۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

غلط زیادی نکنید! پاسخ تند صادق لاریجانی به نمایندگان مجلس

اخبار روز: رئیس قوه ی قضائیه در پاسخ به نامه ی ۱۷۵ نماینده ی مجلس که خواهان تسریع برخورد با «سران فتنه» شده اند، با لحنی تند از آن ها خواست در کار قوه ی قضائیه دخالت نکنند. 
به گزارش ایلنا، آیت‌الله صادق لاریجانی در گردهمایی سراسری معاونین و مدیران کل سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور به نامه اخیر ۱۷۵ تن از نمایندگان مجلس به رئیس قوه قضائیه برای برخورد و محاکمه به گفته نمایندگان سران فتنه اشاره کرد و گفت: در آن نامه گفته‌اند که چرا دستگاه قضا در برخورد با سران فتنه امروز و فردا می‌کند، بسیار مایه تاسف است که کسانی در مجلس امضا جمع کنند.
رئیس قوه قضائیه نامه این ۱۷۵ تن از نمایندگان مجلس را تعریض به قوه قضائیه دانست و گفت: قوه قضائیه هم در شناخت فتنه، هم سران فتنه و هم در جرم آنها اعلام نظر کرده و هیچ تردیدی هم ندارد منتها دستگاه قضایی در راستای سیاست‌های کلان نظام عمل می‌کند.
وی ادامه داد: همه قوا حسب اصل ۱۵۷ قانون اساسی زیر نظر رهبری کار می‌کند و خطوط کلی زیر نظر رهبری است البته هر دستگاهی مسوول دارد.
رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: به برخی از این نمایندگان مجلس که نامه را امضا کرده‌اند صراحتا تذکر و توضیح دادم که قوه قضائیه در کار خود کوتاهی نمی‌کند اما مجددا از این حرف‌ها می‌زنند. چگونه احتمال می‌دهند که رئیس دستگاه قضا که منصوب رهبری است و خودم نیز قائل هستم که شرعا و عقلا همه دستگاه‌ها باید خطوط رهبری را مدنظر قرار بدهند، بی‌توجه باشم و به خود اجازه دهم که برخلاف نظر ایشان چنین کاری انجام دهم.
لاریجانی افزود: شنیده‌ام که برخی این حرف‌ها را برای بسترسازی مطرح کرده و می‌خواهند به ما کمک کنند خواهشمان این است که از این کمک‌ها به ما نکنید ما راه خودمان را بلدیم و هیچ اهل کوتاهی نیستیم و در برخورد با سران فتنه نیز هیچ خوفی نداریم.
رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: در همان نامه گفته‌اند که چرا به شکایت سران فتنه علیه سایت‌ها و رسانه‌ها توجه کرده و افراد و مسوولان انقلابی را به دادگاه فراخوانده‌اید به جز یکی دو مورد که من هم متعرض بودم که البته این دو مورد نیز ناشی از خلاءهای قانونی در بقیه موارد اینگونه نبوده که با شکایات فتنه‌گران باشد.
لاریجانی تصریح کرد: این نامه‌پراکنی‌ها ولو برای کمک، به ضرر دستگاه قضایی است و این کار را نکنید و خلاف هم نگویید. توقع نداریم در مجلس این کشور عده‌ای امضا جمع کنند که اگر دستگاه قضایی برخی از روزنامه‌ها را محاکمه کرده به شکایت سران فتنه بوده است.

*زمانی که ضرورت پیدا کند تمام قد از دولت حمایت می‌کنیم
رئیس دستگاه قضا در عین حال، با بیان اینکه اگر فتنه‌گران معتقدند می‌توانند اینگونه ما را علیه دولت و مجلس تحریک کنند، در اشتباه به سر می‌برند، اظهار داشت: البته ممکن است در مسیر کارمان گلایه‌هایی هم از قوای مختلف داشته باشیم ولی زمانی که ضرورت پیدا کند تمام قد از دولت حمایت می‌کنیم چراکه این دولت، دولت قانونی این کشور بوده و ما باید از آن حمایت کنیم.
وی ادامه داد: اگر با این حرف‌ها می‌خواهند ما را علیه دیگر قوا بشورانند در اشتباه هستند چراکه با نظارت رهبری بر قوا هیچگاه شاهد برخورد میان آنها نخواهیم بود.