۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

ارعاب و آزار فعالین دانشجویی کرمانشاهی در آستانه امتحانات پایان ترم

خبرگزاری هرانا - نهادهای امنیتی و شبه امنیتی مجددا و در آستانه امتحانات پایان ترم به صورت سازمان یافته اقدام به احضار و تهدید دانشجویان فعال کرده اند.
به گزارش دانشجونیوز، در دو هفته ی اخیر نهادهای امنیتی و شبه امنیتی چون وزارت اطلاعات، بسیج، حراست دانشگاه و کمیته انضباطی دانشگاه ها با احضار دانشجویان فعال عنوان کرده اند که ایشان حق شرکت در امتحانات پایان ترم  را ندارند. اما تاکنون خبری درمورد  عملی شدن این تهدید ها مخابره نشده است.

به نظر می رسد این اقدامات به منظور اعمال فشارهای عصبی بر فعالین دانشجویی و مواجه ساختن ایشان با مشکلات آموزشی صورت می پذیرد.

گفتنی است این اقدامات به صورت کاملا سازمان دهی شده و در هماهنگی کامل نهادهای سرکوب داخل و خارج دانشگاه صورت می گیرد. بسیاری از دانشجویان به کمیته انضباطی و حراست دانشگاه فراخوانده شده اند و به ایشان اعلام کرده اند که با توجه به سابقه فعالیت هایی دانشجویی، این دانشجویان حق شرکت در امتحان پایان ترم را ندارند. این درحالی است که آموزش دانشگاه وسایر مسئولین دانشگاه از چنین موضوعی ابراز بی اطلاعی کرده اند.

همچنین نهادهای خارج از دانشگاه، چون بسیج و دفاتر وزرات اطلاعات در آستانه ی امتحانات دور جدیدی از تهدید و احضار فعالین دانشجویی را آغاز کرده اند. در این سری از احضارها دانشجویان به مدت چند روز پیاپی مورد بازجویی و تهدید قرار می گیرند و ضمن طرح ادعای صدور حکم بازداشت احضار شدگان، ایشان را به همکاری یا سکوت دربرابر این احضارها وامی دارند.

پیش از این جمعی از فعالین سیاسی و دانشجویی شهر کرمانشاه با نوشتن نامه هایی به نمایندگان مجلس و مسئولین شهر کرمانشاه این اقدامات عجیب و فراقانونی برخی نهادهای امنیتی و نظامی را گوشزد کرده بودند.