۱۳۹۰ بهمن ۱, شنبه

مهمترین خبرهای روز شنبه بخش دوّم، تحلیل ها و آخرین گزارشات از اعتراضات، بازداشتها، زندان، و بیدادگاهها --- بیانیه ها

آمادگی خالد مشعل برای کناره‌گیری از رهبری حماس ‌

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس

خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس قصد دارد از سمت خود استعفا دهد. این خبر روز شنبه، اول بهمن از سوی دفتر این تشکیلات در باریکه غزه تایید شد. ظاهرا علت کناره‌گیری مشعل مخالفت با ادامه‌ی فعالیت‌های نظامی این تشکل است.

"جنبش مقاومت اسلامی فلسطین" (حماس) تشکلی سیاسی – نظامی است که در سال ۱۹۸۷ میلادی توسط اسلام‌گرایان افراطی تاسیس شد. رهبری سیاسی این تشکل را از سال ۱۹۹۶ خالد مشعل برعهده داشته است. او اکنون اعلام کرده که قصد دارد از سمت خود کنار برود. مقر دفتر سیاسی حماس از یک سال پیش به دمشق پایتخت سوریه منتقل شده است.
ناخشنودی حماس از کناره‌گیری مشعل
اسلام‌گرایان افراطی حماس پس از درگیری‌هایی که میان آنها و گروه فتح در تشکیلات خودگردان فلسطین رخ داد باریکه‌ی غزه را تصرف کردند. رهبری حماس در این منطقه را اسماعیل هنیه بر عهده دارد. در بیانیه‌ای که روز شنبه (۱ بهمن/۲۱ ژانویه) در غزه منتشر شد با تایید قصد مشعل برای کناره‌گیری به علت آن اشاره‌ای نشده است.
به گزارش خبرگزاری آلمان در بیانیه‌ی یاد شده آمده است «رهبران حماس امیدوارند آقای مشعل از قصد خود منصرف شود و تصمیم در این مورد را به شورای نمایندگان واگذارد.» مطابق قوانین داخلی این تشکیلات، تصمیم‌گیری در مورد ریاست دفتر سیاسی بر عهده‌ی شورایی است که نقش پارلمان را بازی می‌کند. در بیانیه تاکید شده موضوع درخواست کناره‌گیری مشعل با در نظر گرفتن "مصالح مهم جنبش" در این شورا بررسی خواهد شد.
مشعل مخالف ادامه‌ی نظامی‌گری؟
حماس زمان و مکان نشست شورا و زمان برگزاری انتخابات اعضای جدید آن را مخفی نگه می‌دارد. رای‌گیری در باریکه‌ی غزه‌، غرب اردن، زندان‌های اسرائیل و اقامت‌گاه‌های آوارگان فلسطینی انجام می‌شود. این تشکل موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و با مذاکرات صلح در منطقه مخالف است. شبه‌نظامیان حماس گاه و بی‌گاه وارد درگیری نظامی با اسرائیل می‌شوند و به سوی این کشور موشک و خمپاره پرتاب می‌کنند.
خالد مشعل در هفته‌های اخیر بارها اعلام کرده که طرفدار انجام اصلاحات در تشکیلات حماس، کنارگذاشتن فعالیت‌های نظامی و تبدیل شدن به یک حزب سیاسی و علنی است. او در ماه نوامبر سال گذشته نیز در دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد که حماس رفته رفته از عملیات نظامی دوری می‌جوید و بر فعالیت‌های سیاسی متمرکز می‌شود.
پایان دادن به انزوای بین‌المللی
برخلاف اظهارات مشعل رهبران نظامی حماس و اسماعیل هنیه بارها بر ادامه مبارزه مسلحانه تاکید کرده‌اند. ایالات متحده آمریکا، اتحادیه اروپا، اسرائیل و شماری از کشورهای غربی گروه حماس را یک تشکیلات تروریستی می‌خوانند. نشریه انگلیسی گاردین، ۲۸ دی‌ماه از قول یک منبع نزدیک به حماس نوشت خالد مشعل قصد دارد رهبران این تشکل را متقاعد کند با تبدیل شدن به یک تشکل سیاسی به انزوای بین‌المللی خود پایان دهد.
دیدار محمود عباس و خالد مشعل در قاهره
خالد مشعل از جمله رهبران حماس است که اعتقاد دارد باید با همکاری فتح جریان "آشتی ملی" میان فلسطینیان را پیش برد و با تشکیل یک دولت ائتلافی زمینه‌ی اتحاد میان تمام گروه‌ها را فراهم کند. دو کشور جمهوری اسلامی و سوریه از حامیان اصلی حماس محسوب می‌شوند و متهم به آموزش نظامی، تجهیز و حمایت مالی از اسلام‌گرایان افراطی هستند.
فشار اتحادیه اروپا برای از سرگیری مذاکرات
نزدیکی حماس و فتح که بزرگترین و پرنفوذترین تشکل‌های فلسطینی به شمار می‌روند می‌تواند راه مذاکرات صلح با اسرائیل را هموار کند. گفتگوهای مستقیم و رسمی میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل از سپتامبر سال ۲۰۱۰ متوقف شده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند با افزایش فشار بر هر دو طرف آنها را به از سرگیری مذاکرات وادارند.
قرار است مذاکرات صلح خاورمیانه یکی از محورهای دیدار وزیران خارجه اتحادیه اروپا در روز دوشنبه، سوم بهمن باشد. گفته می‌شود در بیانیه‌ای که اتحادیه اروپا آماده کرده از طرف‌های درگیر خواسته شده تمایل خود برای دست‌یافتن به یک راه‌حل مسالمت‌آمیز را به اثبات برسانند.
گفتگوهای غیررسمی اسرائیل و فلسطین
خبرگزاری فرانسه روز جمعه، ۳۰ دی گزارش داد نسخه‌ای از پیش‌نویس بیانیه‌ی وزیران خارجه‌ی اتحادیه اروپا را در اختیار دارد. بر این اساس تلاش‌های اسرائیل و فلسطین باید زمینه‌ی به واقعیت درآمدن راه‌حل دو کشور مستقل در منطقه را فراهم کند. گفته می‌شود در این پیش‌نویس سیاست اسرائیل در ارتباط با ادامه ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در مناطق اشغالی "نگران‌کننده" توصیف شده است.
تشکیلات خودگردان فلسطین علت قطع گفتگوهای مستقیم را خودداری اسرائیل از توقف شهرک‌سازی عنوان کرده است. بنابر گزارش‌ها از ابتدای سال جاری میلادی سه دیدار غیر رسمی میان نمایندگانی از اسرائیل و فلسطین در اردن انجام شده است. هدف از این دیدارها یافتن راهی برای از سرگیری مذاکرات مستقیم صلح بوده که ظاهرا به نتیجه‌ای نرسیده است.
در آستانه‌ی انتشار خبر کناره‌گیری خالد مشعل، سازمان حماس مذاکره با اسرائیل را "بیهوده و بی‌نتیجه" خواند و از محمود عباس خواست از تلاش برای از سرگیری مذاکرات خودداری کند. این درخواست در پی بازداشت عزیر دویک، یکی از اعضای ارشد حماس، توسط سربازان اسرائیل مطرح شد. عزیر دویک، شامگاه پنج‌شنبه، ۲۹ دی در کرانه باختری رود اردن دستگیر شد.

