۱۳۹۱ اردیبهشت ۲۴, یکشنبه

مهمترین خبرهای روز یکشنبه بخش دوّم، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

در برابر تروریستهای اسلامگرا، قاطعانه از شاهین نجفی دفاع نمائیم - جلال ایجادی

اخبار روز: 

شاهین نجفی خواننده موسیقی "راپ" ایرانی به ارتداد محکوم شد وبرای کشتن او صدهزار دلار تعیین شده است. یکبار دیگراسلام وکارگزاران اسلامی بر علیه آزادی آندیشه و آزادی خلاقیت و هنر جنگ راه انداخته است و مزدوران خود را بسیج نموده تا هنرمند جوان وبا شهامت را به قتل برساند. تاریخ اسلام جزسرکوب اندیشه آزاد و آزاداندیشان چیز دیگری نبوده است. احمد کسروی را همین بنیادگرایان شیعه به قتل رساندند، سلمان رشدی نویسنده "آیه های شیطانی" رابه حکم روح الله خمینی مرتد قلمداد کرده وآدمکشان مسلمان در پی آن برآمدند تا او را ترور کنند. سینماگر هلندی "تئو وان گوگ" را بجرم تهمت بشریعت اسلام یک تروریست مسلمان با هشت گلوله ازپای درآورد وبا یک چاقو سرش را از بدن جدا کرد. بدنبال انتشار ۱۲ نقاشی فکاهی در روزنامه دانمارکی و سپس نشریه شارلی ابدو فرانسوی بود که اسلامگرایان به خشونت بیسابقه در یکسلسله کشورها دست زدند. سی وسه سال پیاپی در ایران ما، حکومت اسلامی هزاران آزادیخواه و آزاداندیش را تحت "عنوان مرتد وضدانقلاب" به قتل رسانید.
اسلام دین خشونت است. قرآن مبنای عمل سرکوب وآدمکشی را روشن ساخته است. در شیوه قرآنی مخالف ودیگراندیش قابل تحمل نیست و آنانی که "دشمن" و "کافر" و "مرتد" تلقی میشوند باید نابودشوند. در آیه قرآنی بعنوان نمونه درباره آنانی که ایمان آوردند وسپس کافر گشتند، توبه اشان پذیرفته نمیشود: "ان الذین کفروا بعد ایمانهم ثم ازدادوا کفرا لن تقبل توبتهم و اولئک هم الضالون"(آل عمران – ۹۰) "کسانی که پس از ایمانشان کافر شدند سپس بر کفر خود افزودند، توبه آنها قبول نمی شود و آنان همان گمراهان هستند." می دانیم که از نظر قرآن توبه "مرتد فطری" قبول نیست و او باید به مجازات برسد و مجازات او مرگ است، زیرا بر ضد نظام دین محمدی یعنی اسلام اقدام کرده و در همه جا چنین افرادی به سختی مجازات می شوند. نه تنها اسلام دین محبت وبردباری ورحمت نیست، بلکه پروانه کشتار دیگران است و تمامی تروریست ها و حاکمان فاسد و مستبد اسلامی باتکای آن، دست به خشونت زده و خونریزی بپا کرده اند.
در فرهنگ ولتری طنز وانتقاد بیان سلامت جامعه بوده واندیشه آزاد بنیاد جامعه و روح آزاد بشمار میاید. از نگاه حقوق بشری هرکسی حق دارد دین باورباشد و یا ناباور زندگی کند و آزادی اندیشه یک حق اساسی است. احترام به کرامت وحقوق انسانی یک اصل پایه ای بشمار میرود، ولی نقد اندیشه وانتقاد به هردین وایدئولوژی یک حق اساسی است. انتقاد به اسلام وخرافات وافشای افسانه سازی شیعه علی و حسین و نقی و مهدی، حق اولیه هرشهروند درایران وجهان است. توهین باعتقادات بی معناست وهیچ فکر واعتقاد مقدسی وجود ندارد. همه افکار در طول تاریخ ودر بستر برخورد اندیشه ها قابل انتقاد میباشند. کسانی که با "سلاح توهین" خواهان جلوگیری از نقد هستند ، در واقع سانسورچی و مستبد میباشند. هربار که از اسلام انتقاد شد، آخوند وروشنفکر مذهبی و فرصت طلبان سیاسی کارمصلحت گرا اتحاد کرده ویکپارچه به حمایت از اسلام برمیخیزند. آنها تلاش میکنند تا کار "خیر" انجام دهند و "تندروهای غیر مسئول" را براه راست هدایت کنند واگر در کار خود موفق نشدند و"اتفاقی" افتاد، بگویند مسئول اش خود "تندروها" هستند.
امروز جمهوری اسلامی و مدافعان اسلام مانند آیت الله گلپایگانی در زمان بی اعتباری روزافزون اسلام ورشد آگاهی جوانان ما به تعرض پرداخته تا با حکم ارتداد یک هنرمند آزاده را بکشند تا درس عبرت بدیگران بدهند. شاهین نجفی روح عاشق وآزاده ای است که میخواهد بیافریند و از چماق تکفیر هراسی ندارد. اوبرای اعتلای هنرش ، آنچه دلش میخواهد میگوید. او حق دارد در ترانه اش درعین نقد جامعه ایران ونیرنگ های آن، به طنز دست زده و باورها و نشانه ها وتصویرها ورفتارها وحتا مقدسات کهنه اجتماع را زیر سئوال ببرد. اوبه شخصیت حقوقی یک شهروند توهین نکرده، بلکه باورها را قلقلک میدهد وبه رفتارهای ابلهانه میخندد. اوحق دارد به دین انتقاد کند، ناباور باشد، می بخورد، آواز بخواند ، از عشق وسکس حرف بزند، از انسانیت ودوروئی آدمها بگوید وفریاد بزند زنده باد آزادی.
روحانیون حاکم بر ایران فاسدترین طبقه اجتماعی هستند و تمام آیت الله ها مدافع خرافات و کورذهنی جامعه ایران میباشند. حکم ارتداد آنان تازه نیست، آنها با حکم وبدون حکم، انسانهای بیشماری را از ما گرفته اند. این سیاهکاران در حرفه آدمکشی و خرافه پرستی خود، توهینی برای جامعه ایران وتاریخ آن میباشند. آزادی سرزمین ما با نفی قطعی این ستمگران و خرافه های مذهبی زشت و خشن آنان میسر است. ما طرفداران آزادی هستیم و دفاع از خلاقیت وحقوق و جان شاهین نجفی، وظیفه ماست.

جلال ایجادی
استاد دانشگاه در فرانسه
۱۲ ماه مه ۲۰۱۲
idjadi@free.fr  






اخبار روز: ولادیمیر پوتین در روزهای آغازین سومین دوره ی ریاست جمهوری خود با محمود احمدی نژاد تلفنی گفتگو کرد. به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، در این گفتگوی تلفنی چشم اندازهای همکاری روسیه و ایران و برنامه تماس های آتی سران دو کشور مورد بحث قرار گرفته است
به گزارش روز شنبه دفتر مطبوعاتی کرملین گفتگوی تلفنی پوتین و احمدی نژاد به پیشنهاد طرف ایرانی انجام شد. احمدی نژاد آغاز دوره ریاست جمهوری پوتین را تبریک گفت.
در اطلاعیه دفترمطبوعاتی کرملین خاطرنشان می شود: "پوتین و احمدی نژاد آمادگی متقابل برای ادامه رشد بالنده همکاری روسیه و ایران را ابراز کردند . در جریان گفتگو طرح های تماس های آتی سران دو کشور در نظر گرفته شدند".



 اخبار روز: 

یورو نیوز: با الهام از جنبش ضدسرمایه داری «اشغال وال استریت» در ایالات متحده‍ی آمریکا در بعضی شهرهای اروپایی اعتراض های مشابهی در روز شنبه گزارش شده اند.

این اعتراض ها بخشی از اقدام سراسری طرفداران جنبش ضدسرمایه داری بوده اند. در لندن، پایتخت بریتانیا در تجمعی یازده نفر دستگیر شدند. درگیری ای نیز میان پلیس و معترضان در برابر «بانک انگلستان» در شهر لندن رخ داده است.
در شهر فرانکفورت آلمان، معترضان در نزدیکی ساختمان «بانک مرکزی اروپا» تجمع ضدسرمایه داری برگزار کردند.
یکی از حاضران در تجمع در این شهر در مصاحبه ای گفت: «ما علیه سیاست‌هایی تظاهرات می‌کنیم که ثروتمند‌ها را ثروتمند‌تر و فقیر‌ها را فقیر‌تر می‌کنند. بانک مرکزی اروپا اینجا در شهر فرانفکورت نقش مهمی در این روند ایفا می کند. ما این رویه را نمی‌پذیریم و علیه آن اعتراض می‌کنیم.»
در مسکو نیز اعتراض‌های ضددولتی هنوز پایان نیافته‌اند. نزدیک ۲۰۰ نفر از حامیان گروه‌های مخالف دولت در پایتخت روسیه در اعتراض به آنچه آنها «رژیم دیکتاتوری ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری این کشور خوانده اند، در یکی از بلوارهای مرکزی مسکو تجمع کردند. آنها همچنین به دستگیری دو تن از سران مخالفان دولت اعتراض داشتند. 

اسپانیا
ساعات اولیه بامداد یکشنبه پلیس اسپانیا با ورود به میدان پوئرتو دل سول، میدان اصلی شهر مادرید به تظاهرات بزرگ “خشمگینان” موسوم به “ایندیگنادوس” خاتمه داد.
سازماندهنگان این تظاهرات گفته بودند تا روز سه شنبه در مادرید پایتخت و ٨۰ شهر دیگر اسپانیا به حضورشان ادامه خواهند داد. اما دولت ماریانا راخوی نخست وزیر اسپانیا مجوز تظاهرات را تنها تا ساعت ۱۰ شب شنبه صادرکرده بود.
این تجمع بزرگ به مناسبت نخستین سالگرد شکل گیری جنبش “خشمگینان” از شامگاه شنبه در میدان سول مادرید آغاز شد.
یکی از شرکت کنندگان دراین تجمع بزرگ می گوید:“ما بیشماریم و باید بی شمارتر هم بشویم. این دلیل وجودی ایندیگنادوس است.”
دیگری می گوید:“دولت با بهربرداری از شرایط می خواهد تمام خدمات عمومی را قطع و از مسئولیت ها شانه خالی کند. شرایط بد اقتصادی به آنها اجازه می دهد هر کاری بکنند. بنابراین معتقدم همه باید با این کار مقابله کنند.”
جنبش “ایندیگنادوس” جنبشی خود جوش در اعتراض به سیاست های سختگیرانه مالی، بحران اقتصادی و بیکاری در اسپانیا شکل گرفت و منشا الهام حرکت های مشابه در اروپا و حتی در آمریکا شد.

حمله به دفتر اداره ی مالیات در ایتالیا
دفتر اداره مالیات شهر لیورنو در استان توسکانی در مرکز ایتالیا با دو بمب آتشزا مورد حمله قرار گرفت. به گفته پلیس محلی کسی در حمله روز شنبه آسیب ندیده است.
این اولین مورد حمله به ادارات مالیات ایتالیا طی ماههای اخیرنیست. نارضایتی و خشم عمومی ازاین ادارات بعد از خودکشی های سرمایه داران متوسط و خرده پای این کشور به اوج رسیده است. این سرمایه داران با افزایش مالیات ها و عدم توانایی پرداخت آن مواجه هستند.
دولت ماریو مونتی نخست وزیر ایتالیا برای کاهش کسری بودجه عظیم، مالیات هارا افزایش داده و سن بازنشستگی را بالا برده است.
هفته گذشته یکی از این سرمایه داران بدهکار در شهر ناپل رییس اداره مالیات را چند ساعت به گروگان گرفت و در شهر دیگری این اداره با بمب پستی مورد حمله واقع شد.
ویتوریو گریلی معاون سابق وزارت اقتصاد ایتالیا می گوید: “وقتی مردم احساس می کنند دولت دشمنشان است، تصور اینکه از آنها توقع پرداخت مالیاتهای مقرره را داشته باشد، غیرممکن است.”
طی تظاهرات روز یکشنبه در شهر رم، مردم دهها آدمک دارزده را بطور نمادین از پل های رود تیبر آویزان کردند. انجمن شرکت های خصوصی متوسط ایتالیا گفته از ابتدای سال جاری میلادی ٣۰ نفر از تاجران و سرمایه داران خودکشی کرده اند.




