۱۳۸۹ تیر ۳, پنجشنبه

بازداشت فیروز یوسفی، فعال مدنی آذربایجانی در تهران

خبرگزاری هرانا - فیروز یوسفی فعال مدنی آذربایجانی و درجه دار اخراجی نیروی زمینی ارتش ایران روز دوشنبه 31 خرداد ماه توسط ماموران حفاظت اطلاعات ارتش در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

ماموران حفاظت اطلاعات ارتش، این فعال آذربایجانی را هنگامی که وی جهت دریافت مزایای بازخرید اجباری به کارگزینی پادگان فرماندهی ترابری نیروی زمینی ارتش مراجعه نموده بود بازداشت کرده اند.
به گزارش ساوالان سسی، بازپرس شعبه سوم دادسرای امنیت تهران به خانواده این فعال آذربایجانی گفته است که یوسفی پس از مصاحبه با رسانه های خارجی در خصوص اخراجش از کار بازداشت شده است. به گفته قاضی نیروی زمینی ارتش علی رغم تسویه حساب کامل اداری این فعال آذربایجانی مدعی است که وی از طریق مصاحبه با رسانه های خارجی اسرار نظامی را فاش کرده است.
فیروز یوسفی روز چهارشنبه 2 تير ماه طی تماس تلفنی با خانواده از بازداشت خود در مکانی نامعلوم خبر داده است. تلاش های خانواده ایشان برای اطلاع از هویت نهاد صادر کننده حکم جلب و محل بازداشت وی بی نتیجه بوده و این امر باعث نگرانی خانواده از وضعیت سلامتی او شده است.
این فعال مدنی دوشنبه هفته گذشته نیز به شعبه سوم دادسرای امنیت تهران احضار و مورد بازجویی مامورین امنیتی قرار گرفته بود.
یوسفی اسفند ماه 88 پس از ده سال خدمت در نیروی زمینی ارتش ایران به حکم کمسیون رسیدگی به تخلفات کارکنان این نهاد نظامی بازخرید اجباری شده بود.این فعال آذربایجانی آبان و اسفند 87 در شهرهای تهران و مراغه نیز بازداشت و به قید وثیقه از زندان آزاد شده بود.