۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

تجمع اعتراضی خانواده ها - خانواده های دستگیرشدگان در برابر زندان اوین تجمع کردند


اخبار روز: گروهی از خانواده های دستگیرشدگان اعتراضات مردمی، با تجمع در برابر زندان اوین، خواهان آزادی بستگان خود شدند.
به گزارش فعالین حقوق بشر و دموکراسی در ایران، روز شنبه ۲۱ فروردین ماه از ساعت نه صبح تعداد زیادی از خانواده های دستگیر شدگان اخیر مقابل دادگاه انقلاب مستقر در زندان اوین تجمع کردند و خواستار آزادی عزیزان خود شدند این تجمع که تا پایان وقت اداری ادامه یافت.
بازپرسان امنیتی دادگاه انقلاب پس از منصوب شدن عباس جعفری دولت آبادی به دادستانی تهران به زندان اوین نقل مکان کرده اند و در بازجوئی ها و گرفتن اعترافات توسط بازجویان وزارت اطلاعات مستقیما نقش دارند و هر آنچه که بازجویان وزارت اطلاعات به دستگیر شدگان نسبت میدهند به عنوان اتهام علیه آنها بکار می برند.
درب دادسری ویژه دادگاه انقلاب در زندان اوین بر روی خانواده ها و وکلای آنها بسته است و حق ورود و صحبت کردن مستقیم با بازپرسان امنیتی مسئول پرونده عزیزانشان به خانواده ها داده نمی شود و سئوالاتی که خانواده ها دارند از طریق نگهبانی که در مقابل آنجا مستقر است به درون برده می شود که در اکثر مواقع به آنها پاسخی داده نمی شود.
در میان تجمع کننددگان امروز تعداد زیادی از خانواده هایی که علیرغم قرار دادن وثیقه از آزادی بستگانشان خودداری شده است، دیده می شدند. در تجمع امروز، مادری که با طی مسافت طولانی و صرف هزینه زیاد از کرمانشاه خود را به دادسرای ویژه دادگاه انقلاب در زندان اوین رسانده بود و
۶ ماه از دستگیری فرزندش می گذرد نیز حضور داشت. این مادر در این مدت هیچ خبری از فرزند دستگیر شده خود نداشته است. این مادر سالخورده از این همه ظلم و بیعدالتی به خشم آمده و اشک می ریخت. سایر خانواده ها به حمایت از او برخاسته و خواستار رسیدگی به وضعیت این مادر شدند. اما پاسخی به او داده نشد.
.