۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

خانه شیرین علم هولی در ماکو تحت کنترل و فشارهای امنیتی قرار دارد

خبرگزاری هرانا - از روز گذشته، نیروهای امنیتی در ماکو با استقرار در تپه ای مشرف به خانه شیرین علم هولی و همچنین کوچه ای که خانه در آن واقع است، کنترل خانه را در دست گرفته اند و هر چند ساعت یک بار به تفتیش خانه می روند.
آنان که در پی حمله ای به خانه شیرین، با اجبار زنان عزادار را بیرون کرده و درخانه را بسته اند، اجازه ورود افراد را برای عزاداری به این خانه نداده و تنها اجازه ماندن پدر و مادر شیرین را در خانه داده اند. آنان همچنین شماره ماشین عزادارانی که برای ابراز همدردی به خانه آنها رفته اند را برداشته اند.
به گزارش تغییر برای برابری، در روزهای گذشته مادر، خواهر، عمو، عموزاده، و پدربزرگ شیرین بازداشت و با قید وثیقه آزاد شده اند. نیروهای اطلاعاتی، پدر بزرگ شیرین را تهدید کرده اند که مادر شیرین را از خانه خارج کند و نگذارد برای دخترش عزاداری کند. آنها هم چنین تذکر داده اند که نباید شبها لامپ خانه روشن باشد. با وجود همه این فشارها، مردم بسیاری در طی این روزها به خانه آنها رفته اند.
شیرین علم هولی سحرگاه 19 اردی بهشت به همراه فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی و مهدی اسلامیان اعدام شد. این اعدام بدون اطلاع به خانواده و وکلای آن ها و همچنین بدون ابلاغ قبلی به این زندانیان سیاسی دربند صورت گرفت؛ در حالی که حکم سه تن از آنان از جمله شیرین از دیوان عالی کشور تایید نشده بود.