۱۳۸۹ خرداد ۷, جمعه

مسئولیت هرگونه آسیب به مجید توکلی مستقیما متوجه آیت الله خامنه ای است

جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتشار بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت سلامت مجید توکلی، مسئولیت هرگونه آسیب جسمی به وی را متوجه آیت الله خامنه ای دانستند.
در این بیانیه، دانشجویان پلی تکنیک خواستار بازگرداندن مجید توکلی از سلول انفرادی به بندعمومی و سپس آزادی وی شده اند. این بیانیه در ذیل درج شده است:


باز خبری آمد و جمله خلق در آتش افکند

عزیز پلی تکنیک، شرف جنبش دانشجویی، نماد ایستادگی و مبارز سازش ناپذیر ایران زمین، دگرباره مورد اذیت و آزار حرامیان قرار گرفته و بیم آن می رود تا تیغ نامروتی نامردمان جان عزیزش را بیازارد.

مجید توکلی سه روز پیش صرفا به علت بیان عقیده خود مبنی بر به رسمیت نشناختن احمدی نژاد به عنوان ریاست جمهور به انفرادی فرستاده شد. مجید نیز در اعتراض به این اقدام غیرقانونی و غیرانسانی مسئولین بازداشتگاه اوین دست به اعتصاب غذا زده است. این درحالی است که چند روز پیش از این واقعه، بازجویان ددمنش پرونده وی را به سبب تقریر نوشته ای پیرامون جنبش سبز تهدید به مرگ کرده بودند.

ما جمعی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر صراحتا اعلام می کنیم که مسئولیت هرگونه آسیب جسمی به مجید توکلی مستقیما متوجه شخص اول حکومت آیت الله خامنه ای است. رهبر جمهوری اسلامی ایران قانونا و عرفا می بایست در برابر اقدامات قوه قضائیه و وزارت اطلاعات پاسخگو باشد. بنابراین اگر دستگاه قضا افسار پاره کرده، مسئولیتش متوجه بی تدبیری رهبری است و اگر وزارت اطلاعات جنایتی مرتکب گردد، رهبری در این جنایت شریک جرم است.

هم اینک با تمام وجودمان فریاد خشم بر می آوریم که وای به حالتان اگر برای عزیزمان اتفاقی بیافتد. وای به روزتان اگر جرات دست اندازی به جان شریف شرافت جنبش دانشجویی را به سر راه دهید. پس بدانید و آگاه باشید اگر اتفاقی برای مجید توکلی بیافتد دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر ساکت نخواهند نشست و این بار دیوار دانشگاه را بر سر شما و رئیس سرسپرده دانشگاه خراب خواهند کرد.

ما خواهان آنیم که در درجه نخست مجید از حقوق اولیه زندانی که همانا نگهداری در سلول عمومی است برخوردار شود و در درجه بعد خواستاریم تا بی هیچ قید و شرطی مجید و سایر زندانیان سیاسی آزاد گردند.