۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

برگزاری مراسم افطار دانشجویان دانشگاه آزاد برای آزادی هم‌کلاسی‌های دربندشان


اخبار روز:


بامدادخبر: در پی اعلام روزه سیاسی دانشجویان دانشگاه آزاد به مناسبت صدمین روز باز داشت علی ملیحی و هشتادمین روز بازداشت مهدی خدایی، دو تن از دانشجویان دربند این دانشگاه، شب گذشته (چهارشنبه) گروهی از این دانشجویان روزه‌های خود را در مقابل زندان اوین افطار کردند و یاد همکلاسی‌های در بند خود را گرامی داشتند. پیش‌تر در بیانیه این دانشجویان، علی ملیحی و مهدی خدایی نماد فعالیت شفاف و قانونی دانشجویی شناخته شده بودند.
به گزارش بامدادخبر، حضور این دانشجویان که عکس‌هایی از همکلاسی‌های بازداشتی خود و نیز برخی از زندانیان سیاسی را به همراه داشتند در ابتدا با ممانعت نیروهای انتظامی و امنیتی حاضر در محل روبرو شد که با اصرار و پای‌فشاری دانشجویان از متفرق کردن آنان منصرف شدند.
در ادامه مراسم نیز علی ملیحی و میلاد فدایی‌اصل دیگر دانشجوی دربند دانشگاه آزاد و همچنین میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفترتحکیم‌وحدت (که روز گذشته حکم سنگین هفت سال زندان برای او صادر شد) از داخل بند ٣۵۰ زندان با دانشجویان تماس گرفتند و ضمن تشکر از ایشان با روحیه‌ای مثال زدنی، خواستار ایستادگی و مقاومت دانشجویان شدند.
این درحالی است که مهدی خدایی دیگر دانشجوی دربند دانشگاه آزاد همچنان در بند امنیتی سپاه (دو-الف) در شرایط دشوارتری به‌ سر می‌برد و امکان برقراری تماس برای وی بسیار محدود می‌باشد.
یکی از دانشجویان شرکت کننده در این مراسم در گفتگو با خبرنگار بامدادخبر با تاکید بر تداوم حرکت‌های اینچنینی تا زمان آزادی همه‌ی دانشجویان گفت: «برگزاری مراسم افطار و اقدامات نمادینی مانند آن، کمترین کاری است که در شرایط موجود می‌توانیم برای این عزیزان انجام دهیم. برای ما سخت است که جای خالی همکلاسی‌هایمان را در کلاس درس ببینیم. خواستیم تا جلوی زندان اوین افطار کنیم تا هم اعتراض خود را به روند موجود اعلام کنیم و هم در نزدیک‌ترین جای ممکن به همکلاسی‌های خود این کار را انجام داده باشیم.»
گفتنی است علی ملیحی، مهدی خدایی، میلاد فدایی اصل، شیوا نظرآهاری، سینا گلچین، محمدعلی الهی، شهاب اکبرزاده، حمید پیروزفام، سعید ملکی، امین کشاورز، پویا قربانی، فرامرز عبدالله نژاد، مهران صفری، آرش قاسمی از دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه آزاد هستند که هم اکنون در زندان به سر می‌برند.