آقای مصباحی‌مقدم می‌گوید که عده‌ای می‌‎خواهند صندوق توسعه ملی سرنوشتی مشابه حساب ذخیره ارزی داشته باشد و از منابع مالی خالی شود
یک عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی ایران هشدار داده است که منابع مالی این صندوق بدون در نظر گرفتن اهداف اولیه تشکیل آن و با حذف برخی شرط های اولیه هزینه می‌شود.
غلامرضا مصباحی‌مقدم، از نمایندگان مجلس ایران و عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت (۱۳ مه) به خبرگزاری فارس گفته است که برخی شرط هایی که برای کنترل نحوه هزینه شدن منابع صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده بود، در ارائه بخشی از تسهیلات از محل منابع این صندوق نادیده گرفته شده‌اند.
او توضیح داد که طبق قانون، باید تسهیلات صندوق توسعه ملی به صورت ارزی و نه ریالی، پرداخت شود، "منابع در سرمایه‌گذاری‌های آینده اقتصادی به کار گرفته شود و این طرح‌های سرمایه‌گذاری، توجیه فنی، اقتصادی و مالی داشته باشند."
این عضو هیات امنای صندوق توسعه ملی اضافه کرد که قرار بود "یک و نیم برابر مبلغ ارزی (تسهیلات از محل منابع صندوق)، به صورت منابع ریالی توسط بانک عامل و از محل منابع داخلی بانک به متقاضی تسهیلات پرداخت شود و این شرط به مثابه یک مانع عمل می‌کرد."
با این حال، آقای مصباحی‌مقدم گفت که پس از اعلام بانک صنعت و معدن و بانک کشاورزی مبنی بر در اختیار نداشتن منابع ریالی، "مقرر شد برای برخی بانک‌ها شرط یک و نیم برابری تامین منابع ریالی حذف شود."
او اضافه کرد: "با این مصوبه اخیر، تا حدی قفل منابع صندوق توسعه ملی باز شد."
به گفته آقای مصباحی‌مقدم، به دنبال این مصوبه، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار توسط بانک‌های عامل برداشت و به پروژه‌های مورد نظر پرداخت شد.
به گفته این نماینده مجلس ایران، تا پایان سال ۱۳۹۰ در مجموع معادل ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی گشایش اعتبار و به بانک‌های عامل پرداخت شده است.
او همچنین گفت که منابع صندوق توسعه ملی باید طبق قانون به صورت تسهیلات، به بخش‌های غیردولتی از جمله بخش‌های خصوصی، تعاونی و عمومی غیردولتی داده شود، ولی "سال گذشته ۱۰ درصد منابع این صندوق برای بخش‌های کشاورزی و آب به صورت ریالی تصویب شد."
او اضافه کرد: "امسال هم در کمیسیون تلفیق، برای بخش کشاورزی ۲۰ درصد، بخش صنعت و معدن ۲۰ درصد، برای بخش‌های دیگر ۵ درصد و نیز ۲ میلیارد دلار برای راه‌آهن شهری و مترو به صورت ریالی تصویب شد."
او گفت: "اگر این رویکرد ادامه پیدا کند و منابع صندوق برای بودجه کنار گذاشته شود، اختیارات هیات امنا به هم می‌ریزد و صندوق ماهیت بودجه‌ای پیدا می کند."
آقای مصباحی‌مقدم گفت: "می‌‎خواهند صندوق، به سرنوشت حساب ذخیره دچار شود، ولی ما نمی‌گذاریم."

صندوق توسعه ملی به جای حساب ذخیره ارزی

تشکیل صندوق توسعه ملی در سال ۱۳۸۷ به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.
تا پیش از تشکیل این صندوق، درآمدهای مازاد نفتی ایران به "حساب ذخیره ارزی" واریز می‌شد و دولت فقط در شرایطی می‌توانست از این حساب برداشت کند که درآمدهای پیش‌بینی‌شده در بودجه به دلیل کاهش قیمت نفت تحقق نیابد.
ولی گفته شد که برداشت از حساب ذخیره ارزی سازوکار راحت‌تری دارد و دولت‌ها در مواقع کم‌پولی به راحتی به آن مراجعه می‌کنند. به گونه‌ای که گزارش شد با وجود واریز بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار به این حساب در سال‌های گذشته، پول چندانی در آن وجود ندارد و حتی برخی منتقدان دولت موجودی آن را صفر برآورد کردند.
حفاظت از بخشی از درآمدهای نفتی و ممانعت از مصرف آن، هدف اصلی طرح تشکیل صندوق توسعه ملی اعلام شده است.
این طرح بعدا در برنامه پنجم توسعه با این هدف گنجانده شد که منابع این صندوق از دستورات اجرایی روزمره در کشور محفوظ باشد و دولت نتواند به سادگی از منابع آن برای تامین هزینه‌های خود استفاده کند.
به گفته آقای مصباحی مقدم، سال گذشته ۲۰ درصد از درآمدهای نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و میعانات گازی به صندوق توسعه ملی ایران واریز شده است و پیش‌بینی می‌شود که طبق قانون، این سهم به ۲۳ درصد برسد.
او همچنین گفت: "سال قبل از محل ذخیره منابع صندوق توسعه ملی ۲۲۰ میلیون دلار سود به دست آمد."
رئیس‌جمهور ایران رئیس هیئت امنای صندوق توسعه ملی است و هفت نفر از وزرا و روسای سازمان‌های اقتصادی و دو نماینده مجلس و دادستان کل ایران هم در هیئت امنا عضویت دارند.


پس از چهار ماه نخستین ملاقات در سطوح عالی میان یک فرستاده عالی‌رتبه نخست‌وزیر اسرائیل و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین صورت گرفت. دو طرف بر اهمیت ادامه مذاکرات صلح تأکید کردند.
فرستاده بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در شامگاه شنبه (۱۲ مه / ۲۳ اردیبهشت) در رام‌الله دیدار و گفت‌وگو کرد.
اسحاق مولخو، فرستاده نخست‌وزیر اسرائیل، در این دیدار نامه‌ای را در مورد امکانات ازسرگیری مذاکرات، به محمود عباس تحویل داد. هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا نیز در برقراری این تماس سهیم بوده است.
این ملاقات عالی‌ترین سطح تماس میان طرفین از چهار ماه پیش بدین‌سو بوده است. آخرین تماس در ماه ژانویه سال جاری میلادی بود که نمایندگان طرفین پس از یک سال توقف در امان، پایتخت اردن، گفت‌وگوهای اولیه را آغاز کردند، ولی این مذاکرات بدون نتیجه به پایان رسید. آخرین مذاکرات جدی و گفت‌وگو بر سر موضوع‌های مشخص مورد اختلاف به سال ۲۰۱۰ بازمی‌گردد.

دفتر نخست‌وزیر اسرائیل پس از تماس فرستاده نتانیاهو با محمود عباس بیانیه‌ای را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که اسرائیل و فلسطینی‌ها قصد دستیابی به صلح را دارند: «هر دو طرف امیدوارند تبادل نامه میان پرزیدنت عباس و نخست‌وزیر نتانیاهو بتواند در خدمت نزدیک شدن به این هدف قرار گیرد.» در بیانیه دفتر نخست‌وزیر اسرائیل آمده است که موضع هر دو طرف مذاکرات صلح است.
با این حال به نظر می‌رسد، موانع تا کنونی در راه رسیدن به صلح همچنان وجود دارند.
به گزارش رسانه‌های اسرائیل، دولت این کشور در نامه‌ی خود محمود عباس را به ازسرگیری دور جدید مذاکرات صلح بدون هرگونه پیش‌شرطی فراخوانده است. فلسطینی‌ها اعلام کرده‌اند تا زمانی که اسرائیل به سیاست خود مبنی بر ساخت شهرک‌های جدید یهودی‌نشین ادامه می‌دهد، به پای میز مذاکره بازنخواهند گشت.
نامه‌ای که فرستاده نتانیاهو به محمود عباس تحویل داده، در واقع واکنش به یادداشت دیپلماتیکی است که مذاکره‌کنندگان فلسطینی در ماه آوریل به نتانیاهو تحویل داده بودند.
محمود عباس در این یادداشت دیپلماتیک تأسف خود را از شکست مذاکرات صلح بیان داشته که در سال ۲۰۱۰ متوقف شده بود.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این یادداشت نظرات خود را برای ازسرگیری مذاکرات بیان داشته است. وی مبنای ادامه مذاکرات را توقف کامل پروژه‌های شهرک‌سازی در مناطق فلسطینی و در شرق اورشلیم (بیت‌المقدس)، و نیز به‌رسمیت شناختن مرزهای پیش از جنگ شش‌روزه‌ی سال ۱۹۶۷ دانسته است.
دفتر رئیس تشکیلات خودگران فلسطین پیش از تماس اسحاق مولخو و پرزیدنت عباس اعلام کرد که هیلاری کلینتون، وزیر امورخارجه آمریکا، با عباس تماس تلفنی داشته است.
در اواسط هفته گذشته خانم کلینتون با بنیامین نتانیاهو نیز تماس گرفته و بر اهمیت ازسرگیری مذاکرات صلح خاورمیانه تأکید کرده بود.




دهمین دادگاه «اختلاس»؛ «مدیر عامل ۱۹ ساله ۱۹ میلیارد تومان سهام داشت»

در جلسه دادگاه رسیدگی به اختلاس بزرگ، یکی از متهمان به ارتباط نفر اول این پرونده با «وزرا و وکلای مجلس» اشاره کرد و گفت که متهم ردیف اول به واسطه ارتباطش با یک شرکت عظیم فولاد به مدیر عاملی معاون وزیر صنایع، نبض قیمت بازار فولاد را در دست داشت.
در دهمین جلسه دادگاه که روز یکشنبه،‌ ۲۴ اردیبهشت‌ماه برگزار شد، مدیر عامل وقت شرکت خدمات عمومی فولاد ایران، از شرکت «ایمیدرو» به ریاست معاون وزیر صنایع به عنوان «اصلی‌ترین نبض فولاد کشور» یاد کرد و گفت: «بازار فولاد هر روز صبح در انتظار اعلام قیمت از سوی خسروی بود. او می‌توانست هر ساعت قیمت را تغییر دهد. در واقع تنظیم بازار با او بود، چون با ایمیدرو ارتباط داشت.»
این متهم تاکید کرد که تسلط مه آفرید خسروی بر بازار فولاد در حالی بود که وی «دو سال» بود وارد بازار فولاد شده بود.
وی که خود به اختلال در نظام اقتصادی، پولشویی و تنزیل متهم شده است، در بخشی دیگر از اظهاراتش با اشاره به «دریافت رشوه ۹۰۰ میلیون تومانی» معاون وزیر صنایع، گفت: حقوق یک ماه مدیر عامل شرکت ایمیدرو «به اندازه ۱۵ سال حقوقش از دولت بوده است».
این فرد همچنین از معاون وزیر صنایع به عنوان «مشاور» خسروی یاد کرد.
روزنامه‌های ایران دی‌ماه سال گذشته از بازداشت معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به اتهام «مسائل اقتصادی و ارتباط سوء با جریان انحرافی» و دخالت در «اختلاس سه هزار میلیارد تومانی» خبر دادند.
مدیر عامل شرکت فولاد ایران، در دفاعیات خود همچنین ضمن بیان اینکه آقای خسروی «همیشه با وزرا و وکلا بود»، از دادن «کیف پول» از سوی آقای خسروی به «مسئولان رده اول» سخن به میان آورد و گفت: «همان‌ها کلی خسروی را ساپورت می‌کردند... قطعا آقایان پشت پرده می‌توانستند از این قیمت شکنی در بازار حمایت کنند و بدون این حمایت امکان‌پذیر نبود... چون آن‌ها نبض بازار فولاد را در دست داشتند، پس برای بسیاری از موارد کشور می‌توانستند تصمیم بگیرند.»
مدیر عامل شرکت فولاد ایران روز یکشنبه همچنین با اعلام این‌که وزارت صنایع بر عملکر شرکت ایمیدرو نظارت می‌کرد، گفت: «شرکت ایمیدرو در بحث شهرک‌ها و فولاد و ارتباط با وزیر نقش محوری بازی می‌کرد.»
وی در ادامه خود را رزمنده «یادگار هشت سال دفاع مقدس و خانواده شهید» معرفی کرد و تأکید کرد که بدون اطلاع از اقدامات غیرقانونی آقای خسروی، تنها به جهت سود بالایی که آقای خسروی به تاجران می‌داد، با وی وارد معامله شده بود.
جلسه روز یکشنبه برای رسیدگی به اتهامات هفت متهم پرونده برگزار شده است و در دو بخش صبح و عصر برگزار می‌شود.

