۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

لغو كنسرت حسام الدین سراج در پی حمله لباس شخصی‌ها

خبرگزاری هرانا - 
در پی حمله لباس شخصی‌ها به كنسرت حسام الدین سراج و گروه بیدل كه به دعوت یك انجمن خیریه قرار بود در کرمانشاه برگزار شود، این برنامه لغو شد.
به گزارش جرس، این کنسرت خیریه، قرار بود طی روزهای 18، 19 و 20 تیرماه 89 در كرمانشاه برگزار شود که از ساعاتی پیش از شروع برنامۀ روز اول، نیروهای لباس شخصی با حضور در محل برگزاری این كنسرت و با قفل و زنجیر كردن درهای ورودی سالن مانع ورود اعضای اركستر و تماشاچیان به سالن شدند.
این گروه كه تحت عنوان «انصار حزب الله» اقدام به برگزاری تجمع در اعتراض به برگزاری این كنسرت كرده بودند، با آوردن سیستم های صوتی پرتابل اقدام به پخش نوحه خوانی و تهدید حضار كردند.
صادق اشك تلخ سردبیر سابق نشریه یالثارات و رییس انصار حزب الله كرمانشاه در سخنانی كه مقابل محل برگزاری سالن انجام شد گفت: "از امروز باید شاهد جنگ خیابانی ما با فساد باشید. این آغاز راه است و از امروز به بعد اجازه برگزاری هیچ كنسرتی را به هر قیمتی كه شده را نخواهیم داد."
لباس شخصی های منتسب به انصار حزب الله از پایان نمازجمعه، به پاره كردن پلاكاردها و بنرهای تبلیغاتی كنسرت سراج پرداختند.
بعد از تجمع لباس شخصی ها و در حالی كه حضور نیروهای امنیتی محسوس بود، درگیری های پراكنده‌ای بین لباس شخصی ها و تماشاچیان كنسرت رخ داد.
در نهایت با اعلام لغو كنسرت سراج این درگیری ها پایان یافت و جمعیت متفرق شدند.
حسام الدین سراج در گفتگویی كه بعد از این حادثه داشت گفت: "این برخوردها در ظاهر خودسرانه است، اما در باطن با برنامه ریزی قبلی انجام می شود."
سراج این خواننده موسیقی سنتی در پاسخ به این سوال كه آیا این برخوردها با حمایت وی از میرحسین موسوی در انتخابات سال گذشته و حضور در كمپین های انتخاباتی او ارتباطی دارد؟ گفت: "عرصه فرهنگ ، جای اقدام های تلافی جویانه نیست. نباید طیف عظیمی از مردم ایران به خاطر رای دادن به كسی كه رییس جمهور نشد سركوب شوند."
سراج در پایان ضمن ابراز تاسف از این برخوردها گفت: "به این فكر می كنم كه در این فضا نمی توان فعالیت هنری داشت و باید اجرای كنسرت در كشور ایران را فراموش كنیم."
در ماه گذشته  دوکنسرت در کرمانشاه برگزار شد.  کنسرت سید حسام الدین سراج هم به منظور کمک به ایتام و مستضعفان به همت جمعیت امام علی کرمانشاه قرار بود به مدت سه شب برگزار شود و از محل شورای تامین استان نیز دارای مجوز بود.