۱۳۸۹ خرداد ۶, پنجشنبه

هرانا؛ تداوم کارشکنی مسئولان در تحویل اجساد اعدام شدگان نوزده اردی بهشت

خبرگزاری هرانا - پس از اینکه دستگاه قضایی- امنیتی سحرگاه یکشنبه 19 اردی بهشت ماه پنج زندانی سیاسی به نام های فرزاد کمانگر، مهدی اسلامیان، شیرین علم هولی، علی حیدریان و فرهاد وکیلی را بدون اطلاع خانواده و وکیل اعدام کرد، اکنون و بعد از گذشت قریب به بیست روز، هم چنان از تحویل اجساد ایشان ممانعت به عمل می آورد.
این روند تاجایی است که خانواده ی اعدام شدگان نوزده اردی بهشت حتی اجازه ی برگزاری مراسم سوگواری برای عزیزانشان را نیز نداشته اند.

چند تن از نمایندگان مجلس با درخواست از ایشان جهت آرام کردن فضا، مانع از برگزاری تجمع توسط ایشان شدند.
به گفته ی همسر فرهاد وکیلی پیگیری های ایشان برای تحویل گرفتن جسد تاکنون بی نتیجه بوده و مسئولان هربار پاسخی متفاوت به آن ها می دهند.
همسر فرهاد وکیلی در گفتگو با گزارشگر هرانا زمان آخرین مراجعه شان به تهران را اواخر هفته ی گذشته اعلام کرده است که مسئولان به ایشان گفته اند حدود بیست روز دیگر وضعیت را مشخص می کنند.
استنباط خانم وکیلی این است که به دلیل فضای ملتهب کردستان و باتوجه به اینکه سالگرد اعتراضات مردمی به نتایج دهمین دوره ی ریاست جمهوری در پیش است، مسئولان اجساد را تحویل نمی دهند.
وی معتقد است همسرش را همان طور که مخفیانه اعدام کرده اند، مخفیانه نیز در تهران دفن کرده اند.
خانم وکیلی در ادامه گفت: حتی از پیکر بی جان فرهاد و دوستانش نیز هم چون زمان زنده بودن در هراس اند، وگرنه، نه اعدامشان می کردند و نه این چنین در تحویل اجساد کارشکنی می شد.
در همین زمینه خلیل بهرامیان وکیل فرزاد کمانگر، مهدی اسلامیان و شیرین علم هولی به گزارشگر هرانا گفته است که بر اساس "درخواست نامه" ای از راه قانونی خواستار تحویل هرچه سریع تر جسد موکلانش شده است.
وی معتقد است، نمایندگان کرد نیز در این زمینه تلاش خودشان را کرده اند و از مسئولان خواسته اند که اجساد را تحویل خانواده ها دهند؛ هرچند که تاکنون چنین نشده است.
این وکیل پایه یک دادگستری نسبت به اینکه اجساد اعدام شدگان نوزده اری بهشت به صورت مخفیانه دفن نشده باشند، تردید دارد.
آقای بهرامیان با صدایی محزون در آخرین لحظات این گفتگو برای گزارشگر هرانا شعری می خواند: "خبر کوتاه بود، اعدامشان کردند!" و ادامه می دهد: اتفاقی که نباید می افتاد متاسفانه رخ داده و دیگر تحویل دادن یا ندادن اجساد آنچنان مشکلی را حل نمی کند.