مدیر عامل ۱۹ ساله با ۱۹ میلیارد تومان سهام
در جلسه روز یکشنبه دادگاه، مدیر عامل ۱۹ ساله هیات مدیره «فولاد فام اسپادنا» نیز به عنوان مطلع حضور داشت.
وی که به گفته خود تا دوم دبیرستان تحصیل کرده است، در این جلسه گفت: «من هیچ سمتی در فولادفام اسپادنا نداشتم و تنها اسم رییس هیات مدیره برای من انتخاب شده بود.»
این فرد مطلع گفت که ماهانه «یک میلیون تومان» حقوق می‌گرفته و افزود: «۱۹ میلیارد تومان از سهام شرکت به نام من است. بقیه سهام نیز به نام دیگر اعضای هیات مدیره بود.»
وی در جلسه مزبور در پاسخ به سوال قاضی که از او پرسید «می دانی هیات مدیره یعنی چه؟» گفت: «نه، نمی‌دانم.»
پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی مربوط به فعالیت‌های اقتصادی «گروه امیر منصور آریا» است که متهم شده است با استفاده از نفوذ خود و همکاری برخی افراد از جمله مقام‌های دولتی و نمایندگان مجلس اقدام به باز کردن اعتبارنامه‌های بازرگانی (ال‌سی‌های) جعلی و دریافت وام‌های کلان بانکی کرده‌است.




غلامعلی حدادعادل نامزد رياست مجلس نهم شد

گزارش ها از ايران حاکی است که رقابت ميان علی لاريجانی و غلامعلی حدادعادل برای تصدی رياست مجلس نهم تشديد شده است و در آخرين نشست «هم انديشی اصولگرايان مجلس نهم» حدادعادل اعلام کرد که داوطلب رياست مجلس خواهد شد.
خبرگزاری فارس روز يکشنبه گزارش داد که ۱۵۳ نفر از «منتخبان مجلس نهم» که در برگيرنده نماينده های عضو ائتلاف جبهه متحد اصولگرايان، جبهه پايداری انقلاب اسلامی و مستقل ها است، شنبه شب گردهم آمده و «فراکسيون اصولگرايان» مجلس نهم را تشکيل دادند.
بر اساس گزارش ياد شده، شرکت کنندگان در اين نشست با اشاره به «تغييرات عمده در منتخبان دوره جديد مجلس نسبت به دوره پيشين» بر لزوم «تعيين استراتژی جديد برای مجلس نهم و تغيير ترکيب هيات رييسه مجلس جديد» تاکيد کردند.
گزارش ها حاکی است که در اين نشست علی لاريجانی، رييس مجلس هشتم، حضور نداشته است و غلامعلی حدادعادل که مورد حمايت جبهه پايداری انقلاب اسلامی برای رياست مجلس نهم است در سخنانی به طور رسمی نامزدی خود را برای تصدی اين سمت اعلام کرد.
وی در اين زمينه گفت: «پس از سکوت چهار ساله در مقطع تبديل مجلس هشتم به مجلس نهم احساس تکليف کردم و اگر تا روز رای گيری زنده باشم، داوطلب رياست مجلس می شوم ولو اينکه غير خودم کسی به من رای ندهد.»
آقای حداد عادل که در مجلس هفتم متهم شده بود با دولت محمود احمدی نژاد بسيار مدارا کرده است در سخنان شنبه شب خود از طرح سوال از رييس جمهوری ايران در اسفندماه گذشته توسط نمايندگان مجلس انتقاد کرد و گفت: «آنچه در ۲۴ اسفند تحت عنوان سوال از رييس جمهوری شکل گرفت، نه تنها به اقتدار مجلس نيفزود بلکه از اقتدار آن و نظام کاست و دشمنان را شاد کرد.»
وی افزود: «رابطه تقابل با دولت بايد به رابطه تعامل با دولت بدل شود. البته همه اين مسئله در دست مجلس نيست اما در آنجايی که مصلحت نظام اقتضاء می کند برای کاستن از تشنج و اختلاف، رييس مجلس کوتاه بيايد، چرا که رهبری فرمودند اکر طرف ديگر کوتاه نيامد، شما کوتاه بياييد.»
مجلس نهم که اصولگرايان مورد حمايت آيت الله علی خامنه ای اکثريت کرسی های آن را تصاحب کرده اند قرار است روز هفتم خردادماه سال جاری به طور رسمی فعاليت خود را آغاز کند. علی لاريجانی، رييس مجلس فعلی، و غلامعلی حدادعادل، رييس مجلس هفتم از نامزدهای اصلی برای رياست مجلس آينده هستند.
نامزدی حداد عادل برای رياست مجلس نهم در حالی صورت می گيرد که گزارشی مبنی بر حمايت از نمايندگان شرکت کننده در نشست شنبه شب اصولگرايان منتشر نشده است.
اين در حالی است که در نشست هيجدهم ارديبهشت ماه اصولگرایان، ۱۷۳ نفر از راهيافتگان به مجلس نهم توافق کردند که «علی لاريجانی، محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی» به ترتيب به عنوان «رييس، نايب ‌‌رييس اول و نايب ‌رييس دوم مجلس نهم»  انتخاب شوند.
در همین حال، برخی از نمايندگان اظهار عقيده کرده اند که رياست حدادعادل بر مجلس «به مراتب بهتر از رياست لاريجانی» بوده است ولی «متاسفانه اهرم هايی را که لاريجانی برای کسب رياست مجلس آينده دارد آقای حداد عادل ندارد.»
ستار هدايت خواه، مخبر کميسيون فرهنگی مجلس هشتم در گفت و گو با خبرگزاری ايلنا چنين ديدگاهی را ابراز کرده و و گفته است: «رايزنی ها به شدت در حال انجام است و آقای لاريجانی اهرم های متعددی برای رسيدن به کرسی های رياست مجلس نهم دارد که رقبای وی بويژه آقای حداد عادل اين اهرم ها را ندارند.»
ولی اسماعيلی، ديگر عضو فراکسيون اصولگرايان، نيز گفته است که «يارگيری های حداد و لاريجانی از همين حالا شروع شده است.»
وی افزوده است: «آقايان و دوستان شان در حال رايزنی با نماينده های مجلس هشتم و نهم هستند‌، اما پيش ‌بينی در مورد اين که کدام يک می توانند اکثريت را کسب کنند يک کار غير کارشناسی است و بايد منتظر ماند تا نتيجه بعد از تشکيل مجلس نهم مشخص شود.»
به گفته آقای اسماعيلی، «اصولگرايان در مجلس نهم، متشتت تر خواهند بود و اختلاف سليقه‌ها افزايش پيدا خواهد کرد.»
پيشتر برخی سايت های خبری ايران اعلام کرده بودند که احتمالا غلامرضا مصباحی مقدم، رييس کميسيون تحول اقتصادی مجلس، نيز نامزد رياست مجلس خواهد شد.
اواسط فروردين ماه و پيش از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس نهم، روح ‌الله حسينيان از نمايندگان حامی احمدی‌ نژاد در مجلس هشتم پيشنهاد کرده بود که به جای علی لاريجانی و غلامعلی حداد عادل «يک زن رييس مجلس نهم باشد.»
آقای حسينيان که به نمايندگی از جبهه پايداری انقلاب اسلامی سخت می گفت، افزوده بود: «ما نسبت به رياست آقايان حداد و لاريجانی ذهنيت منفی داريم؛ در رياست آقای حداد نگران اين هستيم که رياستش در دست يک عده افراد خاص از جمله آقای توکلی بيافتد و نگران اين هستيم که چرخاننده مجلس با رياست آقای حداد به دست يکی، دو نفر آدم خاص باشد؛ در جبهه پايداری نيز نگران اين داستان هستيم»، و «از آقای لاريجانی هم نگرانی‌هايی داريم و می‌ ترسيم باز هم مديريت مجلس هشتم ادامه يابد.»
نمايندگان هوادار دولت احمدی نژاد در مجلس هشتم بارها انتقاد کرده اند که علی لاريجانی به جای تعامل با دولت به تقابل و کارشکنی در امور دولت روی آورده است.


مولوی ارسلا رحمانی، عضو ارشد شورای عالی صلح افغانستان، روز یکشنبه (۱۳ مه) در کابل به ضرب گلوله به قتل رسید. شورای عالی صلح افغانستان در تلاش بوده است در راستای صلح با طالبان مذاکره کند.
مولوی ارسلا رحمانی، از شخصیت‌های ارشد شورای عالی صلح افغانستان، روز یکشنبه (۱۳ مه / ۲۴ اردیبهشت) به ضرب گلوله‌ی فردی تاکنون ناشناس در کابل به قتل رسید.
این عضو ارشد مذاکره‌کننده با طالبان دو سال پیش توسط حامد کرزای، رئیس جمهور افغانستان، وارد شورای عالی صلح افغانستان شد. انتخاب وی پس از کشته شدن برهان‌الدین ربانی، رئیس پیشین شورای عالی صلح افغانستان، صورت گرفت.

برهان‌الدین ربانی، رئیس پیشین شورای‌عالی صلح افغانستان که در سپتامبر ۲۰۱۱ ترور شد
ژنرال محمد ظاهر، رئیس اداره آگاهی پلیس کابل، به خبرگزاری رویترز گفت که صبح یکشنبه هنگامی که آقای رحمانی در ترافیک شهر کابل گیر کرده بوده، توسط یک موتورسوار هدف گلوله قرار گرفته است.

وی افزود، راننده‌ی وی به سرعت متوجه نشده بوده که رحمانی هدف گلوله قرار گرفته و کشته شده است. این مقام پلیس کابل به خبرگزاری رویترز گفت، تاکنون کسی در این رابطه دستگیر نشده و کسی مسئولیت این ترور را برعهده نگرفته است.
مولوی ارسلا رحمانی که از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ وزیر آموزش عالی حکومت طالبان بوده، روز یکشنبه از خانه خود راهی جلسه‌ای با اعضای مجلس و مقام‌های افغانستان در یک مرکز دیپلماتیک در کابل بوده که مورد حفاظت شدید نیروهای دولتی است.
آقای رحمانی پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامیر ۲۰۰۱ از اسلام‌گرایان طالبان جدا شد و پس از حمله آمریکا و نیروهای بین‌المللی به افغانستان، به دولت حامد کرزای پیوست.
یک مقام امنیتی عالی‌رتبه افغانستان که نمی‌خواست نامش فاش شود، به خبرگزاری فرانسه گفت، رحمانی "اخیرا تماس‌هایی با رهبران ارشد طالبان برقرار کرده بود".
برهان الدین ربانی، رییس پیشین شورای‌عالی صلح افغانستان، روز ۲۰ سپتامبر ۲۰۱۱ در کابل توسط یک مهاجم انتحاری کشته شد. این فرد مهاجم گفته بود، از سوی رهبران طالبان پیام آورده است.




براساس گزارش‌ها از ایران، امشب مراسم ویژه‌ای برای "گرامیداشت یکصدمین سفر استانی هیات دولت" در خراسان رضوی برگزار می‌شود.
خبرنگار مهر که در سفر استانی به خراسان رضوی، هیات دولت ایران را همراهی می کند، گزارش داده است که مراسم ویژه یکصدمین سفر استانی هیات دولت با حضور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور ایران، در مشهد برگزار خواهد شد.
مهر گزارش داده است که چهارمین روز از یکصدمین سفر استانی هیات دولت ایران، صبح امروز یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت، با سفر محمود احمدی‌نژاد به شهرستان فیروزه آغاز شد.






قائم مقام موتلفه مطرح کرد: فکر نمی‌کردم درانتخابات مجلس رای نیاورم

اعتدال
اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب موتلفه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به نتایج انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و رای نیاوردن برخی نمایندگان شاخص گفت: انتخابات مثل ورزش صحنه رقابت است ، گاهی یک تیم پیروز می شود و گاهی نمی شود ، نه پیروزی او دلیل اتفاق خاصی است و نه باخت او نشان از ضعف زیاد اوست.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی افزود: در هر مجلسی یک عده می آیند و یک عده می روند و رای نیاوردن من اشکال ندارد ، اما فکر نمی کردم وارد مجلس نهم نشوم.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این رای نیاوردن پای ملت است و من کاری نمی توانم انجام دهم ، مثل جناب آقای ناطق نوری که همه صد در صد او را نماینده دور بعد می دانستند ولی رای نیاورد ؛ انتخابات وقتی اینگونه است ، خود دلیلی بر آزادی انتخابات است ؛ لیکن مردم به من و جناب حبیبی هنوز محبت دارند.
وی افزود: بعد از اعلام نتایج انتخابات که به مجلس آمدم ، شاد و سرحال بودم که بار خلق از دوشم فرو افتاد ، ولی برخی نمایندگان ناراحت بودند و می گفتند حضور شما در مجلس موثر بود ؛ هرچه بود ، حداقل برای شما خبرنگاران خوب بودم .
بادامچیان خاطرنشان کرد: ما همواره در حزب موتلفه اسلامی وظیفه یابی و آسیب شناسی می کنیم ، چه در موفقیت ها و چه در ناکامی ها ، در روند خود بازنگری خواهیم داشت ، اما این بازنگری در شرایط مختلف متفاوت است .
وی افزود: فراکسیون موتلفه در مجلس هشتم نقش محوری آرامش ، اعتدال و جلو گیری از تناقض و دادن نقش های غیر موجه را داشت ولی در مجلس نهم وظایف دیگری هم دارد.
قائم مقام موتلفه در خاتمه گفت: ما همواره بازسازی درنظر داریم و شرایط مختلف را تحلیل ، بازیابی و طراحی می کنیم؛ 41 نفر از نمایندگان جدید هم متعلق به فراکسیون ما هستند ، مثلا در سیستان و بلوجلستان خانم عالی به حمایت موتلفه به مجلس آمده است ، آنهم در استانی که زن جایگاه زیاد روشنی نداشت.



معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری: اموال صاحبان صنعت و سرمایه را به بهانه عضویت در جریان انحرافی بالا کشیدند
از میوه‌چینی مذاکرات هسته‌ای کشور در سال 89 جلوگیری کردند

(تیتر از جنگ خبر)
سفیر
روزنامه ایران در شماره امروز خود با محمدجعفر بهداد، معاون سیاسی نهاد ریاست جمهوری گفتگویی انجام داده که در ادامه می‌آید:
...
- اوج عملیات تخریبی علیه دولت احمدی‌نژاد را شاید بتوان در یک سال اخیر جست‌و‌جو کرد. محورهای این عملیات را بازگو کنید.
ارعاب و پرونده‌سازی علیه بعضی یاران و همکاران رئیس جمهور در سال 90 و تلاش برای تضعیف دولت مکتبی و مردمی در عرصه مناسبات بین‌المللی اتفاقی بود که رقم خورد و نه تنها به نفع نظام نبود، بلکه موجب افزایش گستاخی و مطالبات زورگویانه غرب شد و هزینه مقاومت و زمان دستیابی به اهداف‌مان را نیز زیاد کرد.

در واقع بعضی مجموعه‌ها با اسم رمز متقلبانه «مبارزه با انحراف»، تجارت کردند و میلیاردر شدند. روزی که ماجرای کارشکنی‌ها در پروژه هسته‌ای شدن ایران، هدفمندی یارانه‌ها، بازار سکه و ارز و مبارزه با فساد تشریح شود، معلوم گردد کدام افراد و مجموعه‌ها با انحراف‌نمایی علیه رئیس جمهور و به اسم مقابله با انحرافات، چه حجم بزرگی از منافع و امنیت ملی را مخدوش کردند و صرفاً به تأمین منافع سیاسی و افزایش منابع مالی خود پرداختند. بعضی مجموعه‌ها بازار ارز و سکه را به هم زدند تا دلارهای احتکار شده خود را در بسته‌های یک و ده میلیون دلاری در بازار غیر‌رسمی بفروشند و از این راه سود افسانه‌ای به جیب بزنند.

اما روزی که ماهیت این «بعضی‌ها» فاش شود، مردم از این همه نفاق و چندچهرگی و اینکه بعضی مدعیان ارزشمداری چگونه سال جهاد اقتصادی را به سال جنگ سیاسی، اقتصادی و امنیتی علیه دولت تبدیل کرده بودند، حیرت‌زده خواهند شد.

کسانی که از میوه‌چینی مذاکرات هسته‌ای کشور در سال 89، آن هم در وضعیت اوج اقتدار ملی و بین‌المللی کشور جلوگیری کردند و بلافاصله پروژه تخریب گسترده رئیس جمهور و تهدید و ارعاب مدیران دولت احمدی‌نژاد را به اجرا گذاشتند، دقیقاً بر‌اساس سناریوی واشنگتن و لندن عمل کردند.

بدخواهان میهن و ملت در سال 90 عده‌ای از عناصر ساده‌لوح و ماجراجو را به تخریب روزمره و بستن دست و پای دولت تحریک کردند و از این طریق حجم قابل توجهی از سرمایه ایرانی را فراری دادند و بخش بزرگی از سرمایه‌گذاری‌های ایرانی و خارجی را متوقف و معطل کردند. اینها در اقدامی ضد‌اخلاقی ابتدا بعضی صاحبان صنعت و سرمایه را به انحرافی بودن متهم می‌کردند و سپس آنان را نسبت به انتقال اموال و سرمایه‌شان به عناصر و مجموعه‌های وابسته به خود مجبور می‌ساختند که شرح داستان این باجگیری‌ها تحت لوای مبارزه با انحراف بسیار غم‌انگیز است.

بزرگترین خطر امنیت ملی این است که نظام و ولایت فقیه را طوری تعریف کنیم که فقط چند نفر آدم خاص در آن دایره جای شوند. اگر این رویه را ادامه دهیم، حساب خودمان را به دست خودمان خواهیم رسید و نیازی به عملیات روانی، سیاسی و نظامی دشمن بیرونی نیست.


- با توجه به باقی بودن زمانی حدوداً یکساله از عمر دولت دهم، پیش‌بینی شما از حجم فشارها و تخریب‌ها در مدت باقی‌مانده چیست؟

همه مجموعه‌هایی که موجی از فشار و تخریب و خفقان را علیه احمدی‌نژاد و دولت به راه انداختند و مدیریت کردند، در جدیدترین نظرسنجی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که درصد محبوبیت رئیس جمهور، علی‌رغم آن‌همه بداخلاقی و عملیات روانی، بسیار بالاتر از چهره‌های مدعی است.

پیش‌بینی ما توقف تخریب‌ها نیست، زیرا کسانی که در سال 90 یکسره به موضع‌سازی خصمانه و سندسازی‌های حرفه‌ای علیه خدمتگزاران ملت مشغول بودند، به تکاپوی خود ادامه می‌دهند تا اتهامات و دروغ‌های خود را علیه احمدی‌نژاد و همکارانش درست جلوه دهند و آبروی خود را در جامعه حفظ نمایند.

جماعت دیگری هم هستند که همکاری با دولت را برای پیشبرد شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، موجب ادامه توفیقات دولت و افزایش محبوبیت احمدی‌نژاد و امری خطرناک برای آینده سیاسی خود ارزیابی می‌کنند.






مهدوی کنی در همایش بیداری اسلامی: بنده رئیس مجلس خبرگان نشده ام که همه چیز را به هم بزنم

(تیتر از جنگ خبر)
خبرگزاری مهر
رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه در مسیر بیداری اسلامی باید سختیها را تحمل کرد گفت: اگر ما طوری عمل کنیم که کشورها از ما در بیداری اسلامی تبعیت کنند، مسیر درست است اما اگر اشتباه کنیم انقلاب نوپای آنها مصادره شده و ما و همه کشورهای انقلابی با هم شکست خواهیم خورد.
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مهدوی کنی صبح امروز یکشنبه در همایش نظریه بیداری اسلامی که در سالن همایش های بین الملی سازمان صداوسیما در تهران درحال برگزاری است، گفت: مطمئنم که در کشور ما همیشه بیداری در جهت حضور مردم و مشارکت آنها در مراحل مختلف انقلاب اسلامی قرار دارد.
مهدوی کنی افزود: اگر ما در داخل کشور و در جهان پیرامون طوری عمل کنیم که کشورها از ما در بیداری اسلامی تبعیت کنند، مسیر درستی خواهیم داشت.
رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: باید متوجه موقعیت خطیر خود باشیم زیرا اگر ما اشتباه کنیم انقلاب نوپای آنها مصادره خواهد شد و همه کشورهای انقلابی مسلمان با هم شکست خواهیم خورد.
وی افزود: برای جلوگیری از مصادره بیداری اسلامی باید با یکدیگر ارتباط داشته باشیم و از دین پیروی کنیم. نباید بیداری اسلامی در غالب فرهنگ غربی ارائه شود.
رئیس مجلس خبرگان تصریح کرد: مسئله بیداری با مفهوم قیام در قرآن آمده است. قیام در قرآن با چند کلمه بدون تعدی و با تعدی استعمال می شود و قیام به مفهوم یک تحول هدفمند و پویا از یک مرحله به مرحله دیگر در زندگی است.
وی افزود: کسانی که در مسیر بیداری اسلامی جامعه و احیای تفکر دینی باشند باید تحمل سختی ها را داشته باشند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه رهبری و ولایت فقیه و نقش آن در سه دهه تاریخ انقلاب اسلامی گفت: هر جامعه انسانی نیازمند به رهبری است و حاکم مسلمانی که تنها به نظرات تکیه کند از روش قرآن انحراف پیدا کرده است.
وی با اشاره به تفاوت های فقهی و فرهنگی شیعیان و اهل سنت وجود مرجعیت در اهل سنت و عدم وجود ولایت در این فرقه مذهبی را یادآور شد و در ادامه خاطر نشان کرد: ما هم ولایت و هم مرجعیت داریم و ممکن است در زمان ما چند مرجع باشند اما همه آنها ولایت ندارند.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی سخنان امام (ره) و اندیشه سیاسی شیعه درباره نقش و جایگاه شورا و مشورت در کنار ولایت در پاسخ به کسانی که شبهه دیکتاتوری برای ولایت فقیه را مطرح می کنند خاطر نشان کرد: امام فرمودند تنها با احساسات نمی توان کشور را اداره کرد. ایشان هیچ گاه نمی گفت که من به تنهایی این نظر را دارم و تاکید داشت که با کارشناسان مذاکره کنید.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم نظامی باقی بماند باید به مشورت تاکید داشته باشیم چرا که اداره کشور یک جنگ نیست و اداره کشور نیاز به دانش و تحقیق دارد.
مهدوی کنی با بیان اینکه بنده رئیس مجلس خبرگان نشده ام که همه چیز را به هم بزنم خاطر نشان کرد: نظارت بر رهبری به مفهوم حراست از ایشان است و باید رهبری را حفظ کنیم البته گاهی ممکن است حفظ به معنی تذکر باشد اما این به مفهوم از بین بردن همه حرمتها و چهارچوب ها نیست.

خبرتکمیلی متعاقبا منتشر می شود.





متهم دزدی سه هزار میلیاردی در آخرین دفاع خود در دادگاه: من فرزند و سرباز ولایت و خانواده شهیدم

ایلنا
"ط. ن" در آخرین دفاع خود با اشاره به اینکه امیدوارم به برکت خون شهدا دست‌های پشت پرده رو شود، گفت: من فرزند و سرباز ولایت و خانواده شهیدم و معتقدم که چشم نظام بیدار است و دزدگیرهای نظام روشن است و آنجایی که خاموشش کردند همین افراد متخلف خاموش کردند تا به کار خود برسند. هدف من ضربه زدن به نظام نبود و نظام هر تصمیمی بگیرد تابع هستم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در دهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد اقتصادی بزرگ، در آخرین دفاع خود گفت: تنها یک درصد سود از مبلغ ال سی‌ها را دریافت کردیم که این مبلغ در دفتر شرکت هم ثبت شده است.
وی افزود: از نیمه دوم سال ۸۸ تا سال ۹۰ به صورت تدریجی و نقدی مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ تومان پول از مه آفریدامیر خسروی دریافت کردم و بر این عقیده‌ام که مشکل از من نبوده است زیرا مه آفرید به عنوان پرداخت کننده تصمیم گرفته بود این پول را نقدا پرداخت کنند. هر چند که در نحوه دریافت پول اشکال وجود داشت.
این متهم با اشاره به اینکه باید ‌می‌فهمیدم قطعا در این گونه پرداخت پول هدفی دنبال ‌می‌شود، گفت: من ۵ عدد کیف در نیمه اول سال ۹۰ دریافت کردم و بقیه مبالغ را نیز در پاکت پلاستیکی داماش که تعداد آن را نمی‌دانم دریافت کردم.





حدادعادل در نشست اصولگرایان مجلس نهم: 
داوطلب ریاست مجلس می‌شوم حتی اگر کسی به من رأی ندهد

(تیتر از جنگ خبر)
خبرگزاری فارس
رئیس مجلس هفتم با بیان اینکه داوطلب ریاست مجلس نهم می‌شود، گفت: بنده از طرفداران فتنه انتظار حمایت ندارم و منتظر انتقام آنها هستم.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل منتخب اول مردم تهران در انتخابات مجلس نهم در نشست هم‌اندیشی 153 نفر از اصولگرایان مجلس نهم که شب گذشته در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد، اظهار داشت: خدا را به دلیل داشتن چنین رهبری و مردم با بصیرتی که در انتخابات 12 اسفند 90 و 15 اردیبهشت 91 شاهد بصیرت آنها بودیم، شکر می‌کنم.

...
حدادعادل با بیان بیان اینکه صراط مستقیم راهی است که از افراط و تفریط دوری می‌کند، گفت: در عرصه سیاست گرفتاری ما این است که اگر رهبری میزان الاعمال و صراط مستقیم است، متاسفانه برخی از آنچه رهبری توصیه می‌کنند، افراط کرده یا در آن حدی که رهبری می‌خواهند، در آن حضور ندارند.
منتخب مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه برای انجام وظیفه راه برای همه نمایندگان باز است، گفت: در مجلس هشتم وظیفه خود دیدم که داوطلب شوم، همانطور که مجلس هفتم این کار را کردم و پس از آنکه رای نیاوردم، به قول و قرار اصولگرایی عمل کردم.

وی با تاکید بر اینکه بنده نزد خدا حجت داشتم، اظهار داشت: اگر بنده داوطلب نمی‌شدم، ممکن بود یک عده‌ای بگویند اگر خودت را کنار نمی‌کشیدی، این گونه نمی‌شد از این رو وظیفه‌ام این بود داوطلبی خود را اعلام کنم که ‌به وظیفه خود عمل کردم و دیگران نیز به وظیفه خود عمل کردند.


* داوطلب ریاست مجلس می‌شوم حتی اگر کسی به من رأی ندهد

حداد‌عادل تصریح کرد: پس از سکوت 4 ساله در مقطع تبدیل مجلس هشتم به مجلس نهم احساس تکلیف کردم و اگر تا روز رای‌گیری زنده باشم، داوطلب ریاست مجلس می‌شوم ولو اینکه غیر خودم کسی به من رأی ندهد؛ بنده نزد خدا حجت دارم و شما هم حجت دارید و به آن عمل کنید.

...
وی با بیان اینکه 12 سال برای حقیقت اصولگرایی تلاش کردم، افزود: در مجلس نهم در درجه اول حفظ وحدت اصولگرایی مهم است چراکه وظیفه مجلس تنها انتخاب رئیس مجلس نیست و آن ابتدای کار است و انتخاب اعضای هیئت رئیسه، کمیسیون‌ها، طرح‌ها و لوایح، موضع‌گیری‌ها همه احتیاج به وحدت اصولگرایان دارند.

* بر حفظ مرز اصولگرایان با غیراصولگرایان پافشاری دارم

حدادعادل ادامه داد: متاسفم از اینکه عده‌ای در اصولگرایی با نام دیگری بخواهند انشقاق و انشعاب راه بیندازند چراکه مهمترین مسئله برای مجلس نهم تقویت و حفظ فراکسیون اصولگرایان و افزایش کارکرد اصولگرایی با حفظ مرز آن با غیراصولگرایان است و بنده بر سر این مرز پافشاری دارم.

منتخب مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه در چارچوب آئین نامه هر نماینده از حق قانونی خود بهره مند شود و فرقی بین اصولگرا و اصلاح‌طلب و مستقل نیست، گفت: در مسئله مرام و روش سیاسی نمی‌توان واقعیت‌ها را فراموش و معامله کرد بلکه مرز‌ها باید سر جای خود باشند.


* فراکسیون اصولگرایان باید در قانونگذاری فعال باشد نه اینکه 6 ماه یکبار جلسه تشکیل دهد

وی با بیان اینکه فراکسیون اصولگرایان باید در قانونگذاری فعال باشد نه اینکه 6 ماه یکبار جلسه تشکیل دهد، اظهار داشت: نباید به این شکل باشد که فراکسیون در مواقعی مثل استیضاح وزیر یا رای به وی فعال شود بلکه طرح‌ها و لوایح قبل از اینکه به صحن بروند باید در فراکسیون اصولگرایان بوده و در آن جا جمع‌بندی شوند.


* اقتدار مجلس با قدرت‌نمایی،‌ زور‌آزمایی و مجادله لفظی حفظ نمی‌شود

حدادعادل در بخش دیگری از سخنان خود به حفظ اقتدار مجلس اشاره و تصریح کرد: البته این اقتدار نباید از طریق قدرت‌نمایی،‌ زور‌آزمایی و مجادله لفظی باشد بلکه با تدبیر و مدیریت می‌توان اقتدار مجلس را حفظ کرد.


* سؤال از رئیس جمهور از اقتدار مجلس کاست و دشمن را شاد کرد

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه در 24 اسفند تحت عنوان سؤال از رئیس جمهور شکل گرفت، نه تنها به اقتدار مجلس نیفزود بلکه از اقتدار مجلس و نظام کاست و دشمنان را شاد کرد.

وی رعایت آئین نامه را موجب اقتدار مجلس دانست و تصریح کرد: عده‌ای از نمایندگان قصد استیضاح وزیری را داشتند و می‌خواستند در مجلس اعلام شود اما آنها امضای خود را پس گرفتند و این مسئله از دستور خارج شد. هیچ جای آئین‌نامه وجود ندارد که 10 نماینده بلند شوند و به پس گیرنده‌های امضاءها بد و بی‌راه بگویند؛ کجای آئین نامه است که بد و بی‌راه گفته شود.

حدادعادل از مسائل مهم دیگر را توجه به نمایندگان شهرستان‌ها دانست و گفت: 4 سال پیش یک روز مانده به شروع مجلس می‌گفتند ما مجلس را در استان‌ها تشکیل می‌دهیم معلوم بود این حرف ممکن نیست بنده این حرف را نمی‌زنم اما ما باید تلاش کنیم ماهی یکبار مسائل یک استان را در مجلس مطرح کنیم و وزرای مربوطه در آنجا گفت‌و‌گو کنند.


* برای کاستن از تشنج و اختلاف رئیس مجلس کوتاه بیاید

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رابطه تقابل با دولت باید به رابطه تعامل با دولت بدل شود البته همه این مسئله در دست مجلس نیست اما در آنجایی که مصلحت نظام اقتداء می‌کند، برای کاستن از تشنج و اختلاف رئیس مجلس کوتاه بیاید چراکه رهبری فرمودند اگر طرف دیگر کوتاه نیامد، شما کوتاه بیاید.

حدادعادل با تاکید بر اینکه مجلس نهم باید یک محور کار داشته باشد، اظهار داشت: بهترین محور شعار تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است و این موضوع می‌تواند همه را به یک حبل‌المتین در عرصه قانون‌گذاری رهنمون کند.


* از طرفداران فتنه انتظار حمایت ندارم و منتظر انتقام آنها هستم

مشاور عالی مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بنده از طرفداران فتنه انتظار حمایت ندارم و منتظر انتقام آنها هستم، اگر در روزنامه‌های اصلاح‌طلبان مسخره می‌کنند، انتظار غیر از این نیست و من انتظار پاداش ندارم.

وی ادامه داد: از نمایندگان محترم خواهش می‌کنم از کسانی که درباره مسائلی که آنها در خصوص مسائل مالی مطرح می‌کنند، طلب مصداق کنند و اینکه بگویند در مجلس هفتم حداد‌عادل با آنها چه کار کرده و کدام حق قانونی ‌‌از آنها ‌سلب شده است.

حدادعادل با بیان اینکه آنچه در مجلس شکل گرفت، فردی نبود بلکه تصمیم هیئت رئیسه بود، افزود: اگر کسی ادعا می‌کند حقی را ضایع کردم، از سازمان بازرسی کل کشور دعوت کنند و بگویند در مجلس هفتم چه حقی از کدام کارمند و نماینده ضایع شده است و در دوره بعد بررسی کنند که آیا طبق قانون بوده یا نه.

منتخب مردم تهران در مجلس نهم با تاکید بر اینکه اگر ما در مجلس خلاف قانون عمل کنیم چطور انتظار داریم مردم به قانون مصوبه ما عمل کنند، یادآور شد: زمانی که رئیس مجلس هفتم شدم، به حسابداری گفتم از نمایندگان مجلس یعنی مجلس پنجم و ششم هر کسی پولی از مجلس قرض گرفته با نامه بنده پول گرفته شود چراکه چند صد میلیون تومان در دوره‌های قبل نمایندگان برداشته بودند.

وی با بیان اینکه در دوره هفتم نیز بنده برای اینکه شان نماینده محفوظ باشد، به کسانی که نیاز داشتند، 10 یا 20 میلیون پول دادم، گفت: عده‌ای برگرداندند و عده‌ای هم یادشان رفت که سال آخر به حسابداری گفتم فلان نماینده 5 میلیون بدهکار است و از اکنون تا پایان سال تقسیط صورت گیرد و از حقوقش کم شود که با این شیوه نه کسی از مجلس پنجم و ششم بدهکار بود و نه از مجلس هفتم اگر این بد است، من بد کردم.


* آخرتم را به دنیای کسی نمی‌فروشم

حدادعادل ادامه داد: بنده در مجلس نهم نیز همین کار را می‌کنم و آخرتم را به دنیای کسی نمی‌فروشم و یک ریال و یک قران از بیت المال را راضی نمی‌دانم که اصراف شود؛ متاسفم از آنچه که حسن یک مدیر است امروز عیب به شمار می‌رود و به جای مسائل فتنه این مسائل را مطرح می‌کنند که فلانی میوه را از کمیسیون قطع کرده است.

رئیس مجلس هفتم در ادامه به برنامه خانه سازی، تعمیرات، خرید زمین و گسترش مجلس که اقدام بسیار خوبی اشاره و تصریح کرد: این برنامه مربوط به زمان بنده در ریاست مجلس هفتم است.


* ریخت و پاش‌ها و غیر‌قانونی خرج کردن را ‌کم می‌کنم

وی با تاکید بر اینکه هر جا مصلحت کلی مجلس و رفاه نمایندگان باشد، از هیچ خرجی که به بهبود کار مجلس بینجامد، مضایقه نمی‌کنم، افزود: اما ریخت و پاش‌ها و غیر قانونی خرج کردن را سعی می‌کنم کم باشد.

حدادعادل به حضور نمایندگان خدمت مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: نمایندگان ‌پس از این دیدار در دفتر مشاوره ایشان ناهار صرف کردند و ‌در واقع نمایندگان مهمان رهبری بودند اما متاسفانه تیتر یک روزنامه‌های اصلاح‌طلب شد و بیش از این انتظاری از آنها نمی‌رود.

رئیس مجلس هفتم تصریح کرد: بنده تکلیفم این است که در این میدان وارد شوم و شما هر چه وظیفه‌تان بود، عمل کنید و انشاءالله که برای خدا باشد و مجلسی بهتر از مجالس قبل شکل گیرد.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: امروز که مقام معظم رهبری باید انقلاب اسلامی را در جهان اسلام رهبری کنند، نباید دغدغه‌شان دعوای بنده و عمر و زید باشد.

حداد عادل در پایان شعری از حافظ خواند و گفت: چگونه سر ز خجالت برآورد بر دوست / که خدمتی به سزا بر نیامد از دستم.





پلمپ ۴۰ قهوه خانه و چایخانه سنتی متخلف در اسلام آباد غرب

خبرگزاری هرانا - فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب، از پلمپ ۴۰ قهوه خانه و چایخانه متخلف در نقاط مختلف این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «خنجری» فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه، صبح امروز، از پلمپ ۴۰ قهوه خانه و چایخانه متخلف در مناطق مختلف این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «خنجری» در این خصوص اظهار داشت: تجمع افراد سابقه دار و اراذل و اوباش در قهوه خانه‌های مذکور باعث بروز برخی مشکلات و مزاحمت‌ها برای شهروندان شده بود که با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی، طی هفته گذشته انتظامی شهرستان با هماهنگی مقام قضایی در چند مرحله نسبت به پلمپ و جمع آوری آنان اقدام کرد.
وی تصریح کرد: در بازرسی‌های بعمل آمده از واحدهای صنفی مذکور تعداد ی اقلام ممنوعه کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب در خاتمه خاطر نشان کرد: در این رابطه متصدیان ۹ قهوه خانه فاقد پروانه کسب نیز دستگیر شده و به مقام قضایی معرفی شدند.




تعدادي از معلمان شرکتی مقابل مجلس تجمع كردند

خبرگزاری هرانا - جمعي از معلمان شركتي و حق‌التدريسي آموزش و پرورش در مقابل مجلس شوراي اسلامي به‌علت نبود فرآیند استخدام در این وزارتخانه در مقابل در مجلس تجمع کردند.
به گزارش ايلنا، جمعي از معلمان شرکتی و حق التدريسي آموزش و پرورش صبح امروز (یکشنبه) در مقابل مجلس تجمع كرده و خواستار رسیدگی به مسائل صنفی‌شان شدند.
اين افراد براي چندمين بار است كه در مقابل مجلس تجمع مي‌كنند.
همچنین جمعی از معلمان شرکتی آموزش و پرورش سراسر کشور به دلیل قطع همکاری با آنها، مقابل ساختمان مجلس تجمع کرده و خواستار ادامه همکاری با آموزش و پرورش شدند.
این در حالی است وزیر آموزش و پرورش سال گذشته از تعیین و تکلیف این فرهنگیان و استخدام حدود ۱۷ هزار معلم حق تدریسی خبر داده بود.




جرس: مخبر کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم شورای اسلامی معتقد است رئیس مجلس نهم شورای اسلامی همانند مجلس هشتم "علی لاریجانی" خواهد بود.
 به گزارش ایلنا" ستار هدایتخواه " گفت: آقای لاریجانی اهرم‌های متعددی برای رسیدن به کرسی ریاست مجلس نهم شورای اسلامی دارد که رقبای وی بویژه آقای حداد عادل این اهرم‌ها را ندارد.
عضو مشترک جبهه پایداری و متحد از رایزنی‌های مستمر موافقان لاریجانی با منتخبین مجلس نهم شورای اسلامی برای کسب ریاست این مجلس خبرداد و اظهار داشت: براساس اطلاعاتی که در دسترس داریم رایزنی ها به شدت در حال انجام شدن است.
وی گفت: من تجربه مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی را دارم یعنی مجالسی که هم حدادعادل و هم لاریجانی ریاست داشتند و معتقدم که ریاست حدادعادل به مراتب بهتر از ریاست لاریجانی بوده است.





جرس: دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب و پدر داماد محمود احمدی‌نژاد معتقد است که او برای رسیدن به ریاست شهرداری تهران پس از پایان دوره ریاست‌اش بر دولت‌ طرح‌ریزی کرده است.
به گزارش شفاف، احمد خورشیدی با اشاره به انتشار اخباری درباره آغاز ماموریت ثمره هاشمی و زریبافان برای ساماندهی فعالیت‌های انتخاباتی دولت در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، گفت: این احتمال در خصوص شهرداری وجود دارد که بار دیگر دولتی‌ها با بدست گرفتن شورای شهر تیم شهرداری را از آن خود کنند. بنده فکر می‌کنم دانشگاه آزاد، ریاست جمهوری و شهرداری و شورای شهر آینده اهداف سه گانه دولتی ها باشد.
وی با اشاره به اهداف دولت برای پایداری در قدرت، اظهار عقیده کرد: هدف اصلی دو تیم دولت، یعنی تیم پایداری و جریان انحرافی ریاست جمهوری آینده است که کسی را در انتخابات ریاست جمهوری مطرح کنند و در حال حاضر نیز بر روی برخی شخصیتها کار می کنند .
دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب ادامه داد: مانند روسای جمهور قبل ،آقای احمدی نژاد نیز بالاخره دوره ریاست جمهوری اش تمام می شود و جریان جدیدی از اصولگراها که با اتکا مدیریت جدید انقلابی سرکار می آید ریاست جمهوری را به دست خواهند گرفت.
خورشیدی در خصوص آینده سیاسی احمدی نژاد یادآور شد: آینده وی نیز مانند سایر روسای جمهور خواهد بود، آقای خاتمی و آقای هاشمی چه شدند بلاخره رییس جمهور 8 سال سرکار می آید و با عملکرد خوب و بد خود خواهد رفت. این‌گونه نیست که ریاست جمهوری تکرار شود و یا در پست دیگری انتخاب شود و بعید می دانم.
وی خاطرنشان کرد: حوزه ریاست جمهوری، شورای شهر و شهرداری تهران و بسیاری از شوراها به دست نیروهای انقلابی خواهد افتاد و احمدی نژاد سمتی نخواهند داشت. دولتی ها روی دانشگاه آزاد که 250 میلیارد دلار سرمایه است کار زیادی انجام دادند و به نظر می رسد بیشتر فعالیت آتی آنها حول و حوش دانشگاه باشد.
دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب اظهارداشت: دیگر زمینه ای برای دریافت پست توسط احمدی نژاد وجود ندارد و مانند این است که آقای خاتمی بیاید و رییس جمهور یا رییس مجلس شود اما زمینه ای وجود ندارد. احمدی نژاد امتحان خود را در 8 سال پس داده و بر اساس آن امتحان پیش بینی ما این است که برای برخی از پست ها قانون به آقای احمدی نژاد اجازه نمی دهد و در برخی دیگر نیز بعید است مردم چنین انتخابی را کنند.
خورشیدی گفت: باید از دولت پرسید که چرا می خواهد شهرداری را به دست بگیرد. شهرداری اقبال مردم است و مردم تهران در انتخابات مجلس نهم اکثریت اصولگرایانی که منتقد دولت هستند را انتخاب کردند. در انتخابات شورای شهر نیز افرادی از این نوع و شاید هم آدمهای انقلابی تر و دلسوزتر و برنامه دار تر سرکار خواهند آمد و پیش بینی بنده این است که دولتی ها نتوانند در شورای شهر حضور پیدا کنند.
وی افزود: روسای جمهور بعد از آنکه سرکار می آیند خیلی سختشان است که از کار کنار بروند و به دنبال کارها و مسئولیت پست های دیگر می روند.
دبیر کل جمعیت خدمتگزاران انقلاب تصریح کرد: به هر حال شاید احمدی نژاد به دلیل اینکه شهرداری پایه اول رسیدنش به ریاست جمهوری بود می خواهد به آنجا برسد. شهرداری تهران به خودی خود و بر اساس تحلیل کارشناسان 2/5 وزارتخانه است و از نظر مسئولیت و مدیریت جای کمی نیست.





جـــرس: به گزارش منابع خبری، در ادامه روند اخراج و تصفیه استادان منتقد در دانشگاههای کشور، سیدعلیرضا حسینی بهشتی و قربان بهزادیان نژاد دو مشاور میر حسین موسوی پس از حوادث انتخابات مهندسی شده ریاست جمهوری دهم از دانشگاه تربیت مدرس اخراج شدند. این استادان پس از آزادی از زندان نیز نتوانستند به محل کارشان بازگردند و نام شان از فهرست استادان دانشگاه های کشور حذف شد.
به گزارش کلمه طی سال های گذشته و در زمان دولت نهم و دهم، دکتر ایرج گلدوزیان، دکتر امیرناصر کاتوزیان، دکتر محمود عرفانی اساتید برجسته قانون جزا، حقوق مدنی و قانون تجارت، دکتر ابوالقاسم گرجی استاد حقوق اسلامی، دکتر محمد آشوری استاد آیین دادرسی کیفری، دکتر جمشید ممتاز استاد حقوق بین الملل، دکترعزت الله عراقی استاد حقوق کار و دکتر نجات علی الماسی استاد حقوق بین الملل خصوصی، دکتر سیدعلی آزمایش، دکتر حسین شریفی طرازکوهی و دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی، محمد مجتهدشبستری، عالم‌‌زاده، علی‌آبادی، حسین واله و سعید حنایی کاشانی،حسن‏علی درودیان، حسین بشیریه، احمد ساعی‌صفایی، میرجلال‌الدین کزازی و رضا رییس‌طوسی، حمیدرضا برادران شرکا، محمد ستاری‌فر رئیس سازمان منحل شده مدیریت و برنامه ریزی، علی صادقی تهرانی، بهروز هادی زنوز، محمود ختایی، صادق بختیاری، رضا عاصی و دکتر جهرمی، دکتر یثربی و دکتر مرتضی مردی‌ها، سعید حجاریان، محمدتقی احمدی، محسن کدیور، ابوالفضل شکوری، هاشم آقاجری، مسعود غفاری و حاتم قادری و ده ها استاد برجسته به دلایل مختلف از مراکز علمی و پژوهشتی کنار گذاشته شده اند.
سایت بازتاب طی روزهای اخیر گزارش داده بود که دکتر محسن رهامی از اعضای هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران مفتخر به بازنشستگی زودتر از موعد شده است! این در حالی است که برخی از مسوولان خواستار اخراج وی می‌شوند، اما در نهایت مقرر گردید این استاد دانشگاه با حکم بازنشستگی مجبور به قطع همکاری با دانشگاه شود.
همچنین دکتر تهمورث بشیریه از اساتید حقوق دانشگاه تهران و عضو هیات علمی این دانشگاه اسفند سال گذشته حکم اخراج خود را دریافت کرد.
علاوه بر آن اساتید دیگری همچون یاوری، نیک پی، نیاورانی، موثق نیز از جمله اساتید دانشگاه شهید بهشتی هستند که با عدم تمدید قراردادشان مواجه شدند.
بازنشستگی استادان دانشگاه بر اساس ماده ۳۶ آیین نامه استخدام اعضای هیات علمی مصوبه هیات امنای دانشگاه تهران انجام می شود. ماده ۳۶ این آیین نامه می گوید که اعضای هیات علمی دانشگاه ها با درجه دانشیاری و استادی با ۳۰ سال سابقه تدریس و ۶۵ سال سن بازنشسته می شوند البته بندی از این ماده اضافه می کند اگر درجه علمی مشمولان استاد تمام باشد اظهار نظر گروه علمی درباره ادامه تدریس آنها مدنظر قرار می گیرد. قانونی که صرفا دستاویزی برای حذف استادان منتقد است.
گفتنی است، سال گذشته پس از رسانه ای شدن موج بازنشستگی استادان و طرح تفکیک جنسیتی در دانشگاهها، محمود احمدی نژاد طی نمایشی تبلیغاتی، به وزارت علوم اعلام کرده بود که این روند را متوقف سازد، اما برخلاف مانور رئیس دولت، این روند با پیگیری های وزیر علوم ادامه یافت.
کامران دانشجو، وزیر علوم دولت محمود احمدی نژاد بارها در سخنرانی های خود در سالهای اخیر، از لزوم اخراج اساتیدی که به زعم وی در خط "نهم دی ماه" و "ذوب در ولایت" نیستند سخن گفته و بر اجرای این روند تصفیه تاکید کرده بود.



Kaleme Newsجرس: جمعی از روزنامه‌نگاران با انتشار نامه‌ای سرگشاده خطاب به روسای قوای قضاییه و مقننه جمهوری اسلامی از شیوه برخورد با اهالی رسانه انتقاد کرده و از آن‌ها خواسته‌اند "قدرتی برای عمل و عزمی برای اعمال قانون و اجرای عدالت داشته باشید."
به گزارش جرس، در بخشی از این نامه که به امضای بیش از 120 روزنامه‌نگار رسیده، آمده است: اگر فعالیت متهمان و مجرمان اصلی پرونده های اختلاس میلیاردی، «اقدام علیه امنیت ملی»و «تشویش اذهان عمومی» تلقی نمی شود و آنان حق دارند آزادانه به فعالیت و زندگی های اشرافی خود ادامه دهند، دستگیری مهسا امر آبادی و رضا انصاری‌راد و دیگر روزنامه نگاران ایرانی تنها به جرم نوشتن، براساس کدام قانون عرفی و شرعی صورت می گیرد و فعالیت حرفه ای آنها اقدام علیه امنیت ملی تلقی می شود؟
این روزنامه‌نگاران در پایان نامه‌ی خود تاکید کرده‌اند: ما خواستار آزادی روزنامه نگاران دربندیم. ما خواستار توقف حرکت شلاق ایم، ما خواستار پایان نهادن بر همه بی قانونی ها، بی عدالتی ها و بی حرمتی ها به اهل قلم هستیم، ما خواستار اجرای قانون ایم...ما خواستار حرمت قلم‌ایم.

متن کامل این نامه در ادامه می‌آید:

آقایان صادق و علی لاریجانی
روسای قوای قضاییه و مقننه جمهوری اسلامی

درست در روزهایی که متهم بازداشتگاه غیرقانونی کهریزک ارتقا مقام می گیرد و قوای تحت ریاست شما چشم بر اتهامات او می بندد،روزنامه نگاران ایرانی یکی بعد از دیگری راهی زندان ها می شوند، به آنان ناسزا می گویند و حتی تعرض فیزیکی می کنند.
در آخرین موارد مهسا امر آبادی و رضا انصاری راد برای گذراندن حبس راهی زندان شده اند،در مجلس شورای اسلامی سعید شمس،خبرنگار هفته نامه آسمان از سوی یک نماینده مجلس مورد حمله و فحاشی قرار گرفته و محمود شکرابه کاریکاتوریست اراکی تنها به علت طراحی تصویر یکی از نمایندگان مجلس به ۲۵ ضربه شلاق محکوم شده است.
روسای قوای قضاییه و مقننه جمهوری اسلامی
ما روزنامه نگاران ایرانی با یادآوری مسئولیت قانونی شما، از یک سو در برابر ملت ایران و از سوی دیگر در برابر فرشته چشم بسته عدالت،بر خود واجب و لازم می دانیم از شما بپرسیم:
اگر متهم اول پرونده کهریزک که به گفته بالاترین مقام جمهوری اسلامی، آبروی نظام را در خطر قرار داده، مستحق ارتقا مقام [بخوانیم دهن کجی به قوای مقننه و قضاییه کشور] است، با کدام استدلال کاریکاتوریستی تنها به جرم کشیدن چند خط بر روی کاغذ، باید محکوم به تحمل ۲۵ ضربه شلاق شود؟
اگر فعالیت متهمان و مجرمان اصلی پرونده های اختلاس میلیاردی،«اقدام علیه امنیت ملی»و «تشویش اذهان عمومی»تلقی نمی شود و آنان حق دارند آزادانه به فعالیت و زندگی های اشرافی خود ادامه دهند، دستگیری مهسا امر آبادی و رضا انصاری راد و دیگر روزنامه نگاران ایرانی تنها به جرم نوشتن، براساس کدام قانون عرفی و شرعی صورت میگیرد و فعالیت حرفه ای آنها اقدام علیه امنیت ملی تلقی می شود؟
با کدام استدلال سوال ساده سعید شمس، خبرنگارهفته نامه آسمان، می تواند مبنای فحاشی و توهین باشد و صدایی از مجلسیان برنیاید؟ مهسا امرآبادی در شرایطی زندانی می شودکه همسر روزنامه نگارش مسعود باستانی، از دو سال و نیم پیش در زندان رجایی شهر زندانی است و حتی یک روز نیز به مرخصی نیامده. آیا این عدالت اسلامی است که یک زوج روزنامه نگار تنها به جرم نوشتن، یکی در زندان رجایی شهر
و دیگری در زندان اوین زندانی باشند؟ تصویر جمهوری اسلامی به عنوان «بزرگترین زندان روزنامه نگاران» در گزارش های مراجع بین المللی، شما را نمی آزارد؟ رواست که قانون گذار باشید و جامه قضا بر تن داشته باشید اما حتی بر قانونی که خود نوشته و قضایی که خود مجری آن هستید،چشم فروبندید؟
ما روزنامه‌نگاران امضا کننده این نامه، رییس قوه قضائیه‌ای که در نخستین روز کاری خود عنوان کرده است " هيچ‌كس نبايد جرات كند و به خود حق دهد كه خلاف قانون حكم كند و حقوق شهروندان را تضييع نمايد و من در اين راستا نسبت به احدي گذشت نخواهم كرد" و رییس مجلسی که بنا بر سوگند نمایندگی خود متعهد به حفظ حقوق ملت و آزادی مردم است را خطاب قرار داده‌ایم. ما خواستار آزادی روزنامه نگاران دربندیم. ما خواستار توقف حرکت شلاق ایم، ما خواستار پایان نهادن بر همه بی قانونی ها، بی عدالتی ها و بی حرمتی ها به اهل قلم هستیم، ما خواستار اجرای قانون ایم...ما خواستار حرمت قلم ایم و از شما به عنوان دو متولی دو قوه از قوای سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم در این حیطه، قدرتی برای عمل و عزمی برای اعمال قانون و اجرای عدالت داشته باشید.




بدهی سه میلیارد تومانی، ۶۰ کارگر را بیکار کرد

دبیر اجرایی خانه کارگر لارستان اعلام کرد: کارخانه شیرین طعم لارستان تعطیل و ۶۰ کارگر آن اخراج شدند.
محمدحسن قوامی در گفت گو با ایلنا با اشاره به اینکه کارخانه شیرین طعم لارستان وابسته به کارخانه ویتانا است اظهار داشت: این واحد تولیدی با مجموع ۶۰ کارگر مشغول به کار بود که با پدیدآمدن بحران ۲۰ نفر از این کارگران اخراج شده بودند و با تعطیلی کامل کارخانه تعداد ۴۰ کارگر باقی مانده نیز اخراج شده‌اند.
او گفت: با اخراج کارگران و تعطیلی کارخانه به جهت انباشت بدهی‌های بانکی هم اکنون کلیه اموال و زمین‌ها و ساختمان کارخانه که در رهن یکی از بانک‌های کشور بود مصادره شده است.
قوامی با بیان اینکه هم اکنون کارگران اخراج شده بلاتکلیف هستند افزود: ماشین آلات و ابزار تولید این واحد تولیدی قرار بود به تهران انتقال پیدا کند که کارگران بیکار شده در حال حاضر از این انتقال جلوگیری کرده‌اند و از مسئولان خواسته‌اند با احیا ء مجدد این واحد تولیدی، شغل و کارخانه از دست رفته را به آنان باز گردانند.
به گفته قوامی میزان بدهی این واحد تولیدی به بانکهای تسهیلات دهنده ۳ میلیارد تومان است.




هر نیم ساعت، یک ایرانی در تصادف جان می دهد

تصادف در هر ساعت جان ۲ ایرانی را می‌گیرد. یعنی هر نیم ساعت یک ایرانی. این‌، مهم‌ترین نکته‌ای بود که در نخستین مراسم دهه ایمنی، عنوان شد.
به گزارش مشرق، میزان بالای تصادفات در کشور از جمله مسائلی است که همواره مسئولان وزارتخانه بهداشت و پلیس راهور ناجا را به طور مستقیم درگیر می‌کند.
بر اساس آمار، سال گذشته ۲۰ هزار و ۶۸ هموطن در اثر تصادف فوت کرده و ۸۰۰ هزار نفر نیز به انحای مختلف مجروح شده‌اند. اگر نفرات کشته شده در تصادفات رانندگی در سال گذشته را در تعداد روزهای سال تقسیم کنیم سهم هر روز از میزان تلفات رانندگی ۵۵ کشته و ۲ هزار و ۱۰۰ مجروح می‌شود با این حساب در هر ساعت بیش از ۲ کشته و ۸۷ مجروح به تعداد تلفات رانندگی اضافه می‌شود.
اما طی سال‌های گذشته میزان بالای تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در کشور ما به حدی بود که برخی آن را با تعداد شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی مقایسه می‌کردند. با این حساب کشورمان بالاترین آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای در جهان را داراست.
همین جمله ناخوشایند کافی است تا دریابیم، امنیت در جاده های کشورمان به یک حلقه مفقوده بدل شده است و همه ساله تعداد قابل توجهی از هموطنان جان خود را در حوادث و سوانح جاده ای از دست داده و میلیاردها تومان هزینه قابل اجتناب انسانی و مادی را تحمیل می کند.
علل و عوامل فراوانی همانند حلقه هایی به هم پیوسته، زنجیره حوادث جاده ای در کشورمان را تشکیل می دهند و ما را در نازلترین رتبه در میان کشورهای جهان از نظر امنیت سفر قرار می دهند.
به گفته غلامرضا معصومی، رئیس اورژانس کشور، حوادث ترافیکی نخستین عامل بیماری‌هاست.
رانندگی در جاده‌های نا ایمن
آمار تصادفات رانندگی در ایران در مقایسه با سایر کشور‌های جهان نگران کننده است. میزان تلفات تصادفات رانندگی در ایران ۲۵ برابر ژاپن و ۲برابر ترکیه است. در عربستان روزانه ۱۲ نفر قربانی حوادث جاده‌ای می‌شوند و بر اساس آمار تعداد کشته‌ها در تصادفات رانندگی ۵۵ کشته و ۲ هزار و ۱۰۰ مجروح در هر روز در سال گذشته بوده است.
همچنین ناامن‌ترین جاده‌های دنیا برای رانندگی و بدترین آمار در زمینه میزان سوانح رانندگی در جهان متعلق به کشورهای اریتره، مصر، لیبی، افغانستان، عراق، نیجر، آنگولا، امارات، گامبیا، ایران و موریتانی است و امن‌ترین جاده‌های دنیا برای رانندگی را کشورهای سوئیس، سنگاپور، هلند، فنلاند، آلمان، نروژ و سوئد دارند.
در حالی که تصادفات جاده‌ای نهمین علت مرگ‌و‌میر در جهان به شمار می‌رود این حوادث در ایران دومین علت مرگ و میر است.
دکتر ساسان افلاکی، عضو مرکز تحقیقات راه و حمل و نقل دانشگاه تهران با اشاره به نقص در راه‌های کشور می‌گوید:«راه‌های کشور برای سرعت پایین طراحی شده‌اند و نبود علائم راهنمایی و رانندگی در برخی از نقاط باعث بروز تصادفات رانندگی می شود.»
وی با اشاره به استاندارد نبودن راه‌های کشور و از بین رفتن علائم راهنمایی و رانندگی در برخی جاده‌ها تاکید می‌کند: «در مدت زمان کوتاهی باید نسبت به اصلاح راه‌های غیر استاندارد و علائم راهنمایی و رانندگی اقدام شود.»
طی سال‌های گذشته خودرو سازان به عنوان یکی از متهمان اصلی در تصادفات رانندگی شناخته شده‌اند. استفاده از قطعات غیر اصلی در خودروها یکی از علل بروز تصادفات در جاده‌های کشور است که افلاکی به آن اشاره کرده و می‌گوید:«در این خصوص باید یک سیستم کنترل کیفی قوی وجود داشته باشد.» راه نامناسب، خودروی نا‌ایمن، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سه عاملی هستند که همواره از سوی کارشناسان به عنوان سه عامل اصلی بروز تصادفات در کشور نام برده می‌شوند.
آمار بالای تلفات رانندگی و هزینه‌های این تصادفات که در سال ۸۶ حدود ۱۸ میلیارد تومان یعنی ۷ درصد تولید ناخالص ملی برآورد شد مسئولان را بر آن داشت تا با اقدامات فرهنگی در وهله اول تعداد کشته‌شده‌های تصادفات رانندگی را کم کند. بر این اساس دولت برنامه‌ریزی کرده است تا در سال ۱۴۰۰ این تعداد ۱۰‌کشته به ازای هر ۱۰۰ هزار شهروند برسد. این در حالی است که هزینه‌های مستقیم درمان مصدومان حوادث ترافیکی در سال ۸۶، ۱۱ درصد کل هزینه‌ها و هزینه فوت، معلولیت، کاهش کیفیت زندگی و تبعات اجتماعی و اقتصادی آن ۵۰‌درصد هزینه‌های کشور را تشکیل می‌دهد.
فرهنگ‌سازی، اولویت اصلی راهور ناجا
سرهنگ محمد کریم خسروی، معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک رئیس پلیس راهور ناجا نیز با اشاره به این نکته که رویکرد ناجا جامع محور است، به تهران امروز می‌گوید:‌«جلب مشارکت مردمی در امور ترافیکی و اعتماد‌سازی ازاولویت‌های کاری پلیس راهور ناجا برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است.»
وی با اشاره به این نکته که انسان، راه و وسیله نقلیه از موضوعات ترافیکی هستند، می‌گوید:‌ «اگر این فرض را داشته باشیم که سازندگان راه و وسیله نقلیه انسان و کاربران نیز انسان هستند موضوع ترافیک انسانی و اجتماعی می‌شود با این حساب کار فرهنگی مهم‌ترین کاری است که باید در این زمینه انجام داد.»
سرهنگ خسروی در خصوص تعداد کشته‌های رانندگی می‌گوید:‌«در جاد‌ه‌های روستایی ۱درصد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را داریم که برای فائق آمدن بر این مشکل از دهیاران روستاها به عنوان راهوران محلی ناجا استفاده کرده‌ایم که با این حساب در دورترین نقاط کشور نیز ۳ حلقه همیاران فرهنگی، دهیاران و پلیس یاران را سازماندهی کرده‌ایم که این اقدام به منظور حفظ جان شهروندان و جلوگیری از سوانح ترافیکی انجام شده است.» معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به این نکته که تعداد ۲۰هزار کشته در سال در تصادفات رانندگی در شأن مردم کشورمان نیست، می‌گوید:‌«خودروها باید استانداردهای ۵۱ گانه اجباری و استاندردهای زیست‌محیطی را داشته و اعتقاد داریم سطح استاندرها پایین است و باید بالاتر برود تا بتوانیم خودروهای ایمن داشته باشم.»
رابطه کمربند ایمنی و مرگ کمتر
استفاده اجباری از کمر بند ایمنی چند سالی است که در کشور باب شده است تا پیش از آیین نامه جدید پلیس مبنی بر استفاده اجباری از کمر بند ایمنی این وسیله بیشتر به وسیله ناکارآمدی تزئینی در خودروها محسوب می‌شد اما از زمانی که استفاده از آن در خودروها کاهش پیدا کرد از تعداد تلفات ناشی از تصادفات درکشور نیز کاسته شد.
به گفته رئیس اورژانس کشور «کمربند ایمنی ۳۰ تا ۶۵ درصد تلفات جانی سرنشین جلو و ۲۵ تا ۷۵ درصد سرنشین عقب خودرو را کاهش می دهد.»
به گفته وی استفاده از کلاه ایمنی ۴۰ درصد از مرگ و ۷۰ درصد از آسیب به مغز را می‌کاهد و استفاده از صندلی ویژه ۷۰ درصد از مرگ شیرخوار و ۵۴ تا ۸۰ درصد از مرگ کودکان را کاهش می دهد. با این حال و بر اساس آمار در نوروز سال جاری در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه تصادفات رانندگی یکهزار و ۱۴۱ کشته بر جای گذاشت. همچنین بیشترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای سیزدهم فروردین (۷۷ نفر)، پنجم فروردین (۷۶ نفر) و بیست و پنج اسفند (۷۲ نفر) و کمترین تصادفات منجر به مرگ در روزهای یازدهم فروردین (۳۲ نفر) و چهاردهم فروردین (۳۷ نفر) رخ داده‌اند که علت اصلی مرگ ۵۵٫۷ درصد از افراد ضربه به سر، ۲۳٫۱ درصد شکستگی‌های متعدد و ۶ درصد به دلیل خونریزی بوده است. همچنین محل فوت ۵۴ درصد از افراد در محل حادثه، ۸ درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت ۳۷ درصد از افراد در بیمارستان بوده است.




نامه فرزند احمد میری به پدر: این دوران، پُربارترین دورانِ تاریخ توست!

هدی میری فرزند زندانی سیاسی میری در نامه ای به پدر نوشته است: دیروز تو را «فرماندار نمونه نظام» در یکی از زیباترین شهرهای دنیا (رامسر) دیده ام و امروز تو را زندانی همان نظام می بینم؛ دیروز برای استقلال در جبهه و امروز برای آزادی در زندان، دیروز با دانشجویان در دانشگاه و امروز میان سارقان و قاتلان در زندان، دیروز قلم ات در دست و امروز زندگیت بسته به صد زنجیر… روزگار تو چقدر «در مدار تغییر» است و «راه دشوار آزادی» در ایران چقدر در نوسان!
به گزارش کلمه، در این نامه وی افزوده است: با این همه اما، این دوران، پر بارترین دورانِ تاریخ توست پدر! و شکست ها، امید های یک افق روشن است. چون اراده من و تو پُر از تلاشی ست که نا ممکن ها را ممکن می سازد و آن روز نزدیک است و من به پنجره امید به آزادی ملت ام و بُعد آزادی تو به انتظار نشسته ام همیشه… که می گفتی: شب را پایانی و صبح سحر نزدیک است.
سید احمد میری، پژوهشگر، مدرس دانشگاه و از جانبازان (۳۵%) جنگ هشت ساله است که فرمانداری شهرستانهای بابلسر- رامسر و معاونت استانداری مازندران در دوران اصلاحات را در کارنامه فعالیت های پربار خود دارد وی نویسنده کتاب “دیباچه ای بر تاریخ استبداد در ایران” است که ده سال پیش با مقدمه دکتر حسین بشیریه توسط انتشارات نگاه معاصر در تهران منتشر شد.
او از اعضای ستاد انتخابات میر حسین موسوی در مازندران بود که به دلیل فعالیت در انتخابات ۸۸ از تدریس در دانشگاه محروم شد. سید احمد میری به همراه ۸ تن از فعالان حامی جنبش سبز در بابل بازداشت و به اتهام فعالیت های انتخاباتی در تاریخ دادگاه بدوی به بیست ماه حبس تعزیری محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر به دوازده ماه کاهش یافت.
سید احمد میری قائم مقام جبهه مشارکت استان مازندران در حوادث پس از انتخابات ۸۸ پس از تحمل نزدیک به دوماه بازداشت انفرادی، به ۱۲ ماه حبس تعزیری به اتهام اقدام علیه امنیت کشور محکوم و ششم دی ماه ۱۳۹۰ جهت گذراندن محکومیت خود راهی زندان متی کلای بابل شد.
ماه گذشته، این جانباز دوران جنگ به رغم قول شفاهی رئیس زندان متی کلای بابل، با لباس زندان و دستبد به دادگاه آورده شد و با وجود آسیب‌دیدگی دست راست وی در دوران جنگ و درخواست او مبنی بر زدن دستبند به دست چپ، ماموران از این درخواست نیز سرباز زدند و او با دستبد به دست راست آسیب‌دیده‌اش به دادگاه رفت.
متن کامل این نامه که در اختیار کلمه قرار گرفت به شرح زیر است:
سلام پدر عزیز!
سلامی آمیخته با دلتنگی، حیرت و امید
می دانم روزهای سختی را در بندی می گذرانی که برای مجازات سارقان، قاتلان و معتادان بنا کرده اند؛ فشار روحی و روانی در آن فضای غیرمتعارف، تنها برای کسی قابل تحمل است که خود همیشه می گفت باید سوخت و ساخت و گاهی جز با سوختن، جامعه را نمی توان به سمت روشنایی برد؛ کسی که در مقابل پیشنهاد دوستان خارج نشین جهت پناهندگی گفت زندان خاک وطن را بر آزادی در خاک بیگانه ترجیح می دهد… اگر کسی به بزرگی تو می تواند این فشار را تحمل کند ما اما به شرایط تو عادت نکرده ایم…
وقتی بهمن سال گذشته تو را با دست بند و لباس زندانی در دادگستری بابل دیدیم که بر دست مجروحت دست بند زدند زخم و درد را تحمل کردی امّا هرگز حاضر نشدی به سرباز بگویی دست بند به دست مجروحت نزند، از زندان تا دادگستری، درد این رنج را تحمل کردی، ولی بعداً در جمع دوستان گفتی، آن روز، سخت ترین روزهای زندانم بود زیرا مرا مدتها به فکر فرو بُرد، دستی که برای استقلال کشور جنگید همان دست، برای آزادی، به بند کشیده شده است.
همیشه می گفتی: دیروز برای استقلال کشور به جبهه ها رفتی و امروز برای آزادی به «زندان»! نه به استقلال رسیدیم نه به آزادی، نه جمهوری داریم نه اسلام، چقدر این واژه ها در جمهوری اسلامی مظلومند و برای حاکمان بیگانه!
هرگز یادمان نرفته چقدر گریه کردی آنجا که استاد محمد نوری، آن آهنگ ایران را می خواند که:
«ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود
رنج دوران برده ایم، رنج دوران برده ایم
ما برای آنکه ایران گوهر تابان شود
خون دل ها خورده ایم خون دل ها خورده ایم…
ما برای خواندن این قصه عشق به خاک
خون دل ها خورده ایم، خون دل ها خورده ایم،
ما برای بوسیدن خاک سر قله ها
چه سفرها کرده ایم…
چه خطرها کرده ایم…»
راستی پدر! امروز آن خون دل ها چه شد؟ زندان و آوارگی بهترین نخبگان و فرزندان این مملکت و زندانی شدن نخست وزیر پاک سرشت هشت سال دفاع مقدس، حاصل آن خون دلهاست؟! حکومتی که مدیران سابق ۳۳ ساله خود را یا در زندان، یا آواره، یا خانه نشین، یا در انزوا دارد و نظامی که چنین ارزان، سرمایه های خود را حراج کرده حاصل همان خون دلهاست؟ آیا شبیه چنین حکومتی در دنیا هست؟ این روزها «بر هر کسی که می نگرم در شکایت است؛ در حیرتم که کشور ایران به کام کیست»؟!
پدر جان! همیشه می گفتی: «…چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد»؛ دیروز تو را «فرماندار نمونه نظام» در یکی از زیباترین شهرهای دنیا (رامسر) دیده ام و امروز تو را زندانی همان نظام می بینم؛ دیروز برای استقلال در جبهه و امروز برای آزادی در زندان، دیروز با دانشجویان در دانشگاه و امروز میان سارقان و قاتلان در زندان، دیروز قلم ات در دست و امروز زندگیت بسته به صد زنجیر… روزگار تو چقدر «در مدار تغییر» است و «راه دشوار آزادی» در ایران چقدر در نوسان!
با این همه اما، این دوران، پر بارترین دورانِ تاریخ توست پدر! و شکست ها، امید های یک افق روشن است. چون اراده من و تو پُر از تلاشی ست که نا ممکن ها را ممکن می سازد و آن روز نزدیک است و من به پنجره امید به آزادی ملت ام و بُعد آزادی تو به انتظار نشسته ام همیشه… که می گفتی: شب را پایانی و صبح سحر نزدیک است.