۱۳۸۸ بهمن ۱۷, شنبه

حضور منوچهر متکی در کنفرانس مونیخ مطابق با خواست مردم ایران نیست

اطلاعیه مطبوعاتی
حضور منوچهر متکی در کنفرانس مونیخ مطابق با خواست مردم ایران نیست

وزیر امور خارجه دولت کودتا ، منوچهر متکی، بطورناگهانی حضور خود را در کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام نمود.
حضورمنوچهر متکی  دراین  کنفرانس اگر چه آشکارا موفقیتی برای مسئول کنفرانس به حساب می آید، اما بسان یک ضربه ای  بر جنبش دموکراتیک ایران وارد می شود. رژیمی که دستانش به خون فرزندان ایرانی آغشته است، نباید در مجامع بین المللی حضور یابد.
درست در این زمان که منوچهر متکی دراین کنفرانس شرکت می کند، صدها نفر از فرزندان ایران به خاطر آزادی بیان و حضور در تظاهرات مسالمت آمیز اخیردر زندانهای مخوف بسر می برند و تعدادی از آنان نیز در انتظار اعدام به دست اهریمنان می باشند.
راستی شرکت کنندگان در کنفرانس امنیتی مونیخ چه انتظاری جز وعده های توخالی  از رژیم ایران می توانند داشته باشند؟
سالهاست که جامعه بین المللی معطل زمامدارن ایران شده است. هربار که احتمال تحریم های بیشتر، جدی می شود،   وعده هایی از جانب دولت ایران مطرح می شوند که هیچ نتیجه ای را به دنبال ندارند.
کاملا غیر قابل درک است که مسئله سلاح هسته ای در مقایسه با مسئله حقوق بشر این چنان با اهمیت ترتلقی می شود. از یونی 2009 تا کنون مردم ایران تقریبا هر روزبا تظاهرات خود در خیابان ها خواستار رعایت حقوق بشر و آزادی انتخابات هستند. پاسخ زمامداران حکومتی به مردم معترض،  خشونت، شکنجه و کشتار بوده است.
از تقلب انتخاباتی تا کنون صدها نفر کشته و هزاران نفر زندانی شدند. حقوق بشر برای اطرافیان احمدی نژاد هیچگونه اهمیتی ندارد.
با توجه به نقض سیستماتیک حقوق بشردر ایران، اتحاد برای ایران در آلمان از برگزارکنندگان این کنفرانس خواستار است که به جای آنکه تریبونی را در اختیار نمایندگان رژیم کودتا بگذارند، موضع خود را در ارتباط با جنایات حکومتگران ایران به طور قاطع و آشکار اعلام نمایند.
ما از جامعه بین المللی می خواهیم که مسئله حقوق بشر در ایران را نه به عنوان مسئله ای درجه دوم ، بلکه به عنوان مسئله ای با اهمیتی یکسان با مسئله هسته ای در نظر داشته و مناسبات خود را با حکومت ایران بر این پایه بنا نمایند.
اتحاد برای ایران (آلمان) 
Mail: post@united4iran.de