که هر کدام بیش از 5 ماه زندانی بودند در میان آنان بودند.