۱۳۸۹ تیر ۱۹, شنبه

اخبار زندانیان سبز


جرس: 

بی‌خبری مطلق از محمود باقری، عضو دربند کانون صنفی معلمان

با گذشت ۱۱ روز از بازداشت محمود باقری عضو هیات مدیره‌ کانون صنفی معلمان ایران، بی‌خبری از وی همچنان ادامه دارد.
 به گزارش بامدادخبر، محمود باقری، عضو هیات مدیره‌ کانون صنفی معلمان ایران، روز هشتم تیرماه، پس از احضار به حراست منطقه چهار اداره‌ آموزش و پرورش شهر تهران، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.
 تاکنون تلاش‌های همسر و خانواده‌ی این دبیر با سابقه‌ فیزیک منطقه‌ چهار تهران، برای به دست آوردن اطلاعی از محل بازداشت وی، بدون نتیجه مانده است.


انتقال ياسر تركمن به زندان اوین برای اجرای حکم حبس تعزیری

یاسر ترکمن دانشجوی کارشناسی ارشد مکانیک دانشگاه امیرکبیر برای اجرای حکم یک سال حبس تعزیری روانه زندان اوین شد.
به گزارش دانشجونیوز، یاسر ترکمن که به همراه ۹ فعال دانشجويی دیگر دانشگاه امیرکبیر، طی چند مرحله در بهمن و اسفندماه سال ۸۷ و فروردین ۸۸ بازداشت شد، مدت ۵۰ روز را در آن زمان در سلولهای انفرادی بندهای ۲۰۹ و ۲۴۰ اوین گذرانده بود.
 وی که پیش از انتقال به زندان در حال تدوین پایان نامه کارشناسی ارشد خود بود که علیرغم بازداشت و همچنین یک ترم ممنوع الورود بودن به دانشگاه توانست واحدهای دوره کارشناسی ارشد خود را به پایان برساند.
 یاسر ترکمن که سابقه عضویت در انجمن اسلامی پلی تکنیک را دارد از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم در داگاه تجدید نظر تأیید شد.
 قاضی پرونده درخواست این دانشجو را برای توقف ارسال پرونده وی به اجرای احکام تا پایان تحصیلش نپذیرفت و در نهایت این دانشجو اواسط این هفته به بند ۳۵۰ اوین منتقل شد.


زینب بایزیدی دست به اعتصاب غذا زد

زینب بایزیدی زندانی کرد محبوس در زندان زنجان دست به اعتصاب غذا زده است.
 مادر این زندانی در گفتگو با آژانس خبری موکریان ضمن تأیید این خبر اظهار داشت: زینب در اعتراض به برخورد نامناسب رئیس زندان با تنی چند از زندانیان زن زندان زنجان، اعتصاب کرده است.
 شایان ذکر است که زینب بایزیدی عضو سابق سازمان دفاع از حقوق بشر و کمپین یک میلیون امضا که حدود دو سال است در زندان به سر می‌برد توسط دادگاه انقلاب شهرستان مهاباد به استناد ماده 499 و 17 از قانون مجازات اسلامی و ماده 230 از آیین نامه سازمان زندان‌ها به تحمل چهار سال حبس تعزیری در زندان مرکزی شهرستان زنجان محکوم شده بود.


دانشجوی بازداشت در روز عاشورا به دو سال حبس محکوم شد

مهران صفوي قمي، از دانشجويان مترجمي زبان دانشگاه آزاد ورامين از سوی شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به دو سال حبس محکوم شد.
 به گزارش هرانا، صفوی قمی که از بازداشت شدگان گمنام حوادث 6 دی ماه(عاشورا) است به یک سال حبس تعزیری و یک سال حبس تعلیقی محکوم شده است.
 با اینکه 7 ماه از بازداشت این دانشجو می گذرد اما مسئولان هم چنان با مرخصي وی مخالفت می کنند؛ این در حالی است که با توجه به گذشت نیمی از دوران محکومیت، وی باید از حق آزادي مشروط نیز برخوردار شود.
 گفتنی است که صفوی قمی اکنون در بند 350 زندان اوین که شرایط مساعدی ندارد و زندانیان محبوس در آن از حداقل امکانات اولیه ی بهداشتی نیز محروم اند، نگهداری می شود.


جلوگیری غيرقانوني از بررسی درخواست انتقال و مرخصي جواد علیخانی

 جواد عليخانی، دانشجوی دکترای دامپزشکی دانشگاه شهید چمران اهواز که دوم خرداد ماه امسال برای گذراندن محکومیت 3 سال حبس قطعی خود بازداشت و در زندان سپیدار اهواز زندانی شده، با كارشكني قاضي ناظر بر این زندان، از حقوق اولیه قانونی خود محروم شده است.
 به گزارش دانشجونیوز، این دانشجو از پیش از انتقال به زندان طی درخواستی خواهان انتقال خود به زندان های استان محل سکونت خود (تهران) شد و پس از ورود وی به زندان نیز شورای طبقه بندی زندان ها و قاضی اجرای احکام دادگستری اهواز نیز با درخواست وی موافقت کردند اما قاضی ناظر بر زندان سپیدار اهواز (قناعت کار) به خاطر خصومت شخصی با این دانشجو (به علت فعالیت های انتقادی وی در 5 سال گذشته در دانشگاه چمران) با کارشکنی مداوم مانع از مطرح شدن درخواست وی در شورای زندان شده است و با فحاشی به این دانشجو وی را تهدید نموده است که مانع از استفاده وی از مرخصی تا پایان دوران حبس وی خواهد شد.
 لازم به ذکر است که این فعال دانشجویی دانشگاه چمران اهواز از مهرماه 86 به مدت 11 ماه در همین زندان زندانی بوده است و طبق قانون 5 ماه دیگر می تواند با استفاده از حق آزادی مشروط از زندان آزاد شود، اما با فشارهای غیرقانونی وارده توسط قاضی قناعت کار بیم آن می رود که این دانشجوی زندانی از این حق قانونی نیز محروم شود.
 وی هم اکنون تنها زندانی سیاسی زندان سپیدار اهواز است و در بند قاچاقچیان مواد مخدر درشرایط طاقت فرسای زندان سپیدار به دلیل گرمای هوای اهواز، نگهداری می شود.