۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۴, جمعه

محکومیت اعدام فرزاد کمانگر از سوی اتحادیه معلمان سوئد

اتحادیه معلمان سوئد با انتشار بیانیه ای نسبت به اعدام فرزاد کمانگر، معلم ایرانی، اعتراض کرده و اعدام وی به همراه چهار زندانی سیاسی دیگر در نوزدهم اردی بهشت را جادثه ای تراژیک خوانده است.
متن بیانیه ی مذکور در پی می آید.
فعال اتحادیه ای در ایران اعدام شد!
فرزاد کمانگر, فعال اتحادیه ای روز یکشنبه در ایران اعدام شد. اتحادیه جهانی معلمان پیش تر به حکم اعدام فرزاد کمانگر اعتراض کرده و اکنون مشغول بحث بر سر چگونگی واکنش نسبت به این اعدام است. فرزاد کمانگر 35 ساله یکی از فعالین ایجاد تشکل های اتحادیه ای در ایران بود. بر سر این فعالیت ها فرزاد کمانگر در یک دادگاه نمایشی 5 دقیقه ای در فوریه 2008 به اعدام محکوم شد. اتحادیه معلمان چندین بار به رژیم ایران در این رابطه نامه نوشته و در کمپین آموزش بین المللی و عفو بین الملل برای نجات جان فرزاد کمانگر شرکت کرده است.
ما خبر این اعدام را دیروز دریافت کردیم. این اعدام بطور مخفی روز یکشنبه  بدون اطلاع به خانواده اعدامی و وکیل ایشان به اجرا در آمد. 4 زندانی دیگر همزمان اعدام شدند.
یورگن لیندروم سکرتر بین المللی اتحادیه معلمان می گوید که این حادثه وحشتناک و تراژیکی است. ما هم اکنون مشغول بحث بر سر چگونگی واکنش به این اعدام هستیم.
11 مه 2010
ترجمه از اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران- سوئد