۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

درخواست هزاران زن و مرد رسانه‌های سراسر دنيا برای آزادی بهمن احمدی امويی

شبکه‌ای از هزاران زن و مرد از رسانه‌های سراسر دنيا از مقامات ايرانی خواستارآزادی بی قيد و شرط بهمن احمدی امويی، روزنامه‌نگار دربند شدند.
بنياد بين‌المللی زنان در رسانه (ای.دبليو.ام.اف) در نامه‌ای به مقامات جمهوری اسلامی ضمن اعلام اين موضوع نوشته‌است:
ما به نمايندگی از يک بنياد بين‌المللی رسانه* نگرانی خود را نسبت به وضعيت روزنامه‌نگار ايرانی بهمن احمدی امويی، که به شلاق و حبس محکوم شده‌است اعلام می‌داريم.
احمدی امويی که همسرش، ژيلا بنی‌يعقوب، جايزه‌ی شجاعت در خبرنگاری اين بنياد را در سال ۲۰۰۹ از آن خود کرده‌بود از اعضای سردبيری روزنامه‌ی اقتصادی سرمايه بود؛ روزنامه‌ای که در ماه نوامبر توسط مقامات مسئول توقيف شد.
احمدی امويی در خرداد ماه ۸۸ به دنبال اعتراض‌های پس از انتخابات در ايران دستگير شد و در ماه گذشته به هفت سال و چهار ماه زندان و سی‌ودو ضربه شلاق محکوم شد. اتهامات وی تبانی به قصد به‌هم زدن امنيت ملی و تبليغ عليه نظام و توهين به رئيس جمهور عنوان شد.
امويی پس از آن نسبت به حکم صادره درخواست تجديد نظر کرده‌است و ما از شما می‌خواهيم که شرايط آزادی فوری و بی‌قيد و شرط او را فراهم کنيد به گونه‌ای که بتواند به حرفه‌ی روزنامه‌نگاری خود ادامه دهد. ما نگران هستيم که حکم ناعادلانه‌ی صادرشده برای امويی نشانه‌هايی از ايجاد محدوديت بيشتر بر آزادی بيان و رسانه‌ها در ايران باشد. و بر اين عقيده هستيم که تمام ايده‌ها و نظرات گوناگون بايد اجازه‌ی مطرح‌شدن در رسانه‌ها را داشته‌باشند بدون اين‌که مورد سرکوب و يا تحت فشار قرار گيرند و روزنامه‌نگاران بايد به خاطر حرفه‌شان مورد حمايت مقامات دولتی قرار گيرند.
به عنوان شبکه‌ای از هزاران زن و مرد از رسانه‌های سراسر دنيا که از آزادی رسانه‌ها در سطح جهان حمايت می‌کند با نهايت احترام از شما خواهش می‌کنيم که در اقدامی موثر اطمينان حاصل شود که امويی نه مورد شکنجه قراربگيرد و نه در زندان بماند. با استفاده از قدرت خود برای اجرای عدالت در اين مورد قدم بسيار مهمی در جهت نيل به رسانه‌ای آزاد و مستقل در ايران برداشته‌ايد.
از توجه شما سپاس‌گزاريم با سپاس
متن انگليسی خبر را در اين لينک ببينيد