۱۳۸۹ خرداد ۱۹, چهارشنبه

اخراج فعالین سندیکایی شرکت واحد ادامه دارد


اخبار روز: تعلیق از کار و اخراج فعالین سندیکای شرکت واحد اتوبوس رانی همچنان ادامه دارد. به گزارش فعالی حقوق بشر و دموکراسی در اطران، امیر قانعی فعال سندیکایی روز سه شنبه بدستور کمیته انظباطی شرکت اتوبوسرانی تهران از کار تعلیق گردید.
آقای امیر قانعی با بیش از ۱۵ سال سابقه کار حدود یک ماه پیش به کمیته انضباطی احضار شد و به اتهام واهی تحریک کارگران مورد بازخواست قرار گرفت. روز دوشنبه ۱۷ خردادماه به او اطلاع داده شد که از کار تعلیق شده است و صبح روز سه شنبه ۱٨ خرداد ماه از ادامه کار او ممانعت به عمل آمد.
آقای امیر قانعی از جمله رانندگانی است که دارای بیش از ۱۵ سال سابقه کار است و در خط ۲ اتوبوسهای تند رو معروف به بی. آر . تی مشغول به کار بود.
آقای قانعی در جریان اعتصابات کارگران شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه در سال ۱٣٨۴ دستگیر شد و ۱۰ روز در زندان اوین در بازداشت بسر برد و بیش از ۶ ماه بدون داشتن حقوق و مزایا از کار خود تعلیق شد. او با یک پروسه حقوقی طولانی موفق به بازگشت بکار شد.
کمیته انضباطی شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه از ارگانهای سرکوب کارگران در این شرکت می باشد و تاکنون تعدادی از کارکنان شرکت واحد و به خصوص فعالین سندیکا را با دلایل واهی از کار اخراج کرده است. سرگرد پاسدار یحیی عظیمی که پیش از این در آگاهی مشغول بکار بوده است در حال حاضر رئیس کمیته انظباطی شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه می باشد. او توسط مدیر عامل شرکت اتوبوس رانی تهران سرهنگ پاسدار اردشیر مقیم پور که با نام مستعار حسین بیژنی در این شرکت مشغول بکار است منصوب شده است.