۱۳۸۸ بهمن ۳۰, جمعه

ملاقات علی حکمت، بدرالسادات مفیدی، بهاره هدایت، مهدی عربشاهی، محسن محققی، سارا توسلی و میلاد اسدی

خبرگزاری هرانا - پس از روزها انتظار برخی از زندانیان امروز مورخ 29 بهمن توانستند با خانواده های خود ملاقات داشته باشند.
به گزارش ندای سبز آزادی، خانواده‌های برخی از زندانیان سیاسی، توانستند با خانواده‌های خود ملاقات کنند. پس از ساعتها انتظار خانواده‌ها در مقابل اوین، سرانجام ساعت ۲ بعدازظهر اعلام می‌شود که (کارشناس) بازجوی برخی پرونده ها با ملاقات موافقت کرده و برخی از این افراد موفق به ملاقات شدند.
علی حکمت، محسن محققی، سارا توسلی، بهاره هدایت، مهدی عربشاهی و میلاد اسدی از جمله زندانیانی بودند که موفق به ملاقات با خانواده های خود شده‌اند.
مهدی عربشاهی، دبیر تشکیلات دفتر تحکیم است که به تازگی پس از حدود پنجاه روز از سلول انفرادی به بند عمومی منتقل شده است. این در حالی است که مرتضی سیمیاری عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت که روز ۱۱ بهمن بازداشت شده، همچنان در سلول انفرادی بند اطلاعات سپاه نگهداری می‌شود. سیمیاری در سفر اخیر هیأت پارلمانی اروپا به ایران قصد دیدار با اعضای این هیأت را داشت که قبل از انجام این دیدار در منزلش بازداشت شد.
رئیس هیأت پارلمانی اروپا به بازداشت این فعال دانشجویی اعتراض کرد و در نامه‌ای به سفیر ایران در بروکسل خواستار آزادی وی شد.
بهاره هدایت، میلاد اسدی و امین نظری اعضای دیگر شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت هستند که در بازداشت هستند. در این میان بازداشت امین نظری در غروب روز بیست و دو بهمن صورت گرفته است.
روز سه‌شنبه نیز بدرالسادات مفیدی، دبیر انجمن صنفی روزنامه نگاران، برای دومین بار با خانواده خود ملاقات کرده است. خانم مفیدی فردای روز عاشورا (بیش از یک و نیم ماه پیش) بازداشت شد.
مسعود آقایی، همسر خانم مفیدی و از فعالان ملی – مذهبی هم همزمان با بدرالسادات مفیدی بازداشت شد که از زمان بازداشت ملاقاتی با خانواده خود نداشته و تنها دو هفته پیش تماس تلفنی کوتاهی با خانواده خود داشته است.