۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

انتقال علی پرویز، دانشجوی دربند، به سلول انفرادی

خبرگزاری هرانا - علی پرویز، دانشجوی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر که از 13 آبان ماه سال گذشته در زندان اوین به سر می برد ،به سلول انفرادی منتقل شد.
به گزارش کلمه، پرویز چند شب پیش هم چون تعدادی دیگر از زندانیان سیاسی بند 350 اوین ساعت یک بامداد برای بازجویی به بند 209 منتقل شد. ماموران 209 وی و دیگر فعالان سیاسی را مجبور به استفاده از چشم بند کرده بودند.
پرویز با یادآوری اینکه بازجوهای وزارت اطلاعات در زمان بازداشت و تفهیم اتهام اولیه، او و تعدادی دیگر از فعالان دانشجویی را که با چشم بند برگه تفهیم اتهام را نمی دیدند، مجبور به امضای موارد اتهامی کرده بودند که بعد مشخص شد هیچ ارتباطی به او و دیگر فعالان دانشجویی نداشته، نسبت به این موضوع اعتراض کرد.
علی پرویز وقتی با برخورد تند ماموران اطلاعات برای اجبار وی به استفاده از چشم بند مواجه شد، چشم بندش را پاره کرد و از دیگر فعالان داشجویی خواست که اجازه ندهند بار دیگر با چشم بند بازجویی شوند.
ماموران اطلاعات در یک اقدام تنبهی و تلافی جویانه، دستور انتقال پرویز را به سلول انفرادی صادر کردند.
علی پرویز یکی از 12 دانشجوی بازداشتی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر است که از تاریخ 12 آبان ماه در زندان اوین به سر می برد .وی در دادگاه اولیه به سه سال حبس تعزیری و در دادگاه تجدید نظر به یکسال حبس تعزیری و همچنین جریمه نقدی محکوم شد. اتهامات وی "اقدام علیه امنیت ملی"، "شرکت در تجمعات"و "توهین به مقام ریاست جمهوری" است.