۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۹, چهارشنبه

درگذشت یک زندانی سیاسی در زندان


اخبار روز: یک زندانی سیاسی به نام ظاهر مصطفوی پس از تحمل ۱٨ سال زندان و ناراحتی حاد جسمی که راه رفتن را برای او سخت کرده بود، به دلایل نامعلومی در زندان درگذشت.
به گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران، ظاهر مصطفوی ۴۴ ساله اهل کردستان بوده است. او پس از تحمل ۱٨ سال شکنجه و زندان و تبعید از زندانی به زندان دیگر، روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه بطرز مشکوکی جان خود را از دست داده است.
بنا بر این گزارش زنده یاد ظاهر مصطفوی ۴ سال پیش از زندان ارومیه به بند ۶ زندان گوهردشت کرج منتقل شد. او دچار ناراحتی بسیار حاد جسمی بوده و به سختی قادر به راه رفتن بود و از انجام کارهای شخصی خود نیز ناتوان بود. از درمان جدی وی خوداری کردند.
پزشکان بهداری زندان گوهردشت کرج عدم تحمل حبس او را اعلام کرده بودند. کمسیون پزشکی رای به عدم تحمل حبس وی داده بود و حتی مسئولین زندان با آزادی او موافقت کرده بودند اما بازجویان وزارت اطلاعات از آزادی او خوداری کردند و بارها به او گفته بودند که تو باید زجر کش شوی.
هفته گذشته وی از زندان به نقطه نامعلومی منتقل شد و به همبندیانش گفته شد که برای معالجه انتقال یافته است. روز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه تنها ٣ روز از اعدام جنایتکارانه ۵ زندانی سیاسی نگذشته بود که زندانی سیاسی ظاهر مصطفوی پس از تحمل ۱٨ سال زندان و شکنجه و شرایط طاقت فرسا درگذشت.