۱۳۸۹ اردیبهشت ۳۰, پنجشنبه

وزیر اطلاعات: از بازداشت سرتیم محافظان موسوی بی اطلاعم!

اخبار روز: 

 وزیر‌ اطلاعات اعلام کرد: آزادی کلوتید ریس تبعه فرانسوی با وکیلی‌راد هیچ ربطی به هم ندارد و مساله هر کدام جداگانه است.
به گزارش خبرنگار ایلنا حیدر مصلحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص آزادی وکیلی‌راد تبعه ایران که در فرانسه بازداشت بوده وا ینکه آیا ایران قصد دارد به این دلیل از فرانسه شکایت کند،گفت: ایران بررسی می‌کند تا ببیند نوعی برخوردی با ایشان شده چگونه بوده و سپس تصمیم می‌گیرد و اگر به دلایل واهی بوده قطعا روی آن اقدام خواهد کرد.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص سفر خانواده سه تبعه آمریکایی که در ایران بازداشت هستند،گفت: ما براساس حس انسان دوستی و اینکه این مسئله را به دنیا اعلام کنیم خانواده آنها را در ایران‌پذیرفتیم و از آمریکایی‌ها نیز خواسته‌ایم که با ایرانیان بی‌گناهی که در دست آنها هستند نیز چنین برخوردی داشته باشند.
وزیر اطلاعات در عین‌حال گفت: آمریکایی‌هایی که در ایران بازداشت هستند جرمشان جاسوسی بوده و اقدامشان غیر قانونی بوده، ولی ما براساس احکام دینی و حس بشردوستی به خانواده‌های آنها اجازه ملاقات دادیم، ولی آنها که ادعای حقوق بشر دارند ببینند با ایرانیان زندانی بی‌گناه در آنجا چگونه برخورد می‌کنند.
مصلحی در پاسخ به سوالی در خصوص دستور احمدی نژاد برای برخورد با پارتی بازی گفت: از ما خواسته شده که گزارشی را در سطح کشور در این ارتباط تهیه کنیم و به رئیس‌جمهور تحویل دهیم تا اقدام لازم در این خصوص انجام گیرد.
وی در مورد این سوال که آیا متقاضی دریافت یارانه نقدی هستید یا خیر گفت: مستحق‌تر از ما وجود دارد و من متقاضی نیستم.
وزیر اطلاعات درپاسخ به این سوال که آیا این وزارتخانه در مورد قطع رابطه با انگلیس گزارشی به کمیسیون امنیت ملی ارائه داده است،گفت: از ما گزارشی در این ارتباط نخواستند و بررسی‌هایی را در رابطه با مباحث ارتباط با انگلیس انجام دادیم و پیشنهاداتی داشتیم که به کمیسیون امنیت ملی دادیم، ولی در نهایت باید در شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری شود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی‌گفت: در این مورد باید دستگاه قضایی تصمیم بگیرد، ولی حکم جلب او صادر شده و به محض اینکه به ایران بیاید باید جلب شود.
مصلحی در پاسخ به سوالی در خصوص اهداف آمریکا از اتخاذ رویکرد منفی نسبت به اجلاس تهران گفت: آمریکا می‌خواهد حالتی که برایش ایجاد شده مرتفع کند و همانطور که کارشناسان سیاسی این کشور نیز اذعان داشتند آمریکا در برابر ایران خلع سلاح شده و زیر پایش خالی است،بنابراین در تلاش است از این وضعیت بیرون بیاید و اگر آقایان به دنبال ایجاد آرامش و برطرف کردن تنش‌ها هستند باید نتایج اجلاس تهران را دنبال کنند و به نظرم این تعبیر رهبری کاملاً درست است که سخنان آمریکایی‌ها دستی چدنی است در دستکش مخملی قرار گرفته است.
وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که اهداف برخی از زیر سوال بردن تصمیمات نظام چیست گفت: زمانی انتقاد سازنده‌ای صورت می‌گیرد، ولی عمدتا احساس ما این است که طرح این مباحث غرض ورزی است و از سوی دلسوزی برای نظام و اهداف آن نیست.
مصلحی در پاسخ به این سوال که آیا آزادی کلوتید ریس تبعه فرانسوی که در حوادث بعداز انتخابات بازداشت شده بود در مقابل با آزادی شهروند ایرانی در فرانسه است گفت: این دو هیچ ربطی به هم ندارد و مساله هر کدام جداگانه است.
وی در مورد دستگیری سرتیم محافظ میرحسین موسوی نیز گفت: از این موضوع اطلاعی ندارم.
وزیر اطلاعات در پاسخ به این سوال که در آستانه سالگرد دهمین انتخابات ریاست‌جمهوری رسانه‌های بیگانه تلاش می‌کنندکه اینگونه القا کنند آشوب‌هایی را در خیابان‌ها خواهیم داشت، گفت:وضعیت فتنه با سرکوبی که پیدا کرده به گونه‌ای نیست که بتواند حرکتی داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که دستگیری سران فتنه در چه مرحله‌ای است،گفت: در دستگیری سران فتنه تدبیر نظام را دنبال می‌کنیم.