۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

هرانا؛ گزارشی از آخرین وضعیت سه فعال آذربایجانی در بند

خبرگزاری هرانا - طی روزهای اخیر روند بازداشت فعالین آذربایجانی تشدید شده به طوری که هم اکنون 15 تن از فعالین آذربایجانی محبوس، در انفرادی به سر می برند و تاکنون بازپرسی نشده اند. هم چنین وزارت اطلاعات خانواده ها را نسبت به پیگیری وضعیت عزیزانشان تهدید نموده است.

بر همین اساس صبح روز شنبه 29 خردادماه، خانم زهرا(سونا) فرج  زاده، همسر آیت مهر علی بیگلو، در تبریز در پی مراجعه به دادسرای عمومی و انقلاب این شهر به دلیل پیگیری وضیعت این فعال آذربایجانی بازداشت شد؛ هم چنین که چندی پیش خواهر آقای مهر علی بیگلو نیز بازداشت شده بود.

یکی دیگر از افراد محبوس محمود فضلی است که 18 خردادماه در یکی از خیابان های شهر تبریز دستگیر و پس از انتقال وی به منزل و تفتیش وسایل شخصی اش، ماموران امنیتی وی را در ساعت 12 شب به اداره اطلاعات تبریز منتقل می نمایند.

این فعال مدنی آذربایجان که از 22 خرداد ماه تاکنون تماسی با خانواده ی خود نداشته است و علاوه بر عدم دسترسی به وکیل ممنوع الملاقات است.

محمود فضلی علی رغم گذشت 12 روز از بازداشت هنوز بازپرسی نشده و مسئولان به همسر وی که برای پیگیری وضعیت اش به شعبه 4 بازپرسی تبریز مراجعه کرده بود اتهام وی را اقدام علیه امنیت ملی" و "ترویج پان ترکیسم" عنوان کرده اند.

هم چنین دکتر لطیف حسنی که مورخ 3 خردادماه سال جاری در کرج بازداشت شده و با هواپیما به تبریز نتقل شده و اکنون در اداره اطلاعات این شهر به سر می برد؛ کماکان ممنوع الملاقات است.

ماموران پس از دستگیری این فعال مدنی، منزل وی در شهر کرج را نیز تفتیش کرده و بسیاری از وسایل شخصی منجمله "هارد کامپیوتر" و "کتاب ها" ی وی را ضبط نمودند.

مسئولان در رابطه با اتهام آقای حسنی تاکنون پاسخ صریحی به خانواده ایشان نداده اند و این فعال مدنی آذربایجان طی تماس تلفنی خود از زندان، اجازه ی گرفتن وکیل را نیز از آن ها سلب کرده است که این نشان از تحت فشار بودن زندانی دارد.