 

 

درخواست آزادی فعالان کارگری زندانی در ايران

برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر با انتشار بيانيه‌ای در رابطه با بازداشت‌های اخير فعالان کارگری در ايران خواهان آزادی فوری و بی‌قيد و شرط آن‌ها شد.
برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر، در بيانيه خود نوشته است که از طريق جامعه دفاع از حقوق بشر در ايران (LDDHI) از دستگيری‌های اخير و آزار و تعقيب چندين فعال سنديکايی مطلع شده است.
برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر در اين بيانيه به بازداشت شاهرخ زمانی؛ محمد جراحی؛ نيما پوريعقوب؛ ساسان واهبی‌وش؛ شيث امانی؛ صديق کريمی؛ شريف ساعدپناه؛ مظفر صالح‌نيا؛ ميثم نجاتی عارف؛ ابراهيم مددی؛ رضا شهابی؛ محمد حسينی و مهدی فراحی شانديز که بيشتر آنان در دی‌ماه سال جاری بازداشت شده‌‌اند اشاره کرده است.
در هفته اخير به‌ويژه در استان‌های آذربايجان شرقی و کردستان چند تن از فعالان کارگری بازداشت شدند.
شاهرخ زمانی و محمد جراحی، دو عضو کميته پی‌گيری ايجاد تشکل‌های کارگری در تبريز، در روزهای ۲۵ و ۲۸ دی‌ماه و شيث امانی، شريف ساعدپناه و مظفر صالح‌نيا ار فعلان سنديکايی نيز به‌ترتيب در روزهای ۲۶، ۱۸ و ۱۵ دی‌ماه در سنندج بازداشت شدند.

برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشر گفته است مسئولان قضائی ايران تحت هر شرايطی سلامت روحی و جسمانی بازداشت‌شدگان و تمام مدافعان حقوق بشر و خانواده‌هايشان را در ايران تضمين کنند.
اين نهاد مدافع حقوق بشر همچنين بازداشت اين فعالان را "خودسرانه و به قصد تنبيه فعاليت حقوق بشری" دانسته و خواهان آزادی فوری و بی‌قيد و شرط آن‌ها شده است.
در اين بيانيه افزوده شده است که مقام‌های قضائی ايران بايد به هر گونه آزار و اذيت اين بازداشت‌شدگان و تمام مدافعان حقوق بشر پايان دهند.
اين نهاد آورده است مسئولان قضائی ايران "در هر شرايطی" بايد اعلاميه سازمان ملل در باره مدافعان حقوق بشر را، رعايت کنند.
اين اعلاميه در تاريخ ۱۸ آذر ۱۳۷۷ (۹ دسامبر ۱۹۹۸) در مجمع عمومی سازمان ملل تصويب شده و در آن آمده است: "همه افراد حق دارند به‌صورت فردی يا گروهی در سطوح ملی و بين‌المللی برای حمايت از حقوق بشر و آزادی‌های اساسی و تحقق اين حقوق و آزادی‌ها فعاليت کنند."
برنامه نظارت بر حمايت از مدافعان حقوق بشردر پايان متذکر شده است که ايران بايد به پيمان‌های بين‌المللی حقوق بشر و موازين بين‌المللی که به آن‌ها متعهد است پايبند بماند و رعايت آن‌ها را تضمين کند.
برنامه نظارت بر حمایت از مدافعان حقوق بشر، برنامه مشترک فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر (FIDH) و سازمان جهانی مبارزه با شکنجه (OMCT) است که به حمايت از مدافعان حقوق بشر اختصاص دارد و هدف اصلی آن پشتیبانی مشخص از این افراد در زمان نیاز است.

 

 

سیر صعودی "بی احترامی و نفرت متقابل" میان افغانان و خارجی ها در افغانستان

نوشتۀ فواد روستائی
سربازان فرانسوی در افغانستان
همزمان با کشته شدن چهار سرباز فرانسوی به دست یک سرباز افغان در ولایت پکتیکا،، روزنامۀ آمریکائی نیویورک نیورک تایمز به انتشار بخش هائی از یک گزارش محرمانۀ نیروهای ائتلاف در افغانستان اقدام کرد که در آن هشدار داده شده است که حملۀ افراد نیروهای دولتی افغانستان به سربازان ائتلاف یک "مشکل دیر پا" ست و به "رویدادهای نادر" محدود نمی شود.

گفتگو با نیک محمد کابلی، تحلیلگر مسایل افغانستان
21/01/2012 by فواد روستائی
به گزارش این روزنامۀ آمریکائی در این گزارش محرمانه از جمله بر این نکته انگشت گذاشته شده است که "بی احترامی و نفرت متقابل" میان نیروهای خارجی و نیروها و مردم افغانستان یکی از دلایل بروز این گونه حوادث و کشته شدن افراد نیروهای بین المللی به دست افراد نیروهای دولتی افغانستان است.
نیویورک تایمز در دنبالۀ مقاله خود می نویسد یکی از علل ایجاد نفرت از خارجی ها در میان افغانان، یک رشته کارهای عمدی یا سهوی نیروهای خارجی است.
ماجرای ادرار کردن چند سرباز آمریکائی به اجساد طالبان کشته شده، که فیلم آن اخیراً منتشر شد و جنجالی به پا کرد، از سوی این روزنامه به عنوان مثالی در این راستا مطرح شده است.
در گزارش محرمانۀ ناتو، نقش نفوذی ها و اجیرشدگان طالبان در این رویداد ها به مراتب کمتر از آن چیزی ارزیابی شده است که از سوی طالبان ادعا می شود و رسانه ها هم بازتاب می دهند.
شایان یادآوری است که از ماه مه ٢٠٠٧ تا ماه مه ٢٠١١، در یک دورۀ چهار ساله ٥٨ سرباز خارجی به وسیلۀ نفرات نیروهای دولتی افغانستان کشته شده اند.
دیروز (جمعه) یک سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی در کابل بدون آن که در مورد راستی یا ناراستی مطلب روزنامۀ آمریکائی اظهار نظر کند، تأکید کرد که حملۀ نفرات نیروهای دولت کابل به سربازان خارجی "رویدادهائی نادر" بوده و "نظام مند" (سیستماتیک) نیستند.
در گزارش محرمانۀ مورد استناد نیویورک تایمز، خطر حملۀ نیروهای افغان به نیروهای خرجی به عنوان خطری "مرگ آفرین" توصیف شده که رو به فزونی دارد.
سرانجام این که به نوشتۀ روزنامۀ آمریکائی، یک سرهنگ ارتش افغانستان نیز به نوبۀ خود اعتراف کرده است که احساس نفرت نیروهای افغانی با شتاب رو به رشد دارد.
این سرهنگ افغان از نیروهای تحت فرمان خود با عناوینی چون "دزد، دروغگو و معتاد به مواد مخدر" یاد کرد.
 

 

تشکیل جلسه اتحادیه عرب روز یک شنبه درقاهره

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو
بحران خونین سوریه که از ده ماه پیش صدها قربانی به جای گذشته امروز نیز با کشته شده یازده تن ادامه یافت.
نمایی از یک جلسه کشور های عضو اتحادیه عرب

 به گزارش منابع خبری، در جریان انفجار یک کامیون که در حال انتقال شماری از زندانیان در استان ادبیل بود، یازده تن از زندانیان جان خود را ازدست دادند.
به گفته یک مسئول دیدبان حقوق بشرسوریه، کامیون حامل زندانیان با یک بسته انفجاری ازسوی افراد ناشناس آگاهانه هدف قرارگرفته بود.
وی می گوید: مامورین امنیتی نیزکه این زندانیان را همراهی می کردند، درجریان این رویداد زخمی شدند.
ازسوی دیگر، با پایان ماموریت یک ماهه ی ناظرین اعزامی اتحادیه عرب به سوریه، مقامات بلند پایه این اتحادیه روز یک شنبه، فردا، درانتظارگزارش هئیت های اعزامی به سرمی برند. درهمین رابطه قراراست روزیک شنبه، بیست و دوم ژانویه، نشستی درمقراتحادیه درقاهره تشکیل گردد. احتمال می رود کشورهای عضو درنشست فردا به بحث پیرامون راه های ممکن و  باقی مانده برای جلوگیری ازادامه سرکوب های خونین رژیم بشاراسد بپردازند.

حکومت سوریه این هفته، در پایان ماموریت ناظرین عرب، از آنها خواسته بود تا درسوریه بمانند و به کارخود ادامه دهند. ولی اپوزیسیون رژیم اسد می گوید، مامویت یک ماهه ی این هیئت موجب توقف و حتی کاهش کشتارهای رژیم نشده است.
تازه ترین آمار از شمار قربانیان نشان می دهد که طی ده ماه، سرکوب نیروهای مسلح رژیم سوریه، حداقل پنج هزارو چهارصد نفر از متعرضین حکومت اسد کشته شده اند.
بنا براین گزارش، درمدت یک ماه حضور هیئت های عربی در این کشورنیز بیش پانصد نفرتوسط مامورین حکومتی کشته و چهارصدو بیست نفرنیز دستگیر شده اند.
با این حال، در آستانه تشکیل نشست مقامات اتحادیه عرب در قاهره "علی جروش" نفردوم هیئت ناظرین اعزامی به سوریه گفت همه داده ها حکایت ازآن دارد که به علت کمبود زمان برای تکمیل تحقیقات ماموریت ناظرین یک ماه دیگر تمدید خواهد شد.
وی می گوید بخش اعظم زمان ماموریت یک ماهه اول به تهیه و آماده کردن مقدمات ولوازم انجام مامویت سپری شده است.
همزمان با پایان ماموریت یک ماهه ی ناظرین عرب وبه علت ادامه خونریزی ها از سوی مامورین رژیم، نخست وزیر قطر پیشنهاد کرده بود که، به جای اعزام گروه دیگری ازناظرین، نیروهای مسلح عربی به سوریه اعزام شوند. این پیشنهاد ازسوی حکومت سوریه ومتحد اصلی آن روسیه مورد مخالفت قرار گرفت.  درحال حاضر به گفته کارشناسان احتمال انجام اقدامات تظامی علیه رژیم اسد بسیارضعیف به نظرمی رسد، ولی احتمال دارد کشورهای عربی و غربی برمیزان تحریم ها علیه حکومت دمشق بیفزایند.
 

 

اوباما ازسیاست ها خود درقبال برنامه های هسته ای ایران دفاع کرد

نوشتۀ رحمت قاسم بیگلو
رئیس جمهوری آمریکا،  دردفاع از سیاست های تحریم علیه ایران می گوید: اقتصاد ایران زیرفشارتحریم ها با اشفتگی  روبه رو شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا
گفتگو با امیر طاهری، تحلیلگر مسایل خاور میانه
21/01/2012 by رحمت قاسم بیگلو
باراک اوباما طی سخنانی در"مرکزجامعه یهودیان آمریکا" درنیویورک سخن می گفت، با دفاع ازسیاست های خود درباره جمهوری اسلامی گفت: "تحریم ها بین المللی که تحت رهبری آمریکا علیه ایران صورت گرفته ایران را با اقتصادی آشفته رو به رو ساخته است".
به گزارش منابع خبری، رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد که جهان علیه جمهوری اسلامی ایران بسیج شده است تا تحریم های بیسابقه ای را علیه این کشورتصویب کنند. وی گفت این باید روشن کرده باشد که ما سلاح هسته ای را در دست حکومت اسلامی تحمل نخواهیم کرد.
رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به همکاری های چین و روسیه با آمریکا دراین مورد گفت: چنین چیزی تا کنون سابقه نداشته است.
اوباما با تاکید براینکه تحریم ها موثربوده اند گفت: حتی خود ایرانی ها نیز اذعان می کنند که اقتصاد این کشوربا آشفتگی رو به روست.
سخنان باراک اوباما درواقع پاسخی با رقبای جمهوری خواه است که طی هفته های اخیردرمبازرات مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری این حزب با انتقاد از سیاست های اوباما خواستارگفته اند که درصورت پیروزی فشارها علیه جمهوری اسلامی را افزایش خواهند داد.
  رئیس جمهوری آمریکا درسخنرای مفصل خودر درمقابل رهبران یهودیان امریکا، به تحولات اخیرخاومیانه و شمال آفریقا نیزاشاره کرد و این رویداد های را حرکت مردم منطقه به سوی ساختمان دموکراسی دانسته و از آن تجلیل کرد.

وی گفت : با این حال حرکت به مقصد نهائی نرسیده و می تواند" دچارجهت گیری ها ی دیگری زا درپیش گیرد".
باراک اوباما رفتاربرخی ازکشورها مانند سوریه رام موجب نگراین توصیف کرد. وی حکومت سوریه را به "سلاخی مردم خود" متهم کرد.
رئیس جمهوری آمریکا گفت این گونه شرایط می تواند بازتاب های گسترده ای برای منطقه داشت باشد.

 

 

طالبان مسئولیت کشته شدن چهار سرباز فرانسوی در افغانستان را به عهده گرفتند

نوشتۀ فواد روستائی
ژرار لونگه، وزیر دفاع فرانسه در کنار اجساد سربازان کشته شده فرانسوی در افغانستان
ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان، گفت سربازی نیز که دیروز به کشتن سربازان فرانسوی دست زد به وسیلۀ طالبان استخدام شده بود. با وجود این، وزیر دفاع فرانسه امروز در کابل تأکید کرد که مأموریت نظامیان فرانسه در افغانستان دستخوش تغییری نخواهد شد.

یک سخنگوی طالبان افغانستان امروز (شنبه) مسئولیت کشته شدن چهار سرباز فرانسوی به دست یک سرباز افغان را به عهده گرفت.
چهار سرباز فرانسوی دیروز در ولایت پکتیکا از سوی یک سرباز ارتش افغانستان هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شدند.
ذبیح الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان افغانستان، در تماسی تلفنی با خبرگزاری رویترز در پیشاور پاکستان گفت امارت اسلامی افغانستان (نامی که طالبان افغان به دولت خود داده اند) به استخدام افرادی دست زده است که مشاغل مهمی را در دولت افغانستان بر عهده دارند وبرخی از آنان تا کنون موفق شده اند به مأموریت های عمل کنند.
ذبیح الله مجاهد افزود سربازی نیز که دیروز به کشتن سربازان فرانسوی دست زد به وسیلۀ طالبان استخدام شده بود.
افزون بر این، یک مسئول دیگر طالبان نیز اعلام کرد انتشار فیلم ویدیوئی که در ان سربازان آمریکائی به اجساد طالبان ادرار می کنند بر مجبوبیت طالبان افزوده است.
این مسئول طالبان قول داد که در آینده حملات مشابه بیشتری به وقوع خواهد پیوست.
در پی کشته شدن این چهار سرباز فرانسوی، نیکلا سارکوزی- رئیس جمهوری فرانسه- کلیۀ عملیات رزمی و آموزشی نظامیان فرانسه در افغانستان را به حال تعلیق در آورد و گفت احتمال خروج پیش از موعد سربازان فرانسه از افغانستان را بررسی خواهد کرد.
از سوی دیگر، "ژرار لونگه"*- وزیر دفاع فرانسه- نیز به نوبۀ خود برای آگاهی از شرایطی که در آن سربازان فرانسوی کشته شده اند و دیدار و گفتگو با رهبران افغانستان امروز وارد کابل پایتخت این کشور شد.
وزیر دفاع فرانسه امروز در کابل تأکید کرد که مأموریت نظامیان فرانسه در افغانستان دستخوش تغییری نخواهد شد. به گفتۀ "ژرار لونگه" این مأموریت به ظهور رساندن "یک نیروی پایدار و باثبات" در افغانستان آست.
وزیر دفاع فرانسه افزود برای پشتیبانی بیشتر از این مأموریت که با موفقیت رو به رو بوده است باید به گونه ای ژرف چاره اندیشی کرد.
"ژرار لونگه" از سربازان فرانسوی که در تیراندازی دیروز زخمی شده و در شرف اعزام به فرانسه بودند عیادت کرد.
وزیر دفاع فرانسه در پاسخ به پرسشی در مورد بازگشت پیش از موعد نظامیان فرانسه از افغانستان به گفتن این نکته بسنده کرد که تصمیم گیرنده و تنها رئیس او رئیس جمهوری است و در بازگشت به پاریس در این مورد با او گفتگو خواهد کرد.

 

هفته‌ای که به ماشین شیخ اکبر تیراندازی شد یا نشد، جاسبی هم سرجایش...نماند!

image
روابط عمومی تشخیص مصلحت نظام کار خودش را راحت کرد و آخر هفته کلا هر چه خبر از شنبه تا جمعه درباره هاشمی رفسنجانی در رسانه‌ها منتشر شده بود را یک جا جمع کرد و تکذیب کرد! مدیر کل این نهاد گفت «هیچ‌گونه تیراندازی از سوی یک موتور سوار به سمت خودروی آقای رفسنجانی صورت نگرفته است» و انتشار این شایعه را «به رسانه‌های وابسته به ضد انقلاب» نسبت داده ...کنار رفتن عبدالله جاسبی رئیس مادام العمر دانشگاه آزاد اسلامی در هفته گذشته در ردیف اتفاق های مهم سال ۲۰۱۲ در مجله تایم درج خواهد شد.

فکر کن؟ شفاف‌سازی هزینه تبلیغات!
 بعضی‌ها چه انتظاری دارند ها... فکر کن! نماینده‌های مجلس شورای اسلامی بیایند و قانون تصویب کنند که به موجب آن مشخص شود که هزینه‌های تبلیغاتی هر کاندیدای انتخابات از کجا آمده است؟ نه بابا...
تازه همین که فرد پیشنهاد دهنده این لایحه را از میدان بهارستان به حوالی کهریزک منتقل نکرده و پدر صاحب بچه‌اش را در نیاورده اند باید خدا رو شکر کنیم.
اصل ماجرا این گونه بود که در جلسه علني سه‌ شنبه هفته جاري طرح الحاق و اصلاح موادي از قانون انتخابات مجلس در مورد شفاف‌سازي هزينه‌هاي تبليغاتي كانديداهاي نمايندگي مجلس مورد بررسی قرار گرفت و صد البته با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه شد.
به موجب این طرح قرار بود که داوطلبان انتخابات موظف شوند که همراه با فرم ثبت‌نام، ليست تمامي دارايي‌هاي منقول و غيرمنقول خود، همسر و فرزندان خود را اعلام كنند و حداكثر ۲۴ ساعت پس از پايان زمان قانوني تبليغات نيز گزارش مكتوب عملكرد و هزينه‌هاي انتخاباتي خود و منابع تامين آنها را به هيات‌هاي اجرايي و نظارت تحول نمايند.
حالا شما تصور کن از این مجلسی که مشخص شد ۹ نفر از نمایندگانی که قرار بود به موضوع اختلاس بی سابقه رسیدگی کنند، خودشان زیرشان خیس است، انتظار دارند که هزینه‌های ریخت و پاش‌ها شامل برگزاری نشست‌های متعدد همفکری و همیاری به همراه چلوکباب سلطانی با ریحون و ماست موسیر، اهدای سکه‌های طلا و پاکت‌های حاوی ۵۰۰ هزارتومان وجه ناقابل، پخش برنج و روغن در میان ملت شهید پرور، و اهدای سیم کارت همراه با شارژ! و صدها مورد از این دست تبلیغات را بیایند و زبانم لال شفاف سازی کنند!
تازه در کنار این‌ها باید به شیوه‌های تبلیغاتی مدرن که به عقل جن هم نمی‌رسد و از یک سال قبل از هر انتخاباتی توسط کاندیداها مورد بهره برداری قرار می‌گیرد هم اشاره ای کرد.
شیوه‌هایی نظیر: -شرکت در اکثر مراسم‌های ختم و عروسی و ختنه سوران و حنابندان و پاتختی و غیره!
-ارسال پیامک‌های شاد باش و غمگین باش برای هر آن چه که مناسبت که در تقویم آمده است!
-سخنرانی وسط روضه حضرت ابوالفضل!
-حصور در اماکن عمومی نظیر شهربازی و کوهپیمایی و عرض «خسته نباشید» خدمت کلیه کسانی که از کنارشان عبور می‌کنند!
-چاب اسم کاندیدا بر روی ساعت، خودکار، نایلکس، بادکنک و کلاه و جاسوئیچی!
  
توهین به ساعت رهبری
هفته گذشته در آزادترین کشور دنیا! یکی از نمایندگان اصول‌گرای سابق مجلس در یک برنامه زنده تلویزیونی متوجه نشد و از دهانش در رفت که «هر فردی از آحاد ملت می‌بایست بتواند از رهبری سوال کند» آقا یک قشقرقی راه افتاده است که بیا و ببین!
عن قریب است سه روز عزای عمومی در کشور اعلام شود و درس خارج حوزه علمیه به کل تعطیل و تجمع خودجوش در مقابل پارک ملت! (محل وقوع هتک حرمت به ساعت رهبری!) اعلام شود.
فقط در همین حد بدانید که کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با احضار قائم مقام صدا و سیما به مجلس جلسه فوری تشکیل داد و ابعاد این حادثه تلخ را مورد بررسی قرار داد!
و رسانه های اصول‌گرایان نیز هر آن چه فحش و فضیحت بلد بودند نثار ضرغامی و پارک و ملت و سیما و صدا و افروغ کردند!

«زولبیا بازی» رئیس بانک مرکزی
 درست یک ماه پیش بود که این بهمنی مادر مرده رئیس بانک مرکزی هم مثلا خواست از خودش «زولبیا بازی» در بیاورد و با شبیه سازی تاریخ و اندر ضرورت در نظر گرفتن راهکار برای مقابله با تحریم گفته بود: «باید جامعه را به نحوی اداره کنیم که بتوانیم دو سال خود را حفظ کنیم گویا در شعب ابیطالب گرفتار شده‌ایم.»
حالا هفته پیش آقای خامنه‌ای نه گذاشت و نه برداشت زد برجک این بنده خدا را با خاک یکسان کرد و گفت: «این روسیاه‌هاى بدمحاسبه‌گر خیال می‌کنند ما امروز در شرائط شِعب ابى‌طالبیم. اینجور نیست. ما امروز در شرائط شِعب ابى‌طالب نیستیم؛ ما در شرائط بدر و خیبریم.»
هرچند منظور آقای خامنه‌ای از روسیاه های بد محاسبه‌گر احتمالا امریکا و انگلیس است اما خب باز هم این بهمنی بنده خدا (اونم حساس) ضایع شد به ویژه جلوی خانواده خانمش اینا قطعا آبرو حیثیتش رفته است و اگر باجناق هم داشته باشد که خب دیگر بدتر!
از برجک منهدم شده رئیس بانک مرکزی که پایین بیاییم می‌رسیم به این که حالا «شعب ابی طالب» با «جنگ بدر» چه فرقی داشته که آقای خامنه‌ای این طوری قاطی کرده و گفته ما در شعب ابی طالب نیستیم و در جنگ بدر هستیم!
سر صبحی یک تحقیقی کردیم درباره جنگ بدر و متوجه شدیم که بابا صد رحمت به شعب ابی‌طالب!
در شعب ابی‌طالب نهایت امر این بوده که مسلمانان در محاصره اقتصادی بودند و علی رغم مشکلات و مصائب زیاد اما سرشان به کار خودشان بوده و با کسی کاری نداشتند و با همان آذوقه اندک خود روزگار می‌گذراندند و قانع بودند.
 اما در روایات اسلامی درباره علت وقوع جنگ بدر آمده است که در این زمان مسلمانان به دلیل آن که اموالشان توسط مشرکان قریش مصادره شده بود، در فقر و مصیبت سختی به سر می‌بردند و به حدی این مصایب بر مسلمانان تنگ آمده بود که به دستور پیامبر اسلام بر سر راه کاروان قریش کمین گذاشته بودند تا با حمله غافلگیر کننده اموال قریش را غارت کنند...
تمام دار و ندار مسلمانان هم ۲۰ تا شمشیر و هفتاد تا شتر و اسب بوده است...
خلاصه این که خدا وکیلی فرق شعب ابی‌طالب و جنگ بدر آنقدرها نبود که آقای خامنه‌ای در روز روشن این بنده خدا را پیش زن و بچه اش شرمنده کند!
  
تجهیز داریم تا تجهیز
 باباجان اگر بیل زنی برو باغچه خودت را بیل بزن عجبا!
در این هاگیر واگیر و این تحریم های اقتصادی پدر صاحبمان را در آورده و نان سنگک جزو لوازم لوکس محسوب شده و هشت مان گروی دوازده است و اگر زبانم لال جنگی هم رخ دهد احتمالا کار به روغن مالی تفنگ برنوی پدر پدر بزرگ کل عباس در ایل قشقایی هم خواهد رسید آن وقت هفته گذشته وزیر سابق دفاع قمپز در کرده که  «ایران آماده است ارتش عراق را تجهیز کند»
آخر برادر من از کجا؟ از کدام خزانه؟
بعدش هم چه جوری‌ها است که تجهیز ارتش عراق توسط امریکا پیف پیف بو می‌داد؟ اما تجهیز ارتش عراق توسط ایران احتمالا در راستای آرمان های امام راحل در لزوم صادرات انقلاب است جان عمه‌تان!

 سزارین دولت زیر طرح هدفمندی
 آن طور که از شواهد و قرائن بر می‌آید دولت خدمتگذار عن‌قریب است که در راستای ادامه طرح هدفمندی یارانه‌ها سزارین شود!
بعد از اینکه دیوان محاسبات کل کشور و کمیسیون اصل ۹۰، گزارش هایی را مبنی هاپولی شدن پانزده هزار میلیارد تومان از یارانه های نقدی و مفقود الاثر شدن ۷۷۰۰ میلیارد تومان یارانه بخش تولید منتشر کرد فقط یک قلم را هم من خدمت شما عرض کنم که هفته گذشته غلامرضا مصباحی مقدم گفته است که «دولت قصد دارد ۲۱ میلیون نفر را که جزو سه دهک بالایی جامعه به شمار می‌آیند را شناسایی و یارانه آنها را قطع کند.»
حالا جالب است که وزیر امور اقتصاد و دارایی نیز در اظهاراتی با تاکید بر «حذف خانوارهای پردرآمد از دریافت یارانه» از افرادی که به دریافت یارانه‌های نقدی احتیاجی ندارند، خواسته تا هر چه زودتر «انصراف بدهند» تا این قانون موفق‌تر اجرا شود!
یعنی آخر و عاقبت این طرح تحول اقتصادی از ساماندهی اقتصاد به «من بمیرم تو بمیری» و «بالاغیرتاً» و «جون حاجی شما کوتاه بیایید» و این صحبت‌ها کشیده است.
خلاصه قانون هدفمندی یارانه‌ها که به گفته محمود‌خان احمدی‌نژاد قرار بود صد میلیارد دلار صرفه‌جویی و یا درآمد برای کشور ایجاد کند در همین مرحله اول بسم الله، قوز بالا قوز شده و پانزده هزار میلیارد تومان بر کسری بودجۀ چهل هزار میلیارد تومانی دولت در سال افزود.

از خانه عفاف چه خبر؟
 هفته پیش که خبر منحل شدن خانه سینما از سوی وزارت ارشاد جمهوری اسلامی را شنیدیم یاد طرح نیمه تمام خانه عفاف افتادیم که فکر کنم در کمیسیون فرهنگی مجلس از حالت غیر رسمی به شکل رسمی در شرف تصویب است.
البته این خانه سینما هر چه که بوده اما جای خطرناکی باید بوده باشد که در آن انواع جنجال‌شکنی‌ها ساختارشکنی و باز هم جنجال‌شکنی اتفاق می‌افتاده است.
بر خلاف خانه عفاف که به دور از جنجال شکنی و در کمال آرامش با نظارت مسئولین زحمت کش مربوطه خدمات رفاهی اقتصادی به برادران و خواهران دینی ارائه می‌گردد.
برخلاف خانه سینما که دستاوردش جدایی فلانی از فلانی و گلدن گلوب و بی‌ناموسی های حاشیه آن بود اما در خانه عفاف الحمدلله به همان میزان که جدایی رخ می دهد همین طور  وصل و نصب است که طیق موازین شرعی میان امت شهید پرور حادث می شود.
  
مفز متفکر پیشگیری!
 ما دائم این اخبار قتل و غارت و تجاوز دسته جمعی و اسید پاشی و اعتیاد و رقابت کراک و شیشه و... را می خوانیم و دائم یاد آن خبر می افتیم که حسن هراتی قائم‏ مقام حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی قوه قضائیه گفته بود «نهضت پیشگیری از جرایم و آسیب‏‌های اجتماعی از هدایت و عنایت رهبری انقلاب برخوردار است و ایشان مغز متفکر نهضت پیشگیری از آسیبهای  اجتماعی است»
 حالا شما ببینید در سایه عنایات مغز متفکر پیشگیری در هفته گذشته دزدان مسلح با قمه و چاقو به جان حسین منشیدی ۱۹ ساله که چهار سال است در عضویت تیم ملی اسکیت ایران قرار دارد و نفر چهارم آسیا و یازدهم جهان محسوب می‌شود افتادند.
اوایل ماه جاری نیز عارف بی‌گناه ملی‌پوش دوچرخه سواری آسیا نیز در کرج مورد حمله سارقان قرار گرفت و از ناحیه سینه و دست مجروح شد که با تلاش پزشکان از مرگ حتمی نجات یافت.
 ماجرای روح‌الله داداشی قهرمان پرورش اندام ایران و جهان که توسط چند جوان به قتل رسید هم که نیازی به گفتن ندارد و البته ماجرای محمود میران قهرمان ایران و جهان در رشته جودو که با تبر از سوی عده‌ای در کرج تهدید شد.
  
نامه تهدید آمیز فدایت شوم!
 این هفته همه دنبال این بودند که ببینند بالاخره باراک اوباما در نامه خود به خامنه ای چه نوشته و از چه گفته است.
 هر چند محتوی دقیق نامه هنوز فاش نشده و خیلی‌ها از آن به عنوان نامه تهدید آمیز اوباما یاد می‌کنند اما یک نگاهی که به دو موضع گیری اخیر اوباما در رابطه با موضوعی که مستقیم با ایالات متحده امریکا درگیر بود یعنی ماجرای گرفتن هواپیمای جاسوسی و دستگیری امیر حکمتی با اتهام جاسوسی برای امریکا انداختیم حدس زدیم که فحوی نامه اوباما خطاب به خامنه ای چه باید باشد.
 اوباما بار اول در ماجرای به دام افتادن هواپیمای جاسوسی امریکا در اقدامی که واقعا کرک و پر همه را ریخت، خطاب به جمهوری اسلامی در این مایه‌ها گفته بود که «خواهش می کنم هواپیمای ما را به ما برگردانید!»
 و بار دیگر پس از صدور حکم اعدام برای امیر حکمتی شهروند ایرانی و امریکایی خود از جمهوری اسلامی ایران خواست که «امیر حکمتی را به ما برگردانید!»
 الهی من بمیرم.. برای این حجب و حیا و متانتت باراک!
 اوباما احتمالا در نامه خود خطاب به آیت الله خامنه‌ای هم نوشته است: «سلام می‌شه یه خواهش ازتون بکنم؟ شرمنده ها... تنگه را نبندید به خدا اگر ببندید هیچ وقت نمی بخشمتون قول بدید، باشه؟ مراقب خودتون باشید!»
   
برادران دولتی و آزاد
 اگر این سال ۲۰۱۲ بر خلاف ان چه گفته شده جان سالم به در ببرد و آخر زمان نباشد بی شک در ژانویه سال ۲۰۱۳ خبر کنار رفتن عبدالله جاسبی رئیس مادام العمر دانشگاه آزاد اسلامی در هفته گذشته در ردیف اتفاق های مهم سال ۲۰۱۲ در مجله تایم درج خواهد شد چرا که ظاهر امر نشان می‌داد که این آقا جاسبی با بیل مکانیکی هم از ریاست دانشگاه آزاد دل نمی‌کند!
 اما هر چه قدر که از کنار رفتن جاسبی خوشحال شدیم به همان میزان از این رئیس جدید که در واقع برادر وزیر علوم دولت احمدی‌نژاد است در شگفت ماندیم و کارد می زدید خونمان در نمی آمد.
 شما تصور کنید دو تا برادر به نام های کامران و فرهاد (اسم های طاغوتی هم دارندها) یکی وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری دولت جمهوری اسلامی است و اخوی هم رئیس بزرگترین موسسه آموزش عالی کشور!
 و جالب تر این که این فرهاد خان دانشجو پیش از انتخابش به سمت رئیس دانشگاه آزاد دو بار در گفتگوهای جداگانه با رسانه ها اعلام کرده بود که به هیچ وجه آمادگی پذیرش چنین مسئولیتی را ندارد و معلوم نشد که چه طوری ظرف یک هفته به مرز آمادگی رسید و راهی مسابقات شد!
 تازه در همین ابتدای کار هم قول تاسیس بانک دانشگاه آزاد را داده و گفته است به زودی بانکی به نام این دانشگاه افتتاح خواهد کرد!
 یعنی در واقع همین اول بسم الله اعلام کرد البته که ثروت در مقابل علم اصلا چیز دیگری است جان شما!
  
 از تست بازار تا یگان ویژه
 همین چند وقت پیش و در ابتدای بحران ارز در ایران رئیس بانک مرکزی در پاسخ به سوالی درباره علت افزایش قیمت دلار و سکه ادعا کرده بود که بانک مرکزی برای «تست بازار» قیمت‌ها را برای چند روزی به صورت محدود افزایش داده است و به زودی به قیمت قبلی برمی‌‌گردد!
 حالا به فاصله یک ماه بانک مرکزی برای کنترل قیمت ارز دست به دامن وزارت اطلاعات و پلیس ضد شورش و گارد ویژه و باتوم و دست بند اسرائیلی هم شده است و نیروهای یگان ویژه در بازار تهران هر آن کس که اسم دلار را بدون فاکتور به زبان می آورد بازداشت می کند و ماموران امنیتی هم فروشندگان رسمی و دارای مجوز ارز را تحت فشار گذاشته‌اند! 

تکذیب مصلحت نظام
روابط عمومی تشخیص مصلحت نظام کار خودش را راحت کرد و آخر هفته کلا هر چه خبر از شنبه تا جمعه درباره هاشمی رفسنجانی در رسانه‌ها منتشر شده بود را یک جا جمع کرد و تکذیب کرد!
اولی‌اش که اخبار منتشره مبنی بر تیراندازی به خودروی اکبر هاشمی رفسنجانی بود و رضا سلیمانی، مدیر کل این نهاد انتشار این شایعه را «به رسانه‌های وابسته به ضد انقلاب» نسبت داده و گفت «هیچ‌گونه تیراندازی از سوی یک موتور سوار به سمت خودروی آقای رفسنجانی صورت نگرفته است».
البته جناب سلیمانی در باره تیر اندازی از سوی دو موتور سوار هنوز اظهار نظری نکرده است و فعلا همان یک موتور سوار را تکذیب کرده است.
سلیمانی همچنین تغییر محافظان اکبر هاشمی رفسنجانی را «شایعه دشمنان» خواند و گفت که «کماکان همان افراد قبلی» محافظت از وی را بر عهده دارند.
چند تا خبر دیگر هم توسط روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت تکذیب شد که واقعا الان حوصله نداریم به آنها بپردازیم و اصلا هاشمی رفسنجانی دیگر جزو بازی محسوب نمی شود و سر به سرش نگذاریم بهتر است بنده خدا اعصاب معصاب هم ندارد این روزها، خدا رو خوش نمی آید.

 

تعطیلی خانه سینما، زندگی پس از مرگ سینماگران را هم مختل کرد!

imageتعطیلی خانه سینما که یکی از کارهایش رسیدگی به امور کفن و دفن سینماگران بود، باعث شده که امکان تشییع جنازه و دفن برای عبدالله بوتیمار که به تازگی درگذشته است، فراهم نباشد.
در نبود خانه سینما به نظر می‌رسد، سینماگران پس از «مرگ» هم مشکل پیدا کرده‌اند.
بر اساس اخبار منتشر شده، امكان تشييع جنازه و دفن عبداالله بوتيمار، بازیگر تئاتر و سینما، فعلا مقدور نيست.
بوتيمار كه بامداد چهارشنبه درگذشته است در تهران كسي را ندارد و تنها فرزندش هم در آلمان به سر مي‌برد.
دوستان بوتيمار در انتظار اجازه وي براي دفن پدرش هستند و احتمال دارد اين موضوع تا دوشنبه آينده طول بكشد.
همچنین اجازه دفن بوتيمار در قطعه هنرمندان در بهشت زهرا صادر نشده است.
خانه سینما در چنین مواقعی به امور کفن و دفن هنرمندان رسیدگی می‌کرد.
حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینما، چند روز پیش بااشاره به انحلال خانه سینما گفته بود «سینماگران فعلا نمیرند».

 

حمله کم‌سابقه تیم احمدی‌نژاد به سپاه پاسداران:

اعتماد کاذب و مطلق به سپاه باطل شد

سایت «رهاپرس» وابسته به تیم احمدی‌نژاد نوشت نامه دوم سرداران سپاه به حسین علایی «خط بطلانی بر اعتمادهای کاذب و مطلق» به سپاه کشید و «عمق افتضاح» فرماندهان این نیرو را نشان داد.
۱۳ تن از سرداران سپاه پس از آنکه حسین علایی توضیح داد از یادداشت ۱۹ روزنامه اطلاعات برداشت «نادرستی» شده٬ با انتشار نامه‌ای از وی دلجویی کردند.
این سرداران در نامه نخست خود٬ انتقاد‌های تندی متوجه آقای علایی کرده بودند که سایت «ر‌ها پرس» این نامه را نیز «آبکی» و فاقد دفاع از علی خامنه‌ای دانسته است.
حسین علایی ۱۹ دی ماه با انتشار یادداشتی از عملکرد علی خامنه‌ای پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ انتقاد کرده و به وی توصیه کرده بود از سرنوشت شاه سابق ایران عبرت بگیرد.
انتشار این یادداشت با خشم گسترده حامیان علی خامنه‌ای مواجه شد به طوری که هفته گذشته علایی و خانواده‌اش آماج حملات رسانه‌ها و نیرو‌های لباس شخصی قرار گرفتند.
علایی پس از افزایش فشار‌ها و تهدید‌ها اعلام کرد از یادداشت وی برداشت «نادرستی» شده و او همچنان به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی اعتقاد دارد.
پس از ارائه این توضیحات بود که ۱۳ سردار سپاه در نامه‌ای از حسین علایی دلجویی کردند.
سایت «ر‌ها پرس» در یادداشت انتقادی خود از نامه دوم سرداران سپاه با عنوان «فستیوال بصیرت در سپاه پاسداران» یاد کرده و نوشته این نامه «غیرمنتظره» و «تاسف‌بار» است.
این سایت در ادامه اعلام کرده که سپاه به طور آشکار از فهرست «خواص مردود» در انتخابات آتی مجلس حمایت می‌کند.

 

احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد:

نقد کردن جمهوری اسلامی کار درستی نیست

احمد علم‌الهدی٬ امام جمعه مشهد می‌گوید که جمهوری اسلامی به «دستور» امام دوازدهم شیعیان تشکیل شده است و نقد کردن چنین نظامی کار درستی نیست.
به گزارش خبرگزاری ایرنا٬ آقای علم‌الهدی در نماز جمعه این هفته مشهد با اعلام این مطلب گفته است: «امام زمان زنده و ناظر این نظام هستند و امکان ندارد نظام را به کسی بسپارند که با هواهای نفسش آن را ساقط کند.»
وی همچنین گفته که «نباید با بیان نقدهایی٬ مردم را نسبت به نظام اسلامی دچار تردید کرد و‌‌ همان بلایی که بعد از پیامبر اکرم بر سر مردم آمد، به سر ملت ما نیز بیاید.»
اشاره احمد علم‌الهدی به سخنان هفته گذشته عماد افروغ در یک برنامه تلویزیونی است که با خشم محافظه‌کاران و حامیان علی خامنه‌ای مواجه شده است.
افروغ در این برنامه نسبت به برآمدن اموی‌زادگان از دل جمهوری اسلامی هشدار داد و از ترکیب مجلس خبرگان رهبری انتقاد کرد.
اظهارات این نماینده سابق مجلس با واکنش حامیان رهبر جمهوری اسلامی مواجه شده٬ به طوری که طی چند روز گذشته حملات تندی متوجه وی کرده‌اند.
علم‌الهدی در ادامه حملات به افروغ گفته است: ««نقد كردن نظام اسلامی به هیچ عنوان درست نیست و نباید با نقادی آن از جمله در رسانه ملی، مردم را نسبت به نظام دچار تردید كرد.»

 

 

رسانه‌های تیم احمدی‌نژاد مدعی شدند:

بهمن ماه تکلیف همه چیز مشخص خواهد شد

رسانه‌های تیم محمود احمدی‌نژاد نوشته‌اند بهمن ماه امسال آبستن حوادثی است که «سرنوشت» انقلاب را رقم خواهد زد و برخورد‌ها با رئیس دولت دهم در این ماه به اوج خود خواهد رسید.
سایت «رها‌پرس» روز پنجشنبه (۲۹ دی) با انتقاد از محکومیت علی‌اکبر جوانفکر از سوی قوه قضائیه٬ نوشته که سطح برخورد‌ها با تیم احمدی‌نژاد با فراخواندن وی به مجلس به اوج خود خواهد رسید.
این سایت افزوده است نمایندگان مجلس قصد دارند احمدی‌نژاد را به «مسلخ» بکشند و «تا زمان رفتن وی به مجلس» حملات گسترده‌ای علیه رئیس دولت دهم ترتیب داده خواهد شد.
سایت نوپای «اخبار محرمانه» نیز نوشته که «آینده‌ مبهم و تاریخ سازی» پیش رو است که نشان‌گر آغاز دعوای اصلی خواهد بود.
نویسنده وبلاگ «سوپر انحرافی» از حامیان فعال احمدی‌نژاد نیز روز جمعه (۳۰ دی) از بروز اتفاقاتی «خاص» در بهمن ماه امسال خبر داده است.
این وبلاگ بدون آنکه به نامه حسین علایی اشاره کند٬ نوشته است: «سونامی نامه‌های زهرآگین که هنوز بخش اعظمی از آن‌ها منتشر نشده تنها قطعه‌ای از پازل این کودتای تمام عیار است.»
آن‌طور که این وبلاگ ادعا کرده است در بهمن ماه «طرح برکناری رئیس جمهور با ابزار قانونی و در سرای ملت احتمال سوء قصد به وی یا حتی خودزنی در دستور کار فتنه‌گران قرار گرفته است.»
این وبلاگ در پایان پست کوتاه خود آورده است: «پناه بر خدا از فتنه‌ای که فتنه ۸۸ در برابرش تنها یک رزمایش بود.»
سایت «ر‌ها پرس» از روز‌های گذشته گزارش‌هایی از اجرای برخی طرح‌ها و برنامه‌ها از سوی سپاه پاسداران و حامیان علی خامنه‌ای علیه محمود احمدی‌نژاد منتشر می‌کند.
محافظه‌کاران منتقد احمدی‌نژاد تا کنون در برابر این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.


بر اثر فشار‌های نهاد‌های امنیتی و قضایی

سربازان جنگ نرم میدان نبرد را خالی کرده‌اند

سربازان «جنگ نرم» جمهوری اسلامی به خاطر بازداشت‌ها٬ فشار‌ها و فیلتر شدن سایت‌ها و وبلاگ‌های خود به تدریج در حال ترک این «میدان جنگ» هستند.
بخشی از نیرو‌های حزب‌اللهی فعال در اینترنت که پس از حوادث سال ۱۳۸۸ از آن‌ها با عنوان «سربازان جنگ نرم» یاد می‌شود٬ مدت‌هاست سکوت اختیار کرده و در انتظار صدور احکام قضایی خود هستند.
این مطلب را میثم رمضانعلی از معدود وبلاگ‌نویسان حزب‌اللهی فعال در فضای مجازی فارسی زبان در شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» در توضیح یکی از پست‌های انتقادی وبلاگش نوشته است.
آقای رمضانعلی نوشته است پست جدید وبلاگش را به کسانی تقدیم می‌کند که «حوصله‌ پرونده‌ جدید ندارند، کساتی که وبلاگشان را ارزانی دیگران کردند و کسانی که منتظر حکم دادگاه تجدید نظر هستند.»
وی در عین حال به سرنوشت تلخ طلبه‌هایی اشاره کرده که قصد انجام اصلاحاتی در «مدرسه عالی شهید مطهری» را داشتند و در ‌‌نهایت «..شان کشیده» شد.
میثم رمضانعلی پس از نقل این تجربه٬ به سراغ فعالان حزب‌اللهی فعال در اینترنت رفته و نوشته است: «بسیاری در عرصه‌های مختلفی که درگیر و دار ‌اصلاح بوده‌اند با چنین بداخلاقی‌هایی مواجه شده‌اند.»
رمضانعلی به طور تلویحی افزوده که برخی فعالان حزب‌اللهی در اینترنت پس از برخورد‌های صورت گرفته با آن‌ها دچار «محافظه‌کاری کشنده‌ای» شده‌اند.
وی به طور خاص از یکی از وبلاگ‌نویسان مشهور حزب‌الله با نام مجتبی دانشطلب یاد کرده که پس از انتشار یادداشتی در انتقاد از علی خامنه‌ای٬ دچار سرنوشتی نامعلوم شده است.
مجتبی دانشطلب مهر ماه امسال به خاطر طرح موضوع بازگشت به نظام پارلمانی انتقاد‌های تندی متوجه علی خامنه‌ای کرد٬ اما چند روز بعد در متنی کوتاه از رهبر جمهوری اسلامی عذرخواهی کرد.
وبلاگ دانشطلب پس از انتشار این یادداشت از دسترس خارج شده و فعالیت‌های علنی وی نیز در اینترنت متوقف شده است.
رمضانعلی در بخش دیگری از یادداشت خود به سرنوشت دیگر وبلاگ‌نویسان محافظه‌کاری اشاره کرده که پس از مسدود شدن وبلاگ‌هایشان سکوت اختیار کرده‌اند.
وی در پایان نوشته است: «شهر که بی‌پاسبان بشود، چه کسی هفت‌تیرکش می‌شود